[Problem] Toyota Corolla E11 | 1.4 | 2000 r + gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, postanowiłem przywrócić moją Toyotę do pełni życia, zadbać o nią, poprawić/naprawić w niej co się da, bo chciałbym nią pojeździć jak najdłużej : )

Jak w temacie posiadam Toyote Corolle E11 w hatchbacku.

Silnik: 1.4,
Przebieg: ~253000
Rocznik: 2000,
Instalacja gazowa: jest (bodajże od 3.5 roku).

W ostatnich dniach wymieniony został w niej olej z mineralnego [Orlenowski 15W-40] na syntetyczny [GM 5w-30] (wylanie starego, wlanie nowego mineralnego, przebieg, wylanie, przepłukanie mniejszą ilością oleju mineralnego, spuszczenie pozostałości, zalanie olejem syntetycznym).

Przez jakiś czas po zamontowaniu instalacji gazowej samochód chodził całkiem zacnie, jednak w pewnym momencie coś się zmieniło (w przeciągu powiedzmy roku?). Filmik pokaże nieco więcej. Wybaczcie prosty i ubogi komentarz, ale w konkretne nazwy elementów instalacji gazowej zagłębiłem się dopiero po nagraniu.

https://drive.google.com/file/d/0B3ifvyamglGXSmlUY0pyanVKS1E/view?usp=sharing

Opis filmiku: Uruchamiam samochód, sterownik nie widzi gazu (miga niebieska dioda, nie pojawiają się zielone diody informujące o poziomie gazu [zbiornik jest prawie pełny]), w pewnym momencie siłownik(?) przełącza się i gaz jest widziany (zapalają się zielone diody informujące o poziomie gazu w zbiorniku), po chwili wtryski(?) przełączają się po jednym zamiast wszystkie na raz jak miało to miejsce w pierwszych miesiącach pracy instalacji (w momencie przełączania się w trakcie jazdy samochód szarpie, w czasie przełączania na postoju obroty skaczą - domyślam się, że sterownik źle przełącza gaz).

Niestety rozmowa z gazownikiem w czasie trwania gwarancji instalacji nie dawała wiele. Byłem wielokrotnie, i za każdym razem twierdził, że już problemu nie będzie, że tak ma być, itd, nie zmieniało się nic. W chwili obecnej gwarancji na instalacje gazową już nie ma. Generalnie robota niechlujna, byle jak - sterownik nie był jakkolwiek przymocowany czy zabezpieczony, dopiero po zwróceniu przeze mnie uwagi gazownik owinął to w gąbkę, oblepił taśmą i wsunął tak żeby nie latał po samochodzie, przewody również latały.

Samochód był kontrolowany w innej firmie zajmującej się instalacją i serwisem instalacji gazowych, w której zleciłem poprawę instalacji gazowej, odnalezienie przyczyny problemów i pojawiania się kontrolki check engine.

Stwierdzili:

Błędy montażowe:
- zły dobór dysz wtryskiwaczy gazowych,
- nieprawidłowo wykonane otwory w kolektorze ssącym (zły kąt oraz zbyt duża odległość od wtryskiwaczy benzynowych),

Wykonano:
- ponowne ustawienie instalacji LPG na postoju i podczas jazdy.

Zalecenia:
- dołożenie systemu lubryfikacji do zabezpieczenia głowicy,
- w przypadku dalszych problemów zmiana listwy wtryskowej na inną.

Część innych gazowników stwierdziło, że nie to jest przyczyną takich problemów z gazem (tylko coś innego nie wskazując jednocześnie na żadną konkretną część), część uznała, że jest dobrze jak jest. Odpuściłem temat, żałuję.

Instalacja gazowa:
- parownik/reduktor: Tomasetto | E8 67 R-01 4066
- zbiornik: 022773 , poj. 42,5/600 | E7 67 R-01 6027
- wielozawór: Tomasetto | E8 67 R-01 3018
- gazoszczelna obudowa wielozaworu | E8 67 R-01 5462
- wlew paliwa: Tomasetto | E8 67 R-01 1546
- elektroniczna jednostka sterująca: Zanit / Zenit(?) | E8 67 R-01 4229
- urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz | E8 67 R-01 6125 albo 6129 albo 8125 albo 8129 albo 0125 albo 0129
- zespół filtra gazu | E8 67 R-01 6703 albo 8703 albo 0703

Możecie zweryfikować powyższe informacje i nakierować na ewentualne rozwiązanie problemu?
  
 
Cytat:
2017-03-12 20:47:34, TC142000 pisze:
Uruchamiam samochód, sterownik nie widzi gazu (miga niebieska dioda, nie pojawiają się zielone diody informujące o poziomie gazu [zbiornik jest prawie pełny]), w pewnym momencie siłownik(?) przełącza się i gaz jest widziany (zapalają się zielone diody informujące o poziomie gazu w zbiorniku), po chwili wtryski(?) przełączają się po jednym zamiast wszystkie na raz jak miało to miejsce w pierwszych miesiącach pracy instalacji (w momencie przełączania się w trakcie jazdy samochód szarpie, w czasie przełączania na postoju obroty skaczą - domyślam się, że sterownik źle przełącza gaz).
Samochód był kontrolowany w innej firmie zajmującej się instalacją i serwisem instalacji gazowych, w której zleciłem poprawę instalacji gazowej, odnalezienie przyczyny problemów i pojawiania się kontrolki check engine. Stwierdzili: Błędy montażowe: - zły dobór dysz wtryskiwaczy gazowych, - nieprawidłowo wykonane otwory w kolektorze ssącym (zły kąt oraz zbyt duża odległość od wtryskiwaczy benzynowych), Wykonano: - ponowne ustawienie instalacji LPG na postoju i podczas jazdy. Zalecenia: - dołożenie systemu lubryfikacji do zabezpieczenia głowicy, - w przypadku dalszych problemów zmiana listwy wtryskowej na inną. Część innych gazowników stwierdziło, że nie to jest przyczyną takich problemów z gazem (tylko coś innego nie wskazując jednocześnie na żadną konkretną część), część uznała, że jest dobrze jak jest. Możecie zweryfikować powyższe informacje i nakierować na ewentualne rozwiązanie problemu?



Sprawa z diodami na przełączniku lpg wyglada tak że w niektórych instalacjach tak wąłśnie jest że dopiero po przejściu na gaz zaczyna się pokazywać linijka z iloscią gazu.
Nie ma powodu robić z tego powodu awantury.

Przełączanie cylinder po cylindrze na gaz wynika z takiego ustawienia opcji przejścia na gaz w programie do konfiguracji instalacji gazowej.
Tam też można ustawić czas w jakim przejście na gaz ma zajść.
Szarpanie przy przejściu na gaz wskazuje że wtryskiwacze lpg są do wymiany. Z opisu instalacji lpg jaki podałeś mogę sie domyślać że masz założone wtryski Valtek. Polecam odwiedzić dobry lpg serwis warszawa na przykład.
Niestety są to bardzo kiepskie wtryskiwacze gazowe.

Lubryfikacja nie jest potrzebna, to tylko zbędny koszt. Wystarczy założyć dobre wtryskiwacze lpg lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/.
Do tego profesjonalna regulacja instalacji lpg.

Średnica dysz którymi podawany jest gaz jest bardzo ważna i jak jest złą to koniecznie musi to być poprawione.

Ogólnie z tego co piszesz montaż instalacji lpg był robiony przez jakiegoś partacza. takie są skutki tanich montaży niestety.
  
 
Mimo, że widzę, że budujesz seo strony (w czym mogę pomóc) dziękuje za udzielenie odpowiedzi Omnia.

Nie ukrywam, że gaz montowany był tanio bo chyba w granicach 2200, ale nie było mi szkoda pieniędzy, po prostu posłuchałem się niewłaściwej osoby.

-----------------------

"Sprawa z diodami na przełączniku lpg wyglada tak że w niektórych instalacjach tak wąłśnie jest że dopiero po przejściu na gaz zaczyna się pokazywać linijka z iloscią gazu.
Nie ma powodu robić z tego powodu awantury. "

Na początku instalacja się tak nie zachowywała. Pokazywało od razu stan gazu, mrugała niebieska dioda w oczekiwaniu na rozgrzanie się samochodu/osiągnięcie odpowiednich obrotów. I przełączały się wszystkie wtryski na raz.

------------------------

"Szarpanie przy przejściu na gaz wskazuje że wtryskiwacze lpg są do wymiany. Z opisu instalacji lpg jaki podałeś mogę sie domyślać że masz założone wtryski Valtek. Polecam odwiedzić dobry lpg serwis warszawa na przykład. Niestety są to bardzo kiepskie wtryskiwacze gazowe."

I tutaj mnie nie pocieczyłeś ; / Jak mogę sprawdzić jakiego rodzaju, jakiej firmy wtryskiwacze mam? Pisze to gdzieś?

Załączam zdjęcie:



https://drive.google.com/file/d/0B3ifvyamglGXMXZYLUlrQm90N3M/view?usp=sharing

------------------------

"Średnica dysz którymi podawany jest gaz jest bardzo ważna i jak jest złą to koniecznie musi to być poprawione."

Jak mogę ją sprawdzić?

------------------------

Dodatkowe informacje o których zapomniałem: Siłownik z tyłu i jakaś czujka były bodajże wymieniane na gwarancji ze 2 razy, żeby pozbyć się owych problemów. Nic to nie zmieniło. Na końcu gazownik stwierdził, że tak musi być.

Może ktoś polecić dobrego gazownika w Zabrzu, bądź okolicach?

[ wiadomość edytowana przez: TC142000 dnia 2017-03-13 12:58:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: TC142000 dnia 2017-03-13 13:25:34 ]
  
 
Wtryskiwacze najłatwiej poznać po wyglądzie.
W Twoim przypadku to co jest na zdjęciu są to najtańsze wtryskiwacze lpg dostępne na rynku nazywają się Valtek.

Mają jedną wielką zaletę ... są tanie, innych zalet nie maja.
Ile pod względem technicznym są warte wtryskiwacze Valtek możesz zobaczyć sam lpgmasters.pl/stag-300-wtryski-valtek-czesc-1/

Do samochodów japońskich potrzebne są wtryskiwacze lpg o krótkich czasach otwarcia i zamknięcia. Przykładem takich wtryskiwaczy jest na przykład wtryskiwacz lpg Barracuda albo jak ma być taniej listwa wtryskiwaczy lpg AC W01.


Rozmiar dysz dobiera sie trochę na wyczucie oraz patrząc na to jak instalacja się stroi podpatrując w programie do konfiguracji instalacji lpg. Zależy to też od modelu wtryskiwaczy gazowych.
Ale można przyjąć że powinno to być w przedziale 2,0-2,4mm.
Traktuj to jednak wyłącznie orientacyjnie co napisałem.
  
 
Omnia, dzięki za podpowiedź : )