Progi - wymiana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukam rysunków opisu w jak samemu wymienić próg próg srodkowy podproże i czesc podlogi wpolonezie
  
 
a po co Ci rysunki kupujesz elementy gotowe, bierzesz szlifierke katowa, mlote i przecinak i wycinasz stare progi wkladasz nowy migomatem ladnie cykasz wszystko , do srodka fluidol, na zewnatrz bitex, lub baranek i po sprawie, a jak widzisz jakis problem to lepiej oddaj do fachowcow.
  
 
popieram przedmówcę, niech jako rysunki posłużą ci nowe elementy.
  
 
a spawarkom tego nie zrobie
  
 
Cytat:
2004-05-22 11:38:35, Analyzer pisze:
popieram przedmówcę, niech jako rysunki posłużą ci nowe elementy.



ja też popieram przedmówce

a jak pamietam próg składa sie z 4 elemetów
- poszycia zewnetrznego
- porzycia wewnetrznego cześc dolna
- poszycia wewnetrznego cześć górna
- wzmocnienie czyli taki mały cetownik
  
 
Cytat:
2004-05-22 12:03:47, qqq pisze:
a spawarkom tego nie zrobie



Zrobisz, a czemu by nie, ale musi byc mały prąd puszczany na elektrodę bo inaczej takie dziury porobisz ze wogóle naprawa się nie bedzie opłacała. Kiedys cyknę fotki Malucha mojego brata po rmoncie jak był spawany spawarką elektryczną to zobaczysz ze idzie to fachowo zrobić.
  
 


Spawarka tez idzie, ale jest ten spaw mniej wytrzymaly na korozje, no i blacha jest przegrzana ale jak nie masz nic innego pod reka to mozesz smialo robic spawarka , tylko tak jak kolega napisal na malym pradzie, zeby dziur nie bylo
  
 
a co myslicie jakbym podloge zrobil na nitach zrywalnych a progi pospawal bo nie mam migomatu
  
 
Cytat:
2004-05-23 14:38:47, qqq pisze:
a co myslicie jakbym podloge zrobil na nitach zrywalnych a progi pospawal bo nie mam migomatu



Nity odpadają niezależnie czy to podłoga czy progi. Są to jednocześnie konstrukcje nośne samochodu i nie ma mowy o tym by bawić się w to nitami, no chyba że chcesz aby ci się złamał albo jechał po asfalcie fotelem. Pamiętaj wszytsko pieknie wygląda póki nie wsadzisz foteli i nie usiądzesz na nie, to są jednak dodatkowe kilogramy, musi być to podspawane. Ale zrobisz jak uważasz, ja ci etylko ostrzegam przed konsekwencjami tego.
  
 
Cytat:
Spawarka tez idzie, ale jest ten spaw mniej wytrzymaly na korozje,



A propos wytrzymałości spawy elektrodowego, - wszystko zależy jakie elektrody się zastosuje. Są elektrody do których automat się umywa pod tym względem. No i oczywiście sąteż elektrody nierdzewne, INOX, tylko dobranie ich względem zwykłej blachy tak aby spaw nie "|odklejał się pod wpływem ruchów i przeciążeń " to już inna kwestia
  
 
Witam!
Mam zamiar w niedługim czasie wymienić progi - wewnętrzny, zewnętrzy i podciąg (podproże). Mam migomat firmt T.I.P Tronic 140A, pospawałem już kilka blaszek żeby się poczyć, raz nawet wymieniłem zewnętrzny próg w trabancie Komplet na strone kosztuje na Słomczynie 80zł więc niedrogo, co powininem wiedzieć przy wymianie progów? jak spawać, punktowo? jak zabezpieczać, jaK wycinać? czy są reperaturki tych części błotników co łączą się z progiem zewnętrznym? To chyba wszystko.

Pozdrawiam!
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:19:43 ]
  
 
Pamietaj o zabezpieczeniu antykorozyjnym wszystkiego. W moim malowałem gorące spawy. Reparaturki są ale trudno dostać. Ostatnio udało mi się kupić w wiejskim sklepie w Egiertowie (Kaszuby) reparaturki do tyłu po 7 PLN za sztukę (rzemiosło)
  
 
Może ktoś z Was wymieniał progi w TRUCK'u? Może jakieś ciekawe pomysły jak to zrobić, żeby się nie na robić? Myślę o tym żeby wstawić zamiast progu profil 100x50x3. Napiszcie jak macie jakieś doświadczenia. Dzięki.
  
 
ciężka sprawa, ja dorobiłem progi z blachy 3 mm.
wygieli mi na warsztacie. koszt ok 180 zł ale takich już prętko nie zeżre.
  
 
Cześć. Ostatnio przypadkiem zobaczyłem, że pod spojlerami na progach i błotnikach mam korozję, podłoga też jest w opłakanym stanie. Mam pytanie ile będzie mnie kosztowała blacharka i konserwacja progów, podłogi i błotników. Byłem u jednego blacharza to wycenił mi 3000,00zł z robocizną - załamałem się. . A przecież ja za samo auto dałem 4000zł . Z cen takich usług jestem zielony. Czy ktoś wie ile może mnie to wynieść ???? Obecnie mogę przeznaczyć na to tylko 800zł Help
  
 
Witam!

Ja zaplacilem za (nie wymiane) latanie progow + malowanie na czarno i mocowanie do nich porzadnie nadkoli jakies 70 zl. Tylko, ze wtedy koles zrobil mi jeszcze rozwalone przednie zawieszenie (spaw drazka reakcyjnego i stabilizatora) i wymienil koncowki wahaczy... Wiec mysle, ze samo latanie progow z malowaniem na czarno to jakies 20 zl.

Co do podlogi, bede wiedzial w przyszlym tygodniu. A byla w naprawde oplakanym stanie.
  
 
Te badziewne plastiki na progach to dziadostwo rzadkiej wody. Niech szlag trafi kolesia kto wymyslił materiał. Gdyby one były z czegoś bardziej miękkiego to ok, a takie sztywne plastiki to nieporozumienie, wystarczy że któryś zaczep pęknie ( a pęknie na pewno tylko kwestia czasu ) to ociera o próg, ten rdzewieje, i dalej to już szybko leci. Gdyby nie ta nakładka to progi wytrzymywałyby dłużej.
Ja jak tylko kupiłem i jednego i drugiego Poldka to od razu wywaliłem nakładki. W pierwszym było za późno. W przypadku drugiego, z lewej strony zaczepy były ok, to próg wygląda jeszcze znośnie. A z prawej były pęknięte 2 zaczepy, nakładka drgała i próg jest do wymiany
A jesli już będzie się wymieniać progi to polecam zalać naprawione blachy Cortaninem za pomocą psikadełka typu Mr Muscle, jak wyschnie ( kilka dni ) to zalać to Fluidolem, jak tylko dużo się da. Niech cieknie z każdej możliwej dziury. Nadkola, spawy i łączenia progowe posmarować mazidłem typu Bitex, a wcześniej w dziury koserwacyjne psiknąc Fluidolu aż bedzie wyciekać. W ten sposób jest szansa na to że przetrwa jakiś czas
A jesli chodzi o konserwację okresową to przed zimią umyś go dokładnie i znowu popsikać gdzie i ile się da Fluidolem
1. Fluidol ( 2 na cały samochód to aż nadto - ok 18zł/szt )
2. Cortanin ( jeden na samochód - ok. 10zł )
3. Bitex ( max 2 na samochód - ok 18zł/szt )
W ten sposób JEŚLI masz zdrowe blachy to za 100zł masz zakonserwowany samochód że żaden diabeł go nie ruszy
Potem to wystarczy całą procedurę powtórzyć co 3 lata i jeśli nie ma uszkodzeń blachy to przetrwa nasze dzieci
  
 
Witam! Sorki że odgrzebuje stary post ale potrzebuje wiedzieć krok po kroku jak wymienić progi,podproża itp w poldku żeby mnie coś w czasie wymiany nie zaskoczyło! Może macie jakieś sugrstie co do wymiany? Dzieki wielkie za pomoc!
  
 
najlepiej to wyciac wszystko co zardzewiale i wspawac w to miejsce nowe blachy. lepiej nie potrafie wytlumaczyc