Niva nie odpala po wodowaniu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie miałem pisać, żebyś usunął IMO. U nas koszt takiego zabiegu 150-250 zł.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Odebrałem ECU.

1. Po podłączeniu (z odpiętymi wtyczkami i kostką od immo) słychać wreszcie pompę paliwa, rozrusznik kręci cały czas (tak długo, jak przytrzymany jest kluczyk) iskry brak, silnik nadal nie odpala
2. Nie można się było podpiąć pod komputer przy pomocy interfejsu, po podłączeniu kostki i kabelków od immo się udało. Nie wiem o co chodziło ale po odpięciu tych kabli teraz też działa.
3. Nie wiem czy po tej 2 próbie jakaś informacja o immo nie zapisała się znowu w komputerze (??) W każdym razie wszystko działa tak jak w punkcie 1.
4. Do błędów oczekujących cały czas powraca błąd czujnika położenia wału korbowego. Czujnik wymieniłem na nowy - bez zmian. Dokąd idą dwa kable (biały i zielony) z tego czujnika? Może jest coś jeszcze po drodze i tam jest problem?

Nie chciałbym, żeby po zakupie nowego sterownika za ~1k zł i okazało się, że to jednak nie on..
  
 
Dokładnie nie wiem, ale sam kiedyś czytałem, że jeżeli się usuwa IMO, to trzeba zrobić jakąś zworke, żeby można było się dostać do sterownika przez obd2. Jeżeli jest iskra, to już fajnie. Ale IMO odcina wtryski, a nie iskre. Wyjmij wtryski i zobacz czy leci benzyna. Wyjmij świece i czujnik wału, poruszaj pod czujnikiem śrubokrętem, powinna się pojawić iskra. Jeżeli tak jest, to czujnik sprawny i podaje sygnał do sterownika. Sprawdź również, czy jest zasilanie na cewce. Sterownik steruje z tego co pamiętam, masa. Są dwa obwody.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2017-08-14 18:05:02 ]
  
 
Cytat:
2017-08-14 17:59:57, SzokoLada pisze:
Dokładnie nie wiem, ale sam kiedyś czytałem, że jeżeli się usuwa IMO, to trzeba zrobić jakąś zworke, żeby można było się dostać do sterownika przez obd2.


Też gdzieś mi to wpadło w oczy. Poza tym była tam informacja, że w ciut starszych od mojego sterownikach, wystarczyło wlutować jakiś układ za kilka zł i był spokój.

Cytat:
Jeżeli jest iskra, to już fajnie.


No właśnie nie ma

Cytat:
Ale IMO odcina wtryski, a nie iskre. Wyjmij wtryski i zobacz czy leci benzyna. Wyjmij świece i czujnik wału, poruszaj pod czujnikiem śrubokrętem, powinna się pojawić iskra. Jeżeli tak jest, to czujnik sprawny i podaje sygnał do sterownika. Sprawdź również, czy jest zasilanie na cewce. Sterownik steruje z tego co pamiętam, masa. Są dwa obwody.


Wszystko posprawdzam i dam znać, dzięki.
  
 
Cytat:
Wyjmij wtryski i zobacz czy leci benzyna.


Sam tego nie zrobię Auto stoi na placu warsztatowym a mechaniory nie mają czasu. W każdym razie świece po wielu próbach odpalenia były zalane.

Cytat:
Wyjmij świece i czujnik wału, poruszaj pod czujnikiem śrubokrętem, powinna się pojawić iskra. Jeżeli tak jest, to czujnik sprawny i podaje sygnał do sterownika.


Iskry brak - próbowałem z kilkoma innymi czujnikami (od innych aut) w tym dwoma nowymi z pudełka.

Cytat:
Sprawdź również, czy jest zasilanie na cewce. Sterownik steruje z tego co pamiętam, masa. Są dwa obwody.


Mam 3-pinową wtyczkę, po przekręceniu kluczyka + pojawia się na środkowym i "zostaje" tam podczas pracy rozrusznika - tyle udało mi się sprawdzić.

Zamówię chyba nową cewkę + czujnik położenia wałka rozrządu (tego jeszcze nie wymieniałem). Ciągle wraca błąd czujnika położenia wału korbowego a może być tak, że oba te czujniki oznaczane są tym samym kodem błędu? (i wtedy korbowego jest dobry a rozrządu nie). No chyba, że coś jeszcze warto byłoby przy okazji wymienieć to proszę o informacje.

Dwa razy (!) jakby już chciała odpalić ale tylko przez ułamek sekundy.

Pozdrawiam i dziękuję.
  
