Avensis D-4D - metaliczne klepanie na 4 cylindrze - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rozrząd dobrze ustawiony. Smok był tylko trochę brudny. W misce nie było żadnych opiłków.
Stukanie występuje zaraz po odpaleniu silnika na chwilę zanika i pojawia się ponownie, przy czym na nagrzanym silniku jest najgłośniejsze

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-25 12:03:47 ]
  
 
Zapomniałem jeszcze dodać, że kompresja jednak nie jest równa na wszystkich cylindrach.
W ASO twierdzili, że jest równa na poziomie 26-27 Bar. W Diesel Service wyszło, że na 1 cylindrze jest najsłabsza 24 Bar a najlepsza właśnie na tym 4 cylindrze. Podczas jazdy słychać tylko takie ciche terkotanie, na postoju metaliczne klepanie. Po odpaleniu zimnego silnika na początku zastuka a później jest cisza kilka minut. Wstępnie wyeliminowano panewki, ponieważ nie było żadnych opiłków i smok nie był zapieczony, tylko trochę brudny z mazi. Wczoraj sprawdziłem ze znajomym czy puszcza dymka. Samochód na postoju na ciepłym silniku po wkręceniu go na bardzo wysokie obroty puszcza łunę czarnego dymu. Wczoraj na zimnym kopcił na kolor szaro-biały, ale przez kilka dni w ogóle nim nie jeździłem. W dalszym ciągu uważam, że to może być jakaś pierdoła i nie chce się pakować w niepotrzebne wyciąganie silnika i demontaż głowicy. Spróbuje teraz wlać olej do dwusuwów do paliwa, może to coś pomoże. Chyba będę tak jeździł do momentu aż się silnik sam rozpadnie.

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2015-09-26 13:06:01 ]
  
 
Ustaliłeś co stuka w tym silniku ??
 
 
Cytat:
2015-10-24 12:27:35, Jan321 pisze:
Ustaliłeś co stuka w tym silniku ??



Jeszcze nie...

Przejechałem już około 10 tyś. km i dalej stuka jak stukało.
Rozebranie silnika w celu diagnostyki mnie przeraża...




  
 
Cytat:
2016-02-04 22:54:51, aru81 pisze:
Jeszcze nie... Przejechałem już około 10 tyś. km i dalej stuka jak stukało. Rozebranie silnika w celu diagnostyki mnie przeraża...


Jak masz takie liche cisnienie to niema sensu rozbierac tylko poszukac silnika.Wzglednie pogadaj z tym gosciem co tu ostatnio robil remont silnika i pisal na forum ze wyszlo mu calkiem w przyzwoitych pieniadzach.
Jezelki nie stukaja wtryski to moze sworzen lub nagar uklepany nad tlokiem.Mozna jeszcze sprubowac starej metody ustawic tloki na rowno i zalac poprzez otwory po wykreceniu swiec nafta az do samej gory i po nocy powtorzyc a po nastepnej poobracac walem recznie potem rozrusznikiem aby wyplul reszte ,zakrecic swiece i odpalic po 15 minutach wymienic olej i albo pomoze albo nie .Przewaznie jezeli popuszcza pierscienie bedzie lepiej ale trzeba wyraznie zaznaczyc ze jest tez ryzyko ze sie moze odkleic jakas grudka i pojsc w uklad olejenia i wtedy koniec silnika.Wiec jest to taka ostatecznosc przed rozbieraniem silnika do remontu.Tym niemniej przewaznie sie udaje rozpuscic nagary ale ryzyko jest.Mialem ostatnio Prewie gdzie paliwo lalo sie do oleju przez poluzowana zaslepke na przelewie silnik szedl jak szatan i byl idealnie czysty .A dwukrotnie wczesniej stan oleju sie podwoil.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zrobiłem test drogowy zgodnie z opisem Bigelektrona.
Gaz do dechy od 1500 rpm do około 4000 rpm na III i IV biegu.

Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa], Revised Injection Volume#1 [mm^3], Revised Injection Volume#2 [mm^3], Revised Injection Volume#3 [mm^3], Revised Injection Volume#4 [mm^3]

Test1:
--------
1521 100 50 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1557 99 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1582 98 65 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1671 115 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1792 130 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1925 146 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2079 170 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2256 191 96 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2437 194 102 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2606 196 109 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2778 196 115 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2953 196 117 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3103 195 122 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3250 195 125 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3401 194 128 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3537 194 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3659 194 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3787 193 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3914 193 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
4289 122 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784

Test2:
--------
1485 97 47 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1520 97 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1535 97 49 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1601 102 68 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1742 120 75 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1939 140 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2200 170 95 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2485 194 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2784 196 114 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3079 195 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3342 194 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3590 193 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3831 192 129 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
4317 173 76 -0,154 -0,622 -0,31 0,784

Test3:
--------
1476 109 65 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1567 121 69 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1665 130 73 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1768 141 77 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1904 158 79 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2042 179 84 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2210 191 90 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2359 193 100 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2507 195 106 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2654 196 110 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2795 196 111 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2934 196 119 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3070 196 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3206 195 119 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3328 195 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3451 194 123 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3570 194 129 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3667 194 131 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3771 193 132 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3871 193 133 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3806 165 60 -0,154 -0,622 -0,31 0,784

Test4:
--------
1481 94 47 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1507 95 45 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1525 95 45 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1543 95 46 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1554 94 56 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1667 111 71 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
1854 131 80 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2095 159 88 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2390 192 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2693 195 116 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
2990 195 120 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3273 194 127 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3529 193 125 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3756 192 130 -0,154 -0,622 -0,31 0,784
3973 191 103 -0,154 -0,622 -0,31 0,784



[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-03-09 13:59:22 ]
  
 
Jak na 200tys to parametry dobre ,mozesz ewentualnie rozruszac zawor Egr.Co do stukow to niewiem bo ich nie slyszalem ,ale jezeli zrobiles 10 tys i nie halasuje glosniej to nie panewka.Czesto zanim sie zrobi podkladki pod wtryskami to czasem jakas skwarka cos zapcha i wtedy cos sie przytrze pozniej sie odetka lub nie to sie zatrze calkiem.Byc moze ze przypchalo np dysze chlodzenia plaszcza tloka i starlo plaszcz i teraz tlok lata luzniej i tak bedzie jeszcze dlugo zanim padnie lub nie padnie wcale.
Co mozesz zrobic? Nic jezdzic i obserwowac lub wymienic silnik lub go wyjac rozebrac pomierzyc zrobic szlify i poskladac na nowych czesciach co wyjdzie jakies 6000 lub mniej lub wiecej pytanie czy warto.Pare postow przed toba jakis mechanik dosc niskim kosztem zrobil remont silnika na jakistam sprawdzonych zamiennikach za niewielkie pieniadze pogadaj z nim z jakim skutkiem i czy faktycznie remont sie udal.Bo oryginalny zestaw pierscieni kosztuje 1200.
Ale jak ktos zdobyl wiedze i ma sprawdzone zamienniki to czemu nie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki Bigelektron. Już jest ponad 253 tyś. km nalatane. Wg mnie to nie wtryski stukają, ale to tylko moja subiektywna ocena na podstawie testowania Testerem - wyłączałem po kolei wtryski i wydaje się, że najbardziej cichnie jak wyłączy się 4. Dziwi mnie też wysoka korekcja na tym 4 wtrysku, który zakupiłem w ASO Katowice jako regenerowany fabrycznie. Jeszcze jest na gwarancji. Podobno odzywa się też poma wtryskowa, czasami wyje jak podczas testu FUEL LEAK. Na początku roku zamarzlo mi prawdopodobnie paliwo, samochód gasł podczas jazdy, następnie już nie dało się ujechać nawet km. W komputerze był błąd chyba Fuel Line Malfunction i wysoka korekcja 3 wtrysków. Ostatnio poprawiło się spalanie, prawie o 1 l / km mniej. Twoja diagnoza wydaje się prawdopodobna... z tego co pamiętam to kiedyś silnik metalicznie pracował po długiej jeździe autostradą z dużą prędkością, ale samo mu przeszło. Teraz to jest tragedia jak wali na rozgrzanym silniku.
  
