Kilka pytań/wątpliwości odnośnie Nivy 1.7 MPi 2004 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ad. 2. Wymienione gniazdo bezpieczników głównych na podobne, nieco węższe, ale wysokość podobna więc wejdzie pod pokrywkę - błędy już się nie pojawiają.
Ad. 4. Wypłukany układ chłodzenia, wymienione rury gumowe od chłodnicy i termostatu, termostat też wymieniony - efekt wentylatory w trasie się nie włączają ,a na postoju włączają się na chwilę, cały czas trzyma 87-92 st. C. według wskaźnika na desce - według komputera nie sprawdzałem.
Ad 5. Kupiłem regulator do alternatora ISKRA i w całym zakresie obrotów jest napięcie 14,4V, pod obciążeniem (wszystkie światła, wentylator, podgrzewanie tylnej szyby) spada do 14,0V - czyli OK, ale po włączeniu wentylatorów na wolnych obrotach problem wraca - napięcie spada do 12,1V - obstawiam problemy z masą na karoserii. Dołożyłem dodatkowy kabel między klemą "-" akumulatora a karoserią 6mm2 - żadnych zmian. Oczyściłem podłączenie głównego kala masowego z akumulatora - żadnych zmian. Problem jest gdzieś indziej. Ma ktoś listę punktów masowych w Nivie 21214-20 2004 rok?
  
 

zerknij:
masy w 21214
  
 
Ad1: Odkręć wały od reduktora i wtedy ustawiaj reduktor. Wtedy będzie pewność, że to nie wały.
  
 
Hehe, elektryka w Nivie. Neverending story. Ha kupiłem gruby kabel i poprowadziłem masę bezpośrednio od klemy do:
1. Ecu
2. Punkt w okolicach cewki zapłonowej.
3. Punkt w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego. Tam masę ma wentylator o ile dobrze pamiętam.

Przed tym zabiegiem też miałem podobne jazdy.
  
 
@Bartixr i @Kamil_H: dzięki.

@SzokoLada: A myślisz że jak robiłem na kanale? Chyba nawet pisałem, że uruchamiałem skrzynie z odpiętymi wałami. No i to nie wały, bo po ich podpięciu wibracje są w tym samym zakresie prędkości. Obstawiam niewyważony przegub homokinetyczny, a to już trochę więcej zabawy - trzeba mocować podkładki na śrubach mocujących donuta, metodą załóż i sprawdź, żle? to od początku. Tyle się dowiedziałem z serwisówki do 21213/14.
  
 
Sorki, nie doczytałem. 😆
  
 
Cytat:
theant pisze: trzeba mocować podkładki na śrubach mocujących donuta, metodą załóż i sprawdź, żle? to od początku. Tyle się dowiedziałem z serwisówki do 21213/14.


a nie da się tego na wyważarkę wrzucić tak jak każdy normalny wał napędowy ?
w Opolu jest firma, która wyważa wały napędowe ale nie wiem czy półosie też ?
proponuję zadzwonić http://www.kdb.com.pl/
  
 
Może i dałoby się - pisałem o metodzie którą podają w serwisówce - mierzy się tam amplitudę wychyleń przy konkretnych obrotach silnika.
Chyba wolę poświęcić parę godzin w kanale niż lecieć z Warszawy do Opola.
  
 
no nie żartuj że w Wawie czy okolicach nie ma warsztatu, w którym wyważają wały napędowe ?
  
 
Tego nie napisałem, ale padła propozycja Opola, więc...
W Wa-wie poszukam jak uporam się z innymi problemami.
  
 
tak na szybko
Łomianki Ząbki Warszawa Grodzisk
  
 
Punkty masowe w Nivie 1.7MPi to oddzielny temat,największą pomyłką fabryki jest połączenie masowe akumulator-silnik,a dokładniej szpilka kolektora wydechowego i to wymaga poprawki,druga sprawa to słabe masy przednich reflektorów.Theant żle coś zrozumiałeś na temat przegubu między skrzynią ,a reduktorem.Nikt nigdy tego nie wyważał,bo nie ma takiej potrzeby,a podkładki i druciki pod śruby mocujące przegub to jedna z metod centrowania reduktora.Jeżeli chodzi o wały napędowe to zauważyłem na allegro wały do Nivy polskiego producenta i możliwe,że są dużo lepiej wykonane i wyważone niż fabryczne.I mi się wydaje,że lepiej kupić nowy niż wyważać stary gdzie cena wyważenia wału może być bliska cenie nowego wału.
  
 
Co do wibracji to już pisałem:
- niezależnie czy wały podłączone czy nie, efekt ten sam - prędkości 60-80km/h wibracje, 120km/h znów się pojawiają ale dużo mniejsze
- zanim doczytałem do czego są podkładki na donucie - nie do centrowania bo nie zmieniają jego położenia, a jedynie wyważenie - zdemontowałem je i to zmniejszyło intensywność drgań, ale jednocześnie poszerzyło i przesunęło ich zakres do tego powyżej - wcześniej było 40-50km/h i 80-100km/h
Powyższe jest silnym wskazaniem, że jest to problem z wyważeniem homokinetyka.
Centrowanie skrzynki rozdzielczej względem skrzyni biegów robi się za pomocą mocowań skrzynki rozdzielczej (prawo/lewo, rónoległość) i za pomocą podkładek pod te mocowania (góra/dół).

@morphio: dzięki

@Janusz1973: To gdzie tą główną masę radzisz przenieść?
  
 
U mnie masa jest na kolektorze ssącym.
  
 
Z tego co pamiętam to u mnie też, na takiej jakby podpórce między blokiem a kolektorem ssącym. Oczyściłem i porządnie skręciłem - żadnych zmian. Wydaje mi się że to podłączenie jest bardziej dla rozrusznika, alternatora, cewek zapłonowych i czegoś tam jeszcze (znalazłem 2 punkty w okolicach cewek), a reszta korzysta z karoserii. Spróbuję podłączać przewodem 6mm2 różne punkty masowe w przedziale silnika i zobaczę który spowoduje utrzymanie napięcia w instalacji na poziomie ok. 14V po włączeniu wentylatorów. Samo ich włączenie nie powoduje znacznego spadku, ale w połączeniu ze światłami i innymi odbiornikami już tak. Tak jakby połączenie alternatora z masą było słabe i regulator daje już max. prądu na wirnik, a i tak nic to nie daje.
  
 
ja co prawda Nivy nie mam ale zrobiłem sobie dodatkowe masy w obu samochodach od punktu przykręcenia przewodu masy akumulatora do karoserii do szpilki pompy wody przewodem średnicy 25 mm czyli podobne do tych od akumulatora, żadnych spadków napięcia przy normalnych obrotach nie mam, na jałowych owszem

tak jak tu, ten czerwony przewód

  
 
Theant,tak tu chodzi o dobrą masę rozrusznika,alternatora,cewki zapłonowej.Kup przewód masowy tzw,plecionkę 30cm i jeden jej koniec zamontuj pod wspornik cewki,a drugi do wspornika (belki) do której przykręcona jest poduszka silnika.Tam nawet jest otwór idealnie pasujący na śrubę M8 więc wystarczy tylko belkę w miejscu styku z plecionką wyczyścić do gołego metalu.Nie wiem jakiej pojemności miałbyś akumulator to i tak włączenie wentylatorów przy włączonych światłach powoduje chwilowy spadek napięcia,po prostu mają one duży pobór prądu.Theant,nigdy nie słyszałem żeby ktoś wyważał przegub homokinetyczny i elastyczny w Nivie.Elastyczny jest mocowany na sześć śrub i wszystkie śruby muszą mieć tą samą długość i nakrętki śrub muszą być wszystkie jednakowe i samohamowne,żadnych podkładek się nie stosuje.A homokinetyczny przegub jest mocowany z jednej strony na cztery szpilki M8 i też stosuje się tylko nakrętki samohamowne.
  
 
Cytat:
2016-11-03 12:45:13, theant pisze:
utrzymanie napięcia w instalacji na poziomie ok. 14V po włączeniu wentylatorów. Samo ich włączenie nie powoduje znacznego spadku, ale w połączeniu ze światłami i innymi odbiornikami już tak. Tak jakby połączenie alternatora z masą było słabe i regulator daje już max. prądu na wirnik, a i tak nic to nie daje.



Chyba masz zbyt wysokie wymagania co do ładowania. Na forum nigdy się nie spotkałem, żeby ktoś miał na wolnych 14V, nierealne na oryginalnym alternatorze, nie mówiąc już o włączonych wentylatorach. Zresztą, w większości aut współczesnych również po obciążeniu, przy obrotach biegu jałowego zaobserwować można spadek napięcia poniżej 13V.
  
 
w mojej czwórce nie na jałowych ale około 1200 w górę bez obciążenia 14,2V a z obciążeniem 14,1V, alternator oryginalny ale jak się wentylator włączy to nie sprawdzałem w rajdówce podobnie ale tam mam altek z Mitsubishi Colt, 60Amper
  
 
U mnie siedzi ISKRA 80A. No niech nawet będzie te 13V, ale spada do 12V, a to już za mało. I nie jest to chwilowy spadek w momencie włączenia wentylatorów, tylko przez cały czas ich działania. Jak podciągnę do ok. 1000 RPM to od razu wskakuje na 14V. Dzieje się tak bo na niskich obrotach potrzeba więcej prądu w wirniku, ale regulator już nie daje rady i włącza mu się zabezpieczenie nadprądowe. Przy wyższych potrzeba mniej a to już ogarnia.