Opel Astra II 1,7DTi 2002rok - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-01-29 15:23:42, dannnb pisze:
A no właśnie co zaleca Opel dla tego silnika (17DTI) dlaczego nie zalać 0W40 dla Diesla (np Mobil 1)???



Oleje z zerem z przodu kojarzą mi się ze wysilonymi dobrze spasowanymi silnikami japońskimi
Do Łopelków nie przesadzałbym, bo może silnikowi wyciec uszami.
U mnie zalecają od 0W do 10W i zalałem 5W
W poprzedniej Astrze zalecane było od 5W do 15W i na 5W brał olej a na 10W nie.
Ja bym wybrał złoty środek. Jeśli to w miarę młody rocznik, to włałbym co włałbym 5W. Jeśli ciut starszy to większą liczbę bym wybrał. Najlepiej jakbyś miał instrukcję do swego auta.
Ale to takie moje dywagacje. Ze swoim autem robisz co chcesz
  
 
Cytat:
2004-01-30 10:09:53, RWicik pisze:
Cytat:
2004-01-29 15:23:42, dannnb pisze:
A no właśnie co zaleca Opel dla tego silnika (17DTI) dlaczego nie zalać 0W40 dla Diesla (np Mobil 1)???



Oleje z zerem z przodu kojarzą mi się ze wysilonymi dobrze spasowanymi silnikami japońskimi
Do Łopelków nie przesadzałbym, bo może silnikowi wyciec uszami.
U mnie zalecają od 0W do 10W i zalałem 5W
W poprzedniej Astrze zalecane było od 5W do 15W i na 5W brał olej a na 10W nie.
Ja bym wybrał złoty środek. Jeśli to w miarę młody rocznik, to włałbym co włałbym 5W. Jeśli ciut starszy to większą liczbę bym wybrał. Najlepiej jakbyś miał instrukcję do swego auta.
Ale to takie moje dywagacje. Ze swoim autem robisz co chcesz



No kurcze tak sobie myślę że mam poniekąd silnik Japoński - Isuzu 17DTI z 2002roku (ma 17tyś km przebiegu, sprowadzony z Francji - będzie to pewnie 2 wymiana od nowości) więc może 0W40 zalać Mobil1 ????
BTW 5W to nie jest półsyntetyk ???
PS.
Nie mam żadnej dokumentacji o tej Astrze

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
15w40 mineralny, 10w40 polsyntetyk,
5w40 i 0w40 syntetyczne,
potem sa oleje "sportowe": 5w50 i 10w60 - syntetyczne
Im nizsza liczba przed W tym lepiej olej sie zachowuje
wraz ze spadkiem temperatury, im wyzsza tym lepiej
olej zachowuje swoje wlasciwosci smarne w wysokich temp.
do jazdy po miescie (czeste zimne rozruchy) lepszy syntetyk,
oczywiscie pod warunkiem ze silnik pozostanie szczelny.
  
 
Cytat:
2004-01-30 10:37:04, dannnb pisze:
No kurcze tak sobie myślę że mam poniekąd silnik Japoński - Isuzu 17DTI z 2002roku (ma 17tyś km przebiegu, sprowadzony z Francji - będzie to pewnie 2 wymiana od nowości) więc może 0W40 zalać Mobil1 ????
BTW 5W to nie jest półsyntetyk ???
PS.
Nie mam żadnej dokumentacji o tej Astrze

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel



Ja też mam 2002 i mogę jeszcze sprawdzić w książce u mnie, ale zdaje się zalecają od 0W do 10W, więc odpowiednim myślę będzie 5W.
Co do japońskości tego silnika, to bym nie przesadzał. Skoro ma moc tylko 75KM, to wysilony nie jest więc myślę 5W40 albo 5W50 będzie znakomitym olejem - to syntetyki.
  
 
Dannnb ile kosztuje filterek bo kolega musi wymienić w COMBO ma ten sam silniczek.
  
 
Cytat:
2004-01-30 16:54:06, DamianSz pisze:
Dannnb ile kosztuje filterek bo kolega musi wymienić w COMBO ma ten sam silniczek.



Ja zapłaciłem (bez upustów) za Knecht_a 46PLN. Jest to wkładka do filtra.

Mam pytanko - może jestem przewrażliwiony, upierdliwy .
Zalałem silnik nowym oleum Mobil 0W40 (napisane na plakietce z tyłu że nadaje się również do turbo Diesel_i) i zauważyłem coś takiego, że lamka oleju w momencie zapalania silnika zimnego gaśnie po około 6sek - przed wymianą gasła (wydaje mi się - może nie zwróciłem dokładnie uwagi) po ok. 3 sek. Czy to normalne????. Może ma to związek z tym że silnik dostał nowy olej, który jest trochę gęstszy od tego wypracowanego i wolniej smaruje (silnik wolniej łapie ciśnienie). Jak silnik jest ciepły lampka gaśnie momentalnie. Czy tak powinno być (czy to normalne).????