 
Cytat:
2016-03-11 13:18:34, aru81 pisze:
Dzięki Bigelektron. Już jest ponad 253 tyś. km nalatane. Wg mnie to nie wtryski stukają, ale to tylko moja subiektywna ocena na podstawie testowania Testerem - wyłączałem po kolei wtryski i wydaje się, że najbardziej cichnie jak wyłączy się 4. Dziwi mnie też wysoka korekcja na tym 4 wtrysku, który zakupiłem w ASO Katowice jako regenerowany fabrycznie. Jeszcze jest na gwarancji. Podobno odzywa się też poma wtryskowa, czasami wyje jak podczas testu FUEL LEAK. Na początku roku zamarzlo mi prawdopodobnie paliwo, samochód gasł podczas jazdy, następnie już nie dało się ujechać nawet km. W komputerze był błąd chyba Fuel Line Malfunction i wysoka korekcja 3 wtrysków. Ostatnio poprawiło się spalanie, prawie o 1 l / km mniej. Twoja diagnoza wydaje się prawdopodobna... z tego co pamiętam to kiedyś silnik metalicznie pracował po długiej jeździe autostradą z dużą prędkością, ale samo mu przeszło. Teraz to jest tragedia jak wali na rozgrzanym silniku.

Nie pisalem ze to wtryski stukaja.Na korekcje ma wplyw cisnienie paliwa i cisnieniesprezania .Jezeli w zimie zapchalo filtr to dziadoskie lub letnie paliwo bylo.Jakie filtry paliwa stosujesz??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Teraz mam filtr Boscha, wcześniej miałem Manna... Może przez filtr dostaje się powietrze do układu, bo nie wymieniłem ostatnio gumki od strony podgrzewacza... gdzieś się zapodziała.
Auto jest bardzo mułowate na 1 i 2 biegu.
  
 
Cytat:
2016-03-11 13:43:00, aru81 pisze:
Teraz mam filtr Boscha, wcześniej miałem Manna... Może przez filtr dostaje się powietrze do układu, bo nie wymieniłem ostatnio gumki od strony podgrzewacza... gdzieś się zapodziała. Auto jest bardzo mułowate na 1 i 2 biegu.

Tam zawsze lapie powietrze na filtrze pytanie w jakich ilosciach .Pompa zasysa pompka wstepna z wielokrotnym naddatkiem do zasobnika gdzie nastepuje Odpowietrzenie i przelew a z niego dopiero poprzez scvy naplywa do sekcji tloczacych.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Obecnie w baku prawie sucho... wskaźnik paliwa ledwo drgnie po przekręceniu kluczyka a komputer wyświetla zasięg prawie 500 km. Dodam, że nie pierwszy raz tak się dzieje. Może to ma jakiś związek... Miał ktoś tak?


[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-04-23 04:41:45 ]
  
 
Cytat:
2016-04-23 04:31:39, aru81 pisze:
Obecnie w baku prawie sucho... wskaźnik paliwa ledwo drgnie po przekręceniu kluczyka a komputer wyświetla zasięg prawie 500 km. Dodam, że nie pierwszy raz tak się dzieje. Może to ma jakiś związek... Miał ktoś tak? [ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-04-23 04:41:45 ]

A kiedy ostatnio zatankowales do pelna i zresetowales komputer na wszystkich wartosciach??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-04-23 12:05:49, Bigelektron pisze:
A kiedy ostatnio zatankowales do pelna i zresetowales komputer na wszystkich wartosciach??


Nie jestem pewny, ale chyba 2 albo 3 tankowania wstecz.
  
 
Cytat:
2016-04-24 11:23:15, aru81 pisze:
Nie jestem pewny, ale chyba 2 albo 3 tankowania wstecz.

