D4D ile wam sie nagrzewa samochód??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po jakim czasie płyn chłodzacy nabiera temperatury?
ile minut lub kilometrow i w zaleznosci jak jest temperatura powiterza?

  
 
czyżby nie było więcej sztuk D4D w klubie?!
no ludzie, nie wstydźcie się!
  
 
Cytat:
2003-12-19 17:50:57, zyzy pisze:
po jakim czasie płyn chłodzacy nabiera temperatury?
ile minut lub kilometrow i w zaleznosci jak jest temperatura powiterza?




Co prawda nie mam D4D a JTD ale diesel to diesel
Czas nagrzewania zalezy od tego jak sie jedzie - ja stosuje zasade, ze do momentu gdy wskazowka temp. nie ustawi sie na polowie skali to jezdze do ok 2000-2200 obr przyspieszajac b. delikatnie. Skutkuje to tym, ze letnie powietrze mam po ok 3-4km w zaleznosci jaka temperatura jest na zewnatrz. Po tych 3-4km wjezdzam na droge na ktorej jade conajmniej 100km/h wiec od tego momentu potrzebuje z 1-2km i juz jest polowa skali. Generalnie trzeba pamietac, ze jak sie ma turbo i chcialoby sie, zeby dzialalo dlugo i bezproblemow to nigdy nie mozna butowac zimnego auta a co za tym idzie szybko sie tak traktowany silnik nie nagrzeje. Do tego dochodzi to co dla diesla charakterystyczne - wieksza sprawnosc = mniej ciepla = mniej pary idzie w gwizdek
Niestety kupujac diesla trzeba liczyc sie z tym, ze przy -20 trzeba przejechac z 10-15km zeby bylo cieplo a i tak czesto podczas postoju na skrzyzowaniu wskaznik temperatury opada o pare mm (w fazie rozgrzewania, pozniej juz sie tak nie dzieje).
  
 
Cytat:
2003-12-20 20:41:15, tmw pisze:
Cytat:
2003-12-19 17:50:57, zyzy pisze:
po jakim czasie płyn chłodzacy nabiera temperatury?
ile minut lub kilometrow i w zaleznosci jak jest temperatura powiterza?




Co prawda nie mam D4D a JTD ale diesel to diesel
Czas nagrzewania zalezy od tego jak sie jedzie - ja stosuje zasade, ze do momentu gdy wskazowka temp. nie ustawi sie na polowie skali to jezdze do ok 2000-2200 obr przyspieszajac b. delikatnie. Skutkuje to tym, ze letnie powietrze mam po ok 3-4km w zaleznosci jaka temperatura jest na zewnatrz. Po tych 3-4km wjezdzam na droge na ktorej jade conajmniej 100km/h wiec od tego momentu potrzebuje z 1-2km i juz jest polowa skali. Generalnie trzeba pamietac, ze jak sie ma turbo i chcialoby sie, zeby dzialalo dlugo i bezproblemow to nigdy nie mozna butowac zimnego auta a co za tym idzie szybko sie tak traktowany silnik nie nagrzeje. Do tego dochodzi to co dla diesla charakterystyczne - wieksza sprawnosc = mniej ciepla = mniej pary idzie w gwizdek
Niestety kupujac diesla trzeba liczyc sie z tym, ze przy -20 trzeba przejechac z 10-15km zeby bylo cieplo a i tak czesto podczas postoju na skrzyzowaniu wskaznik temperatury opada o pare mm (w fazie rozgrzewania, pozniej juz sie tak nie dzieje).


dziekuje i oto mi chodziło bo znacze dłuzej nagrzea sie niz bezyniak
  
 
Cytat:
2003-12-21 14:58:26, zyzy pisze:
dziekuje i oto mi chodziło bo znacze dłuzej nagrzea sie niz bezyniak



Bez porownania ...
Jedyne rozwiazanie to ogrzewanie postojowe - i silnikowi bedzie lepiej a i z nawiewu odrazu cieplo poplynie
ps. teraz to jest pryszcz, nie wiem czy juz miales okazje jezdzic dieslem w zimie ale jak przyjdzie -20 to jest wypas ...
  
 
Yaris Diesel przy obecnej pogodzie w ruchu miejskim potrzebuje ok. 5-7 km zeby kontrolka symbolizujaca zimny silnik zgasla. Nie wiem jak jest przy temp. rzedu -20 st.C, bo to jego pierwsza zima, ale Ave D4-D grzeje sie dosc dlugo, nie powiem, niestety, jak dlugo, bo nie pamietam.
  
 
Moja Corollka nagrzewa się zdecydowanie szybciej niż poprzedni benzynowy samochodzik. Przy włączeniu magicznego guziczka dogrzewającego wystarcza mi około 2 km (jeżeli włączę dodatkowo nawien na przednią szybę - jakoś to przyspiesza cały proces) aby wskazówka oderwała się od końca a potem to idzie już piorunem
W zimie działa spoko - testowałam w zeszłym roku może się troszeczke odległość wydłuza ale nie wiecej niż o jakiś 1 km
  
 
Cytat:
2003-12-22 09:41:25, gosiek pisze:
Moja Corollka nagrzewa się zdecydowanie szybciej niż poprzedni benzynowy samochodzik. Przy włączeniu magicznego guziczka dogrzewającego wystarcza mi około 2 km (jeżeli włączę dodatkowo nawien na przednią szybę - jakoś to przyspiesza cały proces) aby wskazówka oderwała się od końca a potem to idzie już piorunem
W zimie działa spoko - testowałam w zeszłym roku może się troszeczke odległość wydłuza ale nie wiecej niż o jakiś 1 km


magiczny guziczek nagrzenicy soalin czy czegos tam??
gadałem wczoraj z Showkempem i u niego podobie bardzo długo nabiera temaperature
  
 
Cytat:
2003-12-22 09:41:25, gosiek pisze:
Moja Corollka nagrzewa się zdecydowanie szybciej niż poprzedni benzynowy samochodzik. Przy włączeniu magicznego guziczka dogrzewającego wystarcza mi około 2 km



Webasto ? Jak sie sprawuje ? Na ile minut przed startem uruchamiasz to podgrzewanie ?
  
 
Uruchamiam nagrzewnicę równo ze startem silnika tak samo jak nawiew na przednią szybkę

Dzisiaj przy temperaturze -2 (wskazania z termometru samochodowego) mój Grzechotnik potrzebował 2,2 km aby wskazówka się oderwała i 3,2 km aby doszła do połowy skali czyli standardowej temperaturki


[ wiadomość edytowana przez: gosiek dnia 2003-12-23 09:12:16 ]
  
 
Cytat:
2003-12-22 20:51:29, gosiek pisze:
Dzisiaj przy temperaturze -2 (wskazania z termometru samochodowego) mój Grzechotnik potrzebował 2,2 km aby wskazówka się oderwała i 3,2 km aby doszła do połowy skali czyli standardowej temperaturki



Napisz cos wiecej o tej nagrzewnicy ... kupiles to jako opcje gdzies poza ASO i dokladales ? Czy to moze jest zestaw swiec zarowych zamontowany gdzies na rurze nagrzewnicy (takie cos stosuje np PSA) ?? Mowiac krotko: wiecej szczegolow prosze
  
 
Cytat:
2003-12-23 18:24:35, tmw pisze:
Napisz cos wiecej o tej nagrzewnicy ... kupiles to jako opcje gdzies poza ASO i dokladales ? Czy to moze jest zestaw swiec zarowych zamontowany gdzies na rurze nagrzewnicy (takie cos stosuje np PSA) ?? Mowiac krotko: wiecej szczegolow prosze



Jest to standardowe wyposażenie D4D i prawdę powiedziawszy nie potrafię ci dokładnie powiedzieć jak to działa wiem tyle że powoduje ona dogrzewanie silnika i przez to mój dieselek nagrzewa się szybciej. Jak odzyskam indtrukcję obsługi to napiszę ci coś więcej
  
 
W dieslach montowanych w Mitsubishi takie świece żarowe są standardem i włączają się automatycznie po odpaleniu zimnego silnika.
A mój mechanik jeżdżący carismą DID zamontował sobie jeszcze mini-farelkę (300 W chyba), która mu dmucha na nogi. Nie załatwia ona problemu wolnego nagrzewania się silnika, ale chociaż człowiek mniej marznie.
  
 
Tak rzeczywiscie Gosiek, napisz o tym coś więcej.
Aleks - jeśli chodzi o świece żarówe w dieslach to standart. Bez nich nie da się odpalić zimnego diesla. Chyba że masz na myśli jakieś dodatkowe świece. Wtedy to było by coś. Tylko co by miały podgrzewać? Bezpośrednio ciecz chłodzącą ? Czekamy z niecierpliwością na jakieś informacje na temat tego patentu .
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-12-28 15:23:02, MisiekII pisze:
Chyba że masz na myśli jakieś dodatkowe świece. Wtedy to było by coś. Tylko co by miały podgrzewać? Bezpośrednio ciecz chłodzącą ?



Dokładnie tak, choć nie wiem, czy są one w małym obiegu (pierwszeństwo dla szybszego rozgrzania silnika), czy w dużym (pierwszeństwo dla ogrzania kierowcy). A może i tu i tu? Popytam przy najbliższej obecności w serwisie.
  
 
tak a propos lapania temperatury. Moja benzynowa 1.3 lapie ja na max po 5 km, ale fak ze jak dam ogrzewanie na szybe to szybciej a jak wylacze to szybciej. To zrozumiale bo cieplo oddawane jest z silnika.

A tak z innej beczki to chyba mi sie wydaje ze im wieksza pojemnosc silnika tym szybciej lapie temp. Np mojego ojca Accord 2.5 jest nagrzany na maxa po max 1 km. Serio, sprawdzalem pare razy, i nie ma to znaczenia czy jest -15 czy +15. Fakt ze auto stoi w garazy, ale nawet jak jest poza nim to czas ten wydluza sie do max 2 km. Sprawdzone kilka razy.

  
 
Cześć! W moim AVE D4D nagrzewanie trwa około 10km. Ale ten problem rozwiązałem inaczej Włączam klimę na grzanie /20C/ i po bólu , no i pompa od klimy przesmaruje się trochę. /bo musi!/
  
 
Witam kolegów
mam Avensisa 2,0 D4D z 2002 i mam podobny problem. Strasznie wolno się nagrzewa. Muszę przejechać z 10km zanim wskazówka temp płynu zacznie iść do góry, a zanim silnik osiągnie normalną temperaturę to muszę i z 15km przewalić. Nie wiem jak jest w lecie bo auto mam dopiero 3 tyg. Gdzies na forum wyczytałem o jakiejś śrubce, czy jechać z tym do serwisu na regulację ogrzewania ? Czy rodzaj płynu ma tu znaczenie (np woda w układzie lub Petrygo). Wszelkie sugestie mile widziane.
pozdrawiam
  
 
Płyn zawsze możesz zmienić bo koszt żaden ale za wiele to nie pomoże. Jedyne co możesz zrobić to sprawdzić czy termostat działa odpowiednio - poszukaj postu Cromma na ten temat.
Jak parkujesz samochód w miejscu gdzie jest dostępne 230V zainteresuj się ogrzewaniem postojowym jeśli zimno bardzo Ci przeszkadza

Pozdrawiam
  
 
witam jakies 3-4 minut po odpaleniu/ pokretlo tem na maksa i wentylator na pierwszym ustawienu/ zaczyna lekko grzac chociaz wskazówka temp jeszcze nawet nie drgnela, do pelnego grzania troche schodzi ale zalezy od jazdy w miescie to nawt z 10 min
pozdrawiam