Uszczelnienie mostu - jak skutecznie ogarnąć :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Leje mi się z mostu - przy półosiach.
Oprócz zużycia simerringów podejżewałem też uszkodzoną powierzchnię półosi, do której przylegają simerringi. Wymieniłem więc półosie i simerringi na nowe. Simerringi dostałem MasterSyf i takie założyłem. I leje się dalej.

Zabieram się więc do kolejnej naprawy. I teraz ważne pytania:
1) Czy te simerringi MasterSyf to aż taki syf że nowe odrazu nie uszczelniają i wystarczy ze wymienię je na produkt innej firmy i wsystko będzie ok ? Czy jednak problem może leżeć gdzie indziej ?
2) Czy te oringi które umieszcza się pomiędzy tarczą kotwiczną tylnych hamulców a pochwą mostu są istotne w kwestii uszczelniania wycieków z mostu ? Jeden z nich uszkodził mi się podczas montażu i zastąpiłem go silikonem RTV (jednak zasadniczo leje się z obu stron)





[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2014-07-21 15:16:56 ]
  
 
Oringi są kierunkowe, jak z tym u ciebie?
  
 
edycja

Źle przeczytałem co napisałeś. Moje oringi - zarówno te MS jak i te co dzisiaj kupiłem - jakieś ruskie i corteco nie są kierunkowe. Zastanawiałem się dlaczego. Czyli w tym będzie pies pogrzebany ?

Ty masz u siebie kierunkowe ? Dzwine że moje nie są. Chyba że te do mostu inaczej wyglądają niż zwykłe kierunkowe. Zwykłe wg mojej wiedzy mają takie nacięcia / wypustki na powierzchni styku pod kątem, i żeby je poprawnie załozyć należy zroić to tak żeby olej z tego ściekał spowrotem do środka. Te moje nie mają tego, są gładkie...

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2014-07-21 22:40:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2014-07-21 22:42:11 ]
  
 
Moja teoria była taka, że odwrotnie zamontowałeś Oringi, ale skoro nie są kierunkowe, to widocznie to totalny chłam. Wywal, kup nowe firmowe uszczelnienie i zapomnij o sprawie. Sprawdź też czy nie jest zapchany zaworek odpowietrzający most.
  
 
Kiedy właśnie kupiłem kolejne jedne ruskie drugie corteco i żadne z nich nie są kierunkowe. W takim razie muszę poszukać głębiej

Zaworek to też trafna uwaga
  
 
Czekajcie...

Oring http://www.msmemart.com/product/69249_1346985995.jpg
zakładamy między blachę mocująca półoś z łożyskiem a mostem, on nie pracuje w ruchu obrotowym, jest ściśnięty i sobie siedzi.

Simering, uszczelniacz http://sklep.dixi-car.pl/images/374197_uszczelniacz_1SK.jpg
On uszczelnia półoś wewnątrz mostu, za łożyskiem, z lewej i prawej pracują w przeciwnych kierunkach i w przypadku kierunkowych trzeba na to zwrócić uwagę.


W przypadku uszczelniaczy nie należy ich zakładać na sucho - od razu się wytrą i będą puszczać.
Trzeba je i element który w nich się kreci wstępnie nasmarować - olejem, smarem. Ja używam smaru silikonowego (nie w spray'u, tylko z puszki, bezbarwny, bezzapachowy).

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2014-07-22 08:49:19 ]
  
 
Pisząc oring, rzecz jasna miałem na myśli simering.
  
 
Jesteście pewni że w moście powinny być kierunkowe simerringi ? Bo wszędzie robią wielkie oczy i mają tylko uniwersalne.
Gdzie kupić te kierunkowe ? Podajcie jakieś namiary bo potrzebuję to cholerstwo na już a nigdzie nie ma
  
 
Ja nie jestem pewny, to tylko takie moje myśli. Pomyślałem, że może mają kierunek, a założone są odwrotnie.
  
 
Simeringi nie są kierunkowe w tym przypadku.
  
 
No, to znacznie ułatwia sprawę - nie muszę już szukać simeringów które nie istnieją
  
 
Moze i istnieją ale nie ma to sensu.
Dłuższe jechanie na wsteku mogło by wypompować olej z mostu...
  
 
simeringi nie sa kierunkowe i bardzo dużo zależy od powierzchni przylegania na półosi, jeśli sa jakieś rysy czy inne uszkodzenia to choćby uszczelniacz był kierunkowy to i tak dupa ze szczelności, kierunkiwy jest natomiast uszczelniacz na wałku atakującym i trzeba zwrócic uwagę aby czasem do tylnego mostu nie zamontować uszczelniacza z przedniego mostu z Nivy, ten sam wymiar ale odwrotna kierunkowość
  
 
Półoski mam nowe, więc nie w tym problem.
Kurde, to przy wałku atakuącym - jak się jedzie na wstecznym - to powinien się cały olej wypompować
  
 
to byś chyba z rzeszowa do szczecina na wstecznym jechać musiał
  
 
Na wałku atakującym jest odrzutnik oleju na półośkach nie.
To troche robi różnice.
Jednak na logike skoro cieknie z właściwym simeringiem
to z kierunkowym odwrotnie załozonym ciekło bedzie mocniej.
Dywaguje bo nie mam z tym problemu.