MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Naprawa gwintu w głowicy

 Moderowane przez: Biały, GDA, Grzech
 Forum » Forum miłośników marki FSO » Naprawa gwintu w głowicy
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor
 Naprawa gwintu w głowicy 
adamus
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4419 dni
1.3 - 2.0
Gdynia, Elbląg



 2003-10-15 16:25:43^

Czy musieliscie kiedys naprawiac zerwany gwint swiecy w glowicy? Jaka metoda to robiliscie? Jakie efekty?
Wiekszosc warsztatow chce tulejowac. Niektore wkrecaja sprezynki Heli-Coil o gwincie wewnetrznym jak oryginal i zewnetrznym wiekszym w powiekszony wczesniej i nagwintowany otwor.
Znalazlem jeden warsztat co robi to bez sciagania glowicy, przez co naprawa jest tania. Pytanie, czy jest sens robic takie cos bez sciagania glowicy?

Pozdrowka
Adamus

-----------------
FSO Polonez 1.3 L Grecka Komedia, 1986
FSO Polonez 1.6 SLE SPECIAL Fiński Komunista, 1989
FSO Polonez 1.5 X Coupe Orzechowy Płomień, 1983
FSO Polonez 2.0 SLE Majonezowy Potwór, 1987
FSO Polonez 2.0 D Turbo Orzechowy Klekot, 1984
FSO PL 940 1.8 GLI 16

2014-08-08 22:21
   
linki sponsorowane
 2014-08-20 12:08:00



2014-08-20 12:08 
danielewicz
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4359 dni
35i
Gdynia



 2003-10-15 16:27:48^

Moje zdanie już poznałeś

-----------------
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

35i
126p

2014-08-19 22:39
   
MacGavor

Polonez Caro 1,6 GLE
Szydłowiec



 2003-10-15 16:52:16^

Kiedyś jak miałem malucha, od częstego wkręcanie jednej ze świec poszedł się ... gwint. Dałem zdjętą głowicę tatcie do pracy gdzie zrobił tulejkę. Tylko nie pamiętam czy to była tulejka z zewnętrznym lewym gwintem, czy nacinana i wciskana (chyba to pierwsze).

2008-02-05 11:17
   
kordek4

Polonez CARO 1.4 GLI ...
Kolumna



 2003-10-15 23:54:55^

Sciągąłem kiedyś Golfa3 z Niemiec i okazało się, że nie chciał na miejscu już odpalać, wiec ja do świec i jak ją potem wkręcałem to zerwałem gwint dwoma palcami.
Naprawa wyglądała tak, że facet najpierw wcisnął prze otwór po świecy szmatkę (do której b dobrze przyczepiały sie opiłki), rozwiercił otwór, i nagwintował, potem dorobił tulejkę z gwintem na zewnątrza i wewnatrz, po czym wkręcił ją na jakiś kej i zapunktował. To wszystko oczywiście bez zdejmowania głowicy.
Na koniec wyciągnał szmatkę i odsssysał ewentualnie pozostałe opiłki odkurzaczem z długą cienką rurką. Samochód potem chodził i nic munie było.
Za całą poeracje płaciłem 60 albo 80 zł

2006-06-10 00:04
   
Jojo
Miłośnik FSO

SI /PF 125 '77
Warszawa-Bemowo



 2003-10-16 00:16:46^

moje zdanie już nzasz, ale nie wiem czy takie spręzynki jeszcze robia.

2011-02-17 23:54
   
adamus
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4419 dni
1.3 - 2.0
Gdynia, Elbląg



 2003-10-16 09:50:35^

Znalazlem warsztat, ktory zrobi tulejowanie (takie jak opisal kordek4) za 40 PLN bez sciagania glowicy. Gosc powiedzial, ze:
- rozwierci otwor
- nagwintuje na 18 x 1,5 mm
- posmaruje klejem i wkreci tuleje nagwintowana od srodka
Znalazlem tez warsztat co moze wkrecic sprezynke, ale chcial za to 100 PLN bez sciagania glowicy.

Chyba wybiore tulejowanie.
Adamus



-----------------
FSO Polonez 1.3 L Grecka Komedia, 1986
FSO Polonez 1.6 SLE SPECIAL Fiński Komunista, 1989
FSO Polonez 1.5 X Coupe Orzechowy Płomień, 1983
FSO Polonez 2.0 SLE Majonezowy Potwór, 1987
FSO Polonez 2.0 D Turbo Orzechowy Klekot, 1984
FSO PL 940 1.8 GLI 16

2014-08-08 22:21
   
Mokry
Miłośnik FSO

Poldzo/VW
Gragów



 2003-10-16 10:26:40^

Jesli nie ściągniesz głowic, to cz odpady po rozwiercaniu nie dostaną się na tłoki i cylindry?

 
   
Bartek_w

Caro, Truck
Kraków



 2003-10-16 10:34:57^

nie-jak uzyjesz odkurzacza.
Ja mam moja "emergency metode"
Kiedys umylem silnik i zauwazylem, ze do wody w gniazdach swiec dostaja sie babelki powietrza.
Moja opinia mogla byc tylko jedna: nieszczelny gwint/uszczelka no wzialem sie za dokrecanie.
oczywiscie, przekrecilem gwint- wokol glusza, zaraz mam do krakowa wracac nadziei na pomoc zadnej.
Co zrobilem:

Zdjalem ze swiecy podkladke: w ten sposob mialem dodatkowy 1mm na gwint, nastepnie odtluscilem calosc i wkleilem swiece na distalu rapid.
Po dwoch godzinkach calosc uruchomilem i dzialalo tak ze 7 kkm, kiedy to swieca wystrzelila i zabrala ze soba kawalek wyciszenia z maski
Znowu powtorzylem zabawe z distalem, ale tym razem wytrzymalo tylko chwile.Na szczescie z czasem bylo lepiej i glowica poszla do tulejowania, ktore zreszta polecam jako jedyna pewna metode: kupujac auto jedna swieca juz miala twarde gniazdo, teraz mam druga, jeszcze dwa i problem zerwanego gwintu swiecy przestanie dla mnie istnies.
Sprezynkom jakos nie ufam-ma ktos? Jak to wyglada po kilku wymianach swiec?


2007-09-11 00:13
   
OLI_F50
Miłośnik FSO

F50 Polonez
Środa Wlkp./ Konin



 2003-10-16 10:38:55^

Cytat:
2003-10-16 10:26:40, Mokry pisze:
Jesli nie ściągniesz głowic, to cz odpady po rozwiercaniu nie dostaną się na tłoki i cylindry?


Właśnie, jaka jest gwarancja że opiłki od gwintowania nie wpadną do cylindra?
Uważam że warto jednak zdjąć głowicę, by potem nie mieć kłopotów większych, a przy okazji można powyjmować zawory, powyczyszczać je i powymieniać gumki uszczelniające...Umyć po zrobieniu i złozyć, a potemcieszyć się z jazdy... Troszkę więcej roboty ale się połaca...Mozna to samemu srobić...

2010-06-30 15:13
   
linki sponsorowane
 2014-08-20 12:08:00




2014-08-20 12:08 
Yaninnya

126, CC
Warszawa



 2003-10-16 11:36:29^

Spirale typu Heli Coil (po "naszemu" helikola) dają większą wytrzymałość gwintu niż orginał. Znam firmy, które do sportu stosowały helikole w aluminiowych głowicach "z urzędu".

2006-02-27 10:11
   
adamus
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4419 dni
1.3 - 2.0
Gdynia, Elbląg



 2003-10-21 13:32:36^

Gniazdo swiecy naprawione - metoda tulejowania bez sciagania glowicy, koszt 40 PLN. Mierzi mnie teraz, czy nie powinienem wymienic oleju - zawsze jakies syfy mogly sie dostac do oleju... Co sadzicie?

Pozdrowka
Adamus

-----------------
FSO Polonez 1.3 L Grecka Komedia, 1986
FSO Polonez 1.6 SLE SPECIAL Fiński Komunista, 1989
FSO Polonez 1.5 X Coupe Orzechowy Płomień, 1983
FSO Polonez 2.0 SLE Majonezowy Potwór, 1987
FSO Polonez 2.0 D Turbo Orzechowy Klekot, 1984
FSO PL 940 1.8 GLI 16

2014-08-08 22:21
   
PiBuc

Warszawa 223K
Pruszcz Gd



 2003-10-21 19:17:00^

Gdzie w Trojmiescie mozna naprawic zerwany gwint w glowicy mojej Warszawy ? glowice mam zdjeta.

2006-05-08 07:20
   
MAJCHAL
Miłośnik FSO

Polonez Caro
Poznań



 2003-10-21 23:34:57^

Adamus. Jak już pisał Oli warto zdjąć głowicę. Jeśli już masz zrobione, a glowica nie była zciągana, to lepiej odżałuj kilka złotych i wymień choć olej. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko tarcia opiłków

2011-09-09 20:44
   
adamus
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4419 dni
1.3 - 2.0
Gdynia, Elbląg



 2003-10-22 09:46:37^

PiBuc:
Mi wkrecali tuleje na ul. Jasnej 2 w Gdansku.

Adamus

-----------------
FSO Polonez 1.3 L Grecka Komedia, 1986
FSO Polonez 1.6 SLE SPECIAL Fiński Komunista, 1989
FSO Polonez 1.5 X Coupe Orzechowy Płomień, 1983
FSO Polonez 2.0 SLE Majonezowy Potwór, 1987
FSO Polonez 2.0 D Turbo Orzechowy Klekot, 1984
FSO PL 940 1.8 GLI 16

2014-08-08 22:21
   
danielewicz
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4359 dni
35i
Gdynia



 2003-10-22 12:06:11^

Jeśli nawet pozostawili opiłki,w co niechce mi się wierzyć-w końcu ponoszą jakąś odpowiedzialność za to co robią,to zmiana oleju już nie pomoże.
Ale jeżeli mogłoby to poprawić twoje samopoczucie,to czemu nie wymienić.
Którą drogą mogłyby się do stać te opiłki do oleju

-----------------
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

35i
126p

2014-08-19 22:39
   
kaziu50

POLONEZ ATU PLUS lpg ...
Oświęcim ATU GSI 86KM.



 2006-09-29 19:11:02^

Witam.Mam osłabiony gwint świecy w głowicy czy zatem jest jeszcze szansa by go jeszcze podratować różnymi "czarami",prosze o namiary speców w Oświęcimiu i w Krakowie.[ w ostateczności mam klej do transformatorów 2t. na zerwanie ale to tak jak spawanie a potem po 30 tyś co?]

2010-11-09 20:34
   
JerryP
Miłośnik FSO

Astra1,7CDTI, Fabia, ...
Sulejówek



 2006-09-29 21:35:37^

Cytat:
2006-09-29 19:11:02, kaziu50 pisze:
Witam.Mam osłabiony gwint świecy w głowicy czy zatem jest jeszcze szansa by go jeszcze podratować różnymi "czarami"



Ja do takich "doraźnych napraw miałem specjalny stępiony gwintownik który grubo smarowałem towotem i wkręcałem w otwór świecy. Gwintownik trochę "walcował" gwint a jeśli były opiłki to wbijały się w towot i nie wpadały do komory spalania.
Potem kupiłem kpl do wkręcania sprężynek ale to drogi gips.

Adres znam ale w W-wie

2014-01-12 21:38
   
kaziu50

POLONEZ ATU PLUS lpg ...
Oświęcim ATU GSI 86KM.



 2006-09-30 11:01:35^

A co sądzicie o takiej to metodzie: owijam taśmą teflonową[taka biała co ją hydraulicy używają] gwint świecy i wkręcam do głowicy,spróbować zawsze można by wzmocnić gwint.

2010-11-09 20:34
   
tom_stm
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 3464 dni
Warszawa-Wesoła Stara Miłosna



 2006-09-30 20:00:11^

a potem będziesz miał wulkan na masce

2014-07-20 11:23
   
kaziu50

POLONEZ ATU PLUS lpg ...
Oświęcim ATU GSI 86KM.



 2006-10-02 16:53:21^

Ciąg dalczy osłabionego gwintu--spotkałem w sklepie już taką gotową tuleke co to nakręca się na świece a potem co?,bo gwint zewnętrzny tej tulejki to 15,4mm a swieca ma 14x1,25,czy zatem trzeba ją na siłe wkręcać.? Miał koś z tym do czynienia?

2010-11-09 20:34
   
 Forum » Forum miłośników marki FSO » Naprawa gwintu w głowicy
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
1 2»

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu