PIERWSZY FIAT 125p GTJ - Strona 24

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2016-08-09 15:07:53, fuso pisze:
hahaha jutro pakuje ale nie mówię że nie przywiozę ci przypadkiem auta na poszerzanie



Drzwi otwarte - zapraszam

  
 
Gie już mi truje dupę kiedy jedziemy poszerzać kanta haha
  
 
To moze odrazu "GroHa" poszerzymy

... jak to mowia: dwie pieczenie na jednym ogniu
  
 
Przydałaby się jakaś aktualizacja
  
 
Wiem wiem

To jest tak. sporo informacji jest obecnie na moim Facebooku - zapraszam.
Kolejną porcję informacji zamierzałem dostarczyć tu za 2 tygodnie, po pierwszych próbach torowych.
Oficjalnie ten samochód startuje w pierwszym doświadczalnym ściganiu - w Kielcach.
Nie zamierzamy rywalizować tam z innymi zawodnikami, to będzie próba i analiza ustawień w samochodzie.
Poza tym trzeba się nauczyć nim jeździć, bo to zupełnie inna 125 tka ( pod względem prowadzenia ) niż moje pozostałe
  
 
No to aktualizujemy...

Fiat poskładany, uruchomiony i udało się nawet troszku pojeździć.
Pierwsze testy drogowe jeszcze pod domem ukazały niedociągnięcia w zasilaniu. Na dzień dzisiejszy samochód wyposażony jest w pojedynczy dwugardzielowy gaźnik na licencji solexa.
Ten gaźnik miał na celu pozwolić dotrzeć silnik. Finanse jednak spowodowały stan iż został do tej pory.
Po sporych modyfikacjach, dobraniu ( rozwierceniu - bo nad wymiarowych już nie ma ) dysz uzyskuje nawet dobre wyniki. Wymagał również doboru elektrycznej niskociśnieniowej pompy paliwa, oraz wydumki nad powrotem paliwa z gaźnika.

...tydzień temu Fiat przeszedł pierwszy poligonowy chrzest na Kieleckim torze.
Na tydzień przed startem delikatnie zaczynała odmawiać posłuszeństwa seryjna skrzynia z fiata 132. Zużyty synchronizator drugiego biegu ograniczał zmiany na wyższych obrotach.
Aby nie tracić czasu na remont, oraz aby i tak, jak zamierzałem - wcisnąć tu kłową węgierską.
Temat ogólnie prosty i nie skomplikowany - na pierwszy rzut oka jak się wydawało. Skrzynia siada bez żadnych modyfikacji i pasuje z seryjnej długości wałem.
...problem pojawia się z dzwonem. Dzwon który pasuje jednocześnie do silnika DOHC i skrzyni - to dzwon z włoskiego fiata 125 który wyposażony był w silnik 1600.
Niestety Pierwsza seria tych silników miła małe kolo zamachowe ( jak ohv ) i sprzęgło rozmiarów 195. U mnie jest duże koło i sprzęgło 215mm.
Koło i sprzęgło nie stanowiło jeszcze większego problemu - zeszlifowanie dosłownie 1mm materiału ( w dwóch miejscach ) na dzwonie rozwiązało problem. Niestety zmiana średnicy koła spowodowało zmianę odległości pomiędzy osią obrotu koła zamachowego a osią obrotu rozrusznika. Tu brakło ponad 10mm i trzeba przygotowywać nowe punkty mocowania.

Start na torze pokazał kilka drobnych wad, i dobrych rozwiązań.