PS. Jak powinno wymieniać się olej w tego typu silniku? - czy trzeba odsysać czy spuszczać korkiem od dołu (ja spuściłem).?


Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
wlasnie swiezy olej, (do tego syntetyk)jest rzadszy od przepracowanego...
Dlatego lepiej rozprowadza sie w zimnym silniku i przez to potrzeba chwili czasu na
wytworzenie cisnienia...
Gesty olej nie dociera od razu we wszystkie miejsca, dlatego czujnik lapie
od razu cisnienie...
Ja mam tak samo - przy zimnym oleju (po nocy) cisnienie o razu
skacze do 2,5 - 3 barow, przy cieplym do pierwszego nacisniecia
gazu trzyma sie okolo 1 -1,5 bara
  
 
Cytat:
2004-01-31 20:50:26, Slawek pisze:
wlasnie swiezy olej, (do tego syntetyk)jest rzadszy od przepracowanego...
Dlatego lepiej rozprowadza sie w zimnym silniku i przez to potrzeba chwili czasu na
wytworzenie cisnienia...
Gesty olej nie dociera od razu we wszystkie miejsca, dlatego czujnik lapie
od razu cisnienie...
Ja mam tak samo - przy zimnym oleju (po nocy) cisnienie o razu
skacze do 2,5 - 3 barow, przy cieplym do pierwszego nacisniecia
gazu trzyma sie okolo 1 -1,5 bara



Czyli spokojnie jeździć - po jakimś czasie wszystko powinno wrócić do normy (tj. lampka oleju powinna gasnąć szybciej)????

Nic groźnego się nie dzieje??????????????
  
 
Kiedyś ktoś z forum pisał list do OPLA w sprawie tego DIESLA i OPEL odpisał że niema zaworu zwrotnego w obudowie filtra oleju, olej spływa i zanim pompa wytworzy ciśnienie i dlatego kontrolka chwile swieci.
  
 
Cytat:
2004-02-01 12:51:05, DamianSz pisze:
Kiedyś ktoś z forum pisał list do OPLA w sprawie tego DIESLA i OPEL odpisał że niema zaworu zwrotnego w obudowie filtra oleju, olej spływa i zanim pompa wytworzy ciśnienie i dlatego kontrolka chwile swieci.



Przyznasz że to trochę dziwne. Czyli przez czas napełniania filtra oleju silnik nie ma smarowania lub ma słabsze (mniejsze ciśnienie). ???

Tak sobie myśle co można spiep... przy wymianie filtra oleju i oleju??. Może filtr źle założony. Wymianę robiłem w stacji diagnostycznej - klienci wyglądają na znających się na rzeczy.
Ale z drugiej strony jak silnik ciepły to wszystko wygląda OK!

Bo raczej chyba rodzaj oleju nie ma tu nic do rzeczy (Mobil 0W40).

Dzięki
Pozdrawiam
Daniel

  
 
Dzwoniłem do Serwisu Opla. Odpowiedzieli mi że nie ma czym sie przejmować (chodzi o lampke oleju) - TEN TYP TAK MA.


Dzięki
Pozdrawiam
Daniel
  
 
Witam,

Jestem od niedawna posiadaczem nowej Astry (poprzednio Omega B 2,5V6 i Vectra A 1,6) z silnikiem 1,7 DTI i w związku z poruszanymi w tym temacie zagadnieniami mam pytanie:
Czy silniki diesla (to jest mój pierwszy) wolniej osiągają optymalną temperaturę pracy? W moim przypadku wskazówka "rusza z miejsca" dopiero po przejechaniu od 5 do 7 km w warunkach miejskich.
Czy to jest norma?



Pozdrawiam.
  
 
Tak.W Dieslach to jest normalka ze zanim sie zagrzeje to mija pare kilometrow wiec nie masz sie czym przejmowac.
  
 
Cytat:
2004-02-03 20:36:12, Mutek pisze:
Witam,

Jestem od niedawna posiadaczem nowej Astry (poprzednio Omega B 2,5V6 i Vectra A 1,6) z silnikiem 1,7 DTI i w związku z poruszanymi w tym temacie zagadnieniami mam pytanie:
Czy silniki diesla (to jest mój pierwszy) wolniej osiągają optymalną temperaturę pracy? W moim przypadku wskazówka "rusza z miejsca" dopiero po przejechaniu od 5 do 7 km w warunkach miejskich.
Czy to jest norma?



Pozdrawiam.





W mojej jest tak samo - wskazówka drgnie po ok 5-7km


Pozdrawiam
Daniel
  
 
Dzięki za odpowiedzi.





Pozdrawiam.