Gaźnik i aparat z podciśnieniem a oryginał

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ostatnio wymieniłem gaźnik w mojej 2106 1500 na podciśnieniowy oraz planuje wymienic aparat do kompletu z podciśnieniem ( już go zakupiłem). Czy ta zmiana dodaje troche mocy lub zmienia charakterystykę silnika ?. Pytam sie z tego względu, że moje auto po zmianie gaźnika na wspomniany zdecydowanie "równomiernej" nabiera mocy. Po pierwsze nie szarpie na wolnych obrotach, na średnich zachowuje sie podobnie, natomiast na wysokich zdecydowanie zaczęło jechać. Zastanawiam sie czy to zasługa podciśnienia, czy po prostu nowego gaźnika. W starym dysze były pomylone, rozwiercone gwinty powyrabiane itd.
  
 
W zasadzie, twój oryginalny Weber jest lepszy od tego na podciśnienie, ale był nie zdolnie złożony, wiec stąd twoje problemy. Podciśnienie pomaga, ale nie dodaje 10 hp.
  
 
Każdemu, kto robi wymianę osprzętu na świeży, zalecam na wymianę, na najnowsze sprawdzone elementy. W tym konkretnym przypadku, jeżeli chodzi o zapłon, to oczywiście wymiana na aparat bezstykowy, czyli elektroniczny. Podnosi to w pewnym stopniu moc, jakość spalania mieszanki i td. Same plusy. To wszystko załatwi Bartek. Jeżeli komuś zależy, na utrzymaniu auta w 100% oryginale, to wtedy wymieniać na takie same elementy.
  
 
Cytat:
Bartek2106 pisze: Zastanawiam sie czy to zasługa podciśnienia, czy po prostu nowego gaźnika. W starym dysze były pomylone, rozwiercone gwinty powyrabiane itd.

chyba sam sobie odpowiedziałeś
  
 
Jezeli weźmiesz katalogi, to zobaczysz, że pierwotnie lada 2103, czyli z silnikiem 1,5 ma więcej mocy niż 21061,z takim samym silnikiem. A dlaczego, właśnie ten stary gaźnik Weber dawał więcej tej mocy. A ten twój na podciśnienie już był Eco, a co za tym idzie słabszy. Co w tego wynika?
  
 
Dziękuje za odpowiedz. Tak tez podejrzewałem, ze po prostu mój stary gaźnik był w złej kondycji. Właśnie dla tego założyłem posta czy to, ze moja lada zaczęła fajnie jechać to zasługa tego podciśnienia, czy po prostu nowego gaźnika. Bardzo, bardzo cieszę sie, ze przestała szarpać.
Wogole jaka jest zaleta tego podciśnienia ? Ja gdzies czytałem ze chodzi o to, ze drugi gardziel otwiera sie w podcisnieniowym przy wyższym obrotach.
Co do aparatu kupiłem ten http://jacars.pl/aparat-zaplonowy-15-16-17-na-gazniku-p-6494.html
W miarę dobrze dobrałem ? W nim tez ustawia sie przerwę? Wszystko na oko wyglada tak samo jak w starym, tylko ma gruszkę od podciśnienia. Jakie parametry ustawić, tak samo jak w starym ?

Czy zostawiać auto w 100 procentowym oryginalne...wizualnie jak najbardziej tak, ale mechanicznie uważam , że mozna cos poprawić. Pamietam, ze jak zmieniałem skrzynie z 4 na 5 kilka osób mówiło, nie rób bo nie bedzie jak w oryginalne. Dziś nawet sekundy bym sie nie zastanowił...skrzynia 5 tka to niebo a zmienia( fajnie ze pochodzi z lady 07). Wiem, ze moze nie mam aż takiej wiedzy, aby wszystko pięknie dobrac ale staram sie jak najlepiej.


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2016-02-28 20:30:10 ]
  
 
Witam.
Ponawiam pytanie, czy aparat zapłonowy ten ktory kupiłem z podciśnieniem powinienem jakoś inaczej wystroić niż ten co mam oryginalnie ?. Zamierzam w najbliższym czasie dokonać podmiany i chciałbym aby wszystko jak najlepiej współpracowało.
  
 
obawiam się że ten MS nie jest dobrym wyborem...pojawiaja sie ze starych zapasów...cccp
ale skoro już kupiłeś...no to miej...