forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
  

Yaris Verso - przeklamanie spalania na komputerze

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2017-03-22 19:00:53

Witam wszystkich forumowiczow.
Mam Yarisa Verso 1,3 z 2000 roku, a wraz z nim problem.
Auto spala faktycznie 8-8,5 l na setke, a komp pokazuje srednia 5,5 - 6,5.
Przeklamanie rzedu 3 litrow to jakas fatalozja...
Nie jezdze wyscigowo i mieszkam poza miastem. Auto nie wywala zadnych bledow.
Wymienilem wszystkie plyny, filtry (oprocz paliwa), swiece. Sonda jest nowa- denso.
Przeplywka nie zawalona.

Auto bardzo fajne, ale spalanie jak dla mnie nie do zaakceptowania .
Ktos kiedys wolal na forum, ze ma identyczny problem w takim samym aucie, ale nie nie dal rady albo sie nie podzielil rozwiazaniem.
Jakies pomysly co moze byc?
Pozdrawiam



2017-04-21 21:52
  
 
 2017-03-23 12:58:52

Cytat:
2017-03-22 19:00:53, redbandit7 pisze:
Witam wszystkich forumowiczow. Mam Yarisa Verso 1,3 z 2000 roku, a wraz z nim problem. Auto spala faktycznie 8-8,5 l na setke, a komp pokazuje srednia 5,5 - 6,5. Przeklamanie rzedu 3 litrow to jakas fatalozja... Nie jezdze wyscigowo i mieszkam poza miastem. Auto nie wywala zadnych bledow. Wymienilem wszystkie plyny, filtry (oprocz paliwa), swiece. Sonda jest nowa- denso. Przeplywka nie zawalona. Auto bardzo fajne, ale spalanie jak dla mnie nie do zaakceptowania . Ktos kiedys wolal na forum, ze ma identyczny problem w takim samym aucie, ale nie nie dal rady albo sie nie podzielil rozwiazaniem. Jakies pomysly co moze byc? Pozdrawiam

Ile km przejezdzasz od odpalenia do zgaszenia silnika?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2017-04-25 00:38
  
 
 2017-03-23 14:46:33

Witam Bigelektron.
Od razu wyrazy szacunku.
Co do tras to minimum 20km. Auto nagrzewa sie dosc szybko - niebieska lampka znika po jakichs 1,5-2km przy obecnych temperaturach. Dzis wymienilem jeszcze termostat, a zamierzam tez czujnik cieczy chlodzacej.
Przy rozruchu czuc bene w spalinach, a przy ogledzinach sondy byla ona lekko okopcona na czarno.
2017-04-21 21:52
  
 
 2017-03-24 09:05:52

Cytat:
2017-03-23 14:46:33, redbandit7 pisze:
Witam Bigelektron. Od razu wyrazy szacunku. Co do tras to minimum 20km. Auto nagrzewa sie dosc szybko - niebieska lampka znika po jakichs 1,5-2km przy obecnych temperaturach. Dzis wymienilem jeszcze termostat, a zamierzam tez czujnik cieczy chlodzacej. Przy rozruchu czuc bene w spalinach, a przy ogledzinach sondy byla ona lekko okopcona na czarno.


Jezeli termostat to tylko oryginal .Czujnik temp zostaw w spokoju zdejmij kleme na 5 minut oczysc przeplywomierz przejedz dynamicznie w pelnych zakresach obr do 6000 na nagrzanym silniku .wymien swiece na Denso jezeli sa inne.Unies auto i ustal cisnienie w oponach sprawdz czy nie trzyma ktores na hamulcu.Zmien stacje benzynowa Tyle mozesz zrobic na reszte niemasz wplywu.W spalaniu liczy sie ilosc cykli rozgrzewania na 100 km.Np Yaris 1.0 jezdzac po 4 km do pracy spali 10 na sto i nic tego nie zmieni.Silnik w fazie rozgrzewania spala tyle ile pokazuje komp na spalaniu chwilowym przecietnie 20 do 30 litrow.Jak sie nagrzeje okolo 5-6 l Jak na przejechanie 100 km raz sie rozgrzewa lub wcale bo np jedziesz 200 km w kawalku wtedy spalanie wyjdzie dobre np 5-6 l na sto ale jak tych cykli wyjdzie np 5 na 100 km to wiadomo spali duzo wiecej tracac paliwo na rozgrzewanie silnika Jezeli np masz ustawione ogrzewanie na np 20 stopni to faza rozgrzewania sie wydluza i rosnie znaczaco zuzycie .Dlatego nalezy dac ogrzewanie na minimum zwlaszcza w zimie aby skrucic do minimum czas kiedy silnik osiagnie normalna temp i wylaczy wzbogacanie mieszanki i dopiero wlaczyc ogrzewanie.To samo sie tyczy obciazen mechanicznych np poborow pradu ogrzewanie tylnej szyby itd, obciazasz alternator ten obciaza silnik komputer zwieksza dawke oczywiscie na nagrzanym silniku niewiele a na zimnym znaczaco .Wszystko sie sumuje zwiekszone opory toczenia bo niskie cisnienie w kolach lub nie czyszczone hamulce lub szerokie opony lub gruby bieznik zimowek nawet droga z koleinami.
Wazne czy wydech jest szczelny zwlaszcza w okolicy sond.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-03-24 09:09:33 ]
2017-04-25 00:38
  
 
 2017-03-24 15:40:16

Dzieki za odp.
Po wymianie termostatu (nie oryginal) sytuacja bez zmian. Co do zalecen sposobu jazdy to jestem tego swiadom i stosuje od lat. Startuje na skreconym ogrzewaniu i dopiero po nagrzaniu silnika rozkrecam nawiew. Cisnienia w kolach pilnuje. Hamuje duzo silnikiem.
Generalnie sposob jazdy jako przyczyna odpada. Poprzednim wozkiem - almera n15 1,4 benzyna osiagalem srednia 6,5l jezdzac w cyklu mieszanym.
Verso na trasie ok 200km przy predkosci do 90-100 pije 7,5.
Idac dalej twoja sugestia przyjrzalem sie wydechowi i ... tu pare cukierkow.
Po pierwsze jest nieszczelny przed tlumikiem koncowym. Po zatkaniu rury nie gasnie i slysze jak pyrka na wlocie do tego tlumika.
Po drugie kat zostal w przeszlosci wyciety i na jego miejsce wspawane jest ...cos.
Ta wspawka nie jest w srednicy oryginalu tylko znacznie mniejsza.
Po trzecie jest jeszcze jedna zwezka za srodkowym tlumikiem - tak jakby scisnieta rura miejscowo, na calym obwodzie, ale to wyglada w miare oryginalnie...
Zamiezam pojsc tym tropem bo z taka rzezba moze miec spore problemy z oproznianiem cylindrow.
Pozdrawiam
2017-04-21 21:52
  
 
 2017-03-26 12:21:49

redbandit7 - miałem Yaris Verso z silnikiem 1.5 i po mieście palił minimum 8l (nie udało mi się nigdy zejść poniżej), a na trasie ok. 7 l.
Komp przekłamywał do góry ok. 0,2-0,4 więcej. Mam pełne statystyki
Jedynie Yaris 1.0 pali mniej - ok. 6-6,5 l po mieście, nie oczekuj, że 1.3 po mieście będzie Ci palił tyle samo co 1.0.

-----------------
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz).
TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
checkengine.eu/
2017-04-19 23:28
  
 
 2017-04-15 15:48:26

Problem rozwiazany.
Okazalo sie , ze sonda ktora wymienilem - nowka, denso, dedykowana do auta po nr vin -
ma opornosc na grzalce 14,9 omow.
W manualu znalazlem, ze powinno byc miedzy 7 a 14 omow, wiec nabylem uzywke z opornoscia 13 z hakiem.
Teraz bryka z 8,5 zeszla na 6,5 litra na setke.
Komp nadal wyswietla srednia 5,1 - 5,3, wiec mysle, ze jakbym dal sonde z mniejsza opornoscia, w okolicach 7+ to osiagnal bym te deklarowane 5 na 100.
Ktos ma na zbyciu sonde o takiej opornosci?
Pozdrawiam
2017-04-21 21:52
  
 
 2017-04-15 21:58:11

Cytat:
2017-04-15 15:48:26, redbandit7 pisze:
Problem rozwiazany. Okazalo sie , ze sonda ktora wymienilem - nowka, denso, dedykowana do auta po nr vin - ma opornosc na grzalce 14,9 omow. W manualu znalazlem, ze powinno byc miedzy 7 a 14 omow, wiec nabylem uzywke z opornoscia 13 z hakiem. Teraz bryka z 8,5 zeszla na 6,5 litra na setke. Komp nadal wyswietla srednia 5,1 - 5,3, wiec mysle, ze jakbym dal sonde z mniejsza opornoscia, w okolicach 7+ to osiagnal bym te deklarowane 5 na 100. Ktos ma na zbyciu sonde o takiej opornosci? Pozdrawiam


Opornosc grzalki sondy niema znaczenia jak jest niewlasciwa to wywali blad heater.
Mysle ze poprostu sonda byla niewlasciwa lub uszkodzona.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2017-04-25 00:38
  
 
 2017-04-16 21:06:04

Bledu nie bylo, a sonda nowa,
zamawiana przez kumpla z serwisu toyoty po nr vin.
Tak czy innaczej wymiana pomogla i temat ogarniety.
Respect,
5.
2017-04-21 21:52
  
 
 2017-04-20 18:40:42

Jeszcze jedno mnie nurtuje.
Jako ze komp caly czas pokazuje srednia wartosc nizsza niz rzeczywiste srednie spalanie to skad bierze dane na podstawie ktorych to kalkuluje?
2017-04-21 21:52
  
 
 2017-04-20 19:28:57

Cytat:
2017-04-20 18:40:42, redbandit7 pisze:
Jeszcze jedno mnie nurtuje. Jako ze komp caly czas pokazuje srednia wartosc nizsza niz rzeczywiste srednie spalanie to skad bierze dane na podstawie ktorych to kalkuluje?

Komp pokładowy bierze info z komp silnika a skad ten to już wiedza programiści .Fakt jest taki ze w Toyotach zaniza.oczywiscie po każdym tankowaniu do pelna należy go zresetować bo inaczej tak się zapetli ze utknie na jakiejśtam sredniej wartości.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2017-04-25 00:38