Łada Niva jako jedyny samochód dla młodego kierowcy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Borykam się z zakupem swojego pierwszego samochodu, moi lubieśnicy kupują sobie VW, Audi, BMW, Ople i inne niemieckie cuda, a ja wymarzyłem sobie Ładę Nivę w której zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Nie chciał bym jednak podjąć głupiej i pochopnej decyzji dlatego proszę Was o radę czy Niva sprawdzi się w mojej sytuacji która wygląda następująco:
- Mieszkam w mieście w bloku
- Samochodami jeżdżę zaledwie od roku, zrobiłem około 5 000 km na Fiacie Grande Punto 1.2 którego byłem współwłaścicielem razem ze znajomym.
- Niva służyła by mi na dojazdy na uczelnie drogą w bardzo ładnym stanie około 4-5 km w jedną stronę z prędkością około 60-70 km/h.
- Raz w tygodniu niezależnie od pogody i pory roku wyjazd na spacer do lasu, i w tym jest haczyk ponieważ w zimie Puntem nie mogłem dostać się do żadnego z okolicznych lasów a nie lubię zostawiać samochodu przy ulicy. W lecie natomiast droga leśna jest na tyle dobra że bez problemu dostanę się tam nawet Puntem.
- Raz w roku wyjazd na Węgry około 300km w jedną stronę. (lato)
- Raz w roku wyjazd na wczasy około 150km w jedną stronę. (lato)
- Jestem informatykiem, ale potrafię dokonać podstawowych napraw przy samochodzie, nie mam kanału.
- W maju dość dużo jazdy po łąkach i drogach szutrowych przez 4-5 dni.

Budżet miesięczny który mogę przeznaczyć na samochód to około 300-500 zł miesięcznie. Przeznaczenie tej kwoty to dodatkowe wydatki takie jak naprawy, ulepszenia itp. Jest to też kwota którą mogę po prostu odłożyć jeżeli nie wypadnie mi żadna naprawa.
Kwota jaką uzbierałem na zakup samochodu to około 10 000 zł.


Moje pytania:
1. Czy przy takim użytkowaniu jak napisałem powyżej Niva będzie stwarzała dużo problemów?
2. Czy zakładając że miesięcznie będę pokonywał 300km po drogach w ruchu miejskim i 4-5 km w terenie utrzymam Nivę uwzględniając moje niskie miesięczne dochody 300-500 zł?