Lada 2107 - swap silnika na 2.0 DOHC Ford Sierra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To mój pierwszy post, a więc witajcie!
Przejrzałem już trochę tu i trochę tam, ale nie znalazłem jakoś opisanego konkretnie swapu do Lady, wszędzie napisane jest, że to pasuje, a to nie pasuje, a jak pasuje to po prostu pasuje i koniec, żadnych wyjaśnień o przeróbkach. ja chciałbym natomiast wiedzieć czy wejdzie i generalnie podpasuje do 2107 silnik z Forda Sierry 2.0 DOHC?
  
 
Chłopie, wszystko wejdzie, tyle ze to kwestia kasy lub umiejętności. Jakie masz doświadczenie w mechanice i blacharce?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Swego czasu była na sprzedaż skrzynia dopasowana do Poloneza wraz z walem od Forda. Sam myślałem nad takim modem. Ale dałem w końcu sobie spokój. Będę podkręcać oryginalny silnik, to będzie większe wyzwanie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Aktualnie znajomy wsadza taki silnik ale do poloneza. Największą przeszkodą jest to że silnik jest strasznie wysoki
ogólnie to wsadza silnik ze skrzynią z forda, wał i most z poloneza, bo tak jest ponoć najprościej.
Ogólnie co do swapa to trzeba wyspawać łapy co jest największym problemem
  
 
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5677196077

Masz tutaj ten gotowy zestaw do Poloneza. Może Ci się przyda.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Co do mojego doświadczenia mechaniczno blacharskiego, to jest takie jak większości domorosłych mechaników - tyle umiem ile sam się nauczyłem, a jak czegoś nie potrafię to internet i szukanie tak długo, aż się znajdzie. Ostatecznie kilka domów dalej jest warsztat mechaniczny i można iść zapytać, ale wolę nie robić tego bo właściciel nerwowy ;d mówicie więc, że największym problemem jest przeróbka łap silnika, więc jeśli mam dobrego spawacza to lwia część problemu jest za mną? Silnik zbyt wysoki? Co w takim razie polecacie w zamian? Tak jak któryś z użytkowników 1.8is z BMW? Chodzi mi o to, żeby bez mega dużych nakładów finansowych (o pracę się nie martwię, Lada to będzie i tak drugie auto, więc czasu mam pod dostatkiem) znaleźć silnik, który szarpnie ją do przodu i będzie miał przynajmniej te 120-140KM.
  
 
Cytat:
2015-09-30 21:44:03, Tomasz_Syn_Andrzeja pisze:
Co do mojego doświadczenia mechaniczno blacharskiego, to jest takie jak większości domorosłych mechaników - tyle umiem ile sam się nauczyłem, a jak czegoś nie potrafię to internet i szukanie tak długo, aż się znajdzie. Ostatecznie kilka domów dalej jest warsztat mechaniczny i można iść zapytać, ale wolę nie robić tego bo właściciel nerwowy ;d mówicie więc, że największym problemem jest przeróbka łap silnika, więc jeśli mam dobrego spawacza to lwia część problemu jest za mną? Silnik zbyt wysoki? Co w takim razie polecacie w zamian? Tak jak któryś z użytkowników 1.8is z BMW? Chodzi mi o to, żeby bez mega dużych nakładów finansowych (o pracę się nie martwię, Lada to będzie i tak drugie auto, więc czasu mam pod dostatkiem) znaleźć silnik, który szarpnie ją do przodu i będzie miał przynajmniej te 120-140KM.


Rover K-series 1,8 spiety ze skrzynią polonez rover

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Fiat 2.0 16V albo 20V(nie pamiętam) turbo 200hp.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-30 22:07:28 ]
  
 
O roverze nie myślałem, nie wiem o tych autach zupełnie nic, ale przeszukam co o nich mówią.
Ten fiatowski motor do auta z napędem na tył? To tak się da?
  
 
Z tym fiatowskim silnikiem to serio? Szukałem po internetach i nigdzie nic takiego nie ma, więc mniemam, że żartujecie
  
 
Nie zartuje.



[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-10-04 19:52:14 ]
  
 
Na pewno łatwiej wsadzić silniki które są ustawione wzdłużnie w aucie dawcy. Nie we wszystkich jednostkach napędowych ustawionych poprzecznie jest miejsce na łapy po bokach bloku. Kształt miski i smoka oleju pewnie też jest przystosowany do montażu poprzecznego. Ogólnie najłatwiej przekładać z czegoś z napędem na tył, z silnikiem wzdłużnie ustawionym i 3-wałkową skrzynią biegów.
  
 
A to na pewno. Ale tutaj teraz są propozycje. No i koszt zakupu tego silnika jest kosmiczny. Więc zwykły Kowalski go nie zamontuje. Ale zaletą jest taka, że jest lekki, mały, mocny i ponoć pasuje skrzynia biegów od łady bez przeróbek.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
skrzynia od łady do tego silnika fiata 20v? Btw. on ma 5 cylindrów i całkiem przyjemnie mruczy.
  
 
Cześć wszystkim, jako że mojej siodemce padło sprzęgło, to zastanawiam się czy nie czas dać jej nowe serducho, a czytając ten temat natknąłem się na info o fiatowskim 20V, tak się składa że u mnie w garażu leży ta konkretna jednostka, przygotowana pod jakies 170+hp, ale z racji na to ze jestem chorym czlowiekiem silnik wyleciał z bravo i się marnuje (a jest po remoncie dołu i głowicy plus porting, szlify etc etc). Do bravo wpadło 20VT które obecnie ma niecałe, a może całe, jeszcze kresek nie mam 300hp. Tak więc pytanie, miał ktoś styczność z tym tematem? jak ze skrzynią itp? W wolnej chwili mam pomysł żeby dzwignąć ten silniur wyciągarką i przymierzyć do ładnej, ale może ktoś się orientuje, jak z dopasowaniem skrzyni itp ?
Pozdro Ładziarze !!!

wiem, że dobregy ze mnie archeolog, ale temat nader aktualny

[ wiadomość edytowana przez: dziiq dnia 2018-02-01 00:28:21 ]
  
 
Myślę, że więcej informacji, niż w tym temacie, nikt ci nie udzieli. Spróbuj i podziel się z nami informacją.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2018-02-01 00:27:24, dziiq pisze:
Cześć wszystkim, jako że mojej siodemce padło sprzęgło, to zastanawiam się czy nie czas dać jej nowe serducho, a czytając ten temat natknąłem się na info o fiatowskim 20V, tak się składa że u mnie w garażu leży ta konkretna jednostka, przygotowana pod jakies 170+hp, ale z racji na to ze jestem chorym czlowiekiem silnik wyleciał z bravo i się marnuje (a jest po remoncie dołu i głowicy plus porting, szlify etc etc). Do bravo wpadło 20VT które obecnie ma niecałe, a może całe, jeszcze kresek nie mam 300hp. Tak więc pytanie, miał ktoś styczność z tym tematem? jak ze skrzynią itp? W wolnej chwili mam pomysł żeby dzwignąć ten silniur wyciągarką i przymierzyć do ładnej, ale może ktoś się orientuje, jak z dopasowaniem skrzyni itp ? Pozdro Ładziarze !!! wiem, że dobregy ze mnie archeolog, ale temat nader aktualny [ wiadomość edytowana przez: dziiq dnia 2018-02-01 00:28:21 ]



Skontaktuj się z kolegą andrys20 z tego forum, myślę że pomoże.
  
 
Dawaj znać co wyszło! Sam chciałem coś swapować innego niż ładowskiego ale chyba się poddam bo nic co elegancko podejdzie znaleźć nie umiem