Opel Astra II 1,7DTi 2002rok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem tu nowy i chcę zacząć od zapytania o Opla Astrę jak w temacie.

Interesuje mnie wszystko na temat tego samochodu a szczególnie na temat silnika (Isuzu) jego awaryjności lub nie.
Pytam dlatego bo mam zamiar kupić takowy (temat zadatkowany) sprowadzony z Francji (chyba wersja Flash z klimatronic_iem, 4xPP, ABS, Elsz, ELlust, 5d, AF, Radi-CD, czarny, itd). Trochę czytałem na necie i znalazłem kilka złych opinii jeżeli chodzi o ten silnik (szybko padające pompy wtryskowe-mało odporne na brudne paliwo, problemy z turbiną-jakiś zaworek, itd).
Dlatego byłbym BARDZO WDZIĘCZNY za wszelkie komentarze na temat w/w silnika i samochodu.

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
1,7dti to raczej dobry silnik, jedyne narzekania, jakie słyszałem dotyczyły mocy 75KM
  
 
mam w firmie Combo z silnikiem Isuzu 1.7 (bez turbiny) - ma nakręcone 22000 km i nic !! 0 problemów, był tylko jeden, mostek w alternatorze - regeneracja 120 PLN - reszta bezproblemowo !!! W zimę pali od pierwszego dotknięcia, nie jest garażowany !

p.s. RWicik - święta prawda
  
 
Cytat:
2004-01-13 11:09:45, RWicik pisze:
1,7dti to raczej dobry silnik, jedyne narzekania, jakie słyszałem dotyczyły mocy 75KM



Moc tą podobno można zwiększyć do 90KM ale to później.

Czyli ogólnie BRAĆ

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
1,7 DTI to niejest ISUZU tylko OPEL, Isuzu był na wtrysku pośrednim i bez żadnej elektroniki i miał oznaczenie TD lub TDS. Ale ogólnie silnik jest niezły, tylko troche słabszy od ISUZU.
  
 
oznaczenia TD i TDS w Astrze II to chyba są głównie na klapie...
niech Kolega sprecyzuje co jest w n-rze silnika:
1. X17DTL - OPEL, m.in. filtr oleju tradycyjny, metalowy
2. Y17DT - ISUZU, tylko WKŁAD filtra oleju
  
 
Cytat:
2004-01-14 14:50:17, krisb pisze:
oznaczenia TD i TDS w Astrze II to chyba są głównie na klapie...
niech Kolega sprecyzuje co jest w n-rze silnika:
1. X17DTL - OPEL, m.in. filtr oleju tradycyjny, metalowy
2. Y17DT - ISUZU, tylko WKŁAD filtra oleju



Pewny jesteś że to nie jest ISUZU - pytałem kilku ludzi i mówili że to jest nowy Isuzu na pełnym wtrysku.

Jak to dokładnie sprawdzić???

Co więcej możesz powiedzieć o tym silniku (chodzi 1,7DTi)?? - Astra jest z 2002 roku sprowadzona z Francji (chyba wersja Flash)

Dzieki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
Byłu w bardzo małej ilości wypuszczone silniki 1.7 ISUZU na pełnym wtrysku i z elektronikom (kompem) z tego co pamiętam to miały 100 albo 110 KM
  
 
rozumiem że nie jestes w stanie sprawdzić nr silnika......
IMHO 1,7DTi to jest własnie ISUZU - ja nie pisałem że to na pewno nie jest, tylko wypisałem oznaczenia w n-rze silnika... jednak "DTi" bywa używane jako określenie Y17DT.
Styczność z nim mam/miałem znikomą - choć ma go "dalszy" qmpel - wymienia tylko filtry i jeździ jak talala... narzeka tylko na małą moc (75KM)... ale nic nie robi póki co.
Mało pali, trzeba uważać ponoć żeby go nie przegrzać, tzn nie pędzić nim non stop 160-180 mimo że tyle pójdzie... ale to raczej w większości diesli
  
 
Cytat:
2004-01-15 11:57:34, krisb pisze:
rozumiem że nie jestes w stanie sprawdzić nr silnika......
IMHO 1,7DTi to jest własnie ISUZU - ja nie pisałem że to na pewno nie jest, tylko wypisałem oznaczenia w n-rze silnika... jednak "DTi" bywa używane jako określenie Y17DT.
Styczność z nim mam/miałem znikomą - choć ma go "dalszy" qmpel - wymienia tylko filtry i jeździ jak talala... narzeka tylko na małą moc (75KM)... ale nic nie robi póki co.
Mało pali, trzeba uważać ponoć żeby go nie przegrzać, tzn nie pędzić nim non stop 160-180 mimo że tyle pójdzie... ale to raczej w większości diesli




Dzięki za info - trochę mnie uspokoiło.

Uspokoiło mnie dlatego bo słyszałem wiele negatywnych opinii o silnikach Diesla Opla natomiast z Isuzu nie powinno być większych problemów - Tak ludzie mówią

Pozdrawiam
Daniel
  
 
Poprostu niech ktoś wskoczy w EPC i sprawdzi ja niemam teraz zainstalowanego więc tego niezrobie, ale jak przeglądałem katalogi filtrów oleju to tylko przy dwóch silnikach pisało ISUZU. W Viki B X17DT, w Viki A TC4EE1 były jeszcze dwa Oplowskie 17Yd i troche mocniejszy 17DR, natomiast TC4EE był stosowany z Astrze od 91 do 95 później zmieniono oznaczenie na X17DT używany do 98 i to jest Isuzu i ma 82 KM a X17DTL i Y17DTL to te same silniki tyle że spełniają inne normy czystości Y17DTL ma zaostrzone i jest to produkcja OPLA i nieznalazłem żadnych info aby takowy silnik robiło Isuzu szczególnie w 2002.
  
 
Cytat:
2004-01-15 19:47:22, DamianSz pisze:
Poprostu niech ktoś wskoczy w EPC i sprawdzi ja niemam teraz zainstalowanego więc tego niezrobie, ale jak przeglądałem katalogi filtrów oleju to tylko przy dwóch silnikach pisało ISUZU. W Viki B X17DT, w Viki A TC4EE1 były jeszcze dwa Oplowskie 17Yd i troche mocniejszy 17DR, natomiast TC4EE był stosowany z Astrze od 91 do 95 później zmieniono oznaczenie na X17DT używany do 98 i to jest Isuzu i ma 82 KM a X17DTL i Y17DTL to te same silniki tyle że spełniają inne normy czystości Y17DTL ma zaostrzone i jest to produkcja OPLA i nieznalazłem żadnych info aby takowy silnik robiło Isuzu szczególnie w 2002.



Witam ponownie!

Dowiedziałem się więcej o Astrze i miałbym prośbę o sprawdzenie następujących danych:

1 . Oznaczenie silnika to - 17DT00 itd. (Jaki to silnik???- czy ISUZU)
2. WIN zaczyna się - W0L0TGF48 itd.
3. Klient podał mi jeszcze jeden numer - MPL5162HQ itd. - podobno na podstawie tego numeru powinno wyjaśnić się wszystko o tym samochodzie (wersja, wyposażenie, itd.) - możecie to sprawdzić ??.

Jak mówiłem Astra jest sprowadzona z Francji i tam podobno jej wersja to DIAMOND lub DIAMAND (co taka wersja ma w wyposażeniu???)

Dzięki BARDZO
Pozdrawiam
Daniel
  
 
1. 17DT - Isuzu
2. WOL0TGF48 - Astra G 5-d Hatchback
3. MPL5162HQ - nie pomogę tutaj niestety, mnie to nie mówi totalnie nic
  
 
Krisb skąd masz te dane bo kumpel kupił COMBO z 2002 i ma tam ten silnik i to jest oplowski motorek.
  
 
Powie Tobie że to dziwne, bo w Combo to juz wogóle tylko Isuzu były montowane... przynajmniej innego nie widziałem (z reguły unikam twierdzeń: "na pewno""bankowo""pieprzysz bzdury" itd mimo, iż myślę, że na pewno - ale człowiek może sie czasem pomylić, nie? ) X17D powienien mieć w Combo (tym na bazie Corsy B) - a to na bank Isuzu (widzę to po rozrządzie, filtr oleju co prawda metalowy - a więc wyklucza to co napisałem wyżej, tylko że tamto odnosiło się do Astry)... zaś Combo na bazie Corsy C winno mieć silnik Y17DT bądź Y17DTL - oba jednak dalej Isuzu...

i widać tutaj małe zamieszanie: Y17DTL (Isuzu) kontra X17DTL (niemiecki) - pewnie to wzbudza Twoje wątpliwości....

no chyba że mam braki w programie i nie odnotowałem zmian powyżej 2002

i
  
 
Na silniczku u tego kolegi pisze ECOTEC o ile mi wiadomo to jest zastrzeżone dla silników OPLA a nie ISUZU, pozatym wszędzie są nabijame znaki GM na moim Isuzu tego niema. Krisb silniki Y17DTL i X17DTL to te same silniki tyle że ten pierwszy ma zaostrzone normy odnoszące się spalin.
Najlepiej będzie napisać do OPLA o ile on raczy odpisać i może sprawa by się wyjaśniła.

[ wiadomość edytowana przez: DamianSz dnia 2004-01-21 18:56:54 ]
  
 
ECOTEC IMHO to cała rodzina silników w OPLU, ale niekoniecznie zrobionych przez Opla... o ile dobrze kojarzę, 3.0CDTi też ma kapę ECOTEC, a również jest zrobiony przez Isuzu. Więc kapą
zaworową nie ma co się sugerować. W Astrze F nie ma ECOTEC na silniku Isuzu,
A o ile pamiętam: w Astrze G w silniku X17DTL (8V - IMHO Niemcy) jest napis OPEL na kapie lub go nie ma wcale, zaś w silniku Y17DT (16V - IMHO Isuzu) jest również napis OPEL. Wreszcie Corsa B/Combo (z B) ma silniki 17D i X17D - oba 8V ("poprzedniczki" tych z Y17DT) i 100% Isuzu, a na kapie chyba (nie pamiętam) jest też OPEL, albo nie ma nic - serio nie pamiętam.... No i na koniec w Combo na bazie Corsy C, w silnikach-bliźniakach Y17DT i Y17DTL (16V- IMHO również ISUZU) jest również napis OPEL...
Bo jest to wszystko w samochodzie OPEL. Może zmienili politykę, bo wstyd się przyznać że sami nie umieją zrobić porządnego Diesla...
Myslę że 1.3 Powertrain w Corsie C też będzie miał napis Opel, choć to chyba jednak bardziej FIAT, tak jak volkswagenowski 1.9TDi w Seatach czy Skodach jest pod znaczkiem tych marek w które go wsadzili...
I myślę że GM ma w pompie nasze rozważania na ten temat, ale może anuż będzie chciało im się to wyjaśniać... No chyba że też nie wiedzą - co by mnie specjalnie nie zdziwiło
  
