[2105] Powrót do korzeni andrzej_krakow - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem chwilę wolnego czasu i postanowiłem nieco ucywilizować Złomka. Padło na siedzenia.
Po pierwsze oryginalne fotele, mimo że wygodne, były pozbawione jakiegokolwiek trzymania bocznego a na dodatek derma (jak zwał) wyjątkowo była niekomfortowa w upał.

Wybrałem się wiec na szrot i zakupiłem dwa przyzwoite fotele z Astry G coupe, jakaś wersja Spot czy Sportive: półkubełki, regulacja wysokości, wysuwane podparcie ud itp.

Na początek usunąłem pirotechniczne napinacze pasów i naboje do poduszek bocznych. Oczywiście nie odmówiłem sobie przyjemności wystrzelenia ich. Nawet nie przypuszczałem jak dużo to robi hałasu.



Oczywiście fotele nie pasują plug & play - płozy dłuższe i o węższym rozstawie. oczywiście tez o tej samej wysokości, a nie jak w ładzie, 125p czy Poldku - o różnych wysokościach.
Zatem trzeba było wykombinować adaptery aby nie trzeba było spawać nic w budzie.





Jeden fotel już siedzi



a teraz drugi



oczywiście przy okazji fotel kierowcy zamontowałem tak aby wreszcie mieć nogi wygodnie - czyli z opcja odsuwania do tyłu o kolejne kilka cm.
Niestety Łada (jak każdy stary FIAT) jest skonstruowany w myśl starej włoskiej zasady: długie ręce krótkie nogi ( czyli auto dla goryli). Jak ustawiłem fotel wygodnie pod kątem nóg -okazało się że ledwo sięgam do wajchy zmiany biegów i kierownicy.
Z wajcha problemu nie było - przedłużenie to 1 wizyta w Leroy Merlin i 5 minut pracy



Niestety kierownicę muszę zmienić z mojego płaskiego RAID-a na jakąś kiere z odsadzeniem i obnizyc ją o kilka cm.






-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Taką wajchą machasz jak w Ikarusie
Tylnego pasażera nie walnij w zęby jak będziesz wstecznego szukał

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No cóż, taki urok Łady jak nogom ma być wygodnie to wajcha musi być jak w Ikarusie😉.
a zreszta jak odsunę fotel to i tak nikt za mną nie usiądzie, chyba ze jakiś beznogi 😃

Ale tak na poważnie to aż tak tragicznie nie jest jak się spodziewałem.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Łada (jak każdy stary FIAT) jest skonstruowany w myśl starej włoskiej zasady: długie ręce krótkie nogi ( czyli auto dla goryli).

Niestety to prawda. Ja przy 194 cm wzrostu (i dość długich nogach) mam problem, szczególnie przy I biegu. Kolano między kierownicą a drążkiem. Ciasno. Wysunięcie fotela max do tyłu pomaga ale nie aż tak jakbym chciał.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Zmień kierownicę na cos mniejszego niż oryginalne koło sterowe, np jakąś starą mMonte Carlo ale cos w stylu mojego Raid, będzie troche więcej luzu

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Mała rzecz a cieszy - przedłużany drążek zmiany biegów w wersji estetycznej

Było:



Jest:



-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Jeszcze jak byś zmienił drążek od Poloneza na Ładowski, było by fajniej.
  
 
To by się nakładka nie miała o co opierać

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
andrzej_krakow pisze:
Mała rzecz a cieszy - przedłużany drążek zmiany biegów w wersji estetycznej


co to ku..a jest ? ty masz ręce za krótkie czy nogi za długie ?
  
 
Cytat:
2017-05-25 07:29:23, morphio pisze:
co to ku..a jest ? ty masz ręce za krótkie czy nogi za długie ?


Ja jestem proporcjonalny wiec jak odsunę sobie fotel dla wygody nóg to rąk brakuje.
Ja wiem, dla sportowej jazdy inaczej się siedzi i tram problemu by nie było - ale to auto dla przyjemności a nie ścigania się. A położenie pedału gazu jest przy normalnym położeniu fotela wyjątkowo nieergonomiczne przy dłuższej jeżdzie.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Tak jak pisałem, po przesunięciu fotela, ledwo dostawałem do kierownicy.
Koncepcja pierwotna była jedna: kierownica z odsadzeniem, no ale kupić jakąś markowa kierownicę z odsadzeniem to znów parę stówek.
Dodatkowo, wyjątkowo nie podobała się mi naba "no name" która używałem - wyjątkowo nie miałem do niej zaufania - zresztą sami obejrzyjcie - taki shit sprzedają na Alledrogo do Łady.

Czyli znowu - kupno markowej naby to kolejne parę stówek.
Ale przypomniało mi się że gdzieś w piwnicy wala mi się porządna naba która kupiłem na złomie razem z moją kierownica(chyba też produkcji Raid) - pochodził z jakiegoś Opla więc oczywiście wieloklin nie podchodził - stąd też o niej zapomniałem.
teraz jednak wpadłem na pomysł aby zaadaptować ją do mojego złomka. Pomocny był tu poczciwy Maluch a konkretnie jego kierownica. Odkreciłem z naby podstawę oplowską i przykręciłem do kierownicy z malucha.

Troche pracy z wiertarką, spawarką ( jakoś lubię jak wszystko jest 2 x solidniejsze niż to konieczne) i diax-em - i proszę bardzo - porządna bezpieczna naba pozyskana całkowicie bezkosztowo:



Dodatkowo, naba jest znacznie dłuższa od poprzedniej a co za tym idzie - odpadł koszt zakupu nowej kierownicy

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Teraz zostaje tylko przedłużyć palce u rąk, żeby móc sięgać do przełącznika kierunkowskaza.
  
 
Cytat:
2017-05-31 20:31:59, SzokoLada pisze:
Teraz zostaje tylko przedłużyć palce u rąk, żeby móc sięgać do przełącznika kierunkowskaza.



coś kosztem czegoś
tylko to musisz zasłonić troszkę jakąś mufą czy peszlem żeby nie było widać że utraciła już homologacje
  
 
Cytat:
2017-05-31 20:31:59, SzokoLada pisze:
Teraz zostaje tylko przedłużyć palce u rąk, żeby móc sięgać do przełącznika kierunkowskaza.


Daje radę palców starcza

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
A ja pozazdrościłem Michałowi, Ultra Cut, parę szmat, wolny dzień i już Złomek mniej straszy.



[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2017-06-30 20:30:53 ]
  
 
Bardzo fajnie teraz wygląda, zmiana na duży plus !

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
I jak nie urok to ....
Urwał się zawias bagażnika na ośce w budzie. Nie wiecie czy da się to wykręcić aby pospawać?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Jakieś pomysły?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Daj zawias od Fiata, może pasuje.
  
 
Pospawanie to nie problem tylko czy da sie to wymontować? Czy nie jest to zgrzane z podszybiem.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986