Zaworki SCV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio pojawiły się na rynku zaworki SCV w innych pudełkach niż dotychczas (bez czerwonego napisu DENSO) - pytanie za 100% jak odróżnić oryginał od chińskiej podróbki?
  
 
Cytat:
2017-08-10 00:40:32, Alien_Obcy pisze:
Ostatnio pojawiły się na rynku zaworki SCV w innych pudełkach niż dotychczas (bez czerwonego napisu DENSO) - pytanie za 100% jak odróżnić oryginał od chińskiej podróbki?

Po tym jak Toyota ostatnio podniosla cene za oryginal to chyba niema co odrozniac tylko zakladac chinole i testowac ile wytrzymaja.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Co to za szajs te zaworki SCV? :glupek: Już 5 wątek czytam na forach w 2017 r. i u wszystkich problem wraca prędzej czy później. U mnie to samo ... Co prawda pacjent to Corolla 1CD FTV, zaworki wymienione na nowe 3 lata temu wytrzymały 40k km i auto muli jak cholera jak tylko temp. spadnie poniżej 10 C. Odpiąłem dzisiaj każdy z osobna i na zielonym auto ledwo zipie i się dusi na zimnym silniku (czerwony OK). Pojechałem porobić testy drogowe i po godzinie katorgi nagle zielony odżył (rozgrzany silnik) ... Dodam że filtr paliwa zawsze co roku nowy OEM i tankuje tylko na Shellu ... no i że pompy podobno nieśmiertelne w tym silniku.

W DENSO powiedzieli 3 lata temu 1500 zł (że niby rozbierają również pompę i sprawdzają czy nie ma opiłków) dlatego skusiłem się na allegr o z teoretycznie "sprawdzonego źródła" przez innych forumowiczów ...
  
 
Cytat:
2017-11-19 19:32:05, Pr1vet pisze:
Co to za szajs te zaworki SCV? :glupek: Już 5 wątek czytam na forach w 2017 r. i u wszystkich problem wraca prędzej czy później. U mnie to samo ... Co prawda pacjent to Corolla 1CD FTV, zaworki wymienione na nowe 3 lata temu wytrzymały 40k km i auto muli jak cholera jak tylko temp. spadnie poniżej 10 C. Odpiąłem dzisiaj każdy z osobna i na zielonym auto ledwo zipie i się dusi na zimnym silniku (czerwony OK). Pojechałem porobić testy drogowe i po godzinie katorgi nagle zielony odżył (rozgrzany silnik) ... Dodam że filtr paliwa zawsze co roku nowy OEM i tankuje tylko na Shellu ... no i że pompy podobno nieśmiertelne w tym silniku. W DENSO powiedzieli 3 lata temu 1500 zł (że niby rozbierają również pompę i sprawdzają czy nie ma opiłków) dlatego skusiłem się na allegr o z teoretycznie "sprawdzonego źródła" przez innych forumowiczów ...

Na poczatek odstaw shella ilej BP ultimate.Tak statystycznie wszyscy co tankuja na shellu maja problemy a tylko niektorzy tankujacy gdzie indziej.A liczy sie to jakie paliwo zamawia ajent stacji.Jak mala stacyjka w malym miasteczku to kupuja najgorszy gatunek paliwa bo na lepsze ich nie stac bo maja male upusty bo biora malo to pozniej chrzcza czym popadnie.Mam paru sasiadow z Ravkami i zawsze jak zatankowali gdzies na wsi lub zalozyli filtr z Filtrona lub Mahle Knecht to problem wystepowal nieomalze natychmiast .
Apompy nie sa niesmiertelne bo miedzy 200 a 300 tys nierzadko zdychaja pompki podawcze ale tez glownie przez paliwo.
1500 to zaworki kosztowaly lub rozbiorka i zlozenie pompy bez wymiany zaworkow.
Teraz zaworki kosztuja 1900zl.
Na poczatek wymien filtr wyjmij zaworki pokrec silnikiem aby przeplukac pompe rozruszaj zaworki w nafcie i zamontuj moze pomoze.Ile przejezdzasz na filtrze?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jesteś chyba pierwszą osobą jaką znam która wyżej stawia BP od Shella, kiedyś tankowałem pare razy na BP i raz na autostradzie przed Niemcami myślałem że mi auto stanie ... max 100 km/h but w podłogę i więcej nie chciał jechać. Wypaliłem całe to badziewie jadąc 80/90 i zatankowałem Shella w Holandii. Wszystko wróciło do normy po kilkunastu kilometrach ...

