Wyczynowe silniki FIAT/LANCIA DOHC-Abarth, OBRSO i inne.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

W tym wątku będziemy omawiać szczegóły wyczynowych silników rodziny FIAT/LANCIA DOHC.
Moderatora proszę o wklejenie tutaj postów z tematu o GTJ, ja postaram się poszukać w starych tematach ciekawych postów i wrzucić je lub ich linki tutaj.

Pozdrawiam.
  
 
proponuję, przerzucić od Łukasza wszystko co nie dotyczy wątku. A jest o silnikach.
  
 
M.in w tym celu założyłem ten temat.
  
 
Cytat:
A co ma załącznik j do przeliczania napędu, pytałem skąd wynika większa dowolność doboru opon przy proponowanym przez ciebie przełożeniu?

5,37*0,8=4,295
przykład:
6000obr/min multiplikujesz nadbiegiem 0,8
6000/0,8=7500
7500 obr/min redukujesz mostem 5,37
7500/5,37=1393
czyli dostajesz 1393obr/min. na kole.

przy bezpośredniej 5 obroty na skrzyni nie zmienią się
czyli na most dostajesz 6000 obr na min i redukujesz je przełożeniem 4,3
6000/4,3=1395
czyli dostajesz 1395 obr na min na kole

dalej masz coś do zarzucenia moim liczydłom?

Mieli coś innego? a co? termoparę? szklane świece? maszyny przepływowe?


Jezeli chodzi o zastosowanie mostu 5,37, lub 4,55 to przy 5,37 możesz wysokością dozwolonej opony - załacznik J - lepiej wyregulować sobie przełozenie - na daną próbę.
Po prostu na jedną próbę- zakładasz oponę 15 cali, a na inną próbę -13 cali.
Gdy zrobisz taki myk - przy 4,55 robi ci się 4,11 albo nawet 3,97 - na 15 calowej. Teraz już rozumiesz dlaczego łatwiej ?
Z drugiej strony najbardziej optymalnym dyfrem jednak pozostaje 4,55. A skrzynię węgierską można zamówić z nadbiegiem. Co jak na razie jest najbardziej dostępną i finansowo atrakcyjną ofertą.

Wracając do tego co mieli.

Już w latach 70-78 mieli bardzo rozbudowane analizatory spalin, na których mogli zbliżyć się do wartosci bezpiecznych dla silnika.






A w latach 30, mieli coś podobnego .


  
 
TAka tablica od kolegi z forum łady.
">