Zmiana skrzyni biegów z 4 na 5 biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! mam pytanie czy zmieniał ktoś skrzynię biegów z 4 na 5 biegową w 2107 ?
  
 
jak najbardziej znajdzie sie kilkanascie osob!!!! , jesli chodzi o strone techniczna i roznice nie ma zadnych, mozna pchac i nie patrzyc na nic, detale : w 5 biegowej jest glebsze podebranie na wydech w lapie tylnej mocowanej do budy,poduszak tez moze byc inna choc wychodzily wersje przesciowe i nie musi byc roznicy pomiedzy 4 a 5 biego, ewentualnie trzeba bedzie zmienic naped predkosciomierza bo moze licznik przeklamywac w zaleznosci jaki silnik ma lada.
  
 

poprzeczka i poduszka jest inna, konkretnie pod 5 biegową.
prędkościomierz, wydaje mi sie ze jest powiązany z przełożeniem w moście a nie skrzynia.
Szokolada popraw mnie proszę jeśli nie tak.

  
 
100 % racji. Dodam jeszcze, że 5ki montowano do 07 od 91r, i do silnika 1.5, a tylny most miał przełożenie 3.9. Co za tym idzie, w każdym przypadku trzeba przekładać z 4ki zebatke i napęd do 5ki.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2014-07-10 11:43:45 ]
  
 
Jeśli dobrze zrozumiałem, to z dwóch skrzyni trzeba złożyć jedną, a na dodatek kombinować z poprzeczką, czyli mocowaniem skrzyni .
  
 
Ee tam, wraz za skrzynią przekładasz poprzeczkę z poduszką i tyle. Plug & Play. No chyba ze przeszkadza Ci ze licznik będzie odrobinie przekłamywał to baw sie jeszcze z napędem szybkościomierza.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Coś w tym rodzaju. Ale czasowo, to zajmuje około 30 min. Poprzeczkę trzeba koniecznie zmienić, inaczej będzie walić, a napęd tylko wtedy, jeżeli masz inne przełożenie niż 3.9.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Mam silnik 1300 1987rok produkcji co prawda regenerowałem główkę mostu (to znaczy warsztat w Częstochowie) i wiedziałem jakie było przełożenie, ale to było parę miesięcy temu i teraz zabijcie mnie nie przypomnę sobie jakie to było przełożenie. A co, jeśli jest inne niż 3.9 ? bo rozumiem że, poprzeczka ze skrzyni piątki będzie pasować bez przeróbek do otworów w podłodze ? jeśli chodzi o sprzęgło jest takie samo jak do skrzyni czwórki ?
  
 
Tak, wszystko pasuje. Zmiany tylko takie, jakie opisałem. Przełożenie raczej 4,1 lub 4.3.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dzięki za odpowiedzi. Jak się dowiem jakie mam przełożenie na moście to Was jeszcze pomęczę pytaniami
  
 
Cytat:
Poprzeczkę trzeba koniecznie zmienić, inaczej będzie walić



Może ktoś wrzucić fotki na których widać różnice między poprzeczkami dla 4 i 5? Mam skrzynię 5 (z Nivy), wymieniłem tylko poduszkę, poprzeczkę mam z 4. Konkretnie co o co może walić ?
Koniec skrzyni (ten z zatyczką od łożyska) jest blisko brzegu poprzeczki, o to miejsce chodzi? Pytam bo nie kojarzę żeby coś mi tam waliło, a jak trzeba to wolałbym to jednak poprawić.
  
 
Teraz aż tak dokładnie nie pamiętam, ale poprzeczka oprócz tego że ma dużo więcej wybrane na rurę wydechową, to ma inny profil. Bardziej obniża skrzynie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Mam tylne pokrywy z 4 i 5 luzem, poduszki chyba też, to w weekend porównam jak się różnią pod względem wysokości.
  
 
A na zlot nie wybieramy się?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-07-11 10:31:11, SzokoLada pisze:
A na zlot nie wybieramy się?



Niestety nie Do wyjazdu zostało mi tylko z 8 weekendów i staram się każdą wolniejszą chwilę grzebać coś w garażu, żeby przygotować wszystko na spokojnie bez napinki.
  
 


(4) czterobiegowa
(5) pieciobiegowa



  
 
Porównałem pokrywy:




Różnica w wysokości to ~16-17mm, rożna jest też odległość od płaszczyzny wypustu skrzyni i poduszki.

Sprawdziłem jak ja to kiedyś wyrzeźbiłem u siebie.
- belka jest opuszczona, podłożyłem po 3 podkładki, tyle żeby cała nakrętka złapała gwint.
- wypiłowałem otwory w belce, mogłem dzięki temu cofnąć belkę o kilka mm, trochę można zyskać przesuwając do przodu cały silnik na poduszkach
- rozwierciłem trochę otwory w mocowaniu poduszki do skrzyni, zyskałem dodatkowe ~2mm w dół.

Z tego co sobie jeszcze przypomniałem to wszystko zaczęło się od tego, że po założeniu skrzyni bez poprawek belki, to przegub elastyczny haczył o wkręty mocujące plastikową osłonę otworu tunelu w kabinie - przegub był za wysoko, a wkręty były długie.

Do ideału niestety trochę brakuje, ale dramatu też nie ma.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2014-07-14 10:16:21 ]
  
 
Oryginalna poprzeczka, to koszt około 30 zł. Warto było tyle się męczyć? Następna sprawa, poprzeczka od 5ki jest bardziej wygieta niż 4ka, więc skrzynia idzie jeszcze niżej.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Robiłem wtedy tym co miałem, bo Łada musiała wyjechać i tak zostało.
Zamówię sobie teraz dobrą i będzie git
  
 
ja przeraiałem poprzeczke,bo łącznik elastyczny dotykał do tunelu