Toyota Yaris - mój przypadek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem posiadaczem od nowości Toyoty Yaris 1.0 1999r wersja japońska, przebieg zbliża się do 180 tysięcy. Od jakiegoś roku z samochodem zaczęły się problemy.

Te problemy to:
-dławienie na zimnym silniku
-dodaję gazu i puszczam, wtedy jest takie szarpnięcie, ale to tylko na biegach 1,2,3
-na biegu jałowym na rozgrzanym silniku (podczas postoju na światłach) obroty oscylują od 500 do 650, gdy spadają poniżej 600 zaczyna się drżenie samochodu bardzo niekomfortowe, mimo tego nigdy nie zgasł. Wcześniej nigdy na jałowych obrotach nie drżał!
- niedawno pierwszy raz zapalił mi się check: P0136 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2), skasowałem błąd jakieś 200km temu i narazie się nie pojawia.

Oto co jak do tej pory zrobiłem:
-wyczyściłem przepustnice i przepływomierz powietrza - praktycznie zero efektu
-pojechałem na diagnozę zawieszenia - do wymiany tuleje wahacza - wymienione
-filtr powietrza wymieniany jakieś 2 - 3 miesiące temu
-wymieniłem świece
-po zapaleniu checka P0136 coś mi zaświtało że wszystko to może powoduje katalizator - pojechałem do ludzi od tłumików i kazałem go wyciąć i narazie wspawać rurę - po wycięciu gościu go obejrzał i powiedział że według niego katalizator jeszcze jest sprawny ale trudno, mimo to lekka poprawa jest ale nie do końca.

Najdziwniejsze jest to że po wycięciu katalizatora nie zapala się żaden check ani nie ma błędów.
Dziwi mnie jeszcze praca drugiej sondy, po zapaleniu checka P0136 i przed wycięciem katalizatora napięcie na niej pokazywało mi cały czas 0,005V. Napięcie pierwszej sondy wydaje mi się że oscyluje prawidłowo.

Proszę o jakieś porady
  
 
Cytat:
2016-09-08 21:04:40, themati91 pisze:
Witam, jestem posiadaczem od nowości Toyoty Yaris 1.0 1999r wersja japońska, przebieg zbliża się do 180 tysięcy. Od jakiegoś roku z samochodem zaczęły się problemy. Te problemy to: -dławienie na zimnym silniku -dodaję gazu i puszczam, wtedy jest takie szarpnięcie, ale to tylko na biegach 1,2,3 -na biegu jałowym na rozgrzanym silniku (podczas postoju na światłach) obroty oscylują od 500 do 650, gdy spadają poniżej 600 zaczyna się drżenie samochodu bardzo niekomfortowe, mimo tego nigdy nie zgasł. Wcześniej nigdy na jałowych obrotach nie drżał! - niedawno pierwszy raz zapalił mi się check: P0136 - O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2), skasowałem błąd jakieś 200km temu i narazie się nie pojawia. Oto co jak do tej pory zrobiłem: -wyczyściłem przepustnice i przepływomierz powietrza - praktycznie zero efektu -pojechałem na diagnozę zawieszenia - do wymiany tuleje wahacza - wymienione -filtr powietrza wymieniany jakieś 2 - 3 miesiące temu -wymieniłem świece -po zapaleniu checka P0136 coś mi zaświtało że wszystko to może powoduje katalizator - pojechałem do ludzi od tłumików i kazałem go wyciąć i narazie wspawać rurę - po wycięciu gościu go obejrzał i powiedział że według niego katalizator jeszcze jest sprawny ale trudno, mimo to lekka poprawa jest ale nie do końca. Najdziwniejsze jest to że po wycięciu katalizatora nie zapala się żaden check ani nie ma błędów. Dziwi mnie jeszcze praca drugiej sondy, po zapaleniu checka P0136 i przed wycięciem katalizatora napięcie na niej pokazywało mi cały czas 0,005V. Napięcie pierwszej sondy wydaje mi się że oscyluje prawidłowo. Proszę o jakieś porady

Ile km przejechales od wycięcia katalizatora jakie swiece producent ?Co czyscilec i jak w przepływomierzu czy klema była zdjeta na 5 minut.Jak czysciles przepustnice.I najważniejsze co tankujesz i gdzie bo wygląda na to ze jakas Berbelowe z taniego zrodla.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Po wycięciu katalizatora przejechałem jakieś 200km (po wycięciu jest gorszy dźwięk z tłumika przy przyspieszaniu). Świece na które wymieniłem to NGK, od zawsze takie kupowałem. W przepływomierzu czyściłem 2 druciki w środku oraz czujnik temperatury. Tak klema była zdjęta. Przepustnice czyściłem tak że całą odkręciłem i poprostu tą gardziel wyczyściłem choć brudna nie była, lekki nalot na ściankach tylko był. Zawsze tankuje na orlenie zwykłą PB 95.

