Hamulec ręczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim Oplu Vectra B nie działa prawidłowo hamulec ręczny, a objawy są następujące:
- po zaciągnięciu hamulca i próbie ruszenia do przodu wszystko jest OK trzyma tak mocno, że zablokowane koła ciągną się po podłożu
- gdy natomiast jadę do tyłu ten sam hamulec nic nie trzyma, dosłownie nic bo próbowałem na równej drodze i sam dałem radę popchąć samochód do tyłu

Dodam, że są to hamulce tarczowe przód i tył, a z tyłu ręczny działa na zasadzie dodatkowych szczęk w małym bębnie

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie
  
 
Może nie tyle że działa nieprawidłowo co jest słabo naciągnięty

Gdy jedziesz do przodu to zablokowane koła są ciągnięte po asfalcie i jest w miare ok lecz gdy jedziesz do tylu cały ciężar auta opiera się na tych kołach i gdyby ręczny trzymał na maxa to koła napędowe kręciły by się w miejscu. To tak jak być ciągnął coś ciężkiego bo pchać się nie da.
  
 
Skee, powiedziałeś to tak dobrze, że nic dodać, nic ująć!!!
biadun, a ta tarcza z małym bębnem to się nazywa TACZOBĘBEN.

Pozdrawiam
  
 
Czy samemu da się naprawić hmulec ręczny
Wygląda jakby zerwała sie linka z dźwigni: dźwignia przemieszcza się z góry na dół praktycznie bez żadnego oporu, od ogranicznika do ogranicznika.
Co trzeba rozebrać aby zajrzeć co pękło
  
 
Najpierw sprawdz czy Ci nie wisi pod samochodem linka.Jak tak to zobacz ktora Ci sie zerwala.Sa generalnie dwie.Jedna jest krotka a druga dluga.Mozesz przy okazji obydwie wymienic i bedziesz mial spokoj.Zamocowanie to banal.Trzeba tylko rozebrac z tylu bebny bo inaczej linki nie zaczepisz.Najlepiej wjedz na kanal i zajrzyj pod autko.Powinienes wszystko zobaczyc co i jak.Powodzenia
  
 
Najczęściej pęka linka hamulca ręcznego od rozdzielacza do kół tylnych, więc patrząc spod dołu samochodu powinieneś zlokalizować usterkę. Zresztą i tak jest zalecane wymieniać linki hamulca ręcz. co jakiś czas tak samo jak płyn hamulcowy, tylko u nas w Polsce się tego nie przestrega.
Ja też tego nie stosuję jeśli nie będe miał takiej potrzeby.
  
 
polecam sprawdzic przed kupnem nowych linek mocowanie bowdenu w ktorym linka jest umieszczona. jesli takie mocowanie sie urwie (tak jak u mnie) to bowden sie nie bedzie opieral nigdzie wiec mozna machac sobie recznym do bolu i nie zlapie. linka nie bedzie wisiala pod samochodem bo jest caly czas w bowdenie przelozonym przez metalowa tulejke (o ktora on ma sie opierac) zaraz za wyjsciem linki z kabiny (u mnie wychodzi jedno ciegno, pozniej jest lacznik w ksztalcie litery S, nastpenie drugie ciegno, wchodzi w bowden umocowany na tulei, leci do belki poprzecznej miedzy kolami z tylu, tam jest lacznik z regulacja naciagu (2 klucze plaskie 5.5 i 11) ) i pozniej jeszcze na zaczepie gumowym. jesli nie trzyma wlasnie na tej tulei to sie trzeba pobawic z zamocowaniem. u mnie jest to tak: bowdem zaczyna sie metalowym zgrubieniem, na tym zgrubieniu opiera sie podkladka, ktora jednoczesnie zapiera sie o tuleje metalowa, jednak jest ona jakos kijowo zamowana z drugiej - wazniejszej strony. wlasnie tutaj jak nie bedzie trzymac podkladki to bowden bedzie sobie fruwal. ja rozwiazalem to tak -> oparlem podkladke o zgrubienie na bowdenie, za podkladka zapialem metalowa opaske zaciskowa ktora podpiera podkladke i tam "przysmarowalem" migomatem. moznaby tez sprobowac sama podkladke przyspawac do tego zgrubienia.

ale sie rozpisalem. ciekawe czy ktos cos zrozumie

a jak sie linka urwie - wymienic.
  
 
Cytat:
ale sie rozpisalem. ciekawe czy ktos cos zrozumie


w sumie jestem elektrykiem
ale szczęki wymieniałem sam, niedawno, na jesieni,
nie było widać pęknietych drutów ani nic w tym stylu, sam też regulowałem luz i mniej więcej kojarzę jak to działa.
Podejrzewam urwanie linki przy samej dźwigni,
jak znajde kawałek suchego asfaltu to się położę pod spód i zerknę,
na kanale byłem dosłownie kilka dni temu, na przeglądzie technicznym
urwała sie następnego dnia po nim
  
 
tzn sama linka nie musiala Ci koniecznie strzelic.U mnie poszly akurat jej mocowania do uchwytu przy szczekach choc sama linka najgorzej nie wygladala.
  
 
Cytat:
2004-02-26 09:40:30, biadun pisze:
W moim Oplu Vectra B nie działa prawidłowo hamulec ręczny, a objawy są następujące:
- po zaciągnięciu hamulca i próbie ruszenia do przodu wszystko jest OK trzyma tak mocno, że zablokowane koła ciągną się po podłożu
- gdy natomiast jadę do tyłu ten sam hamulec nic nie trzyma, dosłownie nic bo próbowałem na równej drodze i sam dałem radę popchąć samochód do tyłu

Dodam, że są to hamulce tarczowe przód i tył, a z tyłu ręczny działa na zasadzie dodatkowych szczęk w małym bębnie

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie


Ciekaw jestem co było powodem nie trzymania hamulca.Ponieważ mam to samo.Rozbierałem to-to i nic naciągałem linke i nic.Czy już się z tym uporałeś?