Gaźniki Motocyklowe - Bike Carbs Regulacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Panowie jak to jest czy ogólna zasada regulacji gaźników czy to przeznaczonych do auta czy gaźników w motocyklach/ ścigaczach to zasada jest taka sama ?

Zasada działa gaźnika jest niezmienna ale wszystkie z tych rodzajów mają podstawowe części do regulacji czyli dysza główna , biegu jałowego i iglica ?

Planuje wsadzić 4xgaźniki do samochodu i zastanawiam się już nad kwestią regulacji

I porady dotyczące strojenia zawarte w tym artykule mogę zastosować do tych moich gaźników ? http://atvx.pl/?p=3966

Jeśli nie to może ktoś zapewne bawił się już takimi gaźnikami i może być się nieskromnie podzielić jakimiś poradami

Pozdrawiam Panowie
  
 
Zespół fabryczny FSM stosował gaźniki Bing, pochodzące wprost od motocykla.
  
 
Najlepiej jak wyregulujesz na sondzie szerokopasmowej i w zależności gdzie jaki afr to dostrajasz elementami podanymi w artykule. Generalnie żeby odpalić i jechać to pewnie nie będziesz musiał regulować, ale żeby to dobrze zagrało już będzie trochę zabawy wyjmowaniem i wkładaniem całego zestawu.
  
 
Panowie wykopki robię.

Montuję dohcowi zestaw wentylujący z Kawy ZX6R (gaźniki mikuni). Pytanie moje dotyczy jednak nie regulacji ale filtrów. Oryginalny airbox nie ma zastosowania w tym wypadku z jednego podstawowego powodu - nie wygląda i jest za duży. Dodatkowo mam dwa komplety trąbek (krótkie i długie) i chciałbym nimi swobodnie manewrować.

Gdzie w polandii można dostać skarpetki gąbkowe lub z dzianiny na trąbki?

Bo po przerzuceniu całego internetu widzę, że czeka mnie kupienie arkusza, ciecie i szycie/klejenie samemu.

  
 
Cytat:
2015-01-19 12:34:10, Furiosus pisze:
Panowie wykopki robię. Montuję dohcowi zestaw wentylujący z Kawy ZX6R (gaźniki mikuni). Pytanie moje dotyczy jednak nie regulacji ale filtrów. Oryginalny airbox nie ma zastosowania w tym wypadku z jednego podstawowego powodu - nie wygląda i jest za duży. Dodatkowo mam dwa komplety trąbek (krótkie i długie) i chciałbym nimi swobodnie manewrować. Gdzie w polandii można dostać skarpetki gąbkowe lub z dzianiny na trąbki? Bo po przerzuceniu całego internetu widzę, że czeka mnie kupienie arkusza, ciecie i szycie/klejenie samemu.



Pewnie samemu trzeba wydziargać
Jak krawiec ŚWIĘTY

http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t97519-150.html
  
 
w uk kupisz bez problemu - polecam ebaya, koszty wysylki tez nie beda straszne

przykladowo

http://www.ebay.co.uk/itm/4-x-Single-Carb-Sock-Air-Filters-Dellorto-DHLA-DRLA-100mm-/351253663211?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51c8598deb
  
 
Tak tylko zapytam - zx6r ma 36-38mm, nie będzie za mało ?
Pytam bo sam jestem żywo zainteresowany tematem i celuję bardziej w 40mm z R1 np
  
 
Obawiam się, że powinno z zapasem wystarczyć do doprężonego 1756 ccm.
Dodam jeszcze jedną uwagę w punktach:
1. do tych gaźników można mieć dwa rodzaje trąbek (seryjnych) i na start nie trzeba kombinować
2. trąbki nie są wciskane tylko przykręcane a to ma znaczenie jak na nie uwiesisz skarpetkę
3. gaźniki mają jedną dysze paliwa i nie trzeba modzić, kombinować i zalepiać dodatkowych dysz w R1
4. koleżka z wiochy, który serwisuje motocykle mi je polecił jako najmniej kłopotliwe w obsłudze - i jak widzę po netach sporo ludzi je zakłada do samochodów.


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-01-19 14:18:27 ]
  
 
obstawiam ze wystarczylaby przepustnica 32-34 mm i to do zasadniczo szybkooobrotowego egzemplarza z moc max w wysokiej partii obrotow
  
 
Dodam jeszcze patrząc na ceny gotowców, że albo kupię w polandii coś co da się szybko przerobić, albo pobawię się w krawca jak ŚWIĘTY.
  
 
Jak są ustawione gaźniki w zx6r, pionowo czy pod kątem?
Furiosus- mógłbyś mi zmierzyć rozstaw tych gaźników, mierząc od środka do środka gardzieli?
  
 
Gaźniki są (powinny być) ustawione w kącie ok 30 st. - generalnie wyznacznikiem prawidłowego montażu jest denko komory pływakowej powinno być w poziomie - cała filozofia (niech nikogo nie zdziwi ale ono jest od spodu gaźnika - aluminiowe a nie wierzchnia pokrywka z tworzywa). Pomiarów na razie nie mogę Ci zrobić bo gaźniki są u Jacka w Warszawie - spawa się kolektor.

Jakby kto chciał to dysponuje rysunkami flansz do dohc na głowicę i flanszy pod gaźniki bo można je (gaźniki) zamontować za pomocą króćców ssących - ja używam z GSXR-a o takie:



Króćce są metalowo - gumowe (sztywne) można je przykręcić do flanszy i do gaźnika i cały układ będzie sztywny - unikamy naginania silikonowych obejm linką od cięgna gazu. Króćce mają dwa kształty przy głowicy okrągły i podłużny więc można kupić co tam komu potrzeba.
  
 
Cytat:
2015-01-25 11:21:34, Furiosus pisze:
Gaźniki są (powinny być) ustawione w kącie ok 30 st. - generalnie wyznacznikiem prawidłowego montażu jest denko komory pływakowej powinno być w poziomie - cała filozofia (niech nikogo nie zdziwi ale ono jest od spodu gaźnika - aluminiowe a nie wierzchnia pokrywka z tworzywa). Pomiarów na razie nie mogę Ci zrobić bo gaźniki są u Jacka w Warszawie - spawa się kolektor. Jakby kto chciał to dysponuje rysunkami flansz do dohc na głowicę i flanszy pod gaźniki bo można je (gaźniki) zamontować za pomocą króćców ssących - ja używam z GSXR-a o takie: Króćce są metalowo - gumowe (sztywne) można je przykręcić do flanszy i do gaźnika i cały układ będzie sztywny - unikamy naginania silikonowych obejm linką od cięgna gazu. Króćce mają dwa kształty przy głowicy okrągły i podłużny więc można kupić co tam komu potrzeba.


wlezie to to do 125p z serwem ?
  
 
Podeślij mi rysunki flansz na bing17@o2.pl z chęcią rzucę okiem na nie.
  
 
Cytat:
2015-01-25 11:59:23, mar125 pisze:
wlezie to to do 125p z serwem ?



bezproblemowo - gaźniki są ustawione wężej jak webery/solexy/delorciaki

Cytat:
2015-01-25 12:09:18, bing17 pisze:
Podeślij mi rysunki flansz na bing17@o2.pl z chęcią rzucę okiem na nie.



Poszło


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-01-25 12:24:42 ]
  
 
Jak pasuje ze serwem, to coraz bardziej podoba mi się ten temat.
Trzeba o czymś takim pomyśleć
  
 
Cytat:
2015-01-27 12:40:03, Lukasz_Wais pisze:
Jak pasuje ze serwem, to coraz bardziej podoba mi się ten temat. Trzeba o czymś takim pomyśleć



Wysłałem Arturowi rysunki flansz. na weekendzie powinienem zrobić pasowanie zestawu...
  
 
... no to jak są szkice, to wyciąć nie będzie problemu
  
 
Posiadam takie gazniki jak wyzej i mam pytanie do czego sa te dwa krocce?



Dmuchajac w jeden powietrze wylatuje drugim (nie wplywa do bebechow gaznika)

I drugie pytanie czy owy gaznik podejdzie do silnika malucha, nie bedzie za duzy?
  
 
a to czasem nie będzie podgrzewanie korpusu gaźnika?