 
Czujnik położenia wałka nie jest spólnie z czujnikiem wała. Ja bym znalazł wejście z czujnika położenia wału w sterowniku. Sprawdził bym na zwarcie instalacje, a także bezpośrednio podał bym sygnał z czujnika na sterownik.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2017-08-16 18:17:01, SzokoLada pisze:
Czujnik położenia wałka nie jest spólnie z czujnikiem wała. Ja bym znalazł wejście z czujnika położenia wału w sterowniku. Sprawdził bym na zwarcie instalacje, a także bezpośrednio podał bym sygnał z czujnika na sterownik.



Znalazłem taki schemat:


O ile mnie oczy nie mylą: czujnik położenia wału korbowego ma numer 20, kabelek biały > 15 pin w ecu a zielony > 34.
Jutro poszukam dwóch długich kabelków i spróbuję podłączyć ten czujnik bezpośrednio.
  
 
może głupota, ale czy napewno dobrze masz podpiętą tą 3-pinową wtyczkę (5 na rysunku). Niby się nie da, ale mi się kiedyś udało... Też działało wszystko a nie było iskry i podejrzewałem czujnik wału. Sprawdzić nie zaszkodzi
  
 
Sprawdziłem przewody obu wtyczek (czujnika obrotu wału i wałka rozrządu), łącznie 6 kabelków i jest przejście od kostek do komputera.

Cytat:
2017-08-17 08:36:39, BigRomek pisze:
może głupota, ale czy napewno dobrze masz podpiętą tą 3-pinową wtyczkę (5 na rysunku). Niby się nie da, ale mi się kiedyś udało... Też działało wszystko a nie było iskry i podejrzewałem czujnik wału. Sprawdzić nie zaszkodzi


Chodzi Ci o wtyczkę przy cewce? Jeśli tak to naprawdę mocno musiałbym się postarać, żeby podpiąć ją odwrotnie
  
 
W takim razie obawiam się, że nie minie wymiana sterownika na inny

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2017-08-17 14:44:17, SzokoLada pisze:
W takim razie obawiam się, że nie minie wymiana sterownika na inny



O komputer już pytałem - czekam na informację o dostępności i cenie. Zamówiłem też dla sprawdzenia ten czujnik i cewkę.
Jak Nivka w końcu odpali to komputer, wszystkie kostki i przekaźniki powkładam chyba kuźwa w kon..domy Macie jakiś sposób na zabezpieczenie elektroniki? Puszki hermetyczne, specjalne silikony, spraye ?


[ wiadomość edytowana przez: MrRav3N dnia 2017-08-17 17:00:04 ]
  
 
Napisz do bartixa, on ci ogarnie kompa z Rosji w normalnej cenie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
Macie jakiś sposób na zabezpieczenie elektroniki



rudy 102 jak jechał w tunelach zalanych, to wszystkie styki, dziury zamazali na grubo towotem
  
 
W terenówkach przeprawowych komputer i inną wrażliwą elektronikę przenoszą do hermetycznych
(zasilikonowanych) puszek i montują pod samym dachem.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Kabli "luzem" jest ~35 cm, powinno starczyć na wpakowanie kompa do hermetyka i zamocowaniu go gdzieś pod deską. Jak się nie zmieści to wyląduje pod dachem.

Tylko własnie > komputer potrzebny od zaraz - Bartek? - HALLOOOO Tylko mi nie mów, że właśnie wyjechałeś na wakacje.
Niedługo minie miesiąc bez auta
  
 
No i dupa, komp nowy a Niva dalej nie odpala
Objawy dokładnie takie same jak przy starym.
Jakieś pomysły?

Jeszcze w sprawie immo:
1. Jeśli jest odłączony, to żeby można było odczytywać kody błędów przez złącze OBD, trzeba zewrzeć któreś kabelki - KTÓRE i gdzie?
Jeśli do diagnostyki muszą być zwarte, to te same (albo inne) do uruchomienia silnika nie są potrzebne?
2.




Czy te dwa kabelki (na pierwszym zdjęciu - idą od diody i czytnika immo) i kostka (na drugim) po wymianie ECU mogą/nie mogą/muszą/nie muszą być podłączone??

Dzięki
  
 
Nie odpowiem dokładnie na Twoje pytania, ale może coś to naprowadzi:

1. Ja do ECU nie mogę się podłączyć jak kostka od immo jest odpięta. Po prostu nie dopowiada.
2. Odpalić auto mogę jak immo jest odpięty, ale podejrzewam, że poprzedni właściciel dezaktywował immo w ecu. Jest tam taka zakładka, ale cała po rosyjsku, na wszelki wypadek nic tam nie dotykam



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-09-13 12:07:42 ]
  
 
Dzisiaj znajomy mechanik na jeszcze do niej zajrzeć, jak nic nie poradzi to jutro Niva jedzie na lawecie do serwisu Boscha.
  
 

co mi podpowiada, e to wszystko jednak immo..
wytnij immo z komputera.
  
 
Też mi to wyglądało na immobiliser. Ale został usunięty. Chociaż mój kolega kiedyś też usunął, a nie usunął w końcu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим