Zastava 1100p problem z napędem, skrzynią, sprzęgłem ??!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni,

tytułem wstępu przedstawię Zastavę Mediteran będącą przedmiotem niniejszego tematu. Posiadam ją od 3 lat. Kupiona od 1 właściciela z przebiegiem 46 tys km. Od zakupu przeprowadziłem pełen remont - blacharka, środek i cała reszta.
Niestety ostatnio powstał problem - pozwolę sobie opisać całość, może to nakieruje Was na diagnozę i rozwiąże problem.

Jadą kilka dni temu przez skrzyżowanie, wpadłem w uskok - łagodne zagłębienie na łączeniu ulic ale zdecydowanie niżej aniżeli reszta - dokładnie lewym przodem, nie przycierając ani uderzając niczym. Od tego czasu drążek zmiany biegów robi kółka wokół własnej osi oraz przy zmianie biegu, a właściwie odpuszczaniu sprzęgła słuchać metaliczny odgłos metalu o metal. Idąc dalej. Biegi wchodzą dobrze. Przy dodawaniu gazu i rozpędzaniu się auta drążek zasuwa jakby miał wylecieć, cały czas wokół własnej osi, dodatkowo im wyższe obroty tym bardziej drga. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko się uspokaja. Tylko przy wrzuconym biegu i rozpędzaniu się jest dyskomfort. Przy dużych prędkościach wibracje czuć na całym aucie. Co to może być ?

Zaznaczę, iż byłem na stacji diagnostycznej, wszystko sztywne, nie ma luzów, nic nie cieknie, nie leci. Wymieniłem przy okazji poduszkę na łączeniu skrzyni z silnikiem i nadal to samo - może macie jakiś pomysł co to może być ?

Czytałem, że może padł przegub wewnętrzny albo docisk ?!

Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
ja bym przegub obstawiał, podnieś koło pokręć nim prawo-lewo i obserwuj poloś przy skrzyni.
  
 
Ja nie szukałbym przyczyn w mechanice tylko nadwoziu : stawiam na złamanie lewej podłużnicy przy przejściu przez ścianę grodziową .
W efekcie może to powodować wysuwanie się przegubu z wnętrza skrzyni ( jak napisał Pawlus ) i rozjechanie się zbieżności , w wyniku czego koło ząbkuje powodując wibracje.
  
 
Sprawdzę jedno i drugie. We wtorek ją wstawiam do warsztatu i zobaczymy - dam znać co się stało - jednakże nadal czekam na cenne sugestie...
  
 
Dolna belka mocująca silnik i skrzynię się obniżyła ?
Poduszki silnika - sztuk 3 ?
  
 
układ napędowy dotyka gdzieś do nadwozia.
Nic nie znalazłeś bo dzieje sie to dopiero przy dodaniu gazu.
  
 
Byłem dzisiaj u specjalisty od Zastav, polecanym na forum Zastavy.

Buda zdrowa jak dzwon, bez korozji czy tego typu rzeczy!

Do wymiany poduszka od strony rozrządu oraz ta w formie drążka reakcyjnego pod kołem zapasowym. Dodatkowo do wymiany przegub od strony kierowcy - zewnętrzny oraz krzyżak. Dodatkowo z dolegliwości łożyska w tylnych kołach - być może rzecz nie pilna, ale przy okazji należy wykluczyć.

Czekam na wycenę robocizny oraz części - może macie jakieś części na zbyciu które jak widać przydadzą się ??!


  
 
Mam poszycia drzwi do mediterana,maglownice nową.
Łożysko nowe kołą tył i używke.
Z ciekawostek serwo hamulcowe.
jeszcze kolektor wydechowy pod dwururke.
  
 
Cytat:
2014-09-04 23:29:27, pioban pisze:
Mam poszycia drzwi do mediterana,maglownice nową. Łożysko nowe kołą tył i używke. Z ciekawostek serwo hamulcowe. jeszcze kolektor wydechowy pod dwururke.



Witam,

tak więc sprawa załatwiona.

Zostało wymienione:
- półoś lewe - przegub homokinetyczny oraz krzyżak + osłony + smar,
- wymiana trzech poduszek silnika / skrzyni biegów,
- poprawiona poprzeczka dolna,
- kasowanie luzów - lizak zmiany biegów,
- wymiana piasto-łożysk tylnych,
- regulacja zapłonu, przerwy na styku przerywacza,
- wymiana bębnów tył, szczęk, cylinderków,
- regulacja ręcznego,
- wymiana płynu hamulcowego,
- nowy olej w skrzyni,
- wymiana linki sprzęgła,

Całość daje radość z jazdy i rzeczywiście auto odmłodniało.

Polecam warsztat w Miedzeszynie - fachman pełną gębą.

pozdrawiam,