Złamany kluczyk w stacyjce-odpalanie na guzik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj złamał mi sie kluczyk w stacyjce, odpalam z pominieciem stacyjki dorobionym"kluczykiem", wie ktos może jak przerobic rozruch silnika na guzik?

[size=8]Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro[/size]
  
 
Odpowiedź którą wysłałem na priv wkleję też tutaj dla potomnych:


Stacyjka i tak jest niezbędna z kilku powodów:
1)musisz przekręcić kluczyk, żeby nie włączyła się blokada kierownicy
2)kluczyk musi być wsadzony, bo immobilizer nie uruchomi auta
3)auto musi gasnąć po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki (wymóg na każdym przeglądzie - w razie wypadku straż pożarna musi mieć pewność, że po wyciągnięciu kluczyka zapłon jest wyłączony.

Więc niestety stacyjkę musisz i tak naprawić.
Ja mam w pełni działającą stacyjkę, jedynie kręcenie rozrusznikiem jest na guzik.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2014-09-20 20:50:35, robertkaluza pisze:
Ja mam w pełni działającą stacyjkę, jedynie kręcenie rozrusznikiem jest na guzik. Pozdrawiam


znam to skads , jak guzik padnie mozna miec pod maska kabel do odpalania na styk z plusem na aku nawet dzis o 7 rano holowalem takie auto
  
 
Z przyciskiem więcej kombinacji niż to warte - jeden do puszczania plusa "po stacyjce", drugi (chwilowy - zwykłym na bank spalisz rozrusznik) do załączania zapłonu, chip z kluczyka musi być koło cewki immo, blokadę trzeba spiłować... Skoro już wydłubałeś stacyjkę, to masz z górki - wyciągnij z niej bębenek (delikatnie i powoli, bo rozsypiesz zapadki), ułóż sobie zapadki w kolejności. Wywal ze środka resztkę kluczyka, złóż bębenek z powrotem i albo używaj zapasowego kluczyka, albo, jeżeli nie masz - dorób nowy i przełóż chip ze szczątek starego...
Parę złotych nie majątek, a zawsze to mniej druciarstwa na drogach.
  
 
a jak ten bebenek wyciagnac? kombinuje i nie wiem jak, co gdzie wlozyc zeby wyszedl?
  
 
Musisz wsadzić jakiś pręcik w otwór który jest w obudowie stacyjki . Widać go na zdjęciu poniżej obok uciętych kabli.


Pozdr.
  
 
Jak widać - drooting w toku
  
 
Cytat:
2014-09-22 19:48:57, DeeJay pisze:
Jak widać - drooting w toku



Zdjęcie jest z allegro

Pozdr.
  
 
Cytat:
2014-09-22 15:38:46, robertkaluza pisze:
Musisz wsadzić jakiś pręcik w otwór który jest w obudowie stacyjki . Widać go na zdjęciu poniżej obok uciętych kabli. Pozdr.



Czy oprocz wsadzenia druta nie trzeba przekrecic kluczykiem w pozycje I? Samo wsadzenie druta nic nie daje
  
 
Cytat:
2014-09-23 08:24:56, pablo1987 pisze:
Czy oprocz wsadzenia druta nie trzeba przekrecic kluczykiem w pozycje I? Samo wsadzenie druta nic nie daje



Tak. Kluczyk trzeba było przekręcić.
  
 
Cytat:
2014-09-23 13:59:16, robertkaluza pisze:
Tak. Kluczyk trzeba było przekręcić.


No własnie a co w sytuacji jesli połowa kluczyka zostala w srodku i nie da sie przekrecic? jak wyciagnac ten kawalek z srodka?
  
 
Cytat:
2014-09-23 17:52:26, pablo1987 pisze:
No własnie a co w sytuacji jesli połowa kluczyka zostala w srodku i nie da sie przekrecic? jak wyciagnac ten kawalek z srodka?



Jeżeli została połowa w środku, to wsadź drugą połowę i powinien dać się przekręcić. A jak nie, to rozwiercaj.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2014-09-23 18:18:34, robertkaluza pisze:
Jeżeli została połowa w środku, to wsadź drugą połowę i powinien dać się przekręcić. A jak nie, to rozwiercaj. Pozdr.


Jakby sie dalo przekrecic ta druga polowka, to bym nie demontowal kolumny kierownicy, a pozniej stacyjki. Jak rozwierce to stacyjka do wymiany, a tego bym nie chcial bo trzeba by wymieniac posostale zamki. Jakis inny sposob na wyciagniecie resztki kluczyka bez rozwiercania?
  
 
Cytat:
2014-09-23 20:38:35, pablo1987 pisze:
Jakby sie dalo przekrecic ta druga polowka, to bym nie demontowal kolumny kierownicy, a pozniej stacyjki. Jak rozwierce to stacyjka do wymiany, a tego bym nie chcial bo trzeba by wymieniac posostale zamki. Jakis inny sposob na wyciagniecie resztki kluczyka bez rozwiercania?



Nie musisz wymieniać reszty zamków, bo możesz przełożyć zapadki w nowym bębenku tak, żeby pasowały do Twojego kluczyka. Mi takie zapadki razem z bębenkiem załatwił JaRabbit, spróbuj się do Niego odezwać.
Jakby co, to mam takie zapadki, mogę Ci wysłać z każdego rozmiaru kilka sztuk, to sobie poskładasz, ale lepiej pisz (lub dzwoń jak masz numer) do Królika, to może Ci załatwi też nowy bębenek.

Pozdr.
  
 
A szydełkiem próbowałeś wyciągać?? Ja kilka razy wyciągałem złamane klucze szydełkiem, ale to były zamki w drzwiach w domu, a nie samochodowe.

Pozdr
  
 
Skoro trzpień kluczyka siedzi w środku, to odblokował (podniósł) zapadki. W takim razie odkręć i zdejmij kostkę (to czarne po drugiej stronie niż kluczyk na zdjęciu), złap kombinerkami za trzpień i spróbuj przekręcić w ten sposób. O ile się nie mylę nie możesz przekręcić, bo trzyma blokada kolumny (wciśnij trzpień blokady palcem przy próbie kręcenia).
  
 
Cytat:
2014-09-23 21:09:39, robertkaluza pisze:
A szydełkiem próbowałeś wyciągać?? Ja kilka razy wyciągałem złamane klucze szydełkiem, ale to były zamki w drzwiach w domu, a nie samochodowe. Pozdr


udalo sie Po okolo 1h walki nerwow z zapadkami wyciagnalem reszte klucza szydelkiem. Pozostaje mi dorobic kluczyk bez immo i poskrecac wszystko do kupy, koniec odpalania srubokretem.