Łada 2107 daily matigamer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jestem Mateusz i od pewnego czasu jeżdżę ładą 2107. Część osób kojarzy pewnie samochód z facebooka. Postanowiłem założyć temat na forum a fejsa używać głównie jako hosting zdjęć.
Auto kupiłem w maju 2014 w stanie średnim. Było całe w plamkach rdzy, bez hamulców z tyłu i ogólnie zastane. Pierwsze dni spędziłem na doprowadzeniu do stanu używalności. Wymieniłem niezbędne części w układzie hamulcowym, łożyska w kołach i pojechałem na przegląd. W wakacje 2014 rozebrałem auto i wziąłem się za czyszczenie rdzy i zabezpieczanie wszystkiego. Plan był inny ale po zdarciu baranków itp okazało się że ktoś już łatał podłogę więc z racji tego że na razie nie dysponowałem migomatem musiałem wszystko zabezpieczyć tak żeby przelatało zimę.



Z dodatków samochód otrzymał felgi oz route do których musiałem dopasować dystanse i śruby.

Zamontowałem też głośniki wykorzystując kieszenie z polo/ibizy

W wakacje 2014 łada pojechała w góry i z powrotem bez najmniejszego problemu
W międzyczasie pojeździłem sobie po torze lublin

Pod koniec wakacji auto prezentowało się tak:

Później przyszła zima.

Początek 2015 to niezbędne wymiany olejów, uszczelek itp.
Później zająłem się nowymi felgami

i przyszedł czas na obniżenie zawieszenia. Najpierw -40 później -50.

Felgi BBS 15x7 opony 175/55/15. Od razu po złożeniu do kupy widziałem, że profil opony jest za wysoki ale przy dobieraniu parametrów kierowałem się zamiennikami oryginalnego rozmiaru opon i tak wyszło.
W te wakacje znowu podróż w góry

Ślizganie na ODTJ Lublin

Czasu na większe dłubanie przy samochodzie nie miałem ze względu na praktyki i późniejszą pracę ale udało mi się kupić trochę cześci na rok 2016.



Ostatnie zmiany to założenie zimówek na starych stalówkach z rantem od golfa mk1.

Kolor jest jaki jest, eksperymentuje i czasem sam nie jestem zachwycony
Więcej zdjęć tutaj Facebook
Ogólnie plan na auto jest z grubsza taki.

Felgi oczywiście inne, nad kolorem się zastanawiam. Silnik m42b18, skrzynia i wał z e30.
Będę o kilka spraw wypytywał "starych wyjadaczy" więc nie krzyczcie za bardzo.
  
 
Plan jak zwykle zacny. Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Będę obserwować wątek, bo zapowiada się ciekawie.
  
 

juz jest ladne auto a plany wygladaja apetycznie.. bede ledzi twoj watek
  
 
A co to za silnik ten na palecie?
  
 
Silnik m42b18, czyli słynny 1,8 is 140HP
  
 
Kurde nie poznałem go, a sam mam taki silnik w 2105
  
 
kisiello ogarnąłeś już u siebie łapy silnika?
  
 
Nie, 2105 czeka na zimowe wieczory choć silnik już udało się odpalić i kawałek przejechać.
Auto ma latać bokiem dlatego łapy trzeba poprawić
  
 
Ostatnio zmieniałem pompkę paliwa żeby bezstresowo przejeździć zimę.

Dziś musiałem się zająć wiatrakiem dmuchawy. Został rozebrany i nasmarowany bo się nie kręcił. Pewnie trochę jeszcze podziała.

  
 
Zgodnie z podpowiedziami z forum nabyłem przekładnie z golfa mk2.

Składowisko części robi się coraz większe
  
 
no i to mi się podoba zbieranie fantów, dbanie o samochód, mody, mody i jeszcze raz mody gdyby coś się nie udawało to się nie poddawaj, tak to już jest fajnie że ktoś czyta to forum i z niego korzysta
  
 
Może część z was to kiedyś widziała ale znalazłem coś takiego odnośnie prędkościomierza przy swapie.

getrag 240 conversion

W skrócie chodzi o to że skrzynie getrag 240 były w silnikach m10 i m40/2 ale nie są zamienne między sobą ze względu na rozstaw śrub. Skrzynia z m10 posiada wyjście na prędkościomierz i da się podmienić całe wnętrzności razem z tylną pokrywą do skrzyni z m42.

Prawdopodobnie spróbuje tak to ogarnąć więc będę informował na bieżąco jak ruszę z tematem.
  
 
Bardzo dzielnie idziesz z tematem. Aby tak dalej.
  
 
Dzięki Bartek za poliuretany Mam dylemat czy zawieszenie malować na czarno czy pokombinować z innym kolorem. Sprężyny są czerwone, poliuretany żółte i nie chce żeby wyszło za pstrokato. Może srebrny/szary/stalowy? hmm
Co do skrzyni to ciężki temat, od ostatniego posta nie pojawiła się żadna która nadawałaby się na przeróbkę. Coraz bardziej skłaniam się ku elektronicznemu prędkościomierzowi. Nie wiem jak w innych pojazdach ale w bmw e30 da się uruchomić sam prędkościomierz po odczepieniu go od licznika. Zostanie wtedy tylko problem gdzie umieścić czujnik.
Wyczytałem tutaj, że niva ma elektroniczny prędkościomierz (od któregoś roku chyba). Wiecie czy sygnał jest brany z impulsatora w skrzyni wkręconego w miejsce na linkę czy może z mostu?
  
 
impulsator w skrzyni Nivy i klasyku możesz nakręcić na prędkościomierz albo na licznik bo jest do wpięcia w instalacje - tzn że na wejście żeńskie i wyjście męskie. osobiście mam go podłączonego przy skrzyni bo usunąłem linkę napędu prędkościomierza ale wydaje mi się że bez problemu można by go dać na koniec linki pomijając lub nie prędkościomierz w zależności od potrzeb na pewno w kabie byłby lepiej dostępny w razie W
  
 
Cytat:
na pewno w kabie byłby lepiej dostępny w razie W



Żartujesz? Weź wyciągaj zegary, a wejdź pod auto i masz go na wierzchu.
  
 
Dobra czyli rozumiem, że most z nivy też nie posiada czujnika prędkościomierza tak jak dyfer od bmw?
  
 
Most w nivie jest niemalże identyczny jak w klasyku.
  
 
Wiem, że mocowania pasują i zyskuje się po 3 cm szerokości na stronę. Gdyby jeszcze w nivie czujnik był w moście to byłoby idealnie
  
 
3,5 cm. Ale są też inne szerokości mostów. Z tego co teraz pamiętam, to 3 rodzaje.