Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-08-21 22:06:47 Nie będzie chłodzenia, po za tym reszta ok. |
grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2013-08-29 18:33:34 Daj spokój z cc, o ile chcesz alternator mocniejszy od ładowskiego, polecam zrób tak jak ja:
Zakup sprawdzony alternator A127 Marelli Magneti np. taki jak ten:a127 Odkręć i zbij koło, idź do tokarza dorobi ci kółko z podtoczeniem na wzór ładowskiego, tak aby pasowało. Delikatnie trzeba zebrać szlifierką wspornik lub między łapami altka żeby wszedł, dolna śruba pasuje od łady, potrzebna jest tulejka do tylnego mocowania. Należy przerobić mocowanie do śruby naciągu - będzie wzdłuż a nie do góry. Pasek pasuje oryginał, a podłączenie trzeba zamienić wsuwkę do kontrolki na oczko i zacisk D chyba na oczko większe. Alternator ma 100A prądu max i co jest odczuwalne nie ma problemów z ładowaniem na wolnych obrotach. Wskazówka woltomierza po włączeniu nawet dodatkowych świateł czy wentylatorów dzielnie pokazuje zielone pole, a silnik na jałowym nie schodzi tak mocno z obrotów. |
felype 21061 Warszawa | 2013-09-11 10:52:12 Witam,
Czasami na wolnych obrotach mryga mi lampka od ładowania. Problem pojawia się i znika, czasami jest ok, powyżej 2tyś. obrotów nie występuje. Zauważyłem, że częściej występuje przy rozgrzanym silniku i jak jadę sam. Sprawdzałem pasek paluchem i wydaje się dobrze napięty (ugiął się jakieś 0,5cm). Wydaje mi się, że na 99% to pasek ale może macie inne wskazówki? Jeśli to pasek to jak go naciągnąć, potrzebny jest kanał? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-09-11 11:01:52 Raczej za krótkie szczotki. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-09-11 12:02:28 Mam kolejne pytanie gdyż problem z ładowaniem jeszcze nie został rozwiązany. Ostatnio wogóle go nie miałem. Okazało się że wirnik nie miał przejścia. Zostało to naprawione(wymieniony wirnik). I kolejne pytanie czy regulatory mogą się od siebie różnic a dokładniej czy różnią się od siebie zakresem regulacji. Ładowanie niby jest ale cały czas są wahania. Raz wskazówka jest na środku raz delikatnie wyhyla się w prawo. Na mierniku pokazuje Od 12.2 V do 13,5V |
janjestemjan Kandydat na Kandaydata łada 2107 kielce | 2013-09-16 20:40:00 a ja jesczecze raz o tym altku od cc...
czy w cc pierścienie ślizgowe wirnika mają rowki w których slizgają się szczorki...czy są po prostu już tak wyterte a nowe są płaskie jak np. w ładzie...wie kto morze????? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-09-16 21:12:19 Wytarte. Powinno być bez rowków. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-09-17 10:29:46 Potwierdzam. Pierścienie powinny być gładkie bez żadnych rowków. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-09-17 22:02:45 Problem z wskaźnikiem ładowania został rozwiązany. Winny był wskaźnik a dokładniej kostka i dwie śrubki na ścieżce zegarów(delikatnie dokręcenie pomogło). Teraz ładnie pokazuje napięcie na zielonym. To tak na przyszłość jakby ktoś miał z tym problemy. Ładowanie na wyjściu z alternatora 14,1 V a na akumulatorze 13,95 V. Spadek nie duży. Moim zdaniem ładowanie jest trochę za małe ale chyba kończę z nim zabawę na ten rok. Jak to mówią " narazie niech jest jak jest" |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-30 22:42:02 Odkopuję.
Mam taki alternator: Alternator Odpaliłem moją Ładną po zimie. Wszystko było OK, wycieczka nad jezioro parenaście km. W drodze powrotnej zauważyłem, że nie ma łatowania (strzałka po lewej). Wyłączyłem światła i kulam się do domu. W międzyczasie kilka razy ładowanie wróciło na kilka sekund. Po jakichś 12km ładowanie wróciło na stałe. Dojechałem do domu, wyłączyłem auto, włączyłem - naprawiło się Następnego dnia odpalam - strzałka znów po lewej. Mierzę napięcie na aku - 12V - ładowania brak. Wymieniłem regulator, oczyściłem styki, sprawdziłem bezpieczniki, napięcie na wzbudzeniu jest. Jakieś pomysły? [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-03-30 22:43:02 ] |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2017-03-31 09:02:26 Rozumiem, że opierałeś się na wskaźniku na desce?
A mierzyłeś napięcie ładowania multimetrem jak według wskaźnika go nie było? |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-31 14:33:55 Mierzyłem multimetrem. 12V i stoi jak wryte niezależnie od obrotów. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-03-31 14:42:20 Nie czytałem nic więcej, tylko ostatni post, uszkodzony mostek może być tutaj usterką. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-03-31 19:39:21 Wywaliłem to dziś na stół, rozkręciłem, pomierzyłem.
Diody OK, uzwojenie wirnika OK. 10 ohm. Jak podłącze 12V to gwoździe przyciąga. Przebicia ze stojana na obudowę nie ma. Cewki stojana ok 1 ohm. Moim zdaniem na wirnik nie jest podawane napięcie. Rozumiem, że jak podam na obudowę minus, na wzbudzenie 12V (wsuwka na regulatorze), to na szczotkach powinno się pojawić 12V (a się nie pojawia). I teraz jak zacznę kręcić wirnikiem, to na złączu 30 powinno pojawiać się napięcie. A się nie pojawia (chyba że podłączę ten kabelek z regulatora to pina 30, to wtedy jest tam zawsze 12V niezależnie od tego czy kręcę czy nie. Magia.) Regulator Jak sprawdzić czy regulator jest ok? Czy ma ktoś schemat tego ustrojstwa? [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-03-31 20:06:50 ] |
fragles94 Łada 2106 1500s Wrocław | 2017-03-31 22:13:45 Zazwyczaj jak ładowanie raz jest, raz znika to problemem okazuje się być podwieszanie się szczotek. Ja bym po prostu wymienił regulator ze szczotkami (zważywszy na jego cenę). |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-02 19:12:15 Dzisiaj znów to samo. Szlag mnie trafi. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2017-04-02 23:03:06 Tak sobie piszę posta za postem i sam sobie odpowiadam, ale może zostanie to dla potomnych. Wyciągnąłem znowu ten alternator. Wyjąłem szczotkotrzymacz, podłączam napięcie do pierścieni ślizgowych i dupka - nie działa. Miernik w dłoń - przerwa. No to rozkręcam alternator. Parę razy młotkiem, żeby wybić wirnik z łożyska, wirnik na stół, podłączam napięcie do pierścieni - działa. Mierzę - uzwojenie OK. WTF? Ciągnę lekko pensetą za końcówkę, która idzie do pierścienia a ona wychodzi leciutko z wewnętrznej warstwy uzwojenia . Tak więc usterka nieopłacalna do naprawienia (przezwojenie).
Tak więc Ładna dostanie nowy altek. Jeszcze tylko szybko chciałbym się upewnić, że będzie pasować: Alternator [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-04-02 23:16:48 ] |