Plastiki wnętrza Avensis ("co i jak")

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzieś obiły mi się o oczy takie fajne rysuneczki, a'la "jak wymienić żarówkę świateł", ale w odniesieniu właśnie do rozbierania wnętrza w Avensis I gen. Nie mam niestety pojęcia gdzie i skąd to było, ale jeśli ktoś ma dojście do takich rzeczy, to będę zobowiązany.
Nie mniej zobowiązany będę jeśli ktoś ewentualnie pokusi się o opisanie krok po kroku co należy wykonać, gdzie są zaczepy i jak są ustawione w przypadku gdy chcemy:

1) zdemontować całą deskę przednią (auto ma oczywiście poduszkę pasażera, jeśli wymaga to ingerencji w w/w, to już za ten punkt podziękuję);
2) zdemontować panel centralny włącznie z zabudową pokręteł;
3) zdemontować "tapicerkę" drzwi;
4) zdemontować plastik osłaniający słupek centralny w dolnej części (spod niego "wyłania się" pas);
5) zdemontować cały plastikowy panel osłaniający od środka klapę bagażnika (Liftback) - cały chyba jest na wciski, ale gdzie dokładnie one są i jak to zrobić żeby ich nie uszkodzić?
6) przeczyścić od środka szybki osłaniające podświetlenie tablicy rejestracyjnej (miałem tam jeszcze zajrzeć, ale skoro już piszę, to od razu zapytam czy da się to zrobić bez pkt 5?);
7) dobrać się do nawiewów gdy jakieś paskudztwo tam wlezie... a wlazło głęboko (chodzi oczywiście o jakiś liść lub coś podobnego, co najprawdopodobniej wpadło z zewnątrz auta i bzyczy pod szybą);
8 pytanie: czy tapicerka podłogi z przodu jest po prostu wciśnięta pod plastiki (z obu stron), czy jakoś jeszcze umocowana?

Dzięki za pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-05-21 18:33:30 ]
  
 
ad1. Z tego co pamiętam poduszka nie jest przymocowana do deski. Jak co to zdemontuj schowek bedziesz widział poduszke i jak to dokładnie wygląda.
ad2, panel środkowy łapiesz od spodu i delikatnie podnosisz powinno bez problemu odejsć sterowanie ogrzewaniem zostaje w desce odchodzi sam plastik, ew zeby dostać sie do żarówek do wyciagasz pokrłętła zdejmujesz plastik jest na 6 zaczepach wystarczy podwazyć
ad3 najpierw sruba która jest miedzy panelem do sterowania elktr szyb a zamykanym schowkiem. pozniej odkrec te plastikowe srubki unieś do góry i po kłopocie.
ad4 trzeba zdjać plastiki co idą na progach
ad8. jak zdejmiesz plastiki progowe to bedziesz wszystko wiedział
co do zaczepów to nie pamietam obchodz sie delikatnie " jak z kobietą " to nic nie zepsujesz

pozdr.
  
 
Cytat:
ad4 trzeba zdjać plastiki co idą na progach


żeby wypiąć materiał rozepnij białe spinki ,nie próbuj ich wyciągać bo zniszczysz

Cytat:
ad3 najpierw sruba która jest miedzy panelem do sterowania elktr szyb a zamykanym schowkiem. pozniej odkrec te plastikowe srubki unieś do góry i po kłopocie.


jeszcze musisz płaskim śrubokrętem wypiąć zaślepke przy klamce od wewnątrz pod którą jest śróbka.

ad 5 jest tylko jadna śrubka pod uchwytem na ręke potem zostaje kwestja podważenia długim srubokretem-wyjmowałem w kombi ale podejrzewam że we wszystkich jest na tej samej zasadzie

Ad7 wszystkie nawiewy wychodzą podwarzone tylko spokojnie i delikatnie

Pozdr

ps jak zdemontujesz deske środkową to daj znać czy to prosta sprawa ,będe to robił w przeciągu 1.5 miesąca
  
 
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
Jeszcze tylko kilka uściśleń zanim zacznę dłubać:
- mowa o wyjmowaniu schowka - kiedyś próbowałem i jakoś mi to nie szło, jak wygląda magiczna kombinacja ruchów?
- panel środkowy, tutaj też próbowałem, ale wydaje się na górze nieco mocniej umocowany (strach mnie obleciał, hehe) no i wychodzi razem z radiem, które de facto jest chyba umocowane głębiej... (nie... to chyba tego się przestraszyłem)
- regulacja nawiewów - tutaj problemem jest przełącznik obiegu powietrza, ktoś pamięta jak odchodzi? (po kolei w którą stronę trzeba ciągnąć żeby zdjąć jego uchwyt)
- co do drzwi - rozumiem, że przy ponownym montażu nie będą wymagały żadnej dodatkowej regulacji klamki/elektryka? Odchodzi całość i potem wytarczy ponownie przyłożyć i poprzykręcać?
- co do nawiewów, spróbuję, ale czy napewno da się w ten sposób sięgnąć aż pod szybę przednią (bo stamtąd jest dźwięk)?
- i dwie powiązane kwestie - wyjmowanie tych listewek biegnących po progach - robi się to zwyczajnie na siłę, czy jest jakiś patent, o co chodzi z tymi spinkami (i rozumiem, że uszczelek się przy okazji nie tyka)? Po ściągnięciu listewek rozwiązuje się problem tapicerki, ale tylko od strony drzwi, a co od strony konsoli, trzeba ją jakoś odkręcać?

Ufff, jeszcze nie zacząłem, a już się spociłem...

P.S. Artoone (wiedziałem, że się odezwiesz ) - niestety bez dokładnego info "co i jak" za deskę się nie zabiorę, zatem chyba będziesz pierwszy.

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-05-22 09:04:17 ]
  
 
schowek jest przykrecony na dwie sruby zasłania je czarny palstik nie wiem jak ci to wytłumaczyc jak zajrzysz pod spod schowka to bedziesz widział, jest na zapinki i tez powinien odejsc bez problemu
panel srodkowy nie powinien odchodzic razem z radiem. jak ci troche odejdzie to postaraj sie go złapac po srodku i pocoagnij nie ma prawa sie nic zniszczyc(zdejmowałem go juz pare razy)
uchwyt regulacj powietrza wyjmujesz do siebie tak samo jak od regulacj temp.
nic nie bedzie wymagało powtórnej regulacji do elektr idzie kabel odłaczasz go i po problemie klamka zostaje odchodzi sama obudowa dzrwi
no niestety zeby zdjac tapicerke musisz odkrecic tunel srodkowy jest na sruby łatwa sprawa

szkoda ze nie jestes z łodzi bo bym, podjechał i ci to zdemontował
naprawde jak bedziesz robił to ostroznie to NIC NIE PONISZCZYSZ
  
 
WIEM, po to właśnie zasięgam rady zanim zacznę dłubać. Dzięki.
  
 
Cytat:
P.S. Artoone (wiedziałem, że się odezwiesz ) - niestety bez dokładnego info "co i jak" za deskę się nie zabiorę, zatem chyba będziesz pierwszy.



W takim wypadku to ja wrzucę Info "JAK" , po zdjęciu kokpitu . zostanie mi tylko dach i wszystkie elementy we wnętrzu zostaną "zaliczone"

Cytat:
panel srodkowy nie powinien odchodzic razem z radiem. jak ci troche odejdzie to postaraj sie go złapac po srodku i pocoagnij nie ma prawa sie nic zniszczyc(zdejmowałem go juz pare razy)



Panel środkowy odchodzi z radiem ponieważ właśnie do niego ono jest mocowane,wgłębi są tylko szyny podtrzymujące tylną częsc.
-model przed liftingiem98-00

Cytat:
i dwie powiązane kwestie - wyjmowanie tych listewek biegnących po progach - robi się to zwyczajnie na siłę, czy jest jakiś patent, o co chodzi z tymi spinkami


najlepiej jest zdjąć uszczelki ,podważając ją tylko i listwa sama odchodzi .Spinki które są pod nią (białe)przytrzymują materiał leżący na podłodze , aby go wyjąć trzeba te spinki rozpiąć (na pół) a nie wyjmować, po czym materiał można swobodnie wyjąć.
Nic się nie martw o uszczelki ,wyjmowałem je już kilkanaście razy i nic nie skrzypi,siedzą jak nowe.Ważne jest abyś ich nie ponacinał lub pozadzierał jakimiś śrubokrętem .

Cytat:
no niestety zeby zdjac tapicerke musisz odkrecic tunel srodkowy jest na sruby łatwa sprawa



i przy ręcznym (w tym tunelu)jest fragment gumowo plastikowy,aby go zdjąc musiś trochę pokminić bo pamiętam że tam jest jakiś myk-śrubka a potem chyba do dołu i do siebie.
jak tego nie zdejmiesz to nie wyjmiesz tego całego fragmentu.

Powodzenia w rozbiórce

Pozdrawiam