Ładowanie Łada 2107 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolejne pytanie. Może mi ktoś opisać dokładnie jakie przewody idą do alternatora, ile ich jest i gdzie powinny być podłączone. Gdyż mam jeden wolny styk na wsówkę na alternatorze i nie bardzo wiem po co on jest.
  
 
Występują dwie końcówki na śrubę. Z jednej idzie brązowy przewód do + klemy akumulatora. Z II końcówki wychodzą 2 pomarańczowe przewody które idą do bezpieczników. Wsówka jest do lampki ładowania na desce.
  
 
Tylko na alternatorze mam miesce na 2 wsówki. Jedno jest na regulatorze napięcia(elektroniczny) a drugie bezpośrednio na alternatorze. Zastanawia mnie po co jest to drugie.
  
 
Jezeli pamięć mnie nie myli, to powinien być też kondensator.
  
 
Owszem kondensator jest ale przewody nie są na pewno podłączone pod wsówkę. Przewód od kondensatora , tak mi się wydaje, idzie do alternatora i obok niego wychodzi z alternatora tak jakby drugi przewód który jest podłączony do śruby wychodzącej z alternatora. Ma ktoś może schemat alternatora siódemki będzie łatwiej wytłumaczyć
  
 

obrazek powinien się dodać, więc:
1) kondensator podpięty do ładowania aku
2) 2x przewody do bezpieczników
3) przewód do aku
4) wyjście ze szczotek
5) przewód wychodzi z alter i jest podpięty do szczotek
6) wsówka do lampki od ładowania
7) instalacja własna
  
 
A więc tak. Na początek wielkie podziękowania dla cezarego który znalazł chwilę czasu i udostępnił zdjęcie. Niestety mój alternator jest chyba trochę inny, gdyż ma regulator napięcia wraz ze szczotkami a na tym zdjęciu (chyba) go nie widze. Chodzi o tą wsówkę nr 6. Tam właśnie niemam nic podłączone. Różnica u mnie jest też w tym że niema przewodu nr 5. Jak wnioskuję on wchodzi do szczotek, a ja w tym miejscu mam właśnie regulator napięcia razem ze szczotkotrzymaczem i również jest ten styk, i niewiem za bardzo po co on jest.
  
 
A tu jest podobny alternator jaki mam
  
 
taki sam jak mój, tylko kabelek 1? wychodzi z innego miejsca.
  
 
No właśnie a u mnie niema takiego kabelka? czy to możliwe?
Z tego co wyczytałem to 2? to jest wyjście na przewód zerowy?
Bo to jest oczywiście zdjęcie podglądowe, zapomniałem dodać


[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-06 20:03:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-06 20:14:32 ]
  
 
pamiętam, że jest jeszcze jeden rodzaj alter, ale w bezkresnych czeluściach nie mogłem go znaleźć i tam jest inne osadzenie szczotek, więc możliwe, że i kabelek jest inaczej rozwiązany.
  
 
Właśnie szkoda. Może to było by rozwiązaniem zagadki. No ale trudno i tak dużo mi pomogłeś. A może ktoś jeszcze wie coś na ten temat?
  
 
Aktualnie mam podłączony altek z regulatorem takim jak na zdjęciach powyżej. Opis tego typu regulatora widziałem w książce do Samary.
Wcześniej miałem podłączony altek z regulatorem typu jak na tej aukcji http://allegro.pl/regulator-napiecia-lada-i3194580728.html Jego opis był w książce do 2107.

Mogę dziś wieczorem zrobić zdjęcia jak mam to podłączone i jak zachowuje się wskaźnik napięcia.

  
 
Byłbym bardzo wdzięczny. Bardzo by mi to pomogło.
  
 
Najpierw teoria dla alternatora z takim regulatorem napięcia z książki do Samary:



A tak to wygląda u mnie praktycznie:



W 1 podłączony jest przewód ze wsuwką (instalacja samochodu)
W 2 czyli do śruby podłączony jest:
- kondensator
- przewód z regulatora z oczkiem
- pojedynczy przewód z oczkiem (instalacja samochodu)
- podwójny przewód z oczkiem (instalacja samochodu)
W 3 podłączony jest przewód ze wsuwką który w środku w alternatorze podłączony jest do mostka.

