Pomarańczka Łada 2106

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oto mój skarb:

NICK: Bartek2016
Model: Łada 2106 1500S
Rok: 1979
Pojemność: 1459cm3 (2103)
Moc: 75KM
Moment obrotowy: 118Nm
Skrzynia: 5 biegowa (2107,Przełożenia skrzyni: I- 3,67 II-2.10, III-1.36, IV-1.00, V- 0,82 ; bieg wsteczny 3,53 )
Spalanie: 7-8 l/100km


LADA 2106 1500S Żiguli rok produkcji 1979. Auto zostało odnalezione oraz zakupione przypadkowo. W połowie kwietnia 2011 roku doszły mnie słuchy, o sprzedaży jakiejś 32 letniej Lady w niskiej cenie. Początkowo zważywszy na cenę oraz sam rocznik podchodziłem do tej wiadomości bardzo sceptycznie. Bylem wręcz pewny, że samochód nadaje się jedynie na złom. Ciekawość jednak zwyciężyła, a i odległość wynosiła jedynie kilka km. Postanowiłem sprawdzić z jakim autem mamy do czynienia. To co zobaczyłem w małej stodole przeszło moje wszelkie oczekiwania. Moim oczom ukazała się zakurzona, trochę zapomniana, ale zadbana łada. Okazało się, że sprzedającym był sympatyczny starszy Panem, od 1980 roku drugi właściciel( pierwszym był taksówkarz), który z bólem serce trochę niechętnie myślał o sprzedaży swojego wiekowego auta. Jedynym warunkiem było obiecanie, że auto nie zostanie bezmyślnie zniszczone. Z rozmowy wynikało, że byłem pierwszą osobą, która chciała kupić auto w celu restaurowania i to właśnie przekonało starszego Pana do sprzedaży auta akurat mi. Do dziś dziadek utrzymuje ze mną kontakt podsyłając mi co rusz jakieś części odnalezione przez niego na strychu. Cena ostateczna wyniosła...900zł. Z perspektywy czasu oraz kosztów remontu mogę stwierdzić, cena zakupu była jedynie ułamkiem kosztów, ale mimo to nie żałuje, ponieważ uwielbiam ten samochód

19 kwietnia 2011 to dzień zakupu, od tego momentu rozpoczęła się moja wielka przygoda z zabytkową motoryzacją. Podczas trwania remontów zrobione zostało:
- wyczyszczenie wnętrza i karoserii oraz polerowanie chromów
- wymiany wszelkiej maści olejów (silnik, skrzynia, most)
- wymiany filtrów
- wymiany świec
- czyszczenia i regulacja gaźnika
- wymiana paska od alternatora
- regulacja zaworów
- uszczelnienie układu kierowniczego
- sprawdzenie hamulców
- wymiana poduszki pod skrzynią biegów
- wymiana uszczelki łączącej kolektor z portkami
- naprawa wału krzyżaków oraz przegubu elastycznego
- naprawa nagrzewnicy poprzez montaż brakującego zaworu oraz podłączenie cięgieł
- wymiana siłownika sprzęgła plus regulacja
- wymiana 2 opon na nowe Dębice Navigator 2
- wieszaki tłumika
- montaż wygłuszenia klapy silnika
- nowe klosze lamp mijania wesem oraz drogowych zelmot, co polepszyło skuteczność świateł w zauważalnym stopniu.
- nowa pompka spryskiwaczy (starą kilka razy reanimowałem, aż w końcu rozleciała się)
- montaż akcesoriów typu lusterka, dekle, piesek, książki, naklejki, nowa prawa tylna lampa, włączniki, gałka zmiany biegów, głośniki kule, plastikowe nakładki na zderzaki, chromowane dekle, listwa progowa, zegarek i inne duperele.

Remont blacharsko-lakierniczy (sierpień- listopad 2011 )
- zerwanie farby do gołej blachy
- wyprostowanie wgnieceń
- zaspawanie dziur
- ustawianie drzwi
- kompleksowe malowanie nadwozia, przy czym nie oszczędzałem na materiałach i farbie
- felg, pokryw zaworów oraz obudowa filtra powietrza malowana proszkowo
Najdroższa część remontu, ale warto było patrząc na efekt.

