Kilka pytań/problemów po kupnie 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od prawie 2tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem łady 2107 z silnikiem 1.3.
Ogólnie auto w stanie dobrym, do wymiany na pilnym był tylko termostat
Zrobiłem już pierwsze 1000km i mam kilka pytań/problemów.

1. Wskaźnik poziomu paliwa nie pokazuje mi poprawnie, rezerwa działa. Sprawdziłem pływak i z nim jest wszystko ok, wina tkwi po stronie wskaźnika na desce rozdzielczej. Pytanie gdzie go dostać?

2. Gdzie znajduję się filtr paliwa? Czytałem że przy baku ale tam go nie widziałem, przy gaźniku też go nie ma.

3. Przy odpalaniu auto odpala od tzw strzała ale momentalnie gaśnie. Odpalam ponownie i chodzi już dobrze. Auto ma LPG, i przy przełączeniu z LPG na paliwo, pedał gazu wciśnięty i auto gaśnie, nie dostaje paliwa. Czy to może być wina pompy paliwa?

4. Dosyć długo auto muszę trzymać na ssaniu, inaczej nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Jak silnik jest już rozgrzany to obroty trzymają się na poziomie 1000-1500 i nie ma z nimi problemów.
Problemem zapewne jest gaźnik. Jego regeneracja powinna regeneracja i późniejsza regulacja powinna rozwiązać problem. Czy taki zestaw naprawczy będzie dobry? http://allegro.pl/gaznik-zestaw-naprawczy-gaznika-lada-2105-07-1300-i4963073181.html
Dodam że spalanie LPG to ok 10L w jeździe tzw. mieszanej

5.Obok ssania mam jeszcze jedną dźwignie/wajchę od czego ona jest bo nie mogłem dojść?

6. Mam przegniły narożnik progu, samą końcówkę tylną z prawej strony. Rdzy zewnętrznie nie widać, ale jest tam miękko. Czy jest gdzieś dostępna reperaturka tego miejsca czy trzeba dorabiać?

7. Jakie powinno być ciśnienie oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku? Chodzi mi o wskazanie czujnika na desce

8. Gdzie powinno być przykręcone uziemienie alternatora? U mnie jest przykręcone do śruby mocującej akumulator, wydaje mi się to średnim pomysłem

9. Poprzedniemu właścicielowi ciekł zawór od nagrzewnicy dlatego go wymontował i po prostu zamontował wszystko bez tego zaworu. Na zimę mi to nie przeszkadza, ale na wiosnę trzeba będzie coś z tym zrobić. Czytałem na forum że te zawory są dosyć lipne. Lepiej porzeźbić z zaworem z poloneza czy może zaryzykować z oryginalnym zaworem? A może jakiś zawór kulowy?

10. Chłodnice mam miedzianą, ciekłą w jednym miejscu ale ją zalutowałem. Ogólnie chłodnica jest w nie najlepszym stanie. Czy mogę ją bez problemu zamienić na aluminiową? Czy oprócz chłodnicy będę musiał coś zmieniać czy dorabiać? Wsadził bym miedzianą ale jest 5razy droższa od aluminiowej dlatego pytam

Na razie to by było na tyle Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje
  
 
2. Filtr paliwa powinien znajdować się przed pompką paliwa lub za nią.

3 i 4. Krzywa podstawa gaźnika zapewne a i mieszanka też pewnie zbyt uboga.

5. Jesli umiejętnie nią ruszysz i nie wyłamiesz zaczepu uzyskasz ogrzewanie na nogi.
  
 
3. Ja rozpędzam się do 60 wrzucam na benzynę samochód zwalnia mi do 40-30 na wciśniętym do końca pedale i wrzuca się na benzynę elegancko.

5. Jeżeli masz na myśli po prawo czyli przy kokpicie tym środkowym to pewnie jest to wajcha zamykająca dolny nawiew na nogi.

6. Reperaturki tego miejsca raczej nie dostaniesz albo kupić próg wyciąć i wstawić albo po prostu bawić się samemu.
8. Nigdy nie sprawdzałem
7. Wiesz co mi bagnet pokazuje max prawie, ale wskaźnik przy włączonym zapłonie pokazuje rezerwę na wolnych obrotach hmm tak przed połowa a podczas jazdy zazwyczaj polowe.
10. Wydaje mi się że jeżeli jest aluminiowa to możesz śmiało wkładać tylko wiesz to co oryginalne zawsze lepsze no i niestety droższe.
  
 
1. Jeśli jest taki sam jak w dużym fiacie i podejdzie to odstąpię.
9. Są porcelanowe w niekosmicznej cenie, mają dobrą opinię więc o taki możesz się zakręcić.
  
 
9. Raczej ceramiczny, a nie porcelanowy. I taki właśnie kup, koszt około 30 zł.

http://allegro.pl/zawor-nagrzewnicy-luzar-fabr-lada-2101-07-niva-i4962214427.html
  
 

6. Wymień cały próg.
7. Ciśnienie na wolnych nie powinno spaść na tyle, że zapali się czerwona lampka oznaczająca zbyt niskie ciśnienie w układzie.


[ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2015-01-11 19:11:09 ]
  
 
2. Nie ma filtra paliwa. Jedynie siateczki filtrujące w pompce paliwa i w gaźniku.

4. Czyszczenie i regulacja gaźnika, sprawdzić tez lub pominąć układ oszczędzacza.

5. Klapa nawiewu na nogi

7. Można powiedzieć że im wyższe tym silnik w lepszej kondycji. U mnie wskazówka jest prawie pionowa, a przy jałowych na samym początku skali. Nie może zapalać się czerwona kontrolka.

9. Ładowskie ceramiczne są trwałe i niedrogie

10. Miedziana czy aluminiowa nie robi różnicy, obie podejdą.


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2015-01-11 19:20:22 ]
  
 
7. Kontrolka ciśnienia może się zapalać na wolnych obrotach. Jest to nawet opisane w instrukcji.
  
 
Cytat:
2015-01-11 19:31:57, SzokoLada pisze:
7. Kontrolka ciśnienia może się zapalać na wolnych obrotach. Jest to nawet opisane w instrukcji.



Faktycznie, zapomniałem o tym.
  
 
Mylkus miałem 4 07 i w każdej jest filtr przed pompka paliwa.
  
 
Cytat:
2015-01-11 19:59:44, Astro2107 pisze:
Mylkus miałem 4 07 i w każdej jest filtr przed pompka paliwa.



Bo właściciele pewnie sami dokładali, ja też tak zrobiłem. Fabrycznie w 07 nie ma filtra paliwa, dopiero wersje z monowtryskiem miały. Jak się mylę to proszę sprostowanie
  
 
Cytat:
2015-01-11 20:09:49, mylkus3 pisze:
Bo właściciele pewnie sami dokładali, ja też tak zrobiłem. Fabrycznie w 07 nie ma filtra paliwa, dopiero wersje z monowtryskiem miały. Jak się mylę to proszę sprostowanie


Dokladnie tak, nie mylisz się, przynajmniej jeżeli chodzi o gaźnik -
wtryskowej Lady jeszcze nie miałem

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.
Co do filtra paliwa to chyba warto go zamontować, koszt nie duży.

Co do kontrolki ciśnienia to u mnie jak mam te 3000 obrotów to stoi pionowo, na wolnych obrotach jest zaraz za czerwonym polem, ale kontrolka się nie zapala

Co do gaźnika to jeszcze nie miałem nigdy styczności z tym urządzeniem poprzednie auto wszystkie na wtrysku dlatego mam obawe by samemu go ruszać. Znajdę gdzieś jakąś instrukcje jak przeczyścić i ustawić gaźnik?
Idzie też do mnie książka pod tytułem "sam naprawiam lada 2107" pewnie tam będzie coś o tym napisane

Co do wskaźnika poziomu paliwa to w DF jest chyba innym. Sprawa cały czas otwarta, podobno wystarczy jakieś diody przelutować, ale jakie?

