Skoda enyak czy vw touran

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzien dobry

maz bedzie wybierac samochod sluzbowy; ze wzgledu na pro ekologie na liscie w zasadzie same elektryki badz hybrydy; jedyne dwa samochody w pelni spalinowe - diesle -
to vw touran i vw caddy;

maz wyprobowal na jezdzie probnej skode enyaq i zakochal sie w tym aucie; jakie to ono nie super, i wygodne, i przestronne, i swietnie wyposazone, no po
prostu ah i oh;
a ja jestem przerazona, bo to elektryk; nie dosc ze w Polsce slaba siec- gdzie to ladowac - to ile zachodu z tym ladowaniem, gdzie my znajdziemy
w Polsce tyle pali do ladowania, i co, siedziec tam godzine albo i dluzej i ladowac; no nie podoba mi sie ten pomysl;
poza tym nie ufam tym bateriom (skoda enyaq to pierwszy elektryczny model skody), a odpukac w razie wypadku jakby sie bateria zapalila, to po nas,
bo nikt tego dziadostwa nie ugasi;

jednak jedyne inne modele dostepne to vw touran i vw caddy;
ja bym byla sklonna wziac vw touran, ale maz nie chce o tym slyszec;
prosze doradzcie co byscie zrobili w tej sytuacji; czy ja przesadzam z tym elektrykiem? jak przekonac meza do tego tourana?
  
 
Po odbyciu jazdy próbnej jednym i drugim modelem to się nie dziwię, że wybór z punktu widzenia (siedzenia) kierowcy jest taki, a nie inny. Też bym tak wybrał. Zwłaszcza, że nie trzeba kupować od razu na własność. Jak jest gdzie ładować to brać, korzystać i testować.

Zasięgi po ostatnich aktualizacjach Skody są przyzwoite, a wyjazd sobie można zaplanować, jeśli trasa jest dużo dłuższa niż zasięg posiadanego elektryka. Przy okazji odrobina "slow life" wyjdzie wszystkim na plus podczas jakiegoś pikniku w pobliżu ładowarki.

Z tym samozapłonem nie ma co przesadzać - nie palą się częściej niż auta spalinowe, a podczas testów zderzeniowych nie było żadnego przypadku samozapłonu.
  
 
Miałem przyjemność testować a raczej pojeździć skodą enyaq 80 iV. Jeździ się przyjemnie, bardzo cicho, ale to elektryk. Realny zasięg głównie na autostradzie wyniósł ok 300 km. Do kręcenia koło komina wystarczy w zupełności w trasy to trochę słabo. Wybierając elektryka szczególnie jako auto firmowe, które sporo kilometrów nabija to słaby pomysł, po pierwsze gwarancja na baterię jest 8 lat lub 160 tyś. km. a oznacza to że właściwości baterii nie spadną poniżej 70%. W praktyce to pewnie po 8 latach trzeba będzie wymienić baterię na nową. Jak miałbym wybierać wybrałbym hybrydę lub benzynę + gaz.




[ wiadomość edytowana przez: Bialy dnia 2022-09-29 08:44:59 ]
  
 
dzien dobry, dziekuje za odpowiedzi; rzeczywiscie maz wzial ta skode na jazde probna i ujechal 250 km; takze sam wtedy zrozumial, ze ten wybor jest kompletnie nierealny, tak jak wyzej napisane, do jazdy po miescie ok, ale w trase tragedia; takze bedziemy brac auto klasy wyzej, z doplata, volvo hybryda plug in, czy jakos tak;