No to normalne ze sie zapetlil i przestal dzialac.Zatankuj do wybicia pistoletu i zresetuj przytrzymujac na kazdej wartosci az zrobi plip stojac na rownym np na stacji po zatankowaniu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Niestety, ale wczoraj mi doszedł nowy objaw. Jadąc autostradą 140 km/h chciałem przyśpieszyć i nie mogłem. Pedał gazu nie reagował, wcisnąłem gaz do dechy i zero reakcji. Po kilkunastu sekundach auto dostało mega kopa i jechało już normalnie. Sytuacja powtórzyła się kilka razy.

Zaraz idę zrobić testy drogowe. Obawiam się, że to zaworki SCV
Filtr paliwa dopiero co wymieniłem. Paliwo w baku to Shell V-Power Nitro+.
  
 
Cytat:
2016-05-16 12:19:57, aru81 pisze:
Niestety, ale wczoraj mi doszedł nowy objaw. Jadąc autostradą 140 km/h chciałem

przyśpieszyć i nie mogłem. Pedał gazu nie reagował, wcisnąłem gaz do dechy i zero

reakcji. Po kilkunastu sekundach auto dostało mega kopa i jechało już normalnie. Sytuacja

powtórzyła się kilka razy. Zaraz idę zrobić testy drogowe. Obawiam się, że to zaworki

SCV Filtr paliwa dopiero co wymieniłem. Paliwo w baku to Shell V-Power Nitro+.



Zrobiłem kilka testów. Dziwnie zachowują się 2 wtryskiwacze (3 i 4). Po uruchomieniu zimnego silnika korekcje wtrysków były w miarę dobre lecz po około 2 minutach momentami wzrastały dla wtrysków 3: -2,0 mm^3 i 4: +1,5 mm^3.
Natomiast po rozgrzaniu silnika już podczas testów drogowych najgorszy był nr 4 z korekcją około +0,9 mm^3. Reszta miała w granicach około -0,5 mm^3.

Dodam, że na zimnym nie słychać stukania, dopiero po rozgrzaniu silnika dźwięk jest bardzo wyraźnie metaliczny.

Zrobiłem na razie tylko kilka testów, bo za duży ruch był na autostradzie.

IV bieg
Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa] | MAF | Injecton Volume [mm^3]
1503 | 88 | 62 | 21,91 | 5,73
1753 | 136 | 88 | 52,75 | 35,58
2509 | 198 | 118 | 91,60 | 56,41
3259 | 197 | 130 | 106,26 | 53,37
3882 | 195 | 61 | 115,30 | 48,90

Max. 140 km/h
Engine SPD [rpm], MAP [kPa], Common Rail Pressure [MPa] | MAF | Injecton Volume [mm^3]
3164 | 199 | 125 | 87,37 | 53,74
3378 | 105 | 29 | 57,01 | 51,83
3296 | 196 | 29 | 92,95 | 52,55
3303 | 196 | 30 | 89,40 | 52,59
3406 | 198 | 126 | 90,07 | 51,85




[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-05-16 16:38:48 ]
  
 
Zrobiłem czyszczenie wtrysków na krótko za pomocą LM 2666 wg opisu kolegi Piokli z forum avensis.info oraz dodatkowo przemyłem przepływomierz i pomogło.
Samochód nie wiesza się już tak jak wcześnej podczas odpuszczania i wciskania pedału gazu do dechy przy prędkości 140 km/h.

[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2016-05-21 18:36:25 ]
  
 
Przejechałem już około 27 tyś. km z tym stukaniem. Stuka cały czas tak samo od samego początku. Jeździłem przy temp. -22 st. C i wszystko ok jak na razie. Czy to może być panewka?



[ wiadomość edytowana przez: aru81 dnia 2017-01-22 14:29:55 ]
  
 
Witam
miałem podobną przypadłość w Citroenie C1 1,0 silnik Toyoty, dzwoniło i na zimnym i ciepłym, teorie były różne łańcuch, panewka, sworzeń w tłoku - bingo. Skończyło się na zdjęciu głowicy, wymianie uszczelek, planowaniu i wymianie tłoka ze sworzniem. Dodam że miał przebieg ok 10 tys.km