Nie działa mi też zegarek ale to już sprawa dla zegarmistrza.

Dzisiaj też zauważyłem że podczas żywszego startu spod świateł sprzęgło się ślizga. Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok. Ale trzymając 3000obrotów i puszczając gwałtownie sprzęgło obroty rosną a auto stoi w miejscu.
  
 
Co do sprzęgła tak ślizga się tarcza i docisk do wymiany koszt nie duzy na allegro sprzęgło to max 180zł z tego co kojarzę. Wymiana tez max ale to max 200zł chyba że masz jak samemu to kasa zaoszczędzona. Mi też zegarek nie działa norma .
Wiesz co zależy z jakiego rocznika książkę zamówiłeś
ja mam 2 z 88r i 93r i powiem szczerze tak w tej z 88 r jest opisane tylko 1,5 i 1,3 z czego 1,3 o wiele dokładniej a w 93 r są opisane wszystkie rodzaje i taka motanina połowa rzeczy pominięta. Ja w tej z 88r mam rozrysowany cały układ elektryczny, wszystko dosłownie dokładnie opisane i rozrysowane.
  
 
Co do sprzęgła to przez zimę polatam bo przy normalnej jeździe się nie ślizga a garaż mam nie ogrzewany ze nie ma przyjemności z wymiany jak trzeba marznąć.
Nie będzie driftów przez zimę ale mówi się trudno

Na razie zbieram części informacje i na wiosnę siądę przy ładzie tak na poważnie Najpierw mechanika czyli gaźnik+układ zapłonowy, na pewno dojdzie jeszcze coś z zawieszenia ale to pojadę na trzepaki. Następnie delikatne obniżenie i felga. Później zajmę się ogniskami rdzy i dziadkowymi zaprawkami lakieru. Ogarnięciem tego nieszczęsnego progu i na samym końcu polerka +woskowanie i będzie można śmiało latać bez obaw
  
 
W tym momencie wystarczy wymienić tarcze lub okładziny, na wiosnę pewnie dojdzie docisk i pewnie koło zamachowe, bo będą już spalone.
  
 
sprzegło zawsze wymieniam w komplecie czyli tarcza+docisk+łożysko. Co do koła zamachowego to nie powinno się spalić bo tak jak mówiłem sprzęgło ślizga się tylko przy ostrym ruszaniu, przy normalnej jeździe jest wszystko ok. Wogóle ot pierwszy raz slyszę żeby koło moglo się spalić.
Przy wymianie sprzęgła co warto jeszcze przy okazji wymienić? Olej w skrzyni na pewno, jakiś uszczelniacz czy coś?

Kolejna sprawa o której zapomnialem napisać to wycieraczki. Jak włączam spryskiwacz to wycieraczki na reflektorach jadą automatycznie a te na szybie nie. Musze ręcznie włączyc drugi bieg. Czy to normalne czy może jakiś przekaźnik siadł?

[ wiadomość edytowana przez: kisiello dnia 2015-01-12 12:06:22 ]
  
 
Cytat:
2015-01-12 12:01:39, kisiello pisze:
Kolejna sprawa o której zapomnialem napisać to wycieraczki. Jak włączam spryskiwacz to wycieraczki na reflektorach jadą automatycznie a te na szybie nie. Musze ręcznie włączyc drugi bieg. Czy to normalne czy może jakiś przekaźnik siadł? [ wiadomość edytowana przez: kisiello dnia 2015-01-12 12:06:22 ]



Wszystko jest sprawne - tak to działa.
  
 
A czy to normalne że nie mam z tyłu pasów bezpieczeństwa?
Jeśli tak to co na to policja przy przewożeniu pasażerów?
  
 
Cytat:
2015-01-12 15:45:38, kisiello pisze:
A czy to normalne że nie mam z tyłu pasów bezpieczeństwa? Jeśli tak to co na to policja przy przewożeniu pasażerów?


Jak nie było fabrycznie to nic co nie zmienia faktu ze dla bezpieczeństwa ja zamontowałem - otwory montażowe są w standardzie

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986