Łada Niva muł

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Panowie może ktoś coś wie i pomoże. Kupiłem Łada Niva 2005 r, 1.7MPI, Benzyna + LPG (zwykły, nie sekwencja). Jest taki problem, że strasznie się grzeje ( w szczególności w ciepłe dni) nie ma mocy, muł, pali od skur......a jak mustang i na benzynie i na gazie ( tak jakby zalewało?), zapala się lampka silnika (błąd, który za każdym razem przed odpaleniem kasuje odłączając i podłączając bezpiecznikiem, bo jeszcze większy muł jak jeździ na trybie awaryjnym). Głównie chodzi o to, że nie mogę sczytać błędu przez komputer (BOSH), ponieważ poprzedni właściciel jakimś magicznym sposobem odłączył immobilizer i przez to nie można podłączyć się pod komputer. Nachodzą mnie nawet myśli, czy nie wypierdzielić tej całej elektroniki i nie przerobić na gaźnik Wymieniałem już sondę lambda, pompę wody, wszystkie czujniki i wiele innych pierdół i dalej nie mogę dojść co tam się dzieje ?

-czy ten immobilizer można odłączyć po przez przecięcie jakiegoś kabelka, bo jak tak to będę szukał po kablach ?
- czy w ostateczności przerobienie tej wersji Łady na gaźnik jest możliwy i jakie to mogą być koszta na oko ?
  
 
Czy po tym usunięciu immo została wtyczka po nim? Jak tak to prosta sprawa - w tym wtyku są kable żółto-czarny i biało-czarny - połącz je i powinieneś się podłączyć. Jeśli nie masz to poszukaj kabla biało-czarnego przy ECU na pinie nr 55 i podłącz do żółto-czarnego w gnieździe diagnostycznym na pinie 7.
  
 
A ten immobilizer to gdzie się znajduje ? Gdzieś pod kierownicą, skrzynią rozdzielczą ?
  
 
Immo znajduje się po lewej stronie pedału sprzęgła pod plastikiem, tam też jest ECU, tylko bliżej drzwi.
  
 
Panie, ty masz raczej uwalony motor, bo takie są objawy. Brak mocy, grzeje się, pali dużo. Usterka mechaniczna.
  
 
Czy to może być także coś z rozrządem ?
  
 
nie masz do kogoś blisko ?
albo jakiegoś mechanika mającego pojęcie ?
  
 
No właśnie wszelakie serwisy daleko, najbliżej Warszawa gdzie jest ponoć jakiś pan co się zna, tylko w obecnej chwili gdzie pali mi 20 litrów na 100km, przy czym jest muł i grzanie to nieopłacalna męczarnia. U nas w mieście mechanicy jak widza Ładę to warsztaty zamykają . Chyba zacznę walkę od IMMO, ponieważ któryś tam właściciel poprzedni ( ja jestem chyba piątym ) jakimś cudem go odłączył. A z tego co mi wiadomo to żeby podłączyć się pod komputer musi działać immo. Na początek będę kombinował dochodzić po kablach, czy gdzieś nie jest zerwany/ucięty. I jeszcze takie pytanie do Was, czy jak zmieniałem Sondę Lambda, to czy jest wymagana jej jakaś akceptacja po przez podłączenie pod komputer ?
  
 
Znajdę chwilę to jeszcze postaram się sprawdzić to co pisał Theant, bo u mnie z czasem na grzebanie się w Nivce to licha sprawa niestety
  
 
Co do podlaczania do ecu to poszukaj mojego wątku o Nivie. Masz tam wszystko opisane.
A to grzanie, muły itp to tak jak Szoko pisze. Uszczelka pod głowicą?
  
 
Kamil H jak się nazywa ten wątek bo szukam i znaleźć nie mogę
  
 
1012Faber.Nie polecam przeróbki na gażnik.Faktycznie jeżeli to nie jest usterka mechaniczna silnika,ma on kompresje to powodem grzania może być termostat,wymień go na firmy Vernet.Sonda i czujnik wałka rozrządu do pracy na LPG nie ma nic.Sprawdż czujnik położenia wału korbowego czy nie jest lużny lub zanieczyszczony.Dorób dodatkową masę silnika i sprawdż przerwe na świecach zapłonowych-mimo,że instrukcja podaje odstęp 1,1mm to ustaw ją na 0,8 lub 0,9mm.Napisz jak silnik się uruchamia.Wymieniałeś filtr gazu i benzyny w swojej Nivie?
  
 
Wszelakie czujniki powymieniane na nowe, od takich drobnostek zaczynałem. Termostat mam na uwadze, tak jak i uszczelkę pod głowicą, wtryski, zawory, ciśnienie sprężania, rozrząd i jeszcze planuje któregoś dnia sprawdzić tłumik wydechu czy nie zasyfiony. Filtr paliwa wymieniony na nowy, ale nie oryginalny Ładziowski co też mam na uwadze. Silnik odpala bez problemu, ale słychać pogwizd, fiukanie. Kiedyś mi kulał przy odpalaniu i potrafił gasnąć na zimnym, okazało się że to przepływomierz.

A co do świec to to jak i gdzie to się ustawia te iskry ?
  
 
Po prostu: wykręcasz świecę, sprawdzasz szczelinę między elektrodami i ewentualnie doginasz i sprawdzasz czy już.
  
 
Dobra. Teraz tylko jak będę miał czas i ( kanał ) to zaczynam walkę, a o wszelkich zmianach będę tu opowiadał. Zacznę chyba od tego immo.
  
 
Waldemar Gontarski, zakład na Poznańskiej, przy rondzie na Łochtynowo. Na pewno nie ucieknie na widok Łady. Trzech forumowiczów stąd robiło u niego swoje Łady/Polonezy. Solidny mechanik starej szkoły. Polecam.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Sympatyczny Gościu, byłem i jakoś nie bardzo się zainteresował. Może naprawiał starsze wersje na gaźnikach ?
  
 
Wszystko możliwe.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Byłem dzisiaj u mechanika sprawdzić ciśnienie sprężania:
1. 11
2. 12,5
3. 10,5
3. 12
To chyba bajki ?

Dalsze zamiary to sprawdzenie czy tłumik nie zapchany i rozrząd. Gdzie przy rozrządzie mechanik wspominał, że ruscy kiedyś wypuścili jakieś wady przy rozrządach, bo im się coś na taśmach produkcyjnych poprzestawiało i że wystarczy czasem rozrząd o 1, a nawet 2 nie więcej ząbków przestawić i może być git. Ktoś coś o tym słyszał, coś wie ?
  
 

kompresja dobra, po dodaniu oleju w komory spalania wzrosła i równa?

rozrząd, nie ma wady. Rosjanie składają i robią to prawidłowo, na znaki, a znaki maja kilkustopniowe rozbieżności, trzeba nanieść swoje i doregulować regulowanym kołem rozrządu.