Podświetlenie licznika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim. Chciałem się zapytać gdzie można dostać czerwone żaróweczki do podświetlenia licznika bo wszędzie się pytałem ale nigdzie niema, jeśli ktos wie gdzie idzie dostać to niech zostawi link na tym poście. POZDRAWIAM wszystkich klubowiczów
  
 
Cze wymien zaroweczki na czerwone diody.Kupisz je w kazdym sklepie elektronicznym.Lub kup ^kondoniki^ na zaroweczki ale nie wiem czy sa takie malutkie.Pozdrawiam
Acha wrazie gdybys sie zdecydowal na diody to zapytaj w sklepie czy nie potrzebujesz opornika do diody,zeby sie nie przepalaly za szybko.

[ wiadomość edytowana przez: Resor dnia 2003-12-20 22:31:08 ]
  
 
Witam!Kolega prowadził całkiem niedawno sklep tuningowy i posiadał owe "kondoniki" w tak małym rozmiarze, że nadawały się do deski rozdzielczej...zamawiał je we wrocławskiej firmie "JACKY", napewno w wyszukiwarce znajdziesz namiary na nich...cena to chyba 1 zł od sztuki!
  
 
Dzięki chłopaki za informacje. POZDRAWIAM jakby ktoś coś jeszcze wiedział to niech da znać .
  
 
witam
czy może jest ktoś kto przerabiał już podświetlenie u siebie? Jeżeli tak to prosiłbym żeby podzielił się swoim doświadczeniem.
Dzieki
  
 
ciekaw jestem czy tylko czerwone żaróweczki czy tez kondoniki na nie coś pomogą bo nie wiem jak to jest w samarce ale w mojej 2103 żarówki są zwykłe białe a na zielono świeci przez plastykowe zielone części zegarów i zmiana koloru żarówek nie wiele pomoże zresztą podobnie jest np w fiatach typu SC , CC, punto itp.
  
 
jesli chodzi o zarowki, nie kupuj barwionych ze sklepow tuningowych, farba sie przepala, a jesli chodzi o diody to musisz kupic rozpraszajace a nie punktowe i do tego oopornik 1 kilo om.
  
 
Też ci nie polecam żarówek bo jak ja załozyłem w postojówki to po paru miechcach z niebiezkiego zrobił się zgniły zielony.A co do zmiany w licznikach to mysle że jak wsadzisz czerwone to cienko bedzie widać.Przynajmnije qmpel miał tak w golfie jak zastosował takie coś.NO chyba że masz białe zegary.To wtedy sie można zastanowic na diodami.
  
 
Witam wszystkich

ja w swojej samarce zmieniłem wszyztko na zielono - w zegary diody super light 5mm rozpraszające + 1 kohm, wszystkie przełączniki podświetliłem żaróweczkami 3mm 12v - są dostępne w prawie każdym elektroniku za ok 90 gr. To samo z podświetleniem sterowania nagrzewnicą - 4 żaróweczki.
Efekt super-wszystko widać
Wcześniej miałem duże problemy z widocznością zegarów, bo żaróweczki były zwykłe 2 watowe a pleksa przewodząca jest dziwnie zabarwiona na niebieskawo zielonkawy kolor co dawało oszałamiający (negatywnie) efekt.

Jeżeli ktoś chce zmienić podświetlenie na inny kolor przy czarnych blatach to musi się liczyć ze zmniejszeniem czytelności zegarów
Próbowałem czerwieni i UV - wszystkie są gorsze od zieleni
Przy zastosowaniu biełych zegarów wychodzi komiczno -buraczany efekt wieśniackiego tuningu - za małe rozproszenie światła i punkty świetlne na tarczach.
Zostałem więc pprzy zieleni - ładnie wygląda i wszystko widać.
Poza tym fajnie jest mieć wszystko podświetlone w tym samym kolorze - łącznie z radyjkiem.
  
 
Dzieki za odzew
Yaroo chyba pójde w twoje ślaady. Powiedz mi jeszcze gdzie się podczepiłeś z prądem- pod włącznik świateł?? A może palą Ci się non stop?? Aha jeszcze jakichich kabelków użyłeś??

Sorki za takie pytania , ale o tym nie mam zielonego pojecia - więc pytam
  
 
Zrobiłem to w ten sposób, że podzieliłem układ zasilający żaróweczki na pięć odrębnych obwodów przerywając ścieżkę na płutce zwsze na ok 1 cm przed żaróweczką - MUSISZ TO ZROBIĆ NA PLUSIE A NIE NA MASIE!!! Potem trzeba znaleźć jakiś wspólny punkt gdzie normalnie dopływa 12v do podświetlenia - czyli ścieżka przed pierwszą przerwą - i za pomocą cienkich przewodów dolutowanych do tego miejsca rozprowadzić napięcie do naszych przyszłych diod ALE!!!! - do przewodu dolutowujesz opornik 1k ohm a drugą stopkę opornika lutujesz do miejsca gdzie przerwałeś ścieżkę przy żaróweczce - oczywiście po jej stronie.
Jak to wszystko zrobisz poprawnie to wyjmujesz żaróweczki z cokolików - to te czarne wkręcane o 1/4 obrotu w płytkę i zabierasz się do montażu diodek
Musisz sprawdzić jak głęboko jest od powierzchni płytki zewnętrznej do miejsca w otworze gdzie zaczyna się słupek pleksy przewodzącej światło. Potem musisz metodą próby tak zgiąć nóżki od diody, żeby po włożeniu do cokolika i zakręceniu na miejsce nie była oddalona od słupka ale też żeby nie była za długa-bo nie wejdzie.
U mnie trzeba było zgiąć nóżki nieco ponad połowę ich długości
NIE OBCINAJ NÓŻEK TYLKO JE ZAGNIJ - BO DIODA NIE BĘDZIE SIEDZIEĆ W COKOLIKU!!!

Musisz tak wsadzić diody, żeby nóżki - te zagięte- się nie zwierały
Potem zapalasz światła - przy włożonych kostkach oczywiście- i wkręcasz kolejne cokoliki z diodami.
Jeżeli dioda nie świeci - obracasz cokolik o 180 stopni zamieniając bieguny - nie wyciągając diody
Tak robisz z wszystkimi diodami
U mnie trwało to wszystko ok 1 godziny, z tym że dzień wcześniej wszystko sobie obmyśliłem
RADA:
Kup o 1-2 diody więcej - to grosze a jak się coś stanie to szkoda wszystko potem ponownie rozbierać

Jak już to zrobisz daj znać na priva co i jak.

POWODZENIA
  
 
Yaroo wielki dziękiza rady i wskazówki. Zabiorę się do tego jak tylko mrozy miną...........
Mam nadzieje, że Twojój opis "nowego podświetlenia" nie tylko mi się przyda.
DZięKi
  
 
Mam jedno pytanko:

Z tego co wiem podświetlenie na inny kolor niż biały, może spowodować przyczepienie się policji. Jeżeli tak to pytanie czy jest jakiś sposób nawet biorąc pod uwage cięcie deski od wew. na zainstalowanie dwóch kolorów przełanczanych w zależności od potrzeb? Jeżeli ktoś robił coś takiego prosze o wieści jak tego dokonać ....
  
 
Cytat:
Z tego co wiem podświetlenie na inny kolor niż biały, może spowodować przyczepienie się policji.




Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem? Piszesz o desce rozdzielczej?
A dlaczego ma to spowodować przyczepienie się policji? Z tego co wiem to w niewielu samochodach jest podświetlana na biało, nawet w poldkach jest inna.
  
 
Witam
Tak sobie czytam i jednego nie rozumiem przecież Lady a przynajmniej klasyki mają oryginalne podświetlenie na zielono.
VoDzu nie wiem ale chyba nie chodzi tu o deske rozdzielczą.?? . Chyba, że coś się zmieniło w przepisach.
  
 
Cytat:
2004-01-27 18:54:12, Papec pisze:
Tak sobie czytam i jednego nie rozumiem przecież Lady a przynajmniej klasyki mają oryginalne podświetlenie na zielono.




Ja nie mam podświetlenia na zielono, w 2105 też nie miałem.
Może chodzi Ci konkretnie o 2107
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
U mnie te zegraki swiecą delikatnie na zielono (tak jak pisze Dobry).
Ale dotyczy to tylko obrotomierza i prędkościomierza . Pozostałe (cisnienie oleju, paliwo i temperatura płynu)na biało.
  
 
Juz wam mowie:

Sorki za zwloke ;]

Mój sąsiad miał własnie taki przypadek. Zatrzymali go i kontrolowali dość długo. Sprawdzali wszystko i niczego nie znaleźli wszystko oki. Wiem że gdyby chcieli to by się przyczepili. No ale wsiada a policjant : "O widze że pan majstrował przy podświetleniu deski" Koleś mówi że nie to oryginalny kolor. A gliniarze swoje "Nie wie pan że tylko firmowe jest dozwolone" No to im tłumaczy że on wie jak koło zmienić to raz. Dwa może pojechać z nimi na serwis i niech rozmontuja i pokaże że to firmówki a nie jakieś podróbki. (Wiem że to dziwne ale był na nich już niezle wk...ny) No i przyznam że pare razy też słyszałem że "No wiesz nie muszą ale mogą się przyczepić " Dlatego właśnie pytam.

W woli wyjaśnienia tak chodzi mi właśnie o deske wiec pytam. Nie chce siać niepewności ale dziwiło mnie te opowieści.
  
 
Vodz-to lipa była,a jak mi powiesz ze jeszcze zapłacił mandat,to juz całkiem frajer z niego
  
 
Mam pytanko jak zciagnac wskazowki z zegaro predkosciomierza i obrotomierza bo dzis zakladalem biale tarcze lecz tych nie zalorzylem bo nie dalem rady zciagnac tych ze wskazoweczek !!!

Jak ktos to robil to moze pomoze bo ja pierwszy raz cos takiego kminie i nie mam praktyki A podwietlenie mam oryginalnie na zielono tylko jak byly czarne tarcze to wydawalo sie ze jest to biale swiatelko

czekam na wiesci !!! DZIEKI @@@