Dlaczego mi szarpie na benzynie? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:

Check Engine, przy dzialajacej Lambdzie = najprawdopodobniej brak emulatorow + bledy w kompie + cos pop........ gazownicy przy instalacji elektrycznej.



Jeżeli powróci szarpanie i wiecznie świecąca się kontrolka to sami byli zdziwini i prosili o kontakt,więc jeżeli błędy znowu się pojawią,to spędze z tymi gazownikami cały dzień,bo całkiem sympatycznie w tym warsztacie jest i usuną wszystko,co zostało popsute,w końcu instalka na gwarancji,a robote wykonali pare miechów temu,więc też nie tak dawno.
  
 
Witam! Mam Łade Samare 1500, rok temu założyłem do niej gaz i od tego czasu nie da sie wogóle jeździć na benzynie. Tzn. da sie, tylko że gdy wchodze na wyższe obroty podczas wciskania pedału gazu to szarpie całym autem, dławi sie albo sam juz nie wiem jak to określić. Wogóle wtedy nie przyspiesza. Jest to uciążliwe np. podczas wyprzedzania. Jak jest przełączona na gaz to idzie bez żadnego problemu, wszystko fajnie chodzi (tylko ze pali ponad 12 litrów gazu). Byłem w serwisie: regulowali gażnik, wymienili filtry, wyczyscili wszystko i nic!! Dalej to samo. Cóż dalej począć??
  
 
Cytat:
12 litrów gazu). Byłem w serwisie: regulowali gażnik, wymienili filtry, wyczyscili wszystko i nic!! Dalej to samo. Cóż dalej począć??



Jest tylko jedno wyjscie-zmien gazownikow i jedz do mechanika zeby przeregulowal gazniki i zmniejszyl dawke benzynki.Teraz to silnik ciagnie benzyne jak smok.
  
 
Już świeci się pomarańczowa kontrolka i niema obrotów jak rano jest odpalany,tzn.są za niskie,narazie raczej nieszarpie,ale napewno to wróci.Niemam czasu jechać gdziekolwiek narazie.Poczekam chyba do przyszłego roku z regulacjami
  
 
Cytat:
2003-12-15 19:08:16, faworyt pisze:
Poczekam chyba do przyszłego roku z regulacjami



Tu nie bedzie zadnych regulacji. Leniuchy nie zalozyli emulatorow . Jedz do nich i niech Ci szybko zaloza.
  
 
wywnioskowali,że emulator wtrysków,niechodzi jak potrzeba i go wymienili na nowy w ramach gwarancji.Teraz jest narazie dobrze,ale kontrolka service engine soon nadal się świeci,ale narazie jedzie ok.Mam tak ustawione przełączanie się z benzyny na gaz,że nieminie nawet pół sekundy obroty praktycznie niedrgną ,a już mam LPG.Obawiam się,czy dwa paliwa niemogą się na siebie nałożyć,albo czy do strzału niedojdzie.Wogóle to jest super,ale czy niepowinno mnie dalej lekko szrpać,przy przełączeniu na gaz.Teraz to mam tak,że wogóle nieczuje tego,że LPG się załączyło,tylko słysze pstryk i nic niedrgną obroty.Dobrze,czy żle.Dodam,że na gaz się przełącza napewno,a to że nie szarpie przy przełączeniu to ustawienie na granicy nałożenia się dwóch paliw.Może tak być?
  
 
U mnie też przełaczania nie czuć-tylko po kolorze diody widzę jakie jest paliwo.
  
 
Witam
Faworyt jeśli chodzi o to co napisałem na początku to rozgrzewanie silnika na benzynie to jedno, a jazda co jakiś czas przez kilkadziesiąt km. na benzynie to drugie.
Nie twierdzę że Twoje objawy to było to ale u mnie przy takich właśnie objawach pomagała kuracja czyszcząca wtryski...
Przerabiałem to już kilka razy i wszystko wracało wówczas do normy.
Ogólnie podczas eksploatacji gazu w dwóch samochodach na dystansie blisko 55 tys km nie narzekam na żadne usterki związane z LPG. Jedynie to szarpanie i dławienie na benie które skutecznie leczę STP, czy Schellem - środki czyszczące, plus V-Pover dla zwiększenia skuteczności działania.
Na pewno wiele zależy od jakości instalacji i jej montażu.
PZDR Vincent
PS. Kobartek ja też raczej stosuję silniejszą dawkę ale nie aż tak silną czyli dwa razy większą
  
 
Jak ja odłącze kleme + z akumulatora to nawet na dwa,trzy dni wszystko powraca do normy,a po wymianie emulatora wtrysków powróciło do normy na prawie tydzień,poczym pewnego ranka zapaliła się pomarańczowa lampka i silnik rano stracił obroty,około 500-600obr,a potem na benzynce szarpie,ale to nietrwa długo,tylko jakąś minute,a potem ciut się rozgrzeje i jest już 1tyś.obr.,ale ogólnie coś to auto na PB niechodzi pożądnie.Kopa ma 2 razy lepszego niż na gazie,ale problemem stały się wolne obroty nieraz również na rozgrzanym silniku.
  
 
jestem strasznym leniem, wiec nie czytalem wszystkich postow jakie pisaliscie. Odpowiedz na pytanie: dlaczego auto szarpie na benzynie, a na gazie nie jest jedna: gaz do spalania potrzebuje o wiele mniej powietrza niz benzyna, wiec przy zwezonej gardzieli na benzynie auto szprycha i kicha. Dlatego podczas zakladania gazu w silnikach gaznikowych zaklada sie mikser zwezajacy gardziel gaznika, a dla silnikow z wtryskiem zmienia sie parametry pracy komputera. w najgorszym wypadku montyje sie takie male cos co za kazdym razem przy uruchamianiu silnika kasuje komputer, ale to ostatecznosc. Powiem wam jedno, w kazdym aucie i przy kazdym silniku instalacja gazowa musi chodzic, wiec walcie do gazownikow.

P.S mozecie to latwo sprawdzic (w autach z gaznikiem) przez wyciagniecie mixera. Przelaczcie na benzyne, niech auto wypali gaz, wyciagcie mixer i jazda. Jezeli jest dobrze to wiecie co dalej.
Poizdrawiem Grzes
  
 
Czesc wszystkim,
Mam problem z mim seniem obrazil sie na benzyne. Zalozylem nowa przeplywke i na gazie jest super ale jak zapalam na Pb95 to nie chodzi na wszystkie gary i strasznie szarpie silnikiem na wyzszych obrotach troche lepiej ale samochod sam nie wie co chce. Troche lepiej jak sie rozgrzeje. Przewody i inne rzeczy od WN zmienione nawet przerwa na swiecach zmienionana 0,7mm. Jesli to by byla sonda to i na gazie by nie chodziło. Zastanawiam sie tylko nad mozliwoscia ustawieni kompa lub jak pisal Vincent wtryski + STP. Co Wy na to??
  
 
Cytat:
2004-01-13 22:32:03, djtytus pisze:
Czesc wszystkim,
Mam problem z mim seniem obrazil sie na benzyne. Zalozylem nowa przeplywke i na gazie jest super ale jak zapalam na Pb95 to nie chodzi na wszystkie gary i strasznie szarpie silnikiem na wyzszych obrotach troche lepiej ale samochod sam nie wie co chce. Troche lepiej jak sie rozgrzeje. Przewody i inne rzeczy od WN zmienione nawet przerwa na swiecach zmienionana 0,7mm. Jesli to by byla sonda to i na gazie by nie chodziło. Zastanawiam sie tylko nad mozliwoscia ustawieni kompa lub jak pisal Vincent wtryski + STP. Co Wy na to??





Sprawdz kompa i zaplon. Na gazie zaplon powinien byc ciut przyspieszony, moze masz za duzo? Wal do gazownikow niech poprawiaja.
  
 
Nie reaguje na zmiane zapłou wcale. Gazownicy rozkładają ręce ( wiemy przecież więcej od nich o naszych autach ). Wleje dzisiaj ten środek i sprubuje pojeżdzić na bence jak się uda i odwiedze oczywiście gościa od kompa .
Dzięki bardzo za pomoc
  
 
Cytat:
dlaczego auto szarpie na benzynie, a na gazie nie jest jedna: gaz do spalania potrzebuje o wiele mniej powietrza niz benzyna, wiec przy zwezonej gardzieli na benzynie auto szprycha i kicha



niezawsze kicha i prycha,niezawsze.Nieraz jest dobrze,zarówno na rozgrzanym i jak na zimnym,poprostu czasem nieszarpie.Natomiast rano niema ssania i obroty pływają i są za niskie.Około 500-600obr(na benzynie).,ale po około 1 minucie jest już ok.Auto tak jeżdzi,bo niemam czasu i pomysłów na to jak to jeszcze poprawić.Auto miało jeżdzić i na benzynie i na gazie,pieprzone zapewnienia gazowników.Teraz auto musi jeżdzić w trasy,a nie do gaziaży na wymianę wszystkich elementów instalki i może nawet zbyt małego miksera.Poprostu odechciewa mi się IIgen. w moim aucie.Kto wie,być może gdyby kto inny zakładał to byłoby idealnie,kto wie...