[adagor28] escort mk7 1.6 swap 2.0 mondeo mk2 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ten olej co wybrałeś jest spoko, ale pamiętaj, że wymiana co 7-10, a nie co 15
  
 
ok. dzięki, co do kolektora to byłem dzisiaj u paru znajomych to kazdy odradzał mi obcinanie tych kolan kazali mi lepiej pokombinować z chlodnicą, ponieważ ten wydech byl napewno tak zaprojektowany żeby jak najlepiej przechodziły te spaliny mowią że od początku do końca jest odpowiednio policzony i teraz kazda ingerencja w niego bedzie zmieniala jego parametry. Jak myslicie ma to sens ?
  
 
Ten zawijas jest tam tylko po to, żeby sekcja 2-1 była odpowiednio długa. Spokojnie możesz ją wymienić na prostą o tych samych średnicach i długości i nic się nie zmieni.

Jednak teoria teorią, a praktyka pokazuje inaczej. Poniżej foto mojego kolektora. Druga sekcja jest bardzo skrócona, a jakoś jak na seryjnego Zeteca wynik wyszedł z tego co wiem rekordowy. No i lambdę mam wygodnie dostępną.









[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-09-30 13:36:16 ]
  
 
Koledzy maja racje byś nie ciał tego kolektora, bo jest dokladnie policzony i zaprojektowany by działał w taki a nie inny sposób z calym wydechem...

Tylko ze z silnikiem ALDA w budzie focusa, wiec tnij ile dusza pragnie. Bedzie lepiej niż ten stary 4-1
  
 
No dokładnie. ALDA ma grubsze zawory, grubsze kanały, VVT, wyższą odcinkę, więc to kompletnie nie ma znaczenia, bo i tak nie wyprodukujesz tyle gazów standardowym silvertopem.
  
 
Super fotki dzieki za inforamcje jutro bedzie ciety, dzisiaj naprzywoziłem rur od tłumików takze coś z tego wyyrzeźbie, zastanawia mnie tylko jedna rzecz czy w razie jakbym chciał go wyjąć to powinein normalnie dołem wyjsć ?
  
 
Ja nigdy nawet nie próbowałem czy się go da wyjąć samego. Zawsze wyjmowałem chłodnicę wody co by w niej żeberk nie pozaginać jakbym próbował ominąć sprężarkę klimatyzacji. Poza tym bardzo często jakaś szpilka kolektora jest bardzo uparta w tym jak siedzi w głowicy i po prostu nie warto się z tym pieprzyć.
  
 
kolektor bez problemu wyjdzie dołem pod warunkiem że odkręcisz belkę chłodnicy od podłużnic, a samą chłodnicę odchylisz do przodu tak żeby było jak najwięcej miejsca.
  
 
Dzisiaj szlifierka poszła w ruch, i udało misie coś wyrzeźbić w poniedziałek dospawam ruska z flanszą muszę gdzieś jeszcze zdobyć gwint do sondy lambda tutaj fotka z dzisiejszej walki na fotce to tak widać jakby te rury szły niżej niż miska olejowa w rzeczywistości rury idealnie są wpasowane w tunel miski olejowej jak skończe całą rzeźbę zrobie wiecej fotek.

Koledzy kolektor już wyspawany , faktycznie rzeźba że szok, był u mnie kolega "iglaxr3i" przekazał mi troche cennych informacji, podrzucił mi uklad dolotowy kolanka i rury, do tego jeszcze dostałem dwa kompy może sie przydadzą, mam jeszcze dwa pytanka dzisiaj przyszła paczka z uszczelkami i olejami , zakupiłem uszczelke pod kolektor wydechowy, mysłałem że ona jest z jakiegos tworzywa co sie okazało ona jest z cienkiego aluminium powiedzcie czy ona faktycznie cos uszczelni, co u siebie stosowaliscie ? druga sprawa z tym ukladem dolotowym jeszcze raz was pomęcze, tak jak wspomniałem wyzej kolega porzucil mi cały zestaw ale w naszym ukladzie siedzi czujnik powietrza gdzie go wrzucić jak załoze te rury alumniowe jak to montowaliscie u siebie ?

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-10-01 16:17:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-10-04 23:50:59 ]
  
 
Koledzy gdzie dostać ta balache miedzy silnik a skrzynie kurde nigdzie nie moge namierzyć jej a w piatek lub sobote chce juz wrzucic silnik, moze ktoś z Was taka posiada to odkupie .
  
 
podzwoń po ogłoszeniach i popytaj

przeglądaj Escorty 16V na części oraz silniki i skrzynie.
  
 
dzieki za podpowiedź tak zrobiłem jutro gociu ma mi wysłać tą blache..
  
 
daj foto tej uszczelki i dokładne info od jakiego modelu auta i silnika ona jest
  
 
Tutaj ja kupiłem http://motoneo.pl/czesci-ford/ford-focus-daw_dbw-5335/Uszczelki/Uszczelki_kolektora/Uszczelka_kolektora_wylotowego/#tow , jest to uszczelka pod kolektor wydechowy do forda focusa st170 wykonana jest z cienkiej blaszki aluminiowej powlekana czarna farbą, zastanawia mnie czy taka cienka uszczelka cos wogole uszczelni.
  
 
A co mi tam pochwalę się:



Uszczelka za 100zł, 5 osobnych arkuszy blachy, kanały okute z wielką precyzją. Wszystko się w 100% zgadzało z wzorem co do milimetra.
Zamówienie wykonała FHU Kompresja z Krakowa.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-10-06 23:36:56 ]
  
 
adagor28, mam taką samą uszczelkę, tyle że przed skręceniem posmarowałem ją lekko pastą do montażu tłumików bosal, z tego względu że moja flansza była lekko krzywa. do dziś dzień jest ok
  
 
ok. też pomaruje ta pasta i zakladam, bo mam te uszczelki od escorta wlasnie z tych kilku blach tylko nie okuwane tak jak kolega nizej na fotkach pokazał, ale tam od escorta są inne otwory wylotowe nie takie okragłe.
  
 
U mnie kształt uszczelki jest jeszcze inny niż w Escorcie czy Focusie.

-mój szablon z tektury zrobiony z flanszy kolektora
-uszczelka dorzucona do kolektora
-uszczelka z blacktopa
-uszczelka z silvertopa
  
 
No i ja mam takie jak na samym dole i ta powyżej , ale chyba założe tą co kupiłem , jutro od rana biorę sie za wyciaganie silnika ze skrzynia biegów , masakra !!!
  
 
montuj tą od focusa, broń boże nie zakładaj stalowej escortowej bo będziesz miał 100% przedmuchy