MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Przewód goracego powietrza

 Moderowane przez: Biały, GDA, Grzech
 Forum » Forum miłośników marki FSO » Przewód goracego powietrza
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2 3 4»
 Autor
 Przewód goracego powietrza 
pablo_fso
Miłośnik FSO

R.I.P. Polonez Atu p ...
Wola



 2002-10-19 23:57:00^

Kolega w Polonezie 1.6 GLi z 96r. ma dziurę w przewodzie gorącego powietrzaczy to może w czymś przeszkadzać?

2013-12-23 22:55
   
linki sponsorowane
 2014-07-29 08:07:53^




2014-07-29 08:07 
pablo_fso
Miłośnik FSO

R.I.P. Polonez Atu p ...
Wola



 2002-10-20 12:38:34^

chodzi o tą krotszą papierową rurę pod maską


2013-12-23 22:55
   
Voy
Miłośnik FSO

Poldżons
Constarownia/Sunderland



 2002-10-20 13:57:29^

Rczej nie powinno przeszkadzac.

2013-06-17 23:36
   
Wyrwizab (M)

x



 2002-10-20 15:26:07^

Troche gorzej bedzie sie nagrzewal, szczegolnie w zime. Ale wplyw tego raczej nie bedzie zbyt wielki, kwalifikuje sie to raczej do naprawy w wolnej chwili niz nie cierpiacej zwloki.

2008-06-13 23:24
   
Granturismo

FSO 125p 2000DOHC
Opalenica



 2002-10-20 16:37:36^

Ja jeżdżę wogóle bez termostatu a tym samym przewodu. Mało tego nie mam ssania (było automatyczne i zrezygnowałem z niego ) i chodzi bez zarzutu. Mam co prawda 2.0 ale nie ma to chyba znaczenia...

2006-01-23 09:24
   
bodziot
Miłośnik FSO

"Misia" czyli Fiat P ...
Kraków



 2002-10-20 21:10:11^

Ja *nieposiadam w/w problemu bo nieam termostatu A powietrze mam przełączone na zimne powietrze i jak narazie nie mam problemów z odpalaniem i nagrzewaniem. a ssanie posiadam ręczne i tak powinno zoatać

 
   
ziga

PEUGEOT 406 2,0 HDI
Gliwice



 2002-10-21 08:04:57^

ja takze mam zaślepioną dziure wlotu ciepłego powietrza,i jak narazie nie widzę żadnych zmian w nagrzewaniu

2005-06-28 10:00
   
KiLeR
Miłośnik FSO

CC VK/E-36 318p
Kozie Boby Zdrój ;)



 2002-10-21 15:47:25^

a ja mam zupelnie przerobiony dolot - patrz moje dane
Jestem z tego rozwiazania zadowolony

2012-03-29 20:27
   
Sly
Miłośnik FSO

Peugeot 309/Polonez ...
Łódź



 2003-10-17 18:47:41^

No to wreszcie jak? Rezygnować z dolotu ciepłego powietrza czy nie? Zwłaszcza że idzie zima zła, chu chu cha!!!!

 
   
linki sponsorowane
 2014-07-29 08:07:53^




2014-07-29 08:07 
Grzech (M)
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4512 dni
Polonezy dwa i pół. :)
Nieporęt



 2003-10-17 21:48:03^

Jeśli masz sprawny termostat w obudowie filtra powietrza ( tak jak ja) to nie rezygnuj. Bedzie się szybciej nagrzewał co wyjdzie silnikowi na dobre.

-----------------
Caro '93 1.5 GLE
Caro '96 1.6 GLI
Kombi '01 1.6 GSI
Mój system to linux Fan Radia Jazz

2014-07-04 16:33
   
OLO
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4512 dni
105/125/126/127/PN+/ ...
Wawa



 2003-10-18 14:39:52^

Grzesiu? Jeśli masz działający termostat i gazownie to jakim cudem ten samochgód na gazie jeździ? Jedyne rozwiązanie to instalka z silnikiem krokowym.
Ciepły wlot nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem. Ciepłe jest po to by benzyna łatwiej odparowywała w niższych temperaturach. Jeśl jeździ sie na gazie to termostat na filtrze jest wręcz zbędny. Po pierwsze instalacja jest regulowana na określone warunki pracy - jak sie jej zmieniają średnice dolotów to mocno zmieniają sie zakresy ciśnień - jej warunki pracy. W przypadku zwykłej instalacji jest to nie do wyregulowania (albo chleje 18l) Po drugie gaz i tak wpada już ogrzany do gardzieli (parownik), Po trzecie zimne powietrze zasysane ma większą gęstość i dzięki temu poprawia sie stopień napełniania silnika, samochód jest dynamiczniejszy i mniej pali.

reasumując: jeśli jeździ sie tylko na benzynie - warto mieć DZIAŁAJĄCY termostat powietrza. Jeśli nie działa to lepiej go zablokować na zimny wlot. Jeśli poruszamy sie na gazie to polecam zablokowanie tylko na zimny wlot, albo wręcz wywalenie puszki termostatu i zastosowanie rury bezpośrednio na puszke filtra (jak u Kilera i u mnie). Są mniejsze opory dolotu, co w przypadku mojej instalacji zaowocowało mniejszym spalaniem przy poprawionej dynamice. Instalację reguluję sam za pomocą wskaźnika AFR.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniałą jest maszyna, choć ma już ze 30 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."

2014-07-24 21:49
   
Sly
Miłośnik FSO

Peugeot 309/Polonez ...
Łódź



 2003-10-18 17:01:16^

Czyli "dziurę" dolotu ciepłego powietrza mogę spokojnie zapchać, zaklajstrować i tyle....

 
   
OLO
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4512 dni
105/125/126/127/PN+/ ...
Wawa



 2003-10-18 17:20:46^

Jak Ci sie chce... Ja bym wogóle wywalił przewód i jeździł bez. Nie będzie łykał aż tak gorącego...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniałą jest maszyna, choć ma już ze 30 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."

2014-07-24 21:49
   
Sly
Miłośnik FSO

Peugeot 309/Polonez ...
Łódź



 2003-10-18 17:27:38^

... wlot ciepłego powietrza obwiązałem taśmą termokurczliwą i nałożyłem siłowo korek od butelki 5l. Dolot zimnego , z atrapy , nadal pozostał ...lekko dziurawy zresztą...zabaczymy czy komputer pokładowy zarejestruje jakieś zmiany...



 
   
Sly
Miłośnik FSO

Peugeot 309/Polonez ...
Łódź



 2003-10-18 22:19:16^

Cytat:
wlot ciepłego powietrza obwiązałem taśmą termokurczliwą i nałożyłem siłowo korek od butelki 5l. Dolot zimnego , z atrapy , nadal pozostał ...lekko dziurawy zresztą...zabaczymy czy komputer pokładowy zarejestruje jakieś zmiany...



Niech nikt nie powtarza tej głupoty... Auto na gazie tak nie pojedzie, nie ruszy nawet...przynajniej u mnie ...

 
   
RATMAN
Miłośnik FSO

Astra F
Łódź



 2003-10-18 22:53:10^

Cytat:
2003-10-18 22:19:16, SyCyliusz01 pisze:
Cytat:
wlot ciepłego powietrza obwiązałem taśmą termokurczliwą i nałożyłem siłowo korek od butelki 5l. Dolot zimnego , z atrapy , nadal pozostał ...lekko dziurawy zresztą...zabaczymy czy komputer pokładowy zarejestruje jakieś zmiany...



Niech nikt nie powtarza tej głupoty... Auto na gazie tak nie pojedzie, nie ruszy nawet...przynajniej u mnie ...



Zapewne masz działający termostat i po prostu miałeś zbyt mało powietrza....

2010-03-22 16:14
   
Ramzes_II

Lancia Kappa
Dębica



 2003-10-18 22:55:02^

Cytat:
2003-10-18 22:19:16, SyCyliusz01 pisze:
Cytat:
wlot ciepłego powietrza obwiązałem taśmą termokurczliwą i nałożyłem siłowo korek od butelki 5l. Dolot zimnego , z atrapy , nadal pozostał ...lekko dziurawy zresztą...zabaczymy czy komputer pokładowy zarejestruje jakieś zmiany...



Niech nikt nie powtarza tej głupoty... Auto na gazie tak nie pojedzie, nie ruszy nawet...przynajniej u mnie ...


No nie pojedzie jesli masz termostat wewnątrz a on ustawiony jest w pozycji "na ciepłe" czyli silnik zimny. Jezeli na gorącym po zaslepieniu tez nie jedzie - to znaczy ze termostat nie działa i jest w pozycji cały czas "na ciepłe" ja nie mam wogóle termostatu i tylko pełny zimny dolot, a wlot cieplego mam zaslepiony. Jakos nie mam problemu.

2012-08-17 20:49
   
Sly
Miłośnik FSO

Peugeot 309/Polonez ...
Łódź



 2003-10-19 14:05:34^

muszę go w końcu reozebrać i w nim pokombinować....

 
   
Grzech (M)
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4512 dni
Polonezy dwa i pół. :)
Nieporęt



 2003-10-19 19:48:08^

Moim zdaniem nie ma go co wywalać. U mnie jest działający, mam inst. gazową, auto mało pali ( 10 gazu po mieście, 8 na trasie) a przecież zimny silnik chodzi na początku na benzynie więc poprawa odparowania paliwa się liczy.

-----------------
Caro '93 1.5 GLE
Caro '96 1.6 GLI
Kombi '01 1.6 GSI
Mój system to linux Fan Radia Jazz

2014-07-04 16:33
   
OLO
Miłośnik FSO

Aktywny na forum 4512 dni
105/125/126/127/PN+/ ...
Wawa



 2003-10-19 21:54:13^

Grzechu - próbowałem mieć u siebie termostat przy gażnikowej instalacji. Jakos mi sie go nie udało wyregulować. Zresztą - większosc termostatów w polonezach nie działa - tzn jest na stałe na gorące powietrze. I ludzie sie dziwią że poldek jest mułowaty...


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniałą jest maszyna, choć ma już ze 30 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."

2014-07-24 21:49
   
 Forum » Forum miłośników marki FSO » Przewód goracego powietrza
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
1 2 3 4»

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu