Problem z ładowaniem w 04

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie tydzien poltora temu pojawil mi sie problem z ladowaniem mianowicie nie bylo go wogole. wymienilem regulator i nic wymieniłem alternator i zaczelo sie dziać. Na regulatorze napięcia 9 diodowym ładowanie na wolnych obrotach 13.90 maxymalnie obciążone na wolnych 12.94 ale jak się dało gazu ładowanie szło do 17,50. Dzisiaj kupiłem i założyłem regulator napięcia 6 diodowy i ładowanie na wolnych obrotach jak się zagrzała bez obciazenia doszło do 17v na wskazowka czerwonym polu. Maxymalnie obciązenie 12,70v. Mi już brak pomysłów gdzie szukać.
  
 
Cytat:
2017-02-20 17:20:53, Astro2107 pisze:
Witajcie tydzien poltora temu pojawil mi sie problem z ladowaniem mianowicie nie bylo go wogole. wymienilem regulator i nic wymieniłem alternator i zaczelo sie dziać. Na regulatorze napięcia 9 diodowym ładowanie na wolnych obrotach 13.90 maxymalnie obciążone na wolnych 12.94 ale jak się dało gazu ładowanie szło do 17,50. Dzisiaj kupiłem i założyłem regulator napięcia 6 diodowy i ładowanie na wolnych obrotach jak się zagrzała bez obciazenia doszło do 17v na wskazowka czerwonym polu. Maxymalnie obciązenie 12,70v. Mi już brak pomysłów gdzie szukać.



Wzbudzenie dla alternatora 6 diodowego (obcowzbudny, +12v na stałe) podłącza się inaczej niż dla 9 diodowego (samowzbudny, +12v przez żarówkę na zegarach).
Na pewno dobrze wszystko podłączyłeś ?
Swoją drogą nowy regulator który nadaje się od razu do wyrzucenia to żadna niespodzianka...
  
 
Niema tam za wiele do skopania 2 oczka masowe jeden kabelek z końcówką w plastiku kolor czarno bialy podłączam do wejścia z plastikiem w alternatorze a drugi czerwony podłączam do szczotko trzymacza. Przewody z regulatora czerwony on właśnie idzie do szczotko trzymacza a ten drugi w moim przypadku niebieski jest zmostkowany z czarno białym idącym do alternatora w tym plasticzku.
Jak przełączam kabelki tzn zmieniam miejscami w regulatorze ładowanie jest 12.70 stałe nie świeci sie kontrolka a wskazówka ładowania jest na białym polu przy czerwonym.
  
 
Powtórzę.
Wzbudzenie w przypadku alternatora samowzbudnego i obcowzbudnego to inny układ.
Instalacja dla kontrolki ładowania na zegarach jest inna w przypadku samowzbudnego (żarówka jest niezbędna) niż przy obcowzbudnym (na przekaźniku, żarówka to tylko kontrolka).
Alternator powinien być podłączony prawidłowo żeby zacząć diagnozować problem z ładowaniem.
  
 
A jak sprawdzic kroey ja mam. Samowzbudny lub obcowzbudny

Kupilem podobny
https://www.olx.pl/oferta/alternator-waz-lada-2103-lub-2101-lub-2107-lub-1500-lub-1300-oryg-CID5-IDkeIGA.html

[ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2017-02-22 12:35:41 ]
  
 
Cytat:
2017-02-22 12:33:43, Astro2107 pisze:
A jak sprawdzic kroey ja mam. Samowzbudny lub obcowzbudny Kupilem podobny https://www.olx.pl/oferta/alternator-waz-lada-2103-lub-2101-lub-2107-lub-1500-lub-1300-oryg-CID5-IDkeIGA.html [ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2017-02-22 12:35:41 ]



Na oko to pewności nie mam, zdjąłbym tył obudowy i obejrzał mostek.
Ale ogólnie to ten altek trochę słaby jest, tylko 42A...
  
 
Nie bylo mocniejszych
  
 
Kupilem drugi regulator 9 diodowy. Z poczstku obciazony silnik mial ladowanie na wyjsciu alternatora 12,40 nieobciazony 13.10. Po 5 km znowu zaczelo dochodzic do 17v. Da cos np zmiana na akumulator ja wiem 55ah ???
  
 
Cytat:
2017-02-22 17:21:05, Astro2107 pisze:
Kupilem drugi regulator 9 diodowy. Z poczstku obciazony silnik mial ladowanie na wyjsciu alternatora 12,40 nieobciazony 13.10. Po 5 km znowu zaczelo dochodzic do 17v. Da cos np zmiana na akumulator ja wiem 55ah ???



Czy możesz go otworzyć i sprawdzić zamiast zgadywać i znowu wywalać kasę?
Przepuściłeś 100 na jakiegoś paździerza, teraz chcesz kupić aku za 200-300.
Okręć tył, to tylko 4 nakrętki, zrób fotki.
Będzie wiadomo jaki regulator potrzebujesz.
Potem będzie trzeba go prawidłowo podłączyć.
Dopiero wtedy będzie sens szukać dalej.


EDIT:
Otwierałem chyba podobny
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/22.jpg
http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/24.jpg
9 diodowy, zajrzyj jaki jest twój.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2017-02-23 09:07:38 ]
  
 
Regulator kupilem przy okazji. Wyjme i otworze go ale dopiero w sobote. Mam nadxieje ze uda mi sie go rozkrecix hehe
  
 
6cio diodowy
  
 
Stary tez 6cio diodowy
  
 
bynajmniej tak mi sie wydaje zauważyłem sporą różnice w ich budowie ale nie znam się pierwszy raz rozebrałem alternator hehe.
  
 
Ten jest 6 diodowy, obcowzbudny


Schemat podłączenia


A ten 9 diodowy, samowzbudny


Schemat podłączenia
  
 
A mogłbym cię prosić o jako takie opisanie słowami tego schematu. Jak będziesz miał chwile bo twk z samego rysunku to raczej nieogarne tego.
  
 
Cytat:
2017-02-27 18:59:53, Astro2107 pisze:
A mogłbym cię prosić o jako takie opisanie słowami tego schematu. Jak będziesz miał chwile bo twk z samego rysunku to raczej nieogarne tego.



Przypomnij mi:
- jaki altek miałeś oryginalnie? 6 czy 9 diodowy?
- jaki chcesz teraz podłączyć ?
- jaki masz regulator (foto będzie pomocne)?
  
 
miałem 9 diodowy 55a chce podlączyć 6 diodowy 42a. Mam regulatory napięcia 2 firm ale do wszysykich wchodzą tylko 2 7wsówki. Zdjęcie wrzuce jak znajde. Ale mam taki czarny zwykły i jeden z janpol czy jakos tak.
  
 
Jesen taki
www.google.pl/search?q=regulator+napięcia+lada&client=ms-android-htc&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiYivDq6bPSAhXD6CwKHZ8IDDcQ_AUIBygB&biw=360&bih=559&dpr=2#imgrc=-nbAb2VJXzQBZM
Drugi taki
allegro.pl/regulator-napiecia-lada-2101-2102-2103-2106-i6577458328.html#imglayer
  
 
Cytat:
2017-02-28 23:26:30, Astro2107 pisze:
Jesen taki www.google.pl/search?q=regulator+napięcia+lada&client=ms-android-htc&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiYivDq6bPSAhXD6CwKHZ8IDDcQ_AUIBygB&biw=360&bih=559&dpr=2#imgrc=-nbAb2VJXzQBZM Drugi taki allegro.pl/regulator-napiecia-lada-2101-2102-2103-2106-i6577458328.html#imglayer



W zmianie 55 na 42 nie widzę większego sensu - zmiana z niedziałającego na paździerz.
Z pierwszego linku nic nie wynika (wyniki wyszukiwania a nie konkretny regulator), na drugim nie widać oznaczeń wyprowadzeń.
Jeżeli to ma tak wyglądać, to weź jedź z tym do elektryka, bo tak będziemy się z tym bawić 3 tygodnie.