Remont silnika 15 kwiecień do 26 maja 2012
- pierścienie
- tłoki
- panewki
- korbowód
- rozrząd
- pompa wodna
- pompa paliwa
- pompa sprzęgła
- alternator
- szlif
- głowica
- uszczelki
- termostat
- czyszczenie układy chłodzenia z ogromnej ilości kamienia i innych syfów
- malowanie silnika, komory i innych mniejszych elementów
- malowanie oraz polerowanie chłodnicy i serwa hamulców
- malowanie progów
- naprawa zamka tylnych drzwi
- wymiana pozostałych uszkodzonych elementów
- wstawienie skrzyni 5 cio biegowej
- czyszczenie oraz przejrzenie hamulców

Akcesoria:
Z akcesoriów/ gadżetów jakie zakupiłem mogę wymienić:
- chromowana popielniczka z łady 2103
- dywaniki z peugeota 407 używam 2x prawy oraz tylne. Całkiem całkiem pasują więc chyba nie będę zmieniał
- odnalazłem i zamontowałem prawdziwe chromowane lusterko z epoki PRL u na wzór takiego jakie bywało w orginale. Przestrzegam przed kupowaniem nowych plastikowych podróbek chromowanych lusterek, których wykonanie woła o pomstę do nieba.
- orginalne zagłówki od tego auta
- kultowa choinka zapachowa Wunder Baum
- piesek z kiwającą głową ( świąteczny prezent od dziewczyny )
- naklejka PZM
- naklejka PL
- wentylator samochodowy 12V EFLIK TYP WT-1
- apteczka z epoki prl wraz z wyposażeniem
- orginalna instrukcja obsługi od Łady 2106, poradnik oraz kilka bardzo ciekawych książek związane z naprawą oraz schematami budowy łądy
- mini modele ład z serii legendy prl
- CAR AUDIO : głośniki kule + Unitra Skald 2+ kaseta przejściówka+ mp3 z młodości
- halogeny
- bursztynowa gałka zmiany biegów (niestety nie pasuje, ale może kiedyś coś wymyślę)
- i inne, których nie spamiętałem

Ostatni mod. W ramach poprawy widoczności
- wyregulowanie świateł
- 4 x żarówki H4 Osram Night Breaker Plus
- żółte halogeny ma mgłę ( będą na dniach)













[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-18 15:03:56 ]
  
 
  
 
No cóż, szacunek. Wiele godzin pracy, duży nakład finansowy, ale jaki efekt!!! Powalający. Jedna z najpiękniejszych w klubie. Kiedyś cię odwiedzę.
  
 
Gratuluję samozaparcia i dążenia do celu, ładna OrangeLada wyszła.
Czy podzielisz się kosztami remontu?
I kilka sugestii / pytań:
1. Kołpaki (dekle na koła) wyrzucić, zamontować do 2106;
2. Popielniczka wg. mnie tam nie pasuje.
3. Co się stało z chromami nadkoli?
4. Listwy chrom na progi były czy kupowałeś (na Allegro)?
5. Nie trafiłeś z malowaniem pod maską, ale to kwestia gustu (czy ktoś woli bardziej fabrycznie, czy bardziej kolorowo).
Powodzenia,
@lex
  
 
I kilka sugestii / pytań:
1. Kołpaki (dekle na koła) wyrzucić, zamontować do 2106;
Szukam od prawie 2 lat i niestety zawsze jak są to przechodzą mi koło nosa. Też bardzo chciałbym mieć orginalne, a potrzebuje ich 3 sztuki (jedną zadbaną sztukę mam)

2. Popielniczka wg. mnie tam nie pasuje.
Mi się bardziej podoba od tej czarnej.

3. Co się stało z chromami nadkoli?
Chromy nadkoli leżą w garaży..stan nie najgorszy, ale też nie idealny. Jak na razie nie montuję, ponieważ mam pewne obawy co do tego iż może się pod nimi zbierać woda, a nie przeżyłbym pojawienia się rdzy.

4. Listwy chrom na progi były czy kupowałeś (na Allegro)?
Poprzedni właściciel znalazł je gdzieś w stodole . Ja odczyściłem i zamontowałem

5. Nie trafiłeś z malowaniem pod maską, ale to kwestia gustu (czy ktoś woli bardziej fabrycznie, czy bardziej kolorowo).
Co do malowania faktycznie rzecz gustu, mi czerwony silnik podoba się, poza tym kolor o nazwie "sporting" dodaje kilka psychologicznych koni

Co do kosztów tak średnio lubię rozmawiać o pieniądzach..taki drażliwy temat . Przyznać niestety muszę, że trochę musiałem w nią włożyć, ale przyjemność z jazdy oraz obcowania z klasykiem wynagradza mi wszystko. Chyba, że bardzo Ci na tym zależy to mogę mniej więcej powiedzieć ile to wszystko kosztowało np na priv.

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-18 17:18:31 ]
  
 
Piękna
i kolorek ma podobny do mojej choc chyba ciemniejszy..
koniecznie daj cyrkle na nadkola - jak dobrze zabezpieczysz od spodu i tyłu to nic nie będzie rdzewieć, a IMO ich brak psuje efekt całej wykonanej pracy!
  
 
Fajna sztuka.
Dekle od kanta out...
Tutaj masz od szóstki:
http://allegro.pl/uzywane-dekle-do-kol-lada-fiat-125p-polonez-i2798383260.html

co prawda jeden w marnym stanie, ale ty potrzebujesz 3...
  
 
Fajny fur! Gratuluję udanego projektu!
  
 
Tak się składa, że ja mam 3 nowki kolpaki do 06.
  
 
Cytat:
2012-11-19 08:13:48, felype pisze:
Fajna sztuka. Dekle od kanta out... Tutaj masz od szóstki: http://allegro.pl/uzywane-dekle-do-kol-lada-fiat-125p-polonez-i2798383260.html co prawda jeden w marnym stanie, ale ty potrzebujesz 3...


Jak ty je znalazłeś ? wczoraj sprawdzałem allegro i jakoś nie natrafiłem na nie. Już kupione, dzięki za znalezienie

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-19 10:36:35 ]
  
 
Te kolpaki wiszą na allegro już tydzień, a to juz druga aukcja, a dodatkowo gość miał też nowki za 250zl. Nowe kolpaki Więc jak ty to szukasz?
  
 
Cytat:
2012-11-19 10:32:23, Bartek2106 pisze:
Jak ty je znalazłeś ?


Tu jeszcze dwa komplety:
http://allegro.pl/dekle-kolpaki-lada-2106-125p-polonez-zastawa-i2788880495.html

Jak nie będziesz zakładał tego brzydkiego to chętnie odkupiłbym od niego czarny dekielek bo mi brakuje jednej sztuki
  
 
Cytat:
2012-11-19 11:29:08, SzokoLada pisze:
Więc jak ty to szukasz?


Szukałem po hasłach: dekle chrom, kołpaki chrom i zawsze znajdywałem od fiata albo innego wynalazku nie łado podobnego

Cytat:
2012-11-19 13:15:00, felype pisze:
Jak nie będziesz zakładał tego brzydkiego to chętnie odkupiłbym od niego czarny dekielek bo mi brakuje jednej sztuki


Jak nie wykorzystam to dam znać

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-19 17:37:15 ]
  
 
Dzisiejsza modyfikacja światła przeciwmgłowe żółte :


4x żarówki osram night breaker plus oraz halogeny = lepiej być nie może . Bardzo polecam te osramy bardzo mocno świecą, świetna widoczność w każdą pogodę, jedyny minus to minimalnie "hid-owa" poświata występująca o dziwo tylko w światłach łady ( w seacie nie zauważyłem). Mimo to zauważalnie lepsza widoczność jest tego warta.



[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-23 18:08:04 ]
  
 
Zapomniałeś trochę podfotoszopić fotkę.

W sumie tak do końca nie wiem, ale chyba bardziej mi podobają się białe.
  
 
Jak mi się znudzą żółte wystarczy zmienić klosze na białe(poprzednie białe to ten sam model lampek klosze są przemienne)...15 min roboty. Żółte bardziej kojarzą mi się z PRL-em, poza tym dzisiaj miałem przyjemność przejechać się o godzinie 16 w lekką mglę i powiem szczerze, że żółte halogeny faktycznie dają jakby lepsza widoczność niż tradycyjne białe...ciekawe nowe doświadczenie.

Ps. Już nie mogę doczekać się kolejnych małych zmian, które nastąpią już wkrótce. Cały czas mam jednak dylemat czy montować listewki na nadkola czy nie. Martwi mnie zbierająca się pod nimi woda, fluidol wystarczy ?

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-11-23 19:07:38 ]
  
 
Ostatnie woskowanie przed zimowym okazjonalnym użytkowaniem. W tym roku IPA + wosk: Collinite 476 polerowanie trochę maszynowo trochę ręcznie myślę, że pięknie wyszło i mam nadzieję że wosk długo wytrzyma.



  
 
Bartek - możesz wierzyć lub nie ale kilkanaście dni temu, zanim założyłeś tutaj temat znalazłem twoją ORANGE na Polskiej Jeździe i jak Boga kocham chciałem Ci napisać priva, żeby wrzucił tutaj taki sam opis auta jak tam.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2012-11-25 21:08:05, emde pisze:
Bartek - możesz wierzyć lub nie ale kilkanaście dni temu, zanim założyłeś tutaj temat znalazłem twoją ORANGE na Polskiej Jeździe i jak Boga kocham chciałem Ci napisać priva, żeby wrzucił tutaj taki sam opis auta jak tam.



Miło mi Długo to trwało, ale na szczęście jakiś czas temu zebrałem się w sobie i opisałem ją. Przyznaje że nie aż tak dokładnie jak na PJ, nie chciałem zaśmiecić pół forum moimi opowiadaniami . Pozdrawiam
  
 
Przez weekend zrobiłem:
- wymieniłem wężyk od odmy (podziękowania dla klubowicza " andrys20" )
- zamontowałem orginalne dekle na koła (podziękowania dla klubowicza "felype")
- naprawiłem lampki wnęk drzwi oraz oświetlenie komory silnika
- halogeny zostały podłączone jako światła przeciwmgłowe a nie jak było dotychczas światła dalekosiężne
- montaż fartuchów przeciw błotnych przód




[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-12-09 15:14:21 ]