Rav4 II 2.0 VVTi 2004 problemy z pracą silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o pomoc w nakierowaniu na przyczyny lub w zdiagnozowaniu możliwej usterki. Chodzi o Toyota Rav4 z 2004 roku z silnikiem 2.0 VVTi , model ACA21L, silnik typ 1AZ. Przebieg to 216 tys. Km. Auta miało już wymienione koło dwumasowe, wszystkie świece, sondę lambda, katalizator, na bieżącą wymieniany olej silnikowy i filtry. Katalizator i inne ze względu na pojawiające się kontrolki silnika i błędy które wskazywały na katalizator ostatecznie. Na jakiś czas pomogło ale teraz znowu zapalają się na desce rozdzielczej kontrolki silnika oraz VSC TRC. Do tej pory auta robione w ASO (brak słów).

Wracając do sedna autko przy pierwszym uruchomieniu dostaje czkawki która trwa około minutę i przechodzi. Losowo, choć na początku wydawało się że w wilgotne dni, zapalają się kontrolki silnika i silnik zmienia charakterystykę pracy, jest bardziej mułowaty. Kontrolki potrafią same zgasnac i silnik tez wtedy pracuje normalnie. Po wstepnej diagnozie był błąd czujnika położenia wałka rozrządu i w ASO zasugerowano oczywiście sprawdzenie czy to czujnik jest wadliwy czy przewody czujnika i ewentualną wymianę czujnika lub przewodów. Po wizycie u znajomego mechanika, powiedział że pomimo że komputer wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu to da się go skasować więc wykluczył usterkę samego czujnika czy jego przewodów a wskazał że może to być problem z systemem czy układem zmiennych faz rozrządu czyli VVT ( jakies fazery) i oni się tego nie podejmą ze względu że jest to skomplikowany układ.

Błąd który aktualnie się pokazuje to P0012 Camshaft posittion "A" timing over retarded (Bank 1).

W ASO ceny jak z kosmosu z beznadziejną polityką serwisu a nie mam mechanika na tyle zaufanego żeby być spokojnym że naprawi to porządnie. Chyba że ktoś może polecić z czystym sumieniem kogoś w województwie Wielkopolskim.
  
 
Cytat:
2017-06-22 10:36:15, Vergilius pisze:
Proszę o pomoc w nakierowaniu na przyczyny lub w zdiagnozowaniu możliwej usterki. Chodzi o Toyota Rav4 z 2004 roku z silnikiem 2.0 VVTi , model ACA21L, silnik typ 1AZ. Przebieg to 216 tys. Km. Auta miało już wymienione koło dwumasowe, wszystkie świece, sondę lambda, katalizator, na bieżącą wymieniany olej silnikowy i filtry. Katalizator i inne ze względu na pojawiające się kontrolki silnika i błędy które wskazywały na katalizator ostatecznie. Na jakiś czas pomogło ale teraz znowu zapalają się na desce rozdzielczej kontrolki silnika oraz VSC TRC. Do tej pory auta robione w ASO (brak słów). Wracając do sedna autko przy pierwszym uruchomieniu dostaje czkawki która trwa około minutę i przechodzi. Losowo, choć na początku wydawało się że w wilgotne dni, zapalają się kontrolki silnika i silnik zmienia charakterystykę pracy, jest bardziej mułowaty. Kontrolki potrafią same zgasnac i silnik tez wtedy pracuje normalnie. Po wstepnej diagnozie był błąd czujnika położenia wałka rozrządu i w ASO zasugerowano oczywiście sprawdzenie czy to czujnik jest wadliwy czy przewody czujnika i ewentualną wymianę czujnika lub przewodów. Po wizycie u znajomego mechanika, powiedział że pomimo że komputer wyświetla błąd czujnika położenia wałka rozrządu to da się go skasować więc wykluczył usterkę samego czujnika czy jego przewodów a wskazał że może to być problem z systemem czy układem zmiennych faz rozrządu czyli VVT ( jakies fazery) i oni się tego nie podejmą ze względu że jest to skomplikowany układ. Błąd który aktualnie się pokazuje to P0012 Camshaft posittion "A" timing over retarded (Bank 1). W ASO ceny jak z kosmosu z beznadziejną polityką serwisu a nie mam mechanika na tyle zaufanego żeby być spokojnym że naprawi to porządnie. Chyba że ktoś może polecić z czystym sumieniem kogoś w województwie Wielkopolskim.

Rozrzad kpl do wymiany wraz z zaworem ocv.Mozesz zaczac od zaworu ocv ale i tak skonczy sie pewno na kpl. rozrzadzie bo bedzie rozciagniety lancuch.
Rozrzad tylko oryginalny.masz gaz?????


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-06-23 08:34:12 ]
  
 
Gazu nie mam.
Co to za zawór ocv co pisałeś?
Jestem umowiony wstępnie na wymianę rozrządu łańcuch z podzespołami. Mam nadzieję ze koło zmiennych faz rozrządu (chyba to sie wariator nazywa), nie jest uszkodzone w jakis sposob?!

Czy w tym ukladzie vvti występują jakies elektrozawory sterujące?

W ASO za wymiane samego łańcucha z podzespołami z robocizna zawołali mi aż trochę ponad 1900 zł. Pytanie mam czy to nie przesada?

Raczej pasek od rozrzadu do pompy wody nie ma tu znaczenia???? Chociaz dla spokoju tez go wymienię. Czy pompa płynu chłodzącego zawsze kwalifikuje sie do wymiany???
  
 
Cytat:
2017-06-23 15:43:25, Vergilius pisze:
Gazu nie mam. Co to za zawór ocv co pisałeś? Jestem umowiony wstępnie na wymianę rozrządu łańcuch z podzespołami. Mam nadzieję ze koło zmiennych faz rozrządu (chyba to sie wariator nazywa), nie jest uszkodzone w jakis sposob?! Czy w tym ukladzie vvti występują jakies elektrozawory sterujące? W ASO za wymiane samego łańcucha z podzespołami z robocizna zawołali mi aż trochę ponad 1900 zł. Pytanie mam czy to nie przesada? Raczej pasek od rozrzadu do pompy wody nie ma tu znaczenia???? Chociaz dla spokoju tez go wymienię. Czy pompa płynu chłodzącego zawsze kwalifikuje sie do wymiany???


Ales waszmosc namieszal
Rozrzad kpl czyli lancuch napinacz wszystkie kola zebate z nim wspolpracujace.Wariator vvti jezeli nieda sie odkrecic od kola zebatego a przewaznie jest jego integralna czescia tez trzeba wymienic oraz slizgi prowadzace, lancuch i zawor ocv ktory steruje naplywem oleju do variatora.
Jezeli na tescie aktywnym silnik gasnie to byc moze wariator i ocv jest sprawny ale czasami nie.Dlatego albo wymieniasz wszystko albo trzeba sie liczyc z tym ze bedziesz robil dwa razy.
No i podstawa jest pomiar cisnienia oleju zanim zaczniesz wymieniac.Jezeli test aktywny dziala to nie trzeba.
Pompe wody i pasek osprzetu wymienia sie wg koniecznosci .Z rozrzadem tylko gdy pompa wody pracuje na rozrzadzie i jest pedzona wspolnym paskiem czyli nie w twoim silniku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-06-23 15:43:25, Vergilius pisze:
Gazu nie mam. Co to za zawór ocv co pisałeś? Jestem umowiony wstępnie na wymianę rozrządu łańcuch z podzespołami. Mam nadzieję ze koło zmiennych faz rozrządu (chyba to sie wariator nazywa), nie jest uszkodzone w jakis sposob?! Czy w tym ukladzie vvti występują jakies elektrozawory sterujące? W ASO za wymiane samego łańcucha z podzespołami z robocizna zawołali mi aż trochę ponad 1900 zł. Pytanie mam czy to nie przesada? Raczej pasek od rozrzadu do pompy wody nie ma tu znaczenia???? Chociaz dla spokoju tez go wymienię. Czy pompa płynu chłodzącego zawsze kwalifikuje sie do wymiany???

Co do ceny w Aso to cos za tanio policzyli albo nie wszystkie czesci albo bez robocizny albo tak potanialo.Jezeli chcesz to zrobic na zamiennikach to wyrzucone pieniadze.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-06-24 14:53:59, Bigelektron pisze:
Co do ceny w Aso to cos za tanio policzyli albo nie wszystkie czesci albo bez robocizny albo tak potanialo.Jezeli chcesz to zrobic na zamiennikach to wyrzucone pieniadze.