Pewnie również z powodu kilku błędów młodości i wyskoku na najtańsze stacje w KRK miałem wtryski do czyszczenia i jeden do regeneracji ... Dlatego od kilku lat sumiennie tankuje na Shellach w Krakowie przy bardzo uczęszczanych drogach. Dodatkowo staram się nie schodzić z poziomem w baku poniżej połowy. Aż do zeszłego tygodnia kiedy osiągnąłem grubą rezerwę z braku czasu no i się zaczęło ... Następnego dnia po zalaniu do pełna pojawiły się pierwsze oznaki zdychającego SCV (temp również spadła poniżej 8-10 stopni). Problem wczoraj o dziwo zniknął bo mocnym "pałowaniu" na potrzeby testów drogowych. Dzisiaj jestem po wymianie olejów i filtra paliwa, w środku czyściutko brak osadów. Filtr regularnie zmieniany co ok. 12-15 tys. km.

A czy tak naprawdę SCV zielony od czerwonego różni się jakoś konstrukcyjnie czy być może tylko różnica polega w prądzie jaki jest do niego dostarczany? (wiem tylko tyle że jeden jest wys. ciśnienia drugi niskiego) Większość z tego co widzę pada zielonych, a ja chyba jeszcze z poprzedniej wymiany mam czerwony dobry ... Mogę coś zepsuć wsadzając w miejsce czerwony (jazda na 2 czerwonych?)

Czyszczenie spróbuje zorganizować takie jak na filmie poniżej. Pytanie czy cała noc w płynie Liqui Moly 5156 może im zaszkodzić? Czy lepiej naftę użyć?
Czyszczenie SCV

Ta cena 1500 zł to ASO Toyoty czy DENSO? Pojechana na maxa ... kolega na forum avensisa pisał coś o zielonym zaworku z InterCars za 350 zł po mega rabatach. MOje kupione na allegro za 700 wytrzymały 40k km, znajomemu po 20k km padły zaworki kupione w ASO Toyoty więc chyba nie ma co się bać chinoli ...
  
 
Jezeli masz problem ponizej minus 5 to moze byc problem z wytracaniem sie parafiny i zapychaniu filtra ,bo Paliwo letnie jest tansze i jest wlasnie do minus 5 stopni.Wiec lej antyzel.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-02 14:46:35 ]
  
 
A czy tak naprawdę SCV zielony od czerwonego różni się jakoś konstrukcyjnie czy być może tylko różnica polega w prądzie jaki jest do niego dostarczany? (wiem tylko tyle że jeden jest wys. ciśnienia drugi niskiego) Większość z tego co widzę pada zielonych, a ja chyba jeszcze z poprzedniej wymiany mam czerwony dobry ... Mogę coś zepsuć wsadzając w miejsce czerwony (jazda na 2 czerwonych?) Czyszczenie spróbuje zorganizować takie jak na filmie poniżej. Pytanie czy cała noc w płynie Liqui Moly 5156 może im zaszkodzić? Czy lepiej naftę użyć? Czyszczenie SCV Ta cena 1500 zł to ASO Toyoty czy DENSO? Pojechana na maxa ... kolega na forum avensisa pisał coś o zielonym zaworku z InterCars za 350 zł po mega rabatach. MOje kupione na allegro za 700 wytrzymały 40k km, znajomemu po 20k km padły zaworki kupione w ASO Toyoty więc chyba nie ma co się bać chinoli ...
[/quote]
Odnosnie zaworkow scv to wyjasniam
Obydwa sa blizniacze tzn ze po scieciu plastykowego wypustu w miejscu gdzie zapinasz wtyczke mozesz je zamieniac i zalozyc dwa zielone lub dwa czerwone w zaleznosci od pogladow politycznych lub posiadanych sprawnych zaworkow robilem tak wielokrotnie jak brakowalo mi sprawnych a klienta nie bylo stac na nowe.
Zaworki sa blizniacze i decyduja o ilosci paliwa jaka doplywa do sekcji wysokocisnieniowych ktore tez sa dwie do kazdego zaworka po jednej przestawione w fazach aby tlumic pulsacje
Wtyczki sa asymetryczne po to aby nie pomylic portow.Komputer reguluje cisnienie w listwie common raill za pomoca zaworkow sterujac wydatkiem pompy ,pozycja walka pompy wyliczana jest na podstawie odczytow z walka rozrzadu i walu korbowego.
Dlatego wazne aby pompa byla ustawiona na znaki a wtyczka A i B nie byly zamienione miejscami, zaworki moga.
Zaworki sa sterowane takim samym napieciem 12v.
Wiem ze na innych forach ludzie z wielkim przekonaniem o swojej slusznosci wypisuja jakies farmazony ze jeden jest od wysokiego drugi niskiego ale to nieprawda i niewiem skad im sie biora takie bzdurne przekonania i psuja sie tez bez regoly raz zielony raz czerwony.Oczywiscie jak komus pompa koroduje na jednym gniezdzie to mu sie bedzie czesciej zapychal jeden z nich.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Potwierdzam wypowiedź w 100%
I nie ma reguły, że psuje się tylko zaworek zielony - to jakiś internetowy mit
Co do chinoli to można kupić u chińskich dostawców za kilkanaście USD, ale jak widzicie cenę ok. 600 zł na ale drogo, to zastanówcie się dwa razy, czy warto.