Szerokość samochodu zaowocowała wyśmienitym prowadzeniem.
Przód - Zbieżność na zbliżonym bo seryjnego ustawieniu, kąt pochylenia na poziomie -2.5 stopnia. Dobre gazowe amortyzatory , oraz nowe dorabiane sprężyny o charakterystyce zbliżonej do sprężyny z trucka prowadzą przód jak po szynach.
Tył to seryjny podwójny resor na uchwytach mojej produkcji ( skrócone i przesunięte ) również dobrze prowadzą tył. Niestety tył nie posiada ciągle dobrych amortyzatorów - w zakrętach dało się poczuć podskakujące koło.
Brak blokady mechanizmu różnicowego również powodował spore braki.
Most zostawia sporo do życzenia - i jest pierwszym na liście elementem do całkowitej i bez apelacyjnej wymiany. Albo jego zużycie, albo słabej jakości zestawy łożyskowo uszczelniające dyskwalifikują dalsze jego użycie.

  
 
Śliczny sk....l jest. Szacun za ogrom prac wykonanych
  
 
Łukasz , zdjęcia do kalendarza klubowego wyślij!!
  
 
Teraz ten fiat odzwierciedla dokładnie to co mogliśmy oglądać tylko na zdjęciach sprzed lat


Twój Fiat jest piękny i świetnie wykonany!
  
 
Cytat:
2016-10-30 17:43:23, HEMIGTX pisze:
Teraz ten fiat odzwierciedla dokładnie to co mogliśmy oglądać tylko na zdjęciach sprzed lat Twój Fiat jest piękny i świetnie wykonany!



Dziękuję serdecznie
  
 
A ja się powoli zbroję. Troszku do samochodu i troszku do garażu.
Ostatnio zbudowałem sobie obrotnicę, bo zebrało się klika zleceń na karoserie do sportu.
Mega wygodnie naprawiać i lakierować każdy zakamarek karoserii.
A tak przy okazji pytań o dostępność takich poszerzeń z laminatu jak na fiacie ze zdjęcia - będą dostępne w nowym roku. Właśnie powstają przyrządy.
Te są akurat stalowe - i takie zlecenia też chętnie przyjmę.
Dodatkowo - mogę wykonać kpl klapę tylną Fiat 125p, maskę przednia 125p.
W nowym roku powstaną dodatkowo poszerzenia, maska przednia i klapa tylna do poloneza.



  
 
Cytat:
2016-12-23 10:56:42, Lukasz_Wais pisze:
... W nowym roku powstaną dodatkowo poszerzenia, maska przednia i klapa tylna do poloneza.


A do Caro może też?
  
 
ja podtrzymuje, nadal chcę takie poszerzenia z laminatu
  
 
Cytat:
2016-12-23 17:57:13, zayon pisze:
A do Caro może też?



Nie mówię nie, jednak pierwszy strzał to borewicz
Przy kilku zapytaniach o ten model pokuszę się o formy.


- ja podtrzymuje, nadal chcę takie poszerzenia z laminatu
Szanowny Kolego - pierwszy kpl. jedzie do Ciebie
  
 
To masz już następnego w kolejce po nadkola
  
 
Bardzo ladny fiacior i fajny artykuł w Automobiliscie 12/2016

-----------------
W aucie rajdowym przemierzam trasę,
Czuję jak pęd już w fotel mnie wbił,
I tylko tego się boję czasem,
że silnikowi nie starczy sił.
  
 
Cytat:
2016-12-25 10:58:41, Besslein pisze:
To masz już następnego w kolejce po nadkola



Czyli drugi kpl. jedzie do Ciebie.
  
 
Cytat:
2016-12-31 13:59:10, spruchberyl pisze:
Bardzo ladny fiacior i fajny artykuł w Automobiliscie 12/2016



Bardzo serdecznie dziękuję za miłe słowa.
  
 
Cytat:
2016-12-23 19:55:42, Lukasz_Wais pisze:
Nie mówię nie, jednak pierwszy strzał to borewicz Przy kilku zapytaniach o ten model pokuszę się o formy.



lubie to
  
 
Cytat:
2016-12-23 19:55:42, Lukasz_Wais pisze:
Nie mówię nie, jednak pierwszy strzał to borewicz.
Przy kilku zapytaniach o ten model pokuszę się o formy.


A to ja mogę zapytać kilka razy .