Czy toyoty tak mają że coś się niby coś tam dzieje ale nigdy nic tak nie padnie że jest pewność?
Druga sonda pełni jakąś ważną rolę? Bo ma praktycznie cały czas 0V.
Dziś zauważyłem że bardzo lekko z jednej strony przeciera się pasek klinowy, może to ma jakiś związek?

Najgorsze jest te telepanie na postoju na światłach, obroty są wtedy 500/min, gdyby chociaż to wyeliminować ...

[ wiadomość edytowana przez: themati91 dnia 2016-09-10 21:22:23 ]
  
 
@Bigelektron
Jeżeli pracujesz w ASO to mógłbym prosić o dokładną instrukcję resetowania fuel trimów?
Wiem tylko że trzeba zdjąć klemę na 15min a potem chyba na 4 biegu przyspieszyć do 5k obrotów i dalej puścić gaz aż spadnie do 2k obrotów? Czy jak dokładnie?
  
 
Cytat:
2016-09-11 14:00:48, themati91 pisze:
@Bigelektron Jeżeli pracujesz w ASO to mógłbym prosić o dokładną instrukcję resetowania fuel trimów? Wiem tylko że trzeba zdjąć klemę na 15min a potem chyba na 4 biegu przyspieszyć do 5k obrotów i dalej puścić gaz aż spadnie do 2k obrotów? Czy jak dokładnie?

Poprostu zrzucasz kleme na 5 minut a pozniej jezdzisz dynamicznie w pelnych zakresach obrotow az sondy sie oczyszcza i zaczna dobrze oscylowac.Jadac z gazem w podlodze powinny wskazywac 0.8-0.9v a po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem maja sie zerowac 0.00v.Niema zadnej procedury.
zdejmujac kleme kasujesz fuel trimy long term czyli korekcje dlugoterminowa i uczysz komputer nowej charakterystyki jazdy.Jak jezdzisz sportowo bedzie dynamiczny jak jezdzisz jak stara baba bedzie mulem.Tak jest ze wszystkim .
Jak samochod zapiernicza to hamulce hamuja silnik przyspiesza i jest czysty bez nagarow.Jak wlasciciel jezdzi powoli hamuje delikatnie to auto nie jedzie i nie hamuje hamulce wiecznie piszcza lub chrobocza a silnik sie dusi wcina olej egr w dieslu sie zapycha a kolektor klajstruje smola.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No więc tak, dziś dotarł do mnie nietypowy jak dla mnie zestaw kluczy torx 5-ramiennych. Od razu zabrałem się za demontaż i czyszczenie zaworu ISC (bo tylko to mi zostało po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza). Po dość długiej walce z zapieczonymi śrubami udało się zdemontować. W środku są 3 komory. Jedna duża z wyjściami na wężyki i dwie mniejsze komory. Te dwie mniejsze komory były bardzo zabrudzone nagarem. Oprócz tego troszkę ciężko kręcił się ten wałek (silniczek?). Po wyczyszczeniu wałek śmiga leciutko. Jeszcze nie miałem okazji przetestować ale mam nadzieję że przy obrotach jałowych nie będzie już trzęsło samochodem.

Co do sond lambda, przetestowałem je podczas powrotu z pracy.
Pierwsza sonda ładnie oscyluje w zakresie od 0,1 do 0,9 V. Przy przyspieszaniu rośnie do 0,9. A jak puszczę gaz i jadę na hamowaniu silnikiem to jest 0,1.
Gorzej wygląda sprawa z drugą sondą. Niezależnie od dodawania gazu czy hamowaniu silnikiem cały czas pokazuje 0V. Uszkodzona sonda? Nie wywala mi żadnego checka.

