Problem z odbijaniem kierunkowskazu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po demontażu kierownicy mam właśnie ten problem. Przy skręcie w prawo często nie powraca przełącznik. Nie zawsze, ale zbyt często. Za to po skręcie w lewo jakby za szybko odbijał, ale to nie problem. Jakie czynności diagnostyczne wykonać, na co zwrócić uwagę, jak to poprawić?
  
 
Zdjąć kierownicę i ustawić na środek zabierak kierunkowskaza odnośnie kierownicy.
  
 
No dzięki. A czy jest tam element, który mógł ewent. zostać uszkodzony lub ulec zużyciu? Podobno prosto wszystko jest ustawione. Na postoju jak kombinuję, to odbija. Może kiera jest o ząbek za bardzo w lewo, ale tak było i mi nie przeszkadza. Nie znam skoku, więc ząbek w prawo może być np. za dużo. Może wd-40 lub coś w tym rodzaju? Pod kolumna jest rodzaj takiej obejmki plastikowej i ona pękła, ale wcześniej śruba była zupełnie luźna i odbijało, a teraz skręciłem to i od przypadku do przypadku. Chodzi o ten element, który oprócz ząbka na kolumnie zapobiega prawdopodobnie wysunięciu, ale byłby to taki plastik?
  
 
Cytat:
2017-05-22 09:43:18, SzokoLada pisze:
Zdjąć kierownicę i ustawić na środek zabierak kierunkowskaza odnośnie kierownicy.


Vadim, symetrycznie to OK, a przypomnisz czy te bolce od zabieraka maja być w pionie czy poziomie? Bo tez mi się to poluzowało.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Ja te okrągłe bolce mam poziomo. Raz działa, a raz nie. Nie ma wpływu na to szybkość, ani głębokość skrętu. Myślę, że coś za płytko bierze lub się wyrobiło. Czy ten element występuję solo do kupna? Jeśli nie to z czym go można kupić? Da się z tym żyć, ale jak się da naprawić, to po co?
  
 
Tak to nie pamiętam.
  
 
Cytat:
2017-05-22 19:52:41, klema_young pisze:
Ja te okrągłe bolce mam poziomo. Raz działa, a raz nie. Nie ma wpływu na to szybkość, ani głębokość skrętu.


Nie pamiętam jak jest w Samarze ale dziś walczyłem z tym w klasyku. Jezeli jest analogicznie to zrób jak poniżej.
Spróbuj obrócić ten pierścień z bolcami o 180 stopni i sprawdź czy działa.
Jezeli to nie to to zluzuj mocowanie górne kolumny kierowniczej i dokręć jak najbardziej pociągnięte do siebie - mocowanie jest na podłużnych otworach dających kilka mm luzu. Jak obniżałem kierownice to dokręciłem w pozycji cofniętej i juz bolce nie haczyły o nabę.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2017-05-23 15:58:06 ]
  
 
Mnie lada1994 z allegro napisał tak:
Za opiasaną uszkodzenie odpowiada niesprawny przełącznik lub ten element o który Pan pyta.
Najpierw trzeba wymienić sprawdzić przełącznik .
A to ten sprzedawany element, ale u mnie jest jakby bardziej plastikowy:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4962339673
  
 
U mnie był nie wtrzaśnięty do końca ten element zespolonych przełączników świateł i kierunkowskazów. Wina mechanika, a nie łady.