Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ilovemaluch okolice bb | 2015-11-02 10:12:12 Witam.
Było na tym forum kilka tematów odnośnie Bisa, sam nie wiem wszystkiego i chętnie posłucham innych na ten temat. Chciałbym by to było w miarę w jednym miejscu. Bis dostał homologacje FIA 1.04.1988(grupa A) ostatni start w RSMP Bisa z Obr to rajd karkonoski 1998(4os urwał koło) później ten bis startował w rallycrossie. W całej historii swoich startów w RSMP szału nie robiły a startowały nie tylko te z OBR-u ale regularnie punktowały głównie w roku 1989 w klasie A12. Najprawdopodobniej od Bisa wprowadzono nieco inne malowanie również biało niebieskie. Ile było rajdowych Bisów nie wiem ale co najmniej 2sztuki. Bisy z Obr-u startowały w rajdach zagranicznych zdobywając m.in w rajdzie Niemiec (Mistrzostwa Europy) 2 miejsce w A grupie do 1300! Jak wiadomo OBR już w roku 1990 zakończył działalność rajdową, kończąc tym samym 1.5 roczną karierę bisów w teamie fabrycznym. Po tym wydarzeniu bisy rzadko zjawiały się w RSMP. Wiele osób twierdzi że Bisy są zdecydowanie gorszą bazą na rajdówke ze względu na brak części do modyfikacji, zdecydowanie droższe i mniej dostępne części seryjne mechaniczne jak również blacharskie, nie co bardziej problematyczny silnik jak również układ chłodzenia który w rajdach jest dość problematyczny i seryjna chłodnica która jest tak nie fortunnie ułożona że ciężko ją uchronić przed żwirem kamieniami itp. Trochę filmów: 1.tu od 20 min jest m.in. krótko opisany rajdowy Bis a cały film jest o wytworach z FSM Rajdowy bis 2. Bis pojawia się dwukrotnie. rajd Kohle& Stahl Tu również jest sporo zdjęć z tego co wiem ten maluch do dziś istnieje: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=121141&c=0&hq=obru&f=25 PS. Nie poprawiałem ortografii w wklejanych tekstach!! „Ja mam malucha w którym sa nastepujące modyfikacje : 1)zawieszenie -zawieszenie obnizone 30mm i utwardzone (amortyzatory firmy bilstein) -wzmocnione wachacze -wymienione silentbloki na twardsze -poszezony rozstaw kół o 40 mm na osi -zamiast śrub do kół wstawione szpilki 2)hamulce -z przodu hamulce tarczowe nie wentylowane -z tyłu oryginalne bebny -hamulec reczny hydrauliczny -ragulacja ze środka siły hamowanie tylnej osi 3)silnik -zwiekszony stopień spreżania -wałek rorządu sportowy (A-grupwy) -kanały dolotowe i wylotowe dopasowane wraz kolektorami -dostoswane nastawy gaźnika do modyfikacji mechanicznych -odelżony i wyważony cały układ korbowy silnika -wydech typu wolny przelot zaprojektowany do tego slnika (rezonanse itp) -moc mierzona na hamowni silnikowej 48 koni mechanicznych 3)nadwozie -wzmocnine punkty mocowania zawieszenie -nadwozie pozbawine wszelki wytłumień i konserwacji celem zmniejszenia wagi -pełna klatka bezpieczeństwa -zapinki zabezpieczające pokrywe silnika i bagażnika -system gaśniczy firmy sparko recznie uruchamiany 4)instalacja elektryczna -alternator 55 A zamiast 35 A -wskażniki cisnienia i temperatury oleju -obrotomierz -instalacja dodatkowych reflektorów daleksiężnych i szerokokątnych 5)skrzynia biegów -"skrócone"przełożenie główne oraz przełożenia od II do IV. predkość maksymalna na tej skrzyni biegów 140km przy 8000 tys.obr/min” Posiadam mnóstwo zdjęć i filmów więc jeśli będzie zainteresowanie rozwinę temat [ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-11-02 10:43:41 ] |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-11-03 20:32:23 tylko wklejaj dobrze linki - bo nie chodzom. |
zolo Fiat 126p Kraśnik | 2015-11-03 20:54:25 |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-11-04 07:32:16 Materiał bajka.
Wysłałem Herbolowi - niech zobaczy jaką miał brodę |
bing17 FSO 125p Łódź | 2015-11-04 07:59:43 Może zaproś go tutaj |
ilovemaluch okolice bb | 2015-11-04 17:04:08 Pytałem go o Bisa kiedyś, gadaliśmy sporo przez telefon, mówił że on miał bisa "nie zbyt mocnego" że ratowała go krótka skrzynka i hamulce tarczowe.
do 1:20 jest o Bisie. http://www.youtube.com/watch?v=4lvfT0ra-hc Nie wiem co robię nie tak podczas wrzucania linków wklejam w adres url a nie działają [ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-11-04 17:19:52 ] [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2015-11-04 17:54:41 ] [ powód edycji: teraz powinno być ok ] |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2015-11-04 17:56:02 wklejając link musisz wykasować "s" po http, silnik forum nie ogarnia linka z szyfrowaniem. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2015-11-05 08:35:33
Przy trybie jaki prowadzi Robert, jest to nie wykonalne. W Bisach był obspawany blok , tylko muszę dowiedzieć się w których miejscach. Ale generalnie pomysł bardzo fajny. Jeżeli dopracuje się silnik, to reszta nie będzie sprawiał kłopotu. Warto zainwestować w moduł zapłonowy i wywalić aparat. Światek ma mój kopiał wałka do Bisa. |
fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2015-12-31 13:18:01 coś tam dalej z twoim bisem sie dzieje ?? |
ilovemaluch okolice bb | 2016-01-13 23:32:32 a stoi, silnik wyciągnięty i po raz kolejny coś tam grzebane będzie, coś tam pod kjs-y, do marca powinien być ogarniety na tip-top. |
ilovemaluch okolice bb | 2016-01-21 17:47:02 koło zamachowe w Bisie to przeciwwaga do całości wyważenia układu korbowego dochodzi nawet koło pasowe, długi temat.
I co duża różnica na tym wałku? |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2016-01-21 22:08:38 Gaznik polecam samemu rozebrac wyczyscic odnowic |
fifi PF 126 BIS, W202 230 ... Toruń | 2016-01-26 13:58:27 lekkie koło do bisa wyważasz dynamicznie razem z wałem bisowym, kołem pasowym i tłokami
idac na łatwiezne wyważasz statycznie z seryjnym kołem odwróconym o 180 st. |