Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 55

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tylko proszę nie zapomnieć że wszystkie autobusy muszą być w skali 1/72. Żeby Dea się nie zniechęciło do działania. Bo jak autobusy by były większe, to by się nie mieściły na gazetce. A po za autobusami wszystkie modele w jedynej słusznej skali czyli 1/43.
To będzie wysyłał te propozycje? To niech wszystko sumuje i podzieli na skale 1/43 i 1/72 czyli autobusy.
  
 
no jakby jeszcze dorzucić do tego autobusy w 1/72, to i tak brakuje kilku kolejnych modeli, jak:
- Autosan H9-35
- Karosa B732 i B741
- Ikarus 180, 556, 311
- Sanos S14
- San H01B
- Star N52
- TAM 170 A11

a co do ciężarówek i innych użytkowych pojazdów, to gdzieś uleciały mi:
- LIAZ 100 i LIAZ MT oraz Praga V3S, dźwig IFA ADK 125 (widoczny do dziś na ulicach), Csepel D-344 i D-706
- traktory Ursus C385, C328, Białoruś JUMZ, Zetor 5211
- kombajny Bizon i Vistula
- transportery opancerzone Skot i BTR-60

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-07-29 12:44:49 ]
  
 
Sanos jak najbardziej kultowy. Tak sobie myślę że pojazdów użytkowych jest taka ilość że DeA mogła by spokojnie zrobić osobną serię np Użytkowe Pojazdy PRL. Roboty na kolejne kilka lat. Tylko muszą coś zrobić z jakością. Mam na myśli MEXa, kształty nie mają nic wspólnego z rzeczywistością a jak się postawi koło 043 z Atlasa to aż w oczy kole. Same jelcze, które szczególnie mnie interesują to jest grubo ponad setkę pozycji a gdzie Star, Autosan, Tatra, Liaz, IFA, Csepel, Ikarus. itd Gdyby nawet zrobili osobne serie np Autosan legenda szos to by się urobili po pachy. Myślę ze się zgodzicie
  
 
Cytat:
2014-07-29 13:20:23, rihoru pisze:
Sanos jak najbardziej kultowy. Tak sobie myślę że pojazdów użytkowych jest taka ilość że DeA mogła by spokojnie zrobić osobną serię np Użytkowe Pojazdy PRL. Roboty na kolejne kilka lat. Tylko muszą coś zrobić z jakością. Mam na myśli MEXa, kształty nie mają nic wspólnego z rzeczywistością a jak się postawi koło 043 z Atlasa to aż w oczy kole. Same jelcze, które szczególnie mnie interesują to jest grubo ponad setkę pozycji a gdzie Star, Autosan, Tatra, Liaz, IFA, Csepel, Ikarus. itd Gdyby nawet zrobili osobne serie np Autosan legenda szos to by się urobili po pachy. Myślę ze się zgodzicie

Koledzy zapomnieli o bardzo kultowych francuskich autobusach Chausson, które jeździły w Warszawie od końca lat 40 -tych do chyba początku 70 -tych. Te pierwsze miały wystający "ryj", te następne miały bardziej subtelny przód. Mój ojciec jeździł takimi w MPA /Miejskie Przedsiębiorstwo Autobusowe/ i mówił, że były to wozy nie do zdarcia. Z ciekawostek: dźwignia zmiany biegów wychodziła w stronę kierowcy poziomo z deski rozdzielczej, a biegi przełączało się góra - dół i w bok. Luz był poziomo.
  
 
Cytat:
2014-07-28 14:47:44, rihoru pisze:
Temat ciekawy ale czy coś da? trudno powiedzieć ale nawet jeśli w jakimś procencie to warto. Jelcz 315 (w barwach PKS z filmu "Droga") Autosan H9 Jelcz 021 Star 200 Nysa 522 OW Hydromil II Tarpan Pick-up + przyczepka Rudy 102 Jelcz Dakar Stratopolonez Ził MMZ-555 wywrotka Tatra 613 6x6 Ciągnik Balastowy Autosan H10 Jelcz 004 Wystarczy, wychodzi że większość to pojazdy użytkowe. Oczywiście widziałbym parę typów Skody ale wiadomo jak jest.

myślę że favoritka powinna wyjść.Stratopolonez w specjalnych też.Ciekawe ile modeli Volvo jeszcze wyjdzie
  
 
Cytat:
2014-07-29 14:55:23, Cadi pisze:
Koledzy zapomnieli o bardzo kultowych francuskich autobusach Chausson, które jeździły w Warszawie od końca lat 40 -tych do chyba początku 70 -tych. Te pierwsze miały wystający "ryj", te następne miały bardziej subtelny przód. Mój ojciec jeździł takimi w MPA /Miejskie Przedsiębiorstwo Autobusowe/ i mówił, że były to wozy nie do zdarcia. Z ciekawostek: dźwignia zmiany biegów wychodziła w stronę kierowcy poziomo z deski rozdzielczej, a biegi przełączało się góra - dół i w bok. Luz był poziomo.



Może i nie zapomnieli, ale bardziej skupili się na bloku wschodnim. Bo jeśli chodzi o zachodnie, to do tego dochodzą także autobusy Fiata, Mercedesa czy Leylanda (Fiaty i Leylandy zresztą były montowane w Polsce), a także ciężarowe Volvo i Steyry.

[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2014-07-29 15:09:52 ]
  
 
Kolego cichy_555 zapomniałeś dodać jeszcze
Ził 130 wywrotka
Ursus C 360
Liaz-skoda Polewaczka
Liaz-skoda Śmieciarka
Robur TV
Ursus C4011

Ciekawe co na to nasz przyjaciel Sroczka7 powie na to wszystko ?
  
 
Taki Liaz polewaczka jezdzil w warszawskim MPO w filmie "Nie Lubie Poniedzialku", byl to model Liaz 706 RT.
 
 
Witam. Napewno nie może zabraknąć na liście do DeA Bizona Super Z056.

[ wiadomość edytowana przez: bizonsuperz0565 dnia 2014-07-29 20:15:46 ]
  
 
Cytat:
2014-07-29 19:16:47, skuderia pisze:
Taki Liaz polewaczka jezdzil w warszawskim MPO w filmie "Nie Lubie Poniedzialku", byl to model Liaz 706 RT.

...a mnie się wydaje, że to jednak "czysta" SKODA 706 RT



Skoda Liaz wystąpił w serialu ZMIENNICY



[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2014-07-29 21:12:19 ]
  
 
Również znaleźć powinny się m.in.
Star 244 RS (Rolniczy)


Jelcz Mielec (Chłodnia)


Star 200 Pogotowie Techniczne


Jelcz M11 Pogotowie Techniczne


Tatra 138/148 Straż


Skoda 706 RTO Straż


Star Hydromil


oraz jakże piekny Star C-200 z LOT-u
  
 
Ja podejmę się ratowania serii przed utratą polskich modeli . Mogę zrobić listę, co w jakiej skali ma być. Tylko muszę mieć wszystkie propozycje Kolegów na 1 liście. Potem to posegreguję, podzielę wg. skal i zapodam na forum całą listę. Zgadzacie się?
  
 
Ja się zgadzam.
  
 
Cytat:
2014-07-30 08:52:02, motofan5000 pisze:
Ja podejmę się ratowania serii przed utratą polskich modeli . Mogę zrobić listę, co w jakiej skali ma być. Tylko muszę mieć wszystkie propozycje Kolegów na 1 liście. Potem to posegreguję, podzielę wg. skal i zapodam na forum całą listę. Zgadzacie się?



Jak to według skali? Skoro w Rosji wszystkie duże modele są i będą w skali 1:43, to nie wyobrażam sobie, by w polskiej serii było inaczej. Dodam, iź we Francji seria ciężarówek i autobusów jest również w skali 1:43. Żadne inne skale aw tym 1:72 w KAP nie wchodzą w grę. Jeśli model/zestaw będzie zbyt duży, DeA bez problemu może go rozbić na dwie części: ciągnik jedno wydanie a naczepa/przyczepa drugie.

[ wiadomość edytowana przez: caspar dnia 2014-07-30 12:01:58 ]
  
 
Cytat:
2014-07-30 12:00:40, caspar pisze:
Jak to według skali? Skoro w Rosji wszystkie duże modele są i będą w skali 1:43, to nie wyobrażam sobie, by w polskiej serii było inaczej. Dodam, iź we Francji seria ciężarówek i autobusów jest również w skali 1:43. Żadne inne skale aw tym 1:72 w KAP nie wchodzą w grę. Jeśli model/zestaw będzie zbyt duży, DeA bez problemu może go rozbić na dwie części: ciągnik jedno wydanie a naczepa/przyczepa drugie. [ wiadomość edytowana przez: caspar dnia 2014-07-30 12:01:58 ]

...zastanów się ile cm będzie miał Ikarus 280 w wyd. KAP w skali 1:43 - ja mam takiego z Rosji (CLASSICBUS) - ma ok. 40 cm długości a jego koszt to ok. 600 - 800 zł.
  
 
To chodzi tylko o autobusy. Ludzie czytajcie ze zrozumieniem !!!
  
 
Cytat:
2014-07-30 12:36:58, Stachu19 pisze:
To chodzi tylko o autobusy. Ludzie czytajcie ze zrozumieniem !!!



No właśnie Panowie, "zrozumienie". Gdybym nie znał możliwości serii wydawniczych nie pisałbym świadomie o skali 1:43. Czyżby Ikarus przegubowy był dłuższy od MZ36 TCA wydanego w serii testowej przez Altaya (wchodzącego w skład DeA) we Francji?

Francuska seria ciężarówek z naczepami



[ wiadomość edytowana przez: caspar dnia 2014-07-30 13:01:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: caspar dnia 2014-07-30 13:03:09 ]
  
 
Jeśli wszyscy się zgadzają - prosiłbym 1 z forumowiczów o podanie listy propozycji, oraz zastanowienie się jaką treść powinien zawierać e-mail.
  
 
Panowie nie zapomnijcie o pomarańczowym Jelcz 315 smieciarce
  
 
A ja przypomnę jeszcze o dźwigu hydros stalowa wola, znanym z alternatyw i autobusie ikarus zemun znanego z pksow zwłaszcza na poludniu polski