1.3 na 1.7 swap

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio znalazłem na olx interesującą ofertę; silnik 1.7 z niwy 2000rok a więc na monowtrysku za atrakcyjną cenę. Mam zamiar go zeswapować w majóweczkę. Dzieje się to z racji, że mój obecny silnik pożera niebotyczne ilości oleju, i od czasu wymiany w grudniu tak do początku marca ciśnienie oleju znacząco spadło i się często świeci kontrolka oraz czuć w spalinach. Tak więc do wymiany uszczelniacze zaworowe a może i uszczeleczka pod głowicą :/. Nie jest to dziwne jeśli silnik przejeździł 34 lata.

Ten drugi 1.7 ma przebieg ok 120tysiecy z tego co się dowiedziałem i rok jeździł na gazie. Czy samochód będzie przez to odczuwalnie mocniejszy i lepiej przyspieszał? Różnica jest nieduża, a muszę dokupić mu jeszcze komputer i różne bajery. Jeżeli ktoś ma doświadczenie ze swapu gaźnikowca na wtryskowca proszę o info co trzeba pozmieniać. Chętnie zmienił bym przepustnicę na klasyczny gaźnik ale nie wiem czy to jest możliwe (i z tego co się orientuję kopułkę i paluch?). Pzdr!

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2017-04-18 12:07:24 ]
  
 

lepiej, rozsadniej, z duzymi mozliwosciami na rozwoj wsadzic tam 126-ty motor z lady 2170, czyli priora 16Vtylko czy taki znajdziesz w kraju?

  
 
a ile ten silnik z priory ma oryginalnie koni? Jak oglądałem filmy z rosyjskich zimowych driftow to coś mówili ze maja około 120KM z tego serducha, możliwe to? Tylko dawali te kompy "janwary" ale nie pamietam numeru
  
 

120 lekko.
one fabrycznie niby 100 maja, ale prawie wszystkie na rolkach wydaja sporo wiecej.
A możliwości do modyfikacji s potężne:
http://www.motors-vaz.ru/vaz21126.html
  
 

126 motor ma lekki układ tłokowo-korbowy, stad w seri ładnie się kręci.
trochę szczegółów tutaj:
różnice 124 i 126 motor łady
  
 
Niestety, na polskie warunki taki silnik może być montowany tylko w wersji fabrycznej. Jakie kolwiek mody wiążą się z strojeniem komputera. Nikt praktycznie w Polsce tego nie zrobi, zostaje montaż Ecumastera. A to już koszt około 3k zł, a co za tym idzie brak jakiej kolwiek ekonomii.

Dlatego najbardziej budżetowa wersja zwiększania mocy, to montaż silnika 1,7

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 

seryjny program na dlugo wystarczy.
jesli dolot zmeiniac, walki, to faktycznie warto dopracować program, ale jeśli tylko głowicę poprawić, wydech, to i programu nie trzeba zmieniac.
  
 
Czyli wracając do głównego tematu Da się z 1.7i zrobić 1.7 gaźnik? Po prostu nie widzi mi się układanie nowych wiązek kabli. Sądzę, że to prostsze rozwiązanie.
  
 
Da się, ale musisz mieć jako dawce silnik 1,2 1,5 1,6, czyli każdy, który był na łańcuchu. Bo musisz zmienić miskę, pompę, pokrywy i td.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2017-04-25 16:45:12 ]
  
 
zrób po wtrysk, nie cofaj wstecz tego silnika.