Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 66

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Myślałem że pójdą na łatwiznę w Fiacie 126p Nauki Jazdy.
A po stronie pasażera są pedały. Fiat już stoi koło swoich braci maluszków.
  
 
Dzisiaj Fiacik 126p Nauka Jazdy - ja może kupię,tak z szacunku.
Ciekawi mnie "Złota kolekcja" oraz to,czy nie zostanie zepsuta.
KAP też było dobre na początku,a potem zaczęły się zapychacze.
Kupię pierwsze pięć numerów,dla porównania ze starą kolekcją.
Najładniejsze dla mnie są zielony Żuk A-07 i biały Polonez 1500.
Gazetki też są lepiej opracowane,mają tyle danych,że wystarczy.
Jak "Złota kolekcja" się ukaże,stare KAP upadnie,bo będzie kopia.
Ciekawe,ile nowy zbiór utrzyma się na rynku,bądź co bądź dużym.
Po sukcesie serii próbnej można przypuszczać,że raczej tyle,co KAP.

Na koniec podaję,kiedy i jakie numery będą - tak dla innych

Nr 1 - FSO Syrena 104 - 24.09.2014 - niebieska
Nr 2 - Polski Fiat 125p - 08.10.2014 - zielony
Nr 3 - FSO Warszawa M-20 - 22.10.2014 - czerwona
Nr 4 - FSO Polonez 1500 - 05.11.2014 - biały
Nr 5 - ZSD Żuk A-07 - 19.11.2014 - zielony

* wstępnie ma ukazać się 60 numerów "Złotej kolekcji"
  
 
Mamy wydanie specjalne KAP... Polski Fiat 126p Nauka Jazdy









  
 
To teraz w kolejnym wydaniu chciałbym ujrzeć czołg T 72 w skali 1/43 taki jaki wyjdzie w Atlas Verlag w Niemczech.
  
 
Cytat:
2014-09-19 11:10:22, Stachu19 pisze:
To teraz w kolejnym wydaniu chciałbym ujrzeć czołg T 72 w skali 1/43 taki jaki wyjdzie w Atlas Verlag w Niemczech.

@Stachu19: ...ale to jest kolekcja Kultowe Auta PRL-u !
  
 
No może trochę przesadziłem. Ale w rocznice ogłoszenia Stanu Wojennego w Polsce mogło by DeA wydać takiego. Chyba by się nikt nie obraził. Model bazowy by już mieli.
  
 
Cytat:
2014-09-19 11:14:40, Stachu19 pisze:
No może trochę przesadziłem. Ale w rocznice ogłoszenia Stanu Wojennego w Polsce mogło by DeA wydać takiego. Chyba by się nikt nie obraził. Model bazowy by już mieli.

...ja mam T-34/75 w skali 1:43... kupiłem go dawno temu od ruskich na bazarze.. za grosze !

  
 
Maluszek bardzo fajny - rejestracja z byłego woj.radomskiego.
Ciekawe,ile było w Polsce Fiatów 126p jako wozy Nauki Jazdy.
O Polonezach słyszałem,Maluchy jakoś umknęły mej uwadze.
Sytuacja pewnie trwała do roku 1989,kiedy to otwarto granice.
Potem stopniowo zaczęły się zmiany,bo były lepsze samochody.
  
 
Więc z moich okolic jest za rejestrowany maluszek.
  
 
Cytat:
2014-09-19 11:48:18, przemo93 pisze:
Maluszek bardzo fajny - rejestracja z byłego woj.radomskiego.



Ludzie, trzymajcie mnie
WRA to w tamtym systemie był WROCŁAW, nie Radom!
  
 
Cytat:
2014-09-19 11:48:18, przemo93 pisze:
Maluszek bardzo fajny - rejestracja z byłego woj.radomskiego. Ciekawe,ile było w Polsce Fiatów 126p jako wozy Nauki Jazdy. O Polonezach słyszałem,Maluchy jakoś umknęły mej uwadze. Sytuacja pewnie trwała do roku 1989,kiedy to otwarto granice. Potem stopniowo zaczęły się zmiany,bo były lepsze samochody.



jak to ile? b. dużo. Chociaż moi rodzice robili np. prawo jazdy na żuku i warszawie, ale w latach 80. standardowo był to fiat 126p i chyba bardziej popularny na "Lce" niż polonez.
  
 
Cytat:
2014-09-19 11:11:43, Piotr1-60 pisze:
@Stachu19: ...ale to jest kolekcja Kultowe Auta PRL-u !



Jak Junak to Auto to T-72 tym bardziej :p
  
 
Cytat:
2014-09-19 13:20:12, Frdek pisze:
Jak Junak to Auto to T-72 tym bardziej :p

...jak widzę, to Ty już chcesz kolejny - nowszy - model czołgu - T-72. Fakt, wpisuje się w PRL i nawet produkowany był w gliwickim "Bumarze" Łabędy.
  
 
Cytat:
2014-09-19 12:32:18, cichy_555 pisze:
jak to ile? b. dużo. Chociaż moi rodzice robili np. prawo jazdy na żuku i warszawie, ale w latach 80. standardowo był to fiat 126p i chyba bardziej popularny na "Lce" niż polonez.


Maluchów chyba jednak było więcej. Ja nigdy nie widziałem zdjęcia poloneza na L-ce, w latach 90tych to głównie uno i punto chyba były,
A co do maluchów to nawet w niektórych firmach do niedawna były używane na kat. B1

[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2014-09-20 11:58:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2014-09-20 12:02:40 ]
  
 
Z okazji rocznicy stanu wojennego uważam, ze bardziej uprawniony chyba byłby model specjalny hydromil lub UAZ milicyjny co?
Wiecie może dlaczego na stronie DEA nie ma oficjalnego info o Złotej kolekcji aut PRL-u? Wczoraj otrzymałem mejla z linkiem pod którym mozna zamówić serię i nawet otrzymałem na mejla potwierdzenie zamówienia kolekcji. Nic juz nie rozumiem - strona jakby tajna niedostępna ogólnie, potwierdzenie dostałem i ciekawe co dalej będzie. gdzies nawet widziałem link z reklamą telewizyjną, której nigdzie nie puszczano w TV. Rozumiecie to?
  
 
Cytat:
2014-09-20 11:57:29, poldon82 pisze:
Ja nigdy nie widziałem zdjęcia poloneza na L-ce, w latach 90tych to głównie uno i punto chyba były..

...a u mnie jeździł Polonez jako nauka jazdy (L), m.in. w Zespole szkół Samochodowo-Budowlanych, miał go także PZMot !
  
 
Ja widzialem jednego Poloneza na L-ce. Bylo to Caro... i to juz w czasach gdzie jezdzily Punto II.

A z ciekawych L-ek moge dodac ze widzialem niebieskiego Mercedesa R129 Cabrio ... choc z PRL nie ma juz nic wspolnego


[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2014-09-20 18:54:54 ]
  
 
Cytat:
2014-09-20 18:51:14, Frdek pisze:
A z ciekawych L-ek moge dodac ze widzialem niebieskiego Mercedesa R129 Cabrio ... choc z PRL nie ma juz nic wspolnego

...no to właściciel chyba nie wiedział co z kasą robić... Przecież byle pyknięcie to grube koszty ! A to w "Polandzie" było ?
  
 
Tak... to byo w PL... jeszcze maly bylem wiec nie wiedzialem dokladnie co to za model Merca ... ale mialem tagiego w takim samym kolorze w 1:43... choc jest tez mozliwe ze to byla pewna forma reklamy dla osrodka nauki jazdy... L-ka byla... nad szyba ... bo przeciez nie na dachu

... Tu w Szwecji wiekszosc osob uczy sie "wlasnym" autkiem ... (Najczesciej z rodzicem jako instruktorem - wtedy rodzic przechodzi krotki kurs czy jezt zdolny do nauczania i musi osiadac szwedzkie prawko) wiec kazde auto mozna tutaj zaliczyc na L-ke... Moj Kolega np. uczy sie jezdzic 300-konnym Volvo C30

Jesli jednak zdecydujemy sie na nauke z takim "prawdziwym" instruktorem to najczesciej jest to VW Golv VII.

Mysle ze troche za bardzo zboczylismy z tematu wiec jako rekompensate dam fotke mojej Nyski 522 R:

hostowane
  
 
Pozazdrościłem Piotrowi,zakupiłem swojego Fiacika i zrobiłem sesję godną naszej limuzyny z PRL-u









[ wiadomość edytowana przez: przemo93 dnia 2014-09-21 11:10:40 ]