Przypomniał mi się jeszcze jeden problem. Podczas odpalania zimnego silnika przez chwilkę słychać jakby grzechotanie. Nie jest to katalizator bo został wycięty. Czyżby była to wina rozrządu? Przecież tam jest łańcuch. Co do oleju to wymieniam regularnie i zawsze ten sam Mobil 5w30.
Jeżeli nie rozrząd to co może tak grzechotać i czy jest to groźne?
  
 
Niestety czyszczenie ISC nie pomogło w ogóle, nadal na czerwonym świetle obroty spadają do 500 i trzęsie nadwoziem. Już nie mam pomysłu, przepustnica, przepływomierz, ISC i czujnik obrotów aż się błyszczą. Chyba już została jakaś porządna diagnostyka komputerowa.
  
 
Cytat:
2016-09-16 06:31:21, themati91 pisze:
Niestety czyszczenie ISC nie pomogło w ogóle, nadal na czerwonym świetle obroty spadają do 500 i trzęsie nadwoziem. Już nie mam pomysłu, przepustnica, przepływomierz, ISC i czujnik obrotów aż się błyszczą. Chyba już została jakaś porządna diagnostyka komputerowa.

A jakie obroty miales przez caly czas uzytkowania tego samochodu?i jakie chcesz uzyskac?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-09-16 17:11:34, Bigelektron pisze:
A jakie obroty miales przez caly czas uzytkowania tego samochodu?i jakie chcesz uzyskac?



Kurcze, już nie pamiętam ale były z 1-2 kreski powyżej tego pierwszego długiego paska. A teraz jest sam ten długi pasek.
  
 
Cytat:
2016-09-16 18:10:57, themati91 pisze:
Kurcze, już nie pamiętam ale były z 1-2 kreski powyżej tego pierwszego długiego paska. A teraz jest sam ten długi pasek.


Zawsze mnie to zastanawia ,a nie jesteś odosobnionym przypadkiem.
Fenomen typu...Gość jeździ wiele lat lub tysięcy km swoim samochodem i nagle odkrywa ze cos co zawsze tak dzialalo teraz mu przeszkadza a wręcz twierdzi ze kiedyś było inaczej.Nie jestem tego w stanie wyjasnic ale od czasu do czasu taki ktoś się zdarza.
Kiedys pewien pan z Sosnowca przyjechal na przegląd i zapomnial jaki ma kod immobilajzera który od 3 lat wstukiwał podczas odpalania.
Yarisy japońskie miały zawsze 500 obrotow na biegu jalowym później w niektórych wymieniano komputery na takie które dazyly do 650 ale zawsze na wyświetlaczu była tylko ta dluga kreska.
Kiedy podczas jazdy dasz na luz dopóki kola się tocza jest utrzymywany tzw podwyższony bieg jalowy około tysiąca obr jak kola się zatrzymają obroty spadają na około 2 krótkie kreski a po jakiejś minucie lub dwóch bezruchu spadają do tej jednej długiej.O ile nie jest na zewnątrz zimno a ogrzewanie ustawione na cieplo lub wlaczone swiatla a akumulator nie całkowicie naladowany lub wlaczona klima lub jakiś większy pobor z akumulatora nierozgrzany silnik itd....
Słowem obroty zawsze daza do tych 550 lub 650 dluga kreska w zal od modelu japoński japoński po modyfikacji i francuski.Obroty tez nie zawsze spadają w takim samym czasie.
Ogolnie te silniki zawsze telepaly się jak galareta pod maska wibrując jak diabli co dla mnie osobiście byłoby mega wkurzajace ale niektórym niedosc ze to nie przeszkadza to nawet twierdza ze ich silnik chodzi równo.Bo w istocie chodza równo tylko ze powodują spore wibracje.
Osobnym tematem jest to ze nie wszystkie wibrują jednakowo jedne mniej inne bardziej.
I podejrzewam ze po prostu twój zaczal bardziej stad chec podnoszenia obrotow.
Ponieważ komputer ma utrzymywać obroty wg mapy wiec nieda się tego zmienić będą takie jakie zawsze były.
Ale może mniej wibrować .
aby tak było przepływomierz musi być czysty tzn dwa opory czyste koloru szarego bez osadu i wlosow.
Swiece DENSO wg producenta jeden kit gdzie je kupisz koszt jakies 60 zl kpl
Sprawny układ VVTi na teście aktywnym silnik ma zgasnąć
sprawne sondy czyli obydwie podczas przyspieszania gaz w podłodze maja 0.8-0.9V podczas hamowania 0.00v nie 0.costam jak u Ciebie
jeżeli sondy się nie zeruja tzn ze albo dziadoskie paliwo albo zaklajstrowane nagarem albo
wtryski podciekaja.
Zawor ISC czysty rozkręć go jeszcze raz czy wirnikiem można zakrecic jak bakiem jeżeli wykona tylko pol obrotu to plucz i krec nim do skutku ale plucz nafta nawet z dodatkiem oleju tam sa lazyska kulkowe ,jak wypłuczesz w odtluszczaczu to po wyschnieciu srodka zacznie go blokować lub zacznie się kleic jeżeli plukales zbyt krutko i sadza naplynela do srodka.
Gardziel przepustnicy ma być czysta i się szczelnie domykać nie ruszaj sruby zderzaka -ruszales ja????
Uzwojenie zaworka ISC ma być ustawione tak jak slady ma to wskazują - fasolki
Wtryski można wymyc w myjce ultradzwiekowej i przesikac specjalnym sprayem do czyszcenia broni STRIKE HOLD rewelacyjny srodek odpiekajacy i smarujący.
Gumki oringi kpl pod wtryski wymienić na nowe oryginalne.
Cisnienie sprężania musi być rowne.
Spr ciśnienie paliwa i jak stoja korekcje fuel trim podczas jazdy i jazdy ustalonej -lekki gaz.
Najwazniejsza jednak jest ocena jak bardzo faktycznie wibruje a tego niestety nie widze...można wtedy od razu powiedzieć czy warto robic wszystko co powyżej czy tylko czesc czy wogole niewarto.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Co do zaworu ISC, rozebrałem go do takiej postaci:

https://zapodaj.net/5280f2cf4e3ee.jpg.html
https://zapodaj.net/343d39ca876c0.jpg.html

O jakie "fasolki" chodzi? Ja nic takiego nie widziałem. W którym miejscu są? Jaki olej dodać do nafty do płukania?

[ wiadomość edytowana przez: themati91 dnia 2016-09-27 07:52:59 ]
  
 
Cytat:
2016-09-27 07:03:00, themati91 pisze:
Co do zaworu ISC, rozebrałem go do takiej postaci: https://zapodaj.net/5280f2cf4e3ee.jpg.html https://zapodaj.net/343d39ca876c0.jpg.html O jakie "fasolki" chodzi? Ja nic takiego nie widziałem. W którym miejscu są? Jaki olej dodać do nafty do płukania? [ wiadomość edytowana przez: themati91 dnia 2016-09-27 07:52:59 ]


Zdjecie 2 jak na wirnik zakladasz uzwojenie to otwory maja fasolki i mozna nim krecic w lewo i prawo zanim dokrecisz sruby.
po drugie mam nadzieje ze oczysciles wirnik z tych opilkow stalowych widocznych na zdjeciu zanim zalozyles uzwojenie.
Olej jakikolwiek tlusty np silnikowy byle nie jadalny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak opiłki były wyczyszczone. Ale w weekend mam plan jeszcze raz rozebrać i wypłukać tak jak mówisz naftą z olejem.
1. W jakiej proporcji nafty i oleju użyć?
2. W poprzednim poście wspominałeś żeby nie ruszać śruby zderzaka. Która to jest dokładnie i czemu jej nie wolno ruszać?
3. Czy na diagnostyce komputerowej są w stanie sprawdzić ciśnienie sprężania, ciśnienie paliwa i ogólnie pracę wtrysków i ogólnie czy wszystko dobrze pracuje? Czy tylko sprawdzą mi błędy i z tego coś wnioskują?
  
 
Cytat:
2016-09-27 16:20:30, themati91 pisze:
Tak opiłki były wyczyszczone. Ale w weekend mam plan jeszcze raz rozebrać i wypłukać tak jak mówisz naftą z olejem. 1. W jakiej proporcji nafty i oleju użyć? 2. W poprzednim poście wspominałeś żeby nie ruszać śruby zderzaka. Która to jest dokładnie i czemu jej nie wolno ruszać? 3. Czy na diagnostyce komputerowej są w stanie sprawdzić ciśnienie sprężania, ciśnienie paliwa i ogólnie pracę wtrysków i ogólnie czy wszystko dobrze pracuje? Czy tylko sprawdzą mi błędy i z tego coś wnioskują?

