Niva - aparat zapłonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Postanowiłem podjąć kolejną próbę zlokalizowania czemu w mojej Nivce wolne obroty nie są idealne. Niby da się żyć, tragedii nie ma, ale wkurza. Na benzynie jest prawie ok, na lpg mniej ok.

Na pierwszy strzał poszło sprawdzenie iskry. Taki oto wynik: Film

Na cylindrze 1 i 2 iskra jak dzwon, na 3 i 4 taka jakaś niemeawa. Kable zamieniałem, zmian nie było.

Ujdzie czy coś nie tak z aparatem?
  
 
Cytat:
2016-05-16 21:48:08, Kamil_H pisze:
Na cylindrze 1 i 2 iskra jak dzwon, na 3 i 4 taka jakaś niemeawa. Kable zamieniałem, zmian nie było.



Zakładając, że to prawda, można podejrzewać kopułkę, która może mieć nadpalone styki 3 i 4 cylindra. Zacząłbym od wymiany jej razem z palcem
  
 
Tylko że tu jest aparat bezstykowy.
  
 
A w którym miejscu masz ten aparat? Chyba, że w bagażniku wozisz. Za iskre odpowiada cewka. Są 2 obwody:1 i 4 2 i 3

Wynika z tego, że właśnie masz uszkodzony jeden obwód. Sprawdź jakie napięcie jest na tych obwodach, bo sterowanie idzie z kompa. Jeżeli równe masz napięcie, to wina cewki.
  
 
Chętnie pomierzę, ale nie mam pojęcia co mam mierzyć.

W instrukcji widzę takie coś:

http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-niva/6-sistema-zazhiganiya.html

Ale to nie mój aparat zapłonowy. Taki to ja mam w siódemce. W nivce jest taka czarna prostokątna skrzyneczka.
  
 
Dziwne rzeczy się zaczęły dziać. Jadę na gazie. W pewnym momencie czuję, że traci moc - jadę na 3 garach. Przełączam na benzynę - nadal pali na 3 garach. Iskra na garze na którym nie pali jest. Wyłączam zapłon, włączam - pali na wszystkie gary. WTF?
  
 
Cytat:
2016-05-16 23:10:45, SzokoLada pisze:
Za iskre odpowiada cewka. Są 2 obwody: 1 i 4 2 i 3 Wynika z tego, że właśnie masz uszkodzony jeden obwód. Sprawdź jakie napięcie jest na tych obwodach, bo sterowanie idzie z kompa. Jeżeli równe masz napięcie, to wina cewki.

  
 
Jasne, rozumiem Twoją sugestię, jednak nie mogę znaleźć żadnego schematu podłączenia tej cewki. Z jednej strony wychodzą kable WN a z drugiej wchodzi taka szara wtyczka chyba z 5 pinami.
Masz jakiś schemat z którego mógłbym wywnioskować gdzie mam podpiąć woltomierz?
  
 
Szoko, znalazłem schemat tego ustrojstwa. Tak jak piszesz są dwa obwody 1-4 oraz 2-3. Problem w tym, że u mnie słabsza iskra jest na 3 i 4 cylindrze a na 1 i 2 jest jak dzwon, więc wyklucza to chyba teorię o padniętej jednej cewce?
  
 
W takim razie potwierdza to padniętą cewka.
  
 


Nie rozumiem
  
 
Cytat:
2016-06-01 23:04:46, Kamil_H pisze:
Nie rozumiem



www.ladaniva.co.uk/lada/bbpart4.pdf

Tam na którejś stronie jest schemat, może bardziej czytelny. (str 180 na druku, 31 wg pdf'a)
Nie zamierzam się wtrącać, ani wymądrzać, kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia dla samego zrozumienia działania (na pdf'ie impuls z aparatu leci do masy), a generalnie z obu rysunków wynika, że przez jedną świecę idzie iskra/prąd w odwrotnym kierunku (ale pewnie w tym samym czasie).

PS. Czasami się wciskam w czyjąś dyskusję nie mając dobrej podbudowy technicznej, więc jakby co, to proszę mnie stąd "wymoderować".
  
 
Cytat:
2016-06-02 13:25:52, radunio pisze:
generalnie z obu rysunków wynika, że przez jedną świecę idzie iskra/prąd w odwrotnym kierunku (ale pewnie w tym samym czasie).



To jest jednak wysokie napięcie i potrafi sobie znaleźć ujście... Wyobraźcie sobie przebicie na 1/3 wysokości cewki WN, z jednej strony pójdzie jeszcze spoko iskra, z drugiej już niekoniecznie.

Więc może rzeczywiście:


Cytat:
2016-05-31 21:39:35, SzokoLada pisze:
W takim razie potwierdza to padniętą cewka.


  
 
Lepiej nie mogłeś tego opisać. 👍
  
 
Nowa cewka, świece i kable już płyną. Zobaczymy.