[MKVII] Dymek z przełącznika zespolonego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam słaby akumulator. Ostatnio samochód postał trochę, poszedłem go odpalić. Przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik się nie włącza, za to robi mi się "dyskoteka" na zegarach (terkocze jakiś przekaźnik i w jego rytm załączają się i gasną zegary). Po dwóch krótkich próbach nad kierownicą pojawił mi się dymek i zaśmierdziało palonymi kablami. Dalej nie próbowałem. Po zdjęciu przełącznika zespolonego wydaje się, że smrodek idzie z niego. Dodatkowo spalił się bezpiecznik termiczny rezystorów dmuchawy. Przy okazji: ktoś wie jaki tam powinien być? Ma oznaczenie G4A15 128stC - temperatura jest jasna, ale prąd jaki? 4A? 15A?.

Akumulator naładowałem, zainstalowałem, samochód odpala normalnie.

I teraz pytanie: którędy (i dlaczego) poszedł taki duży prąd, że mogło się coś w zespolonym przysmażyć??

Czy może to być problem uszkodzonej masy np. między silnikiem i nadwoziem (obwód zasilania rozrusznika zamyka się przez wiązki przewodów normalnie nie dostosowanych do takich obciążeń)? Od jakiegoś czasu mam problem z czujnikiem poziomu oleju - raz się świeci przed odpaleniem silnika, raz nie, ale zakładałem, że to padający czujnik, a może to nie domknięty obwód?

Obejrzałem masę między silnikiem, a nadwoziem (idącą pod puszką filtra powietrza) - wygląda ok, nie jest zerwana, więc to chyba nie ten problem.




[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2017-04-19 20:25:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2017-04-19 20:27:09 ]
  
 
Witam

Odświeżę temat. Rozebrałem zespolony i dymek leci ze styków od dźwigni wycieraczek. Dźwignia w pozycji spoczynkowej (wycieraczki wyłączone) i w tym miejscu płytka nadpalona, druk odszedł od płytki. Miał ktoś coś takiego? Wada przełącznika, czy jednak jakieś bardziej zawiłe problemy, które objawiają się paleniem przełącznika? Pytam, bo nie wiem czy warto zakładać nowy.

  
 
Mnie to wygląda na na problem skrzynki bezpieczników, mnie tak kiedys upaliło wiązkę do kompa przez przepalenie ścieżki w skrzynce
  
 
w manetce styki mogły nie dotykać do siebie, zdarzało się czasami. Niby można to naprawić ale lepiej jak podmienisz na drugi ew. zmienisz z dwóch jeden.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach