Opel Astra 1.7 Turbo Diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z silniekiem w mojej astrze. Nie chciał wejść na maksymalne obroty na luzie i chwile potem całkiem zgasł i nie chciał się uruchomić. Mechanik stwierdził że pompa nie podaje paliwa na wtryskiwacze i tą pompę rozebrał, stwierdzjąc że uszkodził się jakiś element który dawkuje paliwo. Po złożeniu auto strasznie kopci ma nierówne wolne obroty i coś stuka w silniku. Mechanik podejrzewa że to wtryskiwacze ale wcześniej je sprawdzał i mówił że są dobre, wcześniej nie stukało i auto paliło od pierwszego razu a teraz trzeba dłużej kręcić. Czy można prosić o radę od czego zacząć ewentualnie polecić dobrego mechanika w rejonie Sosnowca.
z góry dziękuje
  
 
Jak na mój gust mechanik poszedł po najmniejszej linii oporu.
Samochod słąbo palił to podał mu więcej paliwa....czy to było dobre rozwiązanie? Niech się wypowiedzą fachowcy...mi o przypomina "Usterkę" z TVN....
  
 
Jesli chodzi o kopcenie to sa dwa rozwiazania:
1.Masz zwiekszona dawke paliwa.
2.Siadly ci wtryski i ktorys leje co tez sie tym objawia
Sklanial bym sie osobiscie do tego pierwszego tymbardziej ze grzebal ci w pompie i musial ci dawke paliwa poprzestawiac (pytanie do ciebie czy od tego czasu wiecej ci spala na 100)
Druga sprawa ze mogl ci tez przestawic wolne obroty przez co silnik ma problem z zapalaniem jezeli sa za niskie.Generalnie bym sie sklanial ze masz niezle namieszane w samej pompie bo poustawiac to wszystko dobrze to trzeba sie na tym niezle znac i nie idzie tego zrobic odrazu tylko troche jezdzac bo w tedy widac roznice.Zastanawiaja mnie jeszcze te stuki, ale narazie nie wiem co moze byc ich przyczyna.
  
 
qrde jak czytam że mechanik se rozebrał pompe coś tam zrobił itp. to mnie krew zalewa!!! Pompa w dieslu jest tak delikatna i czuła na ustawienia że tylko i wyłącznie powinny ją ruszać wykwalifikowane warsztaty!!!. Jedz do takiego i niech ci dokładnie ustawi tą pompę bo może ci się rozpaść.
  
 
Cytat:
2004-01-22 21:58:54, Mirek17D pisze:
Witam
Mam problem z silniekiem w mojej astrze. Nie chciał wejść na maksymalne obroty na luzie i chwile potem całkiem zgasł i nie chciał się uruchomić. Mechanik stwierdził że pompa nie podaje paliwa na wtryskiwacze i tą pompę rozebrał, stwierdzjąc że uszkodził się jakiś element który dawkuje paliwo. Po złożeniu auto strasznie kopci ma nierówne wolne obroty i coś stuka w silniku. Mechanik podejrzewa że to wtryskiwacze ale wcześniej je sprawdzał i mówił że są dobre, wcześniej nie stukało i auto paliło od pierwszego razu a teraz trzeba dłużej kręcić. Czy można prosić o radę od czego zacząć ewentualnie polecić dobrego mechanika w rejonie Sosnowca.
z góry dziękuje




Ja nabawiłem się takich objawów, kiedy spuściłem wodę z filtra paliwa. Potem już pompa nie chciała zaciągnąć, dolewałem do filtra ropy z butelki, odpalałem, chwilę chodził, nie osiągał max obrotów i gasł. Natychmiast poleciałem po nowy filtr. Po wymianie pompa bez problemów zaciągnęła paliwo i do dziś jest OK.
Najdziwniejsze, że filtr działał prawidłowo, dopuki go nie ruszyłem.

Może u Ciebie po prostu filtr się zamulił (niska temperatura otoczenia, kiepskie paliwo, niski stan paliwa w zbiorniku??), a mechanik od razu pompę rozebrał.

Pozdrowienia,
  
 
Ten Twój mechanik rozebrał i złożył ta pompe OK, ale czy podją się jakiejś regulacji tej pompy, może źle ją włożył i masz nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku, jedź autkiem do jakiegoś fachowca bo pompa to delikatna aparatura i niech to ustawi.
  
 

dzisiaj znowu wymontował pompę i poddałją regulacji na maszynie do kontroli pomp wtryskowych jedna z sekcji
dawała mniej paliwa i wymienił zaworek Po zamontowaniu pompy ale jeszcze bez ustawiania kąta zapłonu auto odpaliło i chodzi lepiej jakl wczoraj jutro napiszę co dalej mirek
  
 
jedyny konkretny fachowiec z jakim sie spotkalem w okolicach slaska to Mazanek w Woznikach kolo Koziegłow goscie sa konkretni i nigdy nie strzelaja co moglo by sie zepsuc tylko to sprawdzaja do tej pory serwisuje u nich ciezarowki
  
 
witka ,jakbys nadal miał kłopoty z silnikiem to znam gośćia który siedzi tylko w dieslach,ma sprzet do ustawiania pompy,wtrychów itp jest naprawde dobry,ma warsztat kupe lat i nie odstawia kichy,za ta reklame i tak nic nie dostane bo mam benzyniaka .ale gosc jest wart polecenia wiec melduje .warszta ma w Kobiurze za Tychami,jakbys chciał to podam ci pełny namiar pozdrawiam,seni3000
  
 
Cytat:
2004-01-23 17:51:36, Mirek17D pisze:

dzisiaj znowu wymontował pompę i poddałją regulacji na maszynie do kontroli pomp wtryskowych jedna z sekcji
dawała mniej paliwa i wymienił zaworek Po zamontowaniu pompy ale jeszcze bez ustawiania kąta zapłonu auto odpaliło i chodzi lepiej jakl wczoraj jutro napiszę co dalej mirek



Mirku poprawka w tej pompie jest tylko jedna sekcja bo to jest pompa rozdzielaczowa i to właśnie rozdzielacz ma za zadanie wybrania cylindra na który ma nastąpić wtrysk.
  
 
auto dzisiaj też nie pracuje równo wolne obroty pływają i słychać wtryski (metaliczne stuki)coś znowu żle zrobili chyba w poniedzialek zabiorę auto do innego warsztatu tylko jeszcze nie wiem gdzie mam problem co z zapłatą bo auto co prawda chodzi ale to nie ma nic wspólnego z dobrą pracą silnika poradzicie coś mirek 17D
  
 
Najlepiej zrobić jakąś ekpertyze aby mieć podstawy do tego żeby tamtym powiedzieć że spieprzyli i im niezapłacić.