Wcześniej jeździłem z takim alternatorem



W jego przypadku nie ma żadnego przewodu wychodzącego ze środka alternatora, czyli:
W 1 czyli do śruby podłączony jest:
- kondensator
- przewód z regulatora z oczkiem
- pojedynczy przewód z oczkiem (instalacja samochodu)
- podwójny przewód z oczkiem (instalacja samochodu)
W 2 podłączony jest przewód ze wsuwką (instalacja samochodu)

Mam jeszcze alternator polskiej produkcji, ale nigdy go jeszcze nie podłączałem



Napięcie na akumulatorze, ciepły silnik
http://www.youtube.com/watch?v=LTSH1NZTEqw

Moment załączenia i wyłączenia się wentylatora, ciepły silnik, włączone pozycje:
http://www.youtube.com/watch?v=9ipWZOzWFGQ

Kiedyś ktoś też pytał jak chodzą wycieraczki, u mnie chodzą tak (zgaszony i odpalony silnik, sucha szyba):
http://www.youtube.com/watch?v=ypn-79KBqPw
  
 
Alternator "polskiej" produkcji zakupiłeś ode mnie, wyjaśniam on ma tylko tył polski przód jest ruski bo mocowania polskie pasują ale do DF/PN. Jak pamiętam ojcu dawno temu padł chyba tam regulator napięcia z szczotkami i elektryk założył dlatego ten tył (nie miał dostępu do ruskiego?) a za mojej kadencji wymieniłem profilaktycznie łożyska, regulator i mostek bo szwankował, po czym niedługo sprawny powędrował w twoje ręce. Ja wtedy remontowałem silnik i altek i rozrusznik dawałem nowe ruskie.
Podłączenie banalne było duża śruba +, na wolny bolec przy szczotkach wsuwka z instalacji samochodu (kontrolka ładowania)
Silniczek ode mnie widziałem tez zapasowy stał a mogłeś wsadzić zastępczo zanim machery Ci naprawili twój, dowiózł by Cię...
  
 
Wielkie dzięki tego mi brakowało. Teraz widać dokładnie jak powinna poprawnie działać instalacja. Teraz trzeba coś zrobić żeby moja tak działała.
Problem w tym że to jest jakby połączenie tych dwóch alternatorów. niema wyjścia z alternatora do regulatora. Kest te wejście nr 1 . Jednym słowem brak jednego przewodu. Ale wydaje mi się że i ten regulator coś może szwankować, choć kupiłem nowy. Aj ta jakość części. Jutro zrobię zdjęcie, jak to u mnie wygląda.

[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-07 22:13:33 ]
  
 
Dzięki za info, na sprawdzenie tego alternatora jeszcze przyjdzie czas. Ten co teraz mam to reanimowałem z totalnego trupa jak koledze wywaliło na niego płyn z termostatu - diody i uzwojenie były ok, nowe łożyska i regulator, wyczyszczona obudowa i śmiga
Silnik od Ciebie stoi i czuwa, pozbierałem do niego już trochę nowego osprzętu (aparat, kompletne sprzęgło itp).
A drugie 1.3 zdążyłem poskładać przed wyjazdem - jeździ jak złe

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2013-05-07 22:07:00 ]
  
 
Relacja z ostatniej chwili. Dzięki uprzejmości kolegi Michała (Emde) zamieniliśmy dzisiaj akumulatory. Na jego jest to samo a u niego aku jest napewno sprawny, więc to nie jest na pewno źródło.
  
 
Dzisiaj zainwestowałem w miernik, bo stary pokazywał jak chciał. Oto wyniki:
-Napięcie rano na akumulatorze 12,6V
-ładowanie bez obciążenia 14,05V
-ładowanie z obciążeniem (światła mijania, dmuchawa i radio) 13,95V