 
Witam!
Zadam jeszcze jedno pytanie ale nie o silnik a o klimatronic w tej właśnie Astrze. Było z tym trochę problemów (miał je klient co ją sprzedaje). Astra była uderzona lekko w lewy przód gdzie znajduje się moduł sterujący wiatrakami od chłodnicy i od klimy - pękła w nim obudowa, pękł jeszcze czujnik od klimatronic_a (ten gdzieś przy sprężarce od klimy). Ale najlepsze było to że samochód stał ok. 3mieś bez aku i się kompletnie rozprogramował - nie można go było odpalić. Klient jeździł do ASO Opla i "chłopcy" po kilku dniach doszli że trzeba go na nowo zaprogramować. Zaprogramowali i samochód odpalił - wydawało się wszystko OK!. Potem zaczęła się bajka z klimatronic_iem i wentylatorami - moduł, czujniki wymienione, kilka podejść do ASO i kicha. Dopiero inny klient skapował się podłączając się pod kompa że jest źle zaprogramowany - z tego co mi klient tłumaczył komp nie wiedział że ma klimatronic i wiele innych rzeczy. Wczoraj po wielkich problemach w ASO wgrali na nowo soft do kompa i ma być OK!
Ale jedno mnie zaciekawiło bo klient powiedział że wszystko jest OK! ale klimatronic i tak się teraz nie uruchomi bo jest poniżej 18C.
Teraz mam pytanie Panowie - czy to prawda że klimatronic nie włączy się teraz - jak sprawdzić w obecnych warunkach że wszystko jest OK! - Nie miałem wcześniej samochodu z klimatronic_iem więc zbytnio nie wiem jak to powinno działać.

Ewentualnie na co jeszcze z elektroniki zwrócić uwagę po takich problemach j/w wymieniłem??

Dzięki BARDZO
Pozdrawiam
Daniel
  
 
Cytat:
2004-01-23 08:09:41, dannnb pisze:
Ale jedno mnie zaciekawiło bo klient powiedział że wszystko jest OK! ale klimatronic i tak się teraz nie uruchomi bo jest poniżej 18C.
Teraz mam pytanie Panowie - czy to prawda że klimatronic nie włączy się teraz - jak sprawdzić w obecnych warunkach że wszystko jest OK! - Nie miałem wcześniej samochodu z klimatronic_iem więc zbytnio nie wiem jak to powinno działać.
Dzięki BARDZO
Pozdrawiam
Daniel


z tym - 18'C to ja nie wiem osso chozzz i.... w większości klimatroników z jakimi miałem do czynienia było tak, że nie można było ustawić temperatury wewnątrz poniżej +18'C co w obecnych temperaturach objawiać się powinno tym, że od razu po odpaleniu auto dzięki klimatronikowi powinno się nagrzewać aby osiągnąć ustawioną temperaturę...
Pamiętam, że śmiałem się jak znajomy latem wyjeżdżał z zacienionego garażu, miał ustawioną temoperaturę na +22'C a auto zaczęło mu grzać aby dojść do tych +22'C... a to lipiec był, i dość ciepły...
Tak więc klimatronic powinien działać non stop.
  
 
Cześć,
jeździliśmy Astrą II 1,7 DTI kombi przez pół roku. Samochód był nowy, kupiony w salonie. Przez te 6 miesięcy 4 miesiące jeździliśmy samochodem zastępczym z serwisu i nie narzekaliśmy, bo to była Zafira.
Samochód nie miał w ogóle mocy, były wymieniane wszystkie wtryskiwacze, przepływomierz, sterownik i wszystkie zabiegi pomagały na góra dwa tygodnie. Silnik dławił się przy przyśpieszaniu z drugiego biegu.
W efekcie końcowym samochód wymieniliśmy na inny.
Kilku naszych znajomych ma ten sam model (jako służbowe) i znam jeszcze 3 inne podobne przypadki. Ale może to zależeć od rocznika. Nasz był 2002 i na pewno byłato wielka porażka.
Na dzień dzisiejszy wybralibyśmy 1,4 16 V 90 KM lub 1,6 (ale ten więcej pali). Nasz kolega, który od wielu lat pracuje w serwisie Opla mówi to samo.
Pozdrowienia i życzymy udanego wyboru (od 1,7 DTI lepiej z daleka)
Robert