Za tanio???!!! Nie wszystkie części?!! Zamienniki?!
Wizyta umówiona w ASO i nie było mowy o zadnych zamiennikach. W ASO i ważne elementy robię w oryginalnych częściach toyoty.

Sprawdzę najpierw to ciśnienie oleju jak proponujesz. Skłaniam się jednak do tego że to rozciągnięty łańcuch lub zawór ocv bo błąd pojawia sie chaotycznie i znika sam. Czy wynik badania ciśnienia oleju moze coś wskazac lub wykluczyć?

Jak wypisze Ci indeksy/nr części jakie podali w ASO do wymiany kpl rozrządu to zerkniesz i potwierdzisz lub podasz które to powinny być części dokładnie???
  
 
Cytat:
2017-06-25 22:38:40, Vergilius pisze:
Za tanio???!!! Nie wszystkie części?!! Zamienniki?! Wizyta umówiona w ASO i nie było mowy o zadnych zamiennikach. W ASO i ważne elementy robię w oryginalnych częściach toyoty. Sprawdzę najpierw to ciśnienie oleju jak proponujesz. Skłaniam się jednak do tego że to rozciągnięty łańcuch lub zawór ocv bo błąd pojawia sie chaotycznie i znika sam. Czy wynik badania ciśnienia oleju moze coś wskazac lub wykluczyć? Jak wypisze Ci indeksy/nr części jakie podali w ASO do wymiany kpl rozrządu to zerkniesz i potwierdzisz lub podasz które to powinny być części dokładnie???

Podaj vin to sprawdze dokladnie.Kiedys do Yarisa kosztowalo 3600 dlatego dziwi mnie ta kwota.
Tez mysle ze rozciagnal sie lancuch bo tak przewaznie jest ale czasami jest cos wiecej .
I wtedy nastepuje zdziwienie ze po wymianie kpl dalej problem nie znika.
Na gwarancji niema stresu problem jest jezeli samochod jest po przebiegu 200 i wiecej tys i np jestes kolejnym wlascicielem.
Wtedy czynnikow moze byc wiecej i nalezy wykluczyc mozliwie najwiecej aby sie nie zdziwic.
Spotkalem juz uszczelke glowicy nieoryginalna z za malym przepustem oleju na sterowanie vvti,
Spadajace cisnienie oleju na goracym silniku z racji przebiegu i exploatacji -kontrolka sie nie zaswiecala ale vvti juz nie dzialal w pelnym zakresie.
Kolek na walku rozrzadu wbity za gleboko i czujnik polozenia walka go nie czytal.A takze uszkodzony komputer silnika odkrecona sruba mocujaca slizg uszkodzony napinacz.
Tak wiec trzeba miec swiadomosc ze powodow moze byc wiecej i nie wszystkie mozesz wykluczyc bo usterka pojawia sie okresowo.
Ale od czegos trzeba zaczac i proponuje od najprostszych i najtanszych czyli pomiar cisnienia oleju na goracym silniku czyli z wlaczonym wentylatorem chlodnicy.
Podczas rozbiorki do wymiany rozrzadu tez nalezy przeprowadzic weryfikacje czy odleglosc kolkow walka rozrzadu jest odpowiednia do czujnika czy walek nie plywa w poziomie czy lancuch jest rozciagniety - pomiar.
Jezeli to bedzie tylko rozciagniety lancuch to nalezy sie cieszyc ale wymienic trzeba wszystko co z tym lancuchem wspolpracuje.
Kiedys przyjechal Yaris gdzie pan oszczedny wymienil sam lancuch bo przeciez co bedzie przeplacal.
Skonczylo sie na silniku bo nowy lancuch pozaginal konce zebow wyrobionych kol i posypaly sie metalowe wiory.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nr vin wyslalem tobie na priva. Tak jak piszesz od czegos trzeba zacząć.

Pytanie czy mechanik od ASO zdaje sobie z diagnostyki jaka jak piszesz należałoby wykonac? Czy może jak to przeważnie wygląda ze trzeba zawalczyć o więcej.
  
 
Cytat:
2017-06-26 16:42:46, Vergilius pisze:
Nr vin wyslalem tobie na priva. Tak jak piszesz od czegos trzeba zacząć. Pytanie czy mechanik od ASO zdaje sobie z diagnostyki jaka jak piszesz należałoby wykonac? Czy może jak to przeważnie wygląda ze trzeba zawalczyć o więcej.


Rozrzad kpl Aso 3400 same czesci plus robota zalezy od Aso w ktorym robisz..Wiec niewiem co Ci wycenili za 1900 zl
Podaj nr tel to przesle zdjecie z nr i cenami czesci.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
3400 plus robota ja pier.....!
Duzo i nie ma gwarancji ze to faktycznie to. Plus do tego koszt calej diagnostyki z badaniem cisnienia oleju m.in.

Wypisze ponizej nr czesci jakie uwzglednili przy wycenie choc to chyba tylko jest lancuch rozrządu z częściami takimi jak napinacze i slizki dokladnie nie wiem.

1. A 13565-28012
2. A 13549-28012
3. A 13507-28010
4. A 13566-28010
5. A 13552-28010
6. A 13540-28010
7. A 13561-28010
8. A 13559-28010
9. A 13506-28011

Wszystko po 1 sztuce. Plus jakies 600/700 zl robocizna i razem 1950 zl.

Czy w tej kwocie 3400 za czesci do kpl. rozrzadu z ASO jest uwzgledniony pasek z podzespołami, pompa wody, jakies koła zębate z układu vvti, itp. ?????

  
 
Nr tel poszedl do Ciebie na priva.

Czy w układzie vvti występuje jakis dodatkowy filtr oleju? Jakis siateczkowy, zgrubny?? Bo gdzies na jakims forum chyba cos takiego wyczytałem. Czyba ze mi się już miesza wazystko.

Cena rozrzadu plus zawor OCV jeszcze.
  
 
Cytat:
2017-06-30 18:52:53, Vergilius pisze:
3400 plus robota ja pier.....! Duzo i nie ma gwarancji ze to faktycznie to. Plus do tego koszt calej diagnostyki z badaniem cisnienia oleju m.in. Wypisze ponizej nr czesci jakie uwzglednili przy wycenie choc to chyba tylko jest lancuch rozrządu z częściami takimi jak napinacze i slizki dokladnie nie wiem. 1. A 13565-28012 2. A 13549-28012 3. A 13507-28010 4. A 13566-28010 5. A 13552-28010 6. A 13540-28010 7. A 13561-28010 8. A 13559-28010 9. A 13506-28011 Wszystko po 1 sztuce. Plus jakies 600/700 zl robocizna i razem 1950 zl. Czy w tej kwocie 3400 za czesci do kpl. rozrzadu z ASO jest uwzgledniony pasek z podzespołami, pompa wody, jakies koła zębate z układu vvti, itp. ?????

Z tego co tu widze z rozrzadu jest tylko lancuch napinacz slizg i uszczelka
Reszta części niema nic wspólnego z rozrządem.
jeżeli zostalyby wymienione tylko te części to masz pewne ze zarzniesz silnik na amen.
Nie wolno wymieniac lancucha na nowy na stare kola wie o tym każdy mechanik samochodowy i rowerowy.
Lancuch się naciąga w miare pracy co powoduje ze ogniwa sa coraz dluzsze i stopniowo wycierają się żeby kol wspolpracujacych ....każdy zab jest podcięty przez wydluzajacy się lancuch a żeby sa wyostrzone w jednym kierunku.Nowy lancuch ma krótsze ogniwa co spowoduje ze żeby nie trafiają w ogniwa i lancuch będzie niszczyl kola strugając wiory i zaginając żeby na koncach a silnik będzie pracowal jak sieczkarnia


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-01 23:20:21 ]
  
 
Reszta nie ma nic wspolnego z rozrzadem ???? To po jakiego mi to nawypisawali?! Mozesz napisac mi co i do czego te pozostale części???

Niedlugo oddaje autko do ASO. Zaczynam od pomiaru cisnienia oleju silnikowego, napewno wymienie zawor OCV i ten rozrzad kompletny w sensie lancuch i wszystkie elementy współpracujące z nim.

Te czesci co mi wyslales to jest kompletny rozrzad (lancuch i wszystkie elementy z nim współpracujące) czy cos jeszcze??
  
 
Cytat:
2017-07-10 14:48:30, Vergilius pisze:
Reszta nie ma nic wspolnego z rozrzadem ???? To po jakiego mi to nawypisawali?! Mozesz napisac mi co i do czego te pozostale części??? Niedlugo oddaje autko do ASO. Zaczynam od pomiaru cisnienia oleju silnikowego, napewno wymienie zawor OCV i ten rozrzad kompletny w sensie lancuch i wszystkie elementy współpracujące z nim. Te czesci co mi wyslales to jest kompletny rozrzad (lancuch i wszystkie elementy z nim współpracujące) czy cos jeszcze??


Tak to co wyslalem mmsem w formie zdjecia to jest kpl zestaw rozrzadu wg Toyoty po nr vin jaki mi podales.Nie rozumiem ...w ASO podali ci takie cos?To,niedorzecznosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-07-10 14:48:30, Vergilius pisze:
Reszta nie ma nic wspolnego z rozrzadem ???? To po jakiego mi to nawypisawali?! Mozesz napisac mi co i do czego te pozostale części??? Niedlugo oddaje autko do ASO. Zaczynam od pomiaru cisnienia oleju silnikowego, napewno wymienie zawor OCV i ten rozrzad kompletny w sensie lancuch i wszystkie elementy współpracujące z nim. Te czesci co mi wyslales to jest kompletny rozrzad (lancuch i wszystkie elementy z nim współpracujące) czy cos jeszcze??

Jutro sprawdze co to za czesci Ci podali bo dzis mam urlop.
Zanim zaczna mierzyc cis oleju niech zrobia test aktywny vvti na zimnym i max rozgrzanym silniku czy uklad wogole pracuje.Czyli silnik pracuje na biegu jalowym i podajesz 12v na zawor ocv lub robisz activ test testerem Toyoty.Jezeli brak reakcji robie i tak i tak aby wykluczyc usterke komputera.Reakcja zalezy od pojemnosci i stopnia zuzycia silnika.Np silnik 1.0 Yaris powinien zawsze zgasnac.Im wieksza pjemnosc silnika tym mniejsza reakcja .Np w V6 tylko utyka bo silnik jest mocny i wysterowujesz raz jeden raz drugi rzad cylindrow i porownujesz.
Silniki 2.0 na goraco napewno nie zgasna ale powinny wyraznie utykac na zimnym okolo 50 stopni moga zgasnac ale podajac prad recznie bo tester czasami wymaga wiekszej temp.Test mozna robic na biegu jalowym ewentualnie na 1000 obrTest jest malo precyzyjny i nawet jezeli w miare wychodzi nie mozna stwierdzic ze uklad vvti jest na 100% ok lub nie.Ale widac wtedy juz przynajmniej czy wogole dziala.
Np jezeli na zimnym silnik na tescie gasnie lub mocno utyka test ok, a na cieplym zero reakcji mozna sie spodziewac duzych spadkow cisnienia oleju na skutek zuzycia silnika i wtedy wymiana rozrzadu niema sensu bo i tak nie pomoze.
Jezeli brak reakcji na zimno to moze byc zablokowany zawor Ocv lub beben variatora lubuszkodzony napinacz lub rozkrecony slizg ale wtedy przewaznie slychac odglosy jak z sieczkarni.
Poniewaz powodow w naturze jest wiele wiec lepiej najpierw ustalic mozliwe przyczyny np rozebrac i zmierzyc stopien naciagniecia lancucha ,a po weryfikacji dopiero zamowic czesci.
Wszystko zalezy od pomyslowosci diagnozujacego .
Wazne aby najpierw mozliwie duzo sprawdzic a potem mozliwie malo wymienic aby sie na koniec nie rozczarowac.Przy czym mozliwie malo w przypadku rozciagnietego lancucha znaczy wszystko.
A u Ciebie problem powstal od poczatku czy tez po jakiejs naprawie lub dluzszej exploatacji to tez pozwala wykluczyc pare mozliwosci.
Pisales tez ze szarpie silnikiem po odpaleniu.Mysle ze trzebaby zaczac od ustalenia kiedy kod bledu sie zapisuje ,rozwinac kod bledu i przy jakiej temperaturze powstaje jezeli na zimnym silniku to trzeba spr dlaczego poszarpuje np zawor ocv sie blokuje bo skrzywiony lub puszcza olej do wtyczki i ma zalana cewke,lub poczatki niesprawnosci pompy paliwa lub swiece stare lub nie Denso tylko jakies zamienniki itd.
Jezeli silnik chodzi nieprawidlowo to najpierw trzeba ustalic dlaczego.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-11 08:50:10 ]
  
 
Cytat:
2017-07-10 23:01:37, Bigelektron pisze:
Tak to co wyslalem mmsem w formie zdjecia to jest kpl zestaw rozrzadu wg Toyoty po nr vin jaki mi podales.Nie rozumiem ...w ASO podali ci takie cos?To,niedorzecznosc.



Tak w ASO ten wykaz części dostalem. Też uważam ze to totalne ponizenie ze strony ASO. Brak słów. Najgorsze ze jak chcesz naprawde dobrze zrobic sobie auto żeby posłużyło jak najdluzej to nie masz gdzie. Czlowiek inwestuje w oryginalne czesci i co z tego jak matoły je montuja.
  
 
Cytat:
2017-07-10 23:01:37, Bigelektron pisze:
Tak to co wyslalem mmsem w formie zdjecia to jest kpl zestaw rozrzadu wg Toyoty po nr vin jaki mi podales.Nie rozumiem ...w ASO podali ci takie cos?To,niedorzecznosc.



Tak w ASO ten wykaz części dostalem. Też uważam ze to totalne ponizenie ze strony ASO. Brak słów. Najgorsze ze jak chcesz naprawde dobrze zrobic sobie auto żeby posłużyło jak najdluzej to nie masz gdzie. Czlowiek inwestuje w oryginalne czesci i co z tego jak matoły je montuja.
  
 
Cytat:
2017-07-11 08:37:43, Bigelektron pisze:
Jutro sprawdze co to za czesci Ci podali bo dzis mam urlop. Zanim zaczna mierzyc cis oleju niech zrobia test aktywny vvti na zimnym i max rozgrzanym silniku czy uklad wogole pracuje.Czyli silnik pracuje na biegu jalowym i podajesz 12v na zawor ocv lub robisz activ test testerem Toyoty.Jezeli brak reakcji robie i tak i tak aby wykluczyc usterke komputera.Reakcja zalezy od pojemnosci i stopnia zuzycia silnika.Np silnik 1.0 Yaris powinien zawsze zgasnac.Im wieksza pjemnosc silnika tym mniejsza reakcja .Np w V6 tylko utyka bo silnik jest mocny i wysterowujesz raz jeden raz drugi rzad cylindrow i porownujesz. Silniki 2.0 na goraco napewno nie zgasna ale powinny wyraznie utykac na zimnym okolo 50 stopni moga zgasnac ale podajac prad recznie bo tester czasami wymaga wiekszej temp.Test mozna robic na biegu jalowym ewentualnie na 1000 obrTest jest malo precyzyjny i nawet jezeli w miare wychodzi nie mozna stwierdzic ze uklad vvti jest na 100% ok lub nie.Ale widac wtedy juz przynajmniej czy wogole dziala. Np jezeli na zimnym silnik na tescie gasnie lub mocno utyka test ok, a na cieplym zero reakcji mozna sie spodziewac duzych spadkow cisnienia oleju na skutek zuzycia silnika i wtedy wymiana rozrzadu niema sensu bo i tak nie pomoze. Jezeli brak reakcji na zimno to moze byc zablokowany zawor Ocv lub beben variatora lubuszkodzony napinacz lub rozkrecony slizg ale wtedy przewaznie slychac odglosy jak z sieczkarni. Poniewaz powodow w naturze jest wiele wiec lepiej najpierw ustalic mozliwe przyczyny np rozebrac i zmierzyc stopien naciagniecia lancucha ,a po weryfikacji dopiero zamowic czesci. Wszystko zalezy od pomyslowosci diagnozujacego . Wazne aby najpierw mozliwie duzo sprawdzic a potem mozliwie malo wymienic aby sie na koniec nie rozczarowac.Przy czym mozliwie malo w przypadku rozciagnietego lancucha znaczy wszystko. A u Ciebie problem powstal od poczatku czy tez po jakiejs naprawie lub dluzszej exploatacji to tez pozwala wykluczyc pare mozliwosci. Pisales tez ze szarpie silnikiem po odpaleniu.Mysle ze trzebaby zaczac od ustalenia kiedy kod bledu sie zapisuje ,rozwinac kod bledu i przy jakiej temperaturze powstaje jezeli na zimnym silniku to trzeba spr dlaczego poszarpuje np zawor ocv sie blokuje bo skrzywiony lub puszcza olej do wtyczki i ma zalana cewke,lub poczatki niesprawnosci pompy paliwa lub swiece stare lub nie Denso tylko jakies zamienniki itd. Jezeli silnik chodzi nieprawidlowo to najpierw trzeba ustalic dlaczego. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-11 08:50:10 ]



Dzięki. Diagnostyka to najważniejsza i najtrudniejsza rzecz i obawiam sie ze od fachowców z ASO nie mozna jej wymagać. Mysle ze nie potrafią zrobic tych testów co zaproponowales a uslysze od nich tylko ze zostaly przeprowadzone co bedzie fikcją.
Ostatnia naprawa to wymiana katalizatora w ASO. Świece w dobrym stanie po niedawnej wymianie w ASO wiec raczej dedykowane. Uklad VVTi raczej dziala bo czuc roznice w pracy silnika podczas jazdy. Chociaz jak wyskocza kontrolki i blad to uklad vvti przestaje dzialac. To zaraz jest odczuwalne.
Wymienialem tez olej w silniku i wszystkie filtry ale juz w "zwykłym" warsztacie tam gdzie robie drobne rzeczy i sa raczej dobrzy, to oni zasugerowali jako pierwsi problem z vvti. Robili mi pomiar cisnienia w cylindrach i ponoc jest ok.

Pierwsze odpalenie rano auto dostaje czkawki na minutke na kazdym biegu podskakuje ewidentnie silnik ma czkawke. Mimo to blad nie zawsze sie zapali na desce. Natomiast dluzsza jazda w trasie silnik rozgrzany nagle zapalaja sie kontrolki i blad i tez nie zawsze. Nie znalazlem reguły. Czkawki poranne sa prawie zawsze od wymiany oleju w silniku i wszystkich filtrow.
Po wielkich zmaganiach z ASO z usunieciem poprzednich błędów ktorych byl przyczyna katalizator bylo pare tysiecy km spokoju. Nagle znowu kontrolki i szukanie co nawalilo.
  
 
Cytat:
2017-07-11 16:10:28, Vergilius pisze:
Dzięki. Diagnostyka to najważniejsza i najtrudniejsza rzecz i obawiam sie ze od fachowców z ASO nie mozna jej wymagać. Mysle ze nie potrafią zrobic tych testów co zaproponowales a uslysze od nich tylko ze zostaly przeprowadzone co bedzie fikcją. Ostatnia naprawa to wymiana katalizatora w ASO. Świece w dobrym stanie po niedawnej wymianie w ASO wiec raczej dedykowane. Uklad VVTi raczej dziala bo czuc roznice w pracy silnika podczas jazdy. Chociaz jak wyskocza kontrolki i blad to uklad vvti przestaje dzialac. To zaraz jest odczuwalne. Wymienialem tez olej w silniku i wszystkie filtry ale juz w "zwykłym" warsztacie tam gdzie robie drobne rzeczy i sa raczej dobrzy, to oni zasugerowali jako pierwsi problem z vvti. Robili mi pomiar cisnienia w cylindrach i ponoc jest ok. Pierwsze odpalenie rano auto dostaje czkawki na minutke na kazdym biegu podskakuje ewidentnie silnik ma czkawke. Mimo to blad nie zawsze sie zapali na desce. Natomiast dluzsza jazda w trasie silnik rozgrzany nagle zapalaja sie kontrolki i blad i tez nie zawsze. Nie znalazlem reguły. Czkawki poranne sa prawie zawsze od wymiany oleju w silniku i wszystkich filtrow. Po wielkich zmaganiach z ASO z usunieciem poprzednich błędów ktorych byl przyczyna katalizator bylo pare tysiecy km spokoju. Nagle znowu kontrolki i szukanie co nawalilo.


Jaki teraz masz olej i filtr oleju?
Jak się cos pojawia po czyms to najpierw trzeba to cos wykluczyć , i często to cos jest przyczyna a czasem tylko zbiegiem okoliczności.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-11 22:44:48 ]
  
 
Na priva wyslalem pytanie do ciebie. Jezt to możliwe??