Wirnikiem pokrecaj i przelewaj nafta dobre 15_20 minut.Chodzi o to zeby po wyschnieciu dalej krecil sie bez oporow .Najpierw wyskrob z niego sadze potem plucz .Najczesciej ktos plucze za krutko i po wyschnieciu rozpuszczalnika to co bylo rozpuszczone tworzy smole i lozyska sie kleja ,lub plukany jest czyms co mocno odtluszcza i z kolei lozysko chodzi skokowo bo kulki sie blokuja w koszu.Ile oleju ?troche.Nafta jest smarowidlem wiec w zasadzie nie trzeba ale jak pluczesz w czyms innym to daj troche aby bylo slisko moze byc olej silnikowy lub do przezutek w rowerze jeden kit.
Co do diag testerem to odczytaja kody i widac parametry fuel trim sklad mieszanki.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
1. Gdzie można jeszcze naftę kupić? Może być kosmetyczna?
2. Ponawiam pytanie o tą śrubę zderzaka, czemu nie można jej ruszać i gdzie jest?

3. Dodatkowe pytanie, czy warto zmieniać olej w skrzyni biegów? Chyba producenci nie zalecają ale pewnie nie przewidują że ktoś będzie 20 lat jeździł jednym autem.
  
 
Cytat:
2016-09-29 19:42:37, themati91 pisze:
1. Gdzie można jeszcze naftę kupić? Może być kosmetyczna? 2. Ponawiam pytanie o tą śrubę zderzaka, czemu nie można jej ruszać i gdzie jest? 3. Dodatkowe pytanie, czy warto zmieniać olej w skrzyni biegów? Chyba producenci nie zalecają ale pewnie nie przewidują że ktoś będzie 20 lat jeździł jednym autem.


Nie przewiduja ze ktos sie odwazy jezdzic po okresie gwarancyjnym.
olej w skrzyni biegow przy normalnej exploatacji dobrze jest zmienic co 100tys ,
lub raz na 200tys wymienic skrzynie biegow.Niewiem gdzie mozesz kupic nafte bo jej nie uzywam.
Sruba zderzakowa odbojnik opiera sie na niej dzwignia przepustnicy -przepustnica ma byc zamknieta i opierac sie dzwignia o zderzak.Jezeli sie nie opiera to bedzie sie kleszczyc w gardzieli lub jezeli za bardzo ja wykrecisz nie bedzie sie domykac isilnik bedzie zasysac lewe powietrze.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dziś wziąłem się ponownie za ISC, na sucho wyskrobałem resztki sadzy, płukałem dobre 20 min w nafcie z dodatkiem oleju silnikowego, teraz zawór lśni i kręci się jak nowy, niestety po kilku/kilkunastu sekundach stania na światłach samochód się telepie. Chyba została już tylko diagnostyka komputerowa...
  
 
Cytat:
2016-10-01 20:07:50, themati91 pisze:
Dziś wziąłem się ponownie za ISC, na sucho wyskrobałem resztki sadzy, płukałem dobre 20 min w nafcie z dodatkiem oleju silnikowego, teraz zawór lśni i kręci się jak nowy, niestety po kilku/kilkunastu sekundach stania na światłach samochód się telepie. Chyba została już tylko diagnostyka komputerowa...


A odepnij obydwie sondy i pojezdzij czy bedzie lepiej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Mogę odpiąć tylko pierwszą bo druga jest na tyle głęboko że bez kanału nie dam rady. Drugą i tak będę wymieniał bo jest zepsuta, tylko czekam aż będę miał chwile czasu żeby pojechać do mechanika.
Jak zrobię testy to zdam relacje.
  
 
Cytat:
2016-10-03 10:45:08, themati91 pisze:
Mogę odpiąć tylko pierwszą bo druga jest na tyle głęboko że bez kanału nie dam rady. Drugą i tak będę wymieniał bo jest zepsuta, tylko czekam aż będę miał chwile czasu żeby pojechać do mechanika. Jak zrobię testy to zdam relacje.


Jak masz tak gleboko to wtyczke znajdziesz na tunelu od srodka po str pasazera jak odciagniesz na bok wykladzine.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer