Problem z chłodzeniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam mały problem otóż walnął mi przewód idący od termostatu w górę do pompy wody ?? No i wymieniłem ten przewód uzupełniłem płyn w chłodnicy i w zbiorniczku zostawiłem korek otwarty i odpaliłem ale ni ciula nie zassało wody ze zbiorniczka tzn płynu. No ale pojechałem do domu i tp zostawiłem samochód. Na następny dzień odpalam samochód jade jade i po przejechaniu kilometra samochód zgasł, parownik cały zaszroniony i samochód nie odpalał przewody do parownika z płynem chłodzącym zimne. Odpaliłem po 15 min kręcenia na benzynie i po jakimś czasie poszedł płyn do parownika i szła na gazie. Uzupełniłem płyn no i dzisiaj odpalam wiadomo parownik oszroniał to zmieniłem na benzyne po jakimś czasie na gaz ale po pojechaniu na miasto temperatura podskoczyła prawie do czerwonej kreski wentylator sie nie załączył osobiście no i zaczęło sie dymić z chłodnicy. Płynu w zbiorniczku brak w chłodnicy niby żeberka zalane poczekałem chwile aż ostygnie otworzyłem korek od chłodnicy i wypier**** płyn z chłodnicy do góry. Ale wychodzi na to że wlałem 9l płynu chłodzącego i wszystko zniknęło gdzie ??? Śladów nie było na kostce żeby uciekło a płyn zniknął. Oleju nie przybyło niby taka kawa z mlekiem na korku była ale to takie niepewne jest.
  
 
No panie, kłania się porządne odpowietrzenie układu. Polecam odkręcić korek wlewu chłodnicy, odpalić motor i co jakiś czas przytrzymać mu przez kilka sekund wyższe obroty. W międzyczasie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i ewentualnie dolej. Powtarzaj czynności do momentu włączenia się wentylatora. Pozdrawiam
  
 
Ale mamy problem bo mi chyba sie wentylator nie włącza. Bo kiedy powinien sie włączyć na czerwonym dopiero ??
  
 
Jeśli Ci się wentylator nie włączył to - możliwie że popsuty termostat. Najpierw sprawdź czy wentylator wgl. działa - podepnij go na krótko, i zobaczysz czy działa czy nie.
Jeśli termostat walnięty to musisz go wyjąc i sprawdzić wsadzając go do wrzątku, obserwując czy się otworzy czy też nie.
A odpowietrzając układ chłodzenia nie zapomnij otworzyć zaworu nagrzewnicy (włączyć ogrzewanie) bo tam też dochodzi płyn chłodniczy.
  
 
Cytat:
2015-01-26 20:37:32, Astro2107 pisze:
Ale mamy problem bo mi chyba sie wentylator nie włącza. Bo kiedy powinien sie włączyć na czerwonym dopiero ??



Bodajże przy 87 stopniach (jest to temperatura płynu zmierzona przez czujnik w chłodnicy).

Przy wymianie przewodu układu chłodzenia bardziej możliwe jest zapowietrzenie niż usterka termostatu czy wentylatora.
  
 
Parownik postaraj się odpowietrzyć osobno Luzujesz przewód który jest wyżej i czekasz aż pokaże się woda. Jeśli będzie powietrze to parownik zamarznie i nie pojedziesz dalej na gazie aż odtaje.
  
 
Kolego, jak silnik jest zimny to sobie można lać do zbiorniczka lub do chłodnicy a efekt jest taki jak u Ciebie - wskazówka na czerwonym a chłodnica zimna i wentylator stoi. Po prostu w silniku masz pusto a woda jest tylko chłodnicy. Pompa nic nie pompuje, termostat się nie ma od czego nagrzać, więc nie otwiera obiegu do chłodnicy i nie zasysa wody do silnika.

Odłącz na zimnym silniku górną rurę od chłodnicy i tam nalej na Full płynu. Podłącz z powrotem i ciesz się jazdą.
  
 
OO widzisz dobrze że napisałeś z tym parownikiem. Dzieki panowie ale sprawdze to za tydz ew 2 bo aktualnie mnie połamało i siedzę w domu
  
 
zamiast siedzieć w domu siedź w garażu
  
 
Eh to chłodzenie. Pytanko takie było wszystko cacy do czasu. Odpalałem 2 samochód na kable wiadomo łada chodziła na ssaniu no i dostała dość sporej temperatury za dużej wręcz samochód zgaszony ale od tamtej pory pojeżdżę trochę i wskazówka pionowo i dym z chłodnicy i co najciekawsze płyn z góry chłodnicy się leje. Nie wiem czy chłodnice szlak trafił czy może korkiem sie leje. Jakieś sugestie czemu znowu się gotuje i leje sie płyn jak się za bardzo nagrzeje.

Jak wentylator sprawny a nie załącza się to ten czujnik w chłodnicy do wymiany ?? Bo już nie pamiętam
  
 
walnięta uszczelka pod głowicą?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Brak płynu w oleju
  
 
Cytat:
2015-05-07 11:02:46, Astro2107 pisze:
Brak płynu w oleju


No co z tego? Może być przedmuch tylko miedzy cylindrem a kanalem wodnym

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Po wymianie termostatu i przewodów przestała się gotować. Stary termostat miał dziurę Teraz mimo że jest nowy przewód jakoś się leje nw czy opaska źle założona czy coś. Ale ostatnio zaczęła pocić sie dość mocno chłodnica mianowicie lewy dolny róg chłodnicy poci się tak że rano na kostce plama. Co obstawiacie rozszczelniła się chłodnica czy gdzieś z czujnika ???
  
 
Panowie pytanko po wymianie chlodnicy zaworu nagrzewnicy niewiem ale chyba niechce sie odpowietrzyc. Do ukladu weszlo chyba pond 8l plynu. Jadac do czestochowy wentylator prawie caly czas sie wlacza bo tperatura wysoka, po miescie to samo. Niewiem czy to dlatego ze takie upaly czy cos skopane niemam pojecia.
  
 
Cytat:
2015-08-15 09:46:30, Astro2107 pisze:
Panowie pytanko po wymianie chlodnicy zaworu nagrzewnicy niewiem ale chyba niechce sie odpowietrzyc. Do ukladu weszlo chyba pond 8l plynu. Jadac do czestochowy wentylator prawie caly czas sie wlacza bo tperatura wysoka, po miescie to samo. Niewiem czy to dlatego ze takie upaly czy cos skopane niemam pojecia.



Sam sie nie odpowietrzy. Układ ma bodajże 9,6l. Jeśli się nie przegrzewa (ponad 90 stopni) to raczej jest spoko, a że często wentylator załącza to chyba zrozumiałe patrząc na temperaturę otoczenia w ostatnich dniach.
  
 
No tak ale widzisz niejezdzilem nia jeszcze z automatycznie wlaczakacym sie wentylatorze. Ponadto wole sie upewnic ze wszystko ok a nie przed wegrami cos wyskoczy do roboty i dupa
  
 
Zalewasz płynem, odpalasz i czekasz aż się zagrzeje. Jak termostat puści wtedy te pozostałe blisko 2 litry wejdą, reszta do zbiorniczka i powinno być ok.
  
 
Podczas ostatnich 35-40 stopniowych upałów wentylator włączał mi się nawet przy jeździe poza miastem ze stalą prędkością 90km/h, co przy niższych temperaturach nie ma miejsca. Przy jeździe po mieście chodził niemal cały czas, wiec raczej jest to normalne. Płynu weszło mniej bo w układzie zostaje go trochę po zlaniu z chłodnicy i bloku.
  
 
Astro, a jak nalewałeś nowego płynu? Do chłodnicy? Ja kiedyś się mocno zdziwiłem jak tak zrobiłem, bo płynu weszło niby trochę, ale po odpaleniu silnika chłodnica zimna a temperatura szaleje. Dopiero po chwili zajarzyłem, że termostat jak jest zimny to jest zamknięty i nie puszcza płynu z chłodnicy do silnika. Tak więc płyn miałem w chłodnicy a w silniku pusto. Od tamtej pory zawsze leję płyn bezpośrednio do rury która idzie od góry chłodnicy do silnika i jak tam jest pełno to podłączam rurę z chłodnicą i dolewam do chłodnicy na maksa.
Moim zdaniem nawet przy 40st upałach w trasie wentylator powinien być wyłączony. Wentylator włącza sie przy chyba 95st więc coś masz nie tak.