Gaźnik 21073-1107010 regeneracja?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych użytkowników forum

Od dwóch lat z mniejszym lub większym szczęściem użytkuje Ladę Nive z 2000r (1.7). Szybki zakup 'pewnego auta' od 'znajomego' bez zastanowienia i zgłębienia tematu przed.

Od samego początku borykam się z problemami z gaźnikiem, ale ten temat zostawiłem sobie na sam koniec, kiedy cała reszta będzie juz w miarę ogarnięta ogarnięta. Auto szarpie, przerywa, często gaśnie po wyłączeniu ssania, a na rozgrzanym silniku przy odpuszczaniu gazu. Pali więcej niż impreza WRX, a nawet STI czy EVO . Często zalewa silnik.
Auto było wielokrotnie u mechanika (przy okazji kolejnych napraw) ale nigdy nie udało się tego zrobić. Z braku czasu nie robię tego sam, tylko oddaje auto mechanikowi.


Czy ktoś orientuje się czy jest możliwość dostania na rynku zestawu naprawczego do gaźnika o oznaczeniu 21073-1107010 (wg jacars to gaźnik SOLEX)? Obdzwoniłem już niemal wszystkie dostępne w sieci miejsca i nic. Albo nie mają w ogóle takich elementów, albo mają od Samary, gdzie pasują tylko niektóre membrany. Chodzi mi o kompletny set gdzie znajdę zarówno membrany jak i dysze.

Druga opcja - czy możecie polecić gdzieś w okolicy Krakowa speca od naprawy/regeneracji gaźników?

Trzecia opcja... kupno nowego - w jacars powiedizeli 480 PLN w, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy to dużo, czy mało i czy w ogóle ten gaźnik podejdzie i będzie działał - dlaczego? O tym poniżej

Jeżeli znacie w okolicy Krakowa jakiegoś fachowca od Lady, który mógłby ogólnie przyjrzeć się mojemu egzemplarzowi (mam wrażenie że to jakaś hybryda złożona z różnych części i chciałbym ustalić co jest co) również poproszę o namiary.

Z góry dziękuję za pomoc
z


  
 
Kup zestaw naprawczy solexa do samary. Membrany uszczelki filterek jest w zestawie wraz z gumkami, podejda bez problemu.

Dysze nie zuzywaja sie poza uszkodzeniami cewki wolnych obrotow. Tak jak to bywa przy gazniku, pewnie jest nierowna podstawa, nie wspomne o sparcialych wezykach podcisnienia etc.

Rozkrecaj, czysc, wymien uszczelki i bedzie dobrze. A moze twoj silnik juz dogorywa?
  
 
Jak nie ogarniasz sam to spróbuj:
Autolada inż Jan Czech Modlnica
Władysław Gazda Bibice ( ale tu dopilnuj żeby tylko p. Gazda osobiście ci to robil)
Obydwaj maja wiedzę na temat Ład

i jest jeszcze taki spec stricte od gaźników:

Aniołowicz Andrzej. Zakład naprawy gaźników

Albo rób sam tak jak Ci pisał glod


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Dzięki Panowie za namiary...
jutro spróbuje ogarnąć temat.

Pozdrawiam
z
  
 
Mogę ci to ogarnąć, jeżeli inni już nie poradzą.
  
 
I jak, sam robisz czy już gdzieś byleś z tym gaźnikiem?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Też jestem ciekaw
  
 
Hej!
Z braku czasu, dopiero w zeszłym tygodniu udało mi się zdemontować gaźnik i oddałem na próbę do P. Jabłońskiego w Krk. Dzwoniłem również do A.Aniołowicza (dzięki andrzej_kraków!), ale że akurat nie odbierał i nie oddzwonił wybór padł na Pana J., który oddzwonił
Jak odbiorę i zamontuje dam znać jaki efekt.

z

  
 
I co? Spec dał radę?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Hej, dopiero dzisiaj znalzłem czas żeby odebrać gaźnik.
Zapieczona jest dysza do regulacji wolnych obrotów i za cholerę nie można jej wykręcić. W ogóle to zalepiona była jakimś kitem (wtf?!). Reszta wydaje się być ok.
Odwiozłem szpeje do mechaniora gdzie stoi auto i ma to zrobić po swojemu... jak się uda to się uda, jak się zniszczy to będę szukał nowego. Info jutro

Rozglądałem się kiedyś za gaźnikiem i znazałem jeden w jacars - koszt nieco ponad 400zł. Teraz po przewertowaniu forum wiem, że są różne opinie na temat sklepu i sprzedawanych tam produktów. Czy może ktoś wie gdzie w razie czego można nabyć nowy gaźnik który będzie pasował ewentualnie jakąś pewną używkę?

PS. plus taki że Pan naprawił i odpicował dwa gaźniki do Urala które mu zostawiłem w komplecie z tym z nivy. Wyglądają jak nowe. Szkoda, że zarówno gaźniki jak i motocykl nie są moje tylko mechanika



  
 
Tzn czy nie zrobił Ci gaźnika od A do Z? Nie rozumiem?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Nie. Stwierdził że skoro i tak nie można regulować obrotó, a bez uszkodzenia wykręcić tej dyszy to nie będzie tego robił.
  
 
Dajże ten gaźnik do inż Czecha w Modlnicy (Autolada), zapytać nie zaszkodzi, człowiek naprawdę ma wiedzę - od co najmniej 20 lat w tym siedzi, miał nawet autoryzacje do napraw gwarancyjnych Ład.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
No i się wyjaśniło, po tym jak ktoś mądry pomodził gaźnik w Ładzianie gdy założone było w niej kiedyś LPG - nie nadawał się do niczego. Dysze zabite młotkiem i zaklejone jakimś gównem (wtf?!).

Kupiony nowy gaźnik Solexa, pali bez problemu, silnik pracuje równo, nie gaśnie i pali duuuuużo mniej
  
 
Cytat:
2017-10-19 21:30:38, andrzej_krakow pisze:
Dajże ten gaźnik do inż Czecha w Modlnicy (Autolada), zapytać nie zaszkodzi, człowiek naprawdę ma wiedzę - od co najmniej 20 lat w tym siedzi, miał nawet autoryzacje do napraw gwarancyjnych Ład.



Andrzej, tak zawsze ich nie polecaj bo teraz oni lade robia/widza raz na pol roku, a wiedza im wylatuje/paruje z glowy. Przyklad: jak gosc wbil tuleje wahacza przedniego do konca zamiast do zabkow, .... bo mu sie zapomnialo. Dodam ze tuleje/poliuretan od bartka zolte, dokupisz mi teraz dwie takie?