Gazior MIKUNI w gokarcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
y0!
Zabrałem się za ruszenie gokarta, którego dostałem od kumpla parę lat temu i na początek postanowiłem go odpalić. Raz zagadał na chwilę jak mu ładowałem paliwo bezpośrednio w komorę pływakową, ale ogólnie nie chce chodzić. Iskra jest, stawiam na problem z paliwem.

Cały silnik pochodzi z moto Suzuki 125ccm i jest na gaźniku Mikuni BS26SS. Gaźnik rozebrałem, znalazłem w środku trochę syfu i dziurki w membranie. Tą ostatnią kupiłem nową i jutro pewnie będę ją miał.
Zasilanie w bene rozwiązane jest na pompce maluchowej (na osi nałożone jest łożysko na mimośrodzie i tak ją pędzi).

Jako że sprzęt dostałem częściowo rozebrany to musiałem sam go złożyć na czuja, na ostatnim zdjęciu widać jak wszystkie wężyki prawdopodobnie było podłączone:

- niebieski przez trójnik - zasilanie
- czarny - podciśnienie
- brąz - spływ

I teraz pytania:
1) Co z czarnym? Ma być zatkany czy nie?
2) Czy spływ ma być powrotem i wracać do baku?
3) Skuteczność maluchowej pompki i systemu z trójnikiem wydaje mi się być mocno dyskusyjna jak patrzyłem jak to chodzi. Zdecydowana większość paliwa wraca trójnikiem do baku i mało co idzie na gaźnik... chyba lepiej było by zasadzić elektryczną pompę niskociśnieniową i wtedy spływ podłączyć pod powrót do baku. (?)





  
 
Czarny wężyk to chyba odpowietrzenie komory plywakowej.
Najlepiej jakbyś rozebral gaznik i wszystko okazałoby sie jasne.
Powrot paliwa moze byc i na trojniku. Jesli pompa jest malo wydajna trojnik musi miec zwezke na powrocie (mniejsza srednice)
Brązowy przewod to chyba do spuszczania paliwa z komory plywakowej (tam chyba jest zaworek, "kranik") Krociec powinien byc zaslepiony jesli leci z niego paliwo

Pompa maluchowska da rade zasilić taki gaznik o ile jest sprawna.
  
 
witam
Wężyki w takich gaźnikach to : przelewy (góra dół), spuszczanie brudnego paliwa (nisko), podciśnienie (pompa paliwa), gasbox (wyrównuje pracę)....rozbierz gaźnik zobacz gdzie leci i będzie jasne
Pompka FIATa 126 daje radę jednak jakoś paliwu nie po drodze.

rama KP ?


Jak będzie potrzeba poszukam dokładniejszych zdjęć silnika - układu paliwa.
www.youtube.com/embed/nLfnQ3K2Z3Q"

kp6

[ wiadomość edytowana przez: jar128 dnia 2015-09-16 18:17:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: jar128 dnia 2015-09-16 18:19:37 ]
  
 
Tak, rama KP.

Jeśli chodzi o opisane przez Ciebie wężyki to znajduje tu tylko spust, podciśnienie (u mnie czarny) i tyle, nie ukrywam że to pierwszy gaźnik motocyklowy z jakim mam styczność

Pompa paliwowa 126p wiem, że jest spoko (w maluchu mam taką ), ale w tej aplikacji głupie jest to, że jak się stanie to silnik nie będzie dostawał paliwa.. Chociaż ta pompka, która jest na karcie ma opcję ręcznego pompowania paliwa - wystaje klawisz i można pchać wachę na postoju. Możliwe, że taka ilość nabita ręcznie do komory pływakowej wystarcza na spokojny rozruch i start.

-------EDIT
OK, rozebrałem go i okazało się, że czarny wężyk to zasilanie z baku (zawór iglicowy był zawieszony w pozycji zamkniętej), a niebieski to odpowietrzenie komory pływakowej, więc źle miałem podłączony ten interes. Jutro złoże go z nową membraną i odpowiednim podłączeniem.



[ wiadomość edytowana przez: PitGTR dnia 2015-09-16 22:16:17 ]
  
 
pit dasz sie karnac ??
  
 
Dam
  
 
Wstaw trójnik nad gaźnik
">
  
 
Dzięki jar128, wyczyszczony i poprawnie podłączony gaźnik, trójnik przeniesiony. Chodzi




Pompa od malca ogarnia temat, nie ma potrzeby zmian. Jedyne co pokazało się w silniku po wielu latach postoju to delikatnie cieknąca pokrywa zaworów, poza tym odpalił od strzała i chodzi jak zegarek.

ps. Wie ktoś jak odczytuje się rozmiar opon w kartach?

Tutaj jest:
przód: 11x5.00-5
tył: 4.00-4
  
 
no to czekam na zaproszenie
  
 
Jeszcze czeka go mikro remont z ogarnięciem bałaganu, ale to w większości kosmetyka

  
 
  
 
Dzięki!