Kultowe Auta PRL-u - Archiwum 2014 - Strona 89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że to się nie nadaje ale myślałem że jakoś się uda i się nie udało Dziękuję za cenne informacje, niebawem jak wezmę się za konwersję Jelcza to będzie cenne. Niestety jeszcze nie dotarły, za to kupiłem na allegro Lublina, będzie z tego sanitarka wojskowa.
  
 
Cytat:
2014-11-26 21:44:46, Historyk1985 pisze:
4. Żuk A 13B z plandeką - nie ma żadnego odpowiednika w KAP a) biały b) niebieski c) żółty d) zielony e) czerwony f) brązowy (nowość)



A to nie przypadkiem jest A 11B? NIgdzie nie mogę znaleźć informacji jakoby miał tobyć A 13B.
A Żuk A11 B był w kultowych.
  
 
Oto nowe modele z Daffi jakie mają się ukazać.


  
 
Jak tylko się dowiedziałem o tym "plamiastym" wymalowaniu Warszawy to o mało co nie padłem ze śmiechu
Jak już to powinna być jednolita w kolorze khaki i dopiero na tym białe koło i czerwony krzyż. Szyby też powinny być w tylnej części "mleczne" do połowy...
Gdyby Warszawa cywilna była taka "miętowa" czy też "pistacjowa" jak na zdjęciu to by było to jeszcze możliwe, ale to co widziałem to była "wściekła" zieleń - fuorescencyjna niemal zielona "żarówa" waląca swoją jaskrawością po oczach...
Do białej się doczepić nie mogę...

Jeśli chodzi o Żuka

Żuk A 11B to jest taki sam, jak w Kultowych bodaj w numerze 95 był. Niebieski z drewnianą skrzynią, której podłoga jest znacznie powyżej podłogi w kabinie. Burty boczne w skrzyni są opuszczane. Podłoga w skrzyni jest powyżej wysokości tylnych nadkoli. Można na bazie A 11B robić różne zabudowy - np kontener, chłodnię, a nawet autolawetę...

Żuk A 13B to jest typowa odmiana Pick-up. Również skrzyniowa, ale z błotnikami z tyłu. Wygląda ona, jak furgon z uciętym dachem w tylnej części. Skrzynia ładunkowa ma podłogę na poziomie podłogi w kabinie. Burty w skrzyni są jednocześnie błotnikami. W duuużym uogólnieniu jest to zmodernizowany Żuk A 03 - z nowym przodem i nowym silnikiem

Żuk A 09 - to poprzednik modelu A 11B, tyle, że ze starszym przodem. Skrzynia jest, jak w A11B drewniana, z burtami uchylanymi po bokach i podłoga w skrzyni powyżej poziomu tylnych nadkoli

Żuk A 03 - pierwsza wersja Żuka. Pick up z błotnikami z tyłu... Taki w kolorze szarym był w jednym z numerów "kultowych..."

Żuk A 16B - odmiana skrzyniowa z długą kabiną ("dubelkabina") i krótką skrzynią ładunkową, której burty są uchylane na boki, a podłoga w skrzyni jest powyżej tylnych nadkoli


Żuki z nadwoziem zamkniętym:

Żuk A 05 - "smutek" ze starym przodem, furgon "blaszak", bez okien w tylnej części, ściana działowa za plecami kierowcy

Żuk A 06B "blaszak" z nowym przodem, bez okien po bokach z tyłu

Żuk A07B - furgon towarowo - osobowy, przegroda zamiast ściany za plecami kierowcy, 2 okna po bokach w części towarowej

Żuk A 15 - furgon towarowo - osobowy, przegroda za plecami kierowcy, 1 okno po bokach w części towarowej i ławka. Najczęściej używany jako wóz strażacki lub energetyczny

Żuk A 1806 - mikrobus. 3 okna po bokach w części tylnej, siedzenia, jak w mikrobusie


PS - to są dane z oryginalnej instrukcji obsługi Żuka wydanej przez FSC w Lublinie w 1985 roku. Potwierdzenie tego w innych materiałach FSC
  
 
Witam kolegów jestem szczególnie zainteresowany nowym modelem sanitarki wojskowej Daffi,w katalogu pojazdów używanych w LWP wydanym w 1969 roku przez MON,takiego pojazdu w grupie sanitarnych nie ma,a są tam takie pojazdy o których dawno świat zapomniał albo teraz nie zna.Szukałem też zdjęć w internecie,w domowym albumie[a mam moje zdjęcie Warszawy M 20 w barwach WSW] i nic ,może Koledzy dysponują zdjęciami sanitarnej ,wojskowej, zielonej Warszawy.
  
 
A ta czarna sanitarka to co to w ogóle jest? Była kiedyś taka czy to współczesna wizja kolorystyczna?

Na 100% 3 grudnia będzie się dało kupić te modeliki? Na orlenie w pierwszej kolejności szukać czy może w empiku zawitają na przykład?
Pisałem do firmy Daffi ale nie odpisali.
  
 
Ta czarna mi wygląda na wojskową "poprawniejszą". Myślę, że to może nie czarny, ale ciemny khaki. Odcieni khaki było pełno - od ogórkowych i żółtawych po mega ciemnozielone - prawie czarne

Według mnie jest niezgodne w tych "wojskowych" Warszawach to, że mają one elementy srebrne i metalizowane. Wojskowe auta były ogołocone ze wszelkich błyskotek, jeśli wóz był w kamuflażu. Kamuflaż wyklucza "błyskotki" - elementy ozdobne typu listwy niklowane kołpaki, niklowane ramki lamp czy też grill wlotu powietrza - to jest logiczne. Albo wóz ma być z daleka niewidoczny (stąd kamuflaż) albo wóz ma wyglądać, jak cywilny...

Warszawek najlepiej szukać na stacjach benzynowych - ORLENACH i BP. Oczywiście nie wszystkich - tylko tam, gdzie są zabawki


PS, a jeszcze co do Żuków, to wersje A 11B i A 13B miały takie same szoferki. Różniły się jednak ramami. W A 11B była specjalna rama - tylko dla tego modelu. W modelu A 13B była rama chyba taka sama, jak w furgonie...

[ wiadomość edytowana przez: Historyk1985 dnia 2014-11-27 22:49:12 ]
  
 
Może się mylę ale dafi to są zabawki, i traktować je trzeba z rezerwą
  
 



1. ZUK A-11B
2. ZUK A-13B
3. ZUK A-09
4. ZUK A-03
5. ZUK A-16B
6. ZUK A-05
7. ZUK A-06B
8. ZUK A-07
9. ZUK A-15
10. ZUK A 1806

Tak to powinno wygladac?
  
 
Cytat:
2014-11-27 18:40:51, Citek pisze:
A to nie przypadkiem jest A 11B? NIgdzie nie mogę znaleźć informacji jakoby miał tobyć A 13B. A Żuk A11 B był w kultowych.



Ten zuk od Daffi to taki jak ten z numerem 2 (mozesz zobaczyc podpis)... takiego nie bylo w Kultowych...


Wychodzi na to ze jeszcze 5 Zuczkow mogloby sie w kapie znalezc bez problemu... najlepiej zeby przynajmniej byl A-16B


[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2014-11-28 14:23:52 ]
  
 
Warszawa M20 Straż Pożarna już dostępna w Daffi.
Pozostaje czekać na Sanitarkę Wojskową .





Więcej zdjęć na stronie dystrybutora.

Foto ze strony www.daffi.pl
  
 
Cytat:
2014-11-28 22:15:04, dune pisze:
Warszawa M20 Straż Pożarna już dostępna w Daffi. l



To czekamy na jeszcze dwie czy jedną w końcu?
Bo na zdjęciach była ta w barwach wojskowych i czarna (tudzież ciemny khaki)
  
 
Panowie, byłem bardzo DAWNO temu w wojsku. Interesowałem się wtedy pojazdami. Niestety, moja pamięć nie może odnazleżź "sanitarek" Warszawa M-20 w takich barwach i oznakowaniu jak te z Daffi. Lekka "ściema" to jest chyba.
  
 
Piotr1 ma chyba racje,sanitarka w tej wersji to ściema a szkoda bo nawet fajnie wygląda.Osobiście jak pisałem to do tej pory nie znalazłem żadnego śladu takiej sanitarki, może ktoś jakieś zdjęcia posiada.
  
 
...z moich "dochodzeń" i z autopsji najmniejszą "sanitarką" (tak zwano w wojsku karetki pogotowia) była najpierw Nysa N59, Nysa 501, później Nysa 521 lub 522.
  
 
Cytat:
2014-11-28 14:06:28, Frdek pisze: 10. ZUK A 1806 Tak to powinno wygladac?

...to jest ŻUK A18. Żuk A1806 to był PROTOTYP sanitarki.
  
 
Cytat:
2014-11-29 15:09:09, Piotr1-60 pisze:
...to jest ŻUK A18. Żuk A1806 to był PROTOTYP sanitarki.



No i wszystko jasne, dzieki

Wzorowalem sie na opisach podanych przez kolege
  
 
I jak, znalazł już ktoś tą Warszawkę straż pożarna?
  
 
Cytat:
2014-11-29 18:38:19, Citek pisze:
I jak, znalazł już ktoś tą Warszawkę straż pożarna?

...podobnie jak w przypadku Warszawy M-20 "Sanitarki wojskowej", również w wypadku "wozu dowodzenia Straży Pożarnej"... nie kojarzę takich pojazdów w ówczesnej rzeczywistości (a przynajmniej Warszawy w kolorze "czerwieni strażackiej")
  
 
Jeżeli chodzi o sanitarki używane w WP [1969] najmniejszą znalazłem Warszawę 223 A ,Nysę S-501,S-521,UAZ 450A